21. leht 50-st

Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas

Postitatud: 28 Dets, 2024 10:55
Postitas Turist 47
NATO peasekretär Mark Rutte -
NATO suurendab/tugevdab oma sõjalist kohalolekut Läänemerel
https://x.com/SecGenNATO/status/1872579725102891421

Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas

Postitatud: 28 Dets, 2024 11:18
Postitas Kapten Trumm
Mereväe laevad väikesed?
Nõuka piirivalve kasutas välispiiri valvamiseks meil aastakümneid ca 20 projekt 205P klassi alust
https://en.wikipedia.org/wiki/Stenka-class_patrol_boat

Antud piirivalvelaev on Kurvitsast väiksem, kuid umbes Rajuga samasuur.

Lisaks, Väinameres kasutati ca kümmekond projet 1204 alust, mis on veel väiksemad
https://en.wikipedia.org/wiki/Stenka-class_patrol_boat

Lisaksin veel, et nii see Stenka kui Shmel on järsupõhjalised, kiirekäigulised alused, mis kipuvad karvasel merel kõvasti loksuma ja mille meeskonna tingimused on kaugelt hullemad kui tänastel, peamiselt aeglasekäigulistel ja ümarapõhjalisel MeV laevade.

Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas

Postitatud: 28 Dets, 2024 11:18
Postitas rain128
Suht hea Eagle S jälgimine, koos kaaritdega ja veidi spekulatsioone - https://www.youtube.com/watch?v=Gy27qiKVCSI

Re: EV energia ja julgeolek

Postitatud: 28 Dets, 2024 11:45
Postitas maksipoiss
HAT kirjutas: 28 Dets, 2024 0:02_________________________________________
Kertsi väin taastub masuudireostusest alles 10 a. pärast ja egas Soome laht pole erand.
Mis puutub "musta ja abistatud stsenaariumi keset Soome lahte sigatseja vene jäljega" siis need tõllmokkadest crew nopitakse Kõik merest ja tunnistajatest muutuvad nad kiiresti "vandenõulasteks" koos kogu järgnevaga.
Kui nad teevad seda samal kombel, kui nende enda kaubalaev Vahemeres põhja lasti, saab selle töllmokkdest crew ju ohvrina välja mängida.

Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas

Postitatud: 28 Dets, 2024 12:10
Postitas Some
Soome politsei teatas, et merekaabli Estlink 2 lõhkunud naftatanker Eagle S viiakse laupäeval Porvoosse Kilpilahti sadamasse. Politsei sõnul konfiskeeris keskkriminaalpolitsei aluse.

Politsei teatel algas liikumine Kilpilahti sadama poole hommikul kell 10.50. Laev viiakse Porvoos Kilpilahti sadama lähedal asuvasse Svartbecki siseankrukohta, vahendas uudisteagentuur STT.

Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas

Postitatud: 28 Dets, 2024 12:17
Postitas KategorieC
Some kirjutas: 28 Dets, 2024 12:10
Soome politsei teatas, et merekaabli Estlink 2 lõhkunud naftatanker Eagle S viiakse laupäeval Porvoosse Kilpilahti sadamasse. Politsei sõnul konfiskeeris keskkriminaalpolitsei aluse.
Politsei teatel algas liikumine Kilpilahti sadama poole hommikul kell 10.50. Laev viiakse Porvoos Kilpilahti sadama lähedal asuvasse Svartbecki siseankrukohta, vahendas uudisteagentuur STT.
Seda lausa suurepärane lugeda. Kui kõik sigatsevad laevad konfiskeeritakse, küll siis saab ka selle venelaste tegevusvariandi laualt maha.

Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas

Postitatud: 28 Dets, 2024 12:41
Postitas Lemet
Kertsi väin taastub masuudireostusest alles 10 a. pärast ja egas Soome laht pole erand.
Kuskilt on meelde jäänud, et Läänemere veevahetus võtvat aega lausa 30 aastat.

Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas

Postitatud: 28 Dets, 2024 13:33
Postitas Jaanus2
See veevahetusest eriti ei sõltu, rohkem sellest, kui kiiresti see sodi looduslikult laguneb. Mikroobid söövad seda, aga aeglaselt.

Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas

Postitatud: 28 Dets, 2024 14:14
Postitas Sakamoto
Saksa prouale lõi alles nüüd äratuskella käima https://www.postimees.ee/8162219/baerbo ... aratuskell eks näis mida ette julgetakse võtta? Soome on siiamaani ainuke Baltic sea 8 riik kellel on munad õiges kohas.
siit sellest juba viidatud videost võiks juba alustada https://youtu.be/Gy27qiKVCSI?t=1323 et kui juba päris mitmete riikide PSC (port state control) sissekannetes (isegi GHANA) ei ole need tankerid merel liikumiseks ohutud ps.neil puuduvad Lloydi registrist ja DNV tsert. siis oleks viimane aeg( maeitea mis klubidel, ministeeriumitel ja organitel) vastu võtta otsused, et sellised varilaevad ei sisene enam Taani väinadest ida poole.

Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas

Postitatud: 28 Dets, 2024 14:18
Postitas sass2401
Soomele võib tekitada ettearvamatuid kulusid ja probleeme 1 vene küna sadamas hoidmine. Edasi võib tekkida küsimus: Mida selle ja temas sisalduva lastiga peale hakata?

Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas

Postitatud: 28 Dets, 2024 15:04
Postitas Some
Nafta võib Nestele müüa ja saadud raha eest Ukrainale varustust osta.

Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas

Postitatud: 28 Dets, 2024 15:10
Postitas sass2401
Ilma kohtuotsuseta tavaliselt kelleltki midagi lõplikult ära ei võeta. Kuid kohtud on teadupärast Jumalad taevas, imevad pikalt ja kenasti.
Beiruti sündmused peaks kõigil veel vist meeles olema? Sellise küna esimene probleem võib kohe olla lasti leke.

Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas

Postitatud: 28 Dets, 2024 15:12
Postitas mart2
sass2401 kirjutas: 28 Dets, 2024 14:18 Soomele võib tekitada ettearvamatuid kulusid ja probleeme 1 vene küna sadamas hoidmine. Edasi võib tekkida küsimus: Mida selle ja temas sisalduva lastiga peale hakata?
Puht isiklik soovmõtlemine -
Last oktsionile ning laev(- raadioluure sadmed 8)) vanarauaks. Saadud tulust maha soomlaste kulu ja ülejääk ukrainlastele.

Sihuke "heleroosa unistus".
Kas tehniliselt võimalik, seda kahjuks ei tea... :scratch:

Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas

Postitatud: 28 Dets, 2024 15:19
Postitas affa
MeelisV kirjutas: 28 Dets, 2024 9:34 Siin on ju varemgi räägitud et ankru laskumine ja ankur põhjas sõitmine ehk selle järgi lohistamine ei saa jääda saladuseks kellelegi laevas. Seda pidi olema kindlasti tunda.
Kuuldavasti ei ole ankruketi lukustuse, või kuidas seda nimetatakse, järgiandmine ülearu haruldane. Ei juhtu küll igal kaptenil ja kel juhtub, siis ka pigem korra karjääri jooksul. Otseallikast tean ühte juhtumit ja selle kapteni väitel juhtub teistel ka. Lukustus annab järgi, ankur kukkub seekli või kaks allapoole, sita ilmaga vastulainet niigi vedu vali ja aru saadakse reeglina siis, kui ankur madalast üle sõites põhja haagib. Olukorda, kus ankur ja oluline osa ketti kohe põhjani kukuvad, mitte märgata olevat kaunis keeruline. Muidugi on kaptenid erineva tasemega ja tõenäosus, et nende peal, mida varilaevastikuks nimetatakse, tase liiga kõrge oleks, on väiksevõitu.
Ja nagu sass allpool rõhutab, varilaevastiku vanade künade erinevate tatsikute ja lambikeste ja muude pripampasside tehniline seisukord on muu pildiga asuuris.

Re: Meie ja liitlaste taristu Läänemere põhjas

Postitatud: 28 Dets, 2024 15:27
Postitas sass2401
Sellistel asjadel on peal mitmeid andureid ja kaptenil/ tüürimehel silme ees punaseid lambikesi/ kaamerapilte jms-t reas. Ei kõla usutavalt, kui kained ollakse. Lisaks peaks ankrute teema igal kaptenil olema Läänemeres sõites eelmistest sündmustest lähtuvalt prioriteedis esikohal. Esikoht siis vastavalt vajadusele ankur kas üleval või all.
Ja nagu sass allpool rõhutab, varilaevastiku vanade künade erinevate tatsikute ja lambikeste ja muude pripampasside tehniline seisukord on muu pildiga asuuris.
Sellega võib isegi nõustuda.