204. leht 666-st
Re: Autoteema
Postitatud: 17 Sept, 2022 11:01
Postitas Kapten Trumm
Minuarust A lubade olemasolul ei ole probleemi. Kuidas siia mahub kõnniteel sõitmine - kui see elukas lugeda mootorrattaks, siis ei mahugi. Kuna mootorattal peab meil kandma kiivrit, siis kannad ka seda. Ainult regama ei pea ja ülevaatusele minema ei pea - korrasolek siiski pole eikellegi probleem - korrasoleku eest vastutad ise ja kui sattusid avariisse pidurite puudumise tõttu, siis on sinu süü.
Ahjaa, kuna liikluskindlustust pole (ei nõuta), siis avarii põhjustamisel arvesta tsiviilvastutusega, tänapäeva auto remondikahjud on lihtsasti viiekohaline arv.
Muidugi A-lubade omaja ilmselt juba omab ka kogemust, mis tunne on 70 pealt asfaldile lennata, küllap taolised 100ga kõnniteedel ja kiivrita ei kihuta.
Re: Autoteema
Postitatud: 17 Sept, 2022 11:08
Postitas häh
Kas nende riistapuudega pole mitte nii, et liikluses osaleda ei tohi? Need kW ja kiirused täitsa üles loetud, üle mille juba paha paha. Kui millegiks muuks ei kvalifitseeru, siis mootorsõidukiks ikka.
Kui tüübikinnitust pole, siis ei saagi arvele.
Peaks pg 73 esimese asjana rakenduma? Siis kohe 76?
Suletud eravalduses, lase käia.
Re: Autoteema
Postitatud: 17 Sept, 2022 12:02
Postitas taara
Häh ütles õigesti. Kui pole tõuks, siis järelikult mopeed või mootorratas. Järelikult tuleb regada. Regada ei saa. Järelikult avalikel teedel kasutada ei tohi.
Re: Autoteema
Postitatud: 17 Sept, 2022 12:27
Postitas Walter2
Miks tõuksi mopeedina või mootorrattana regada ei saa - kas näit. istme puudumise või puuduvate heli-valgusseadmete tõttu? Kui esimene rebel asja ette võtaks ja mnt-ametis tüübikinnituse kätte saaks siis oleks ots lahti tehtud?
Re: Autoteema
Postitatud: 17 Sept, 2022 12:50
Postitas häh
Ma fantaseerin, aga liiklusvahend peab kuidagi regulatsioonide sisse mahtuma, sh mingid ohutus jms nõuded.
Sest teda peab ka kindlustada saama. Mitte keegi ei võta endale kohustusi võimalike kaasnevate jamade osas.
See võimsuse-, kiiruse-, reisijate hulga jne jne jne piiramine on regulatsioonides läbiv.
Ka parima tahtmise juures ei kujuta ette, kuidas need riistapuud miskitpidi avalikku ruumi sobituks. Seda enam, et praktika sunnib pigem karmimaks.
Ja tuletaks meelde ka selle, et MAMILid on ässad vaid kergliiklusteedel titemammasid ahistades, trassil on kuulda üksnes viginat, kuidas veokad hirmutavad lähedalt möödudes. Mis moodi see üb3rt6uksi vend seal ellu peaks jääma? Sõidadki maanteel 90ga? Esimese augu või ribadeks rehvini?
Re: Autoteema
Postitatud: 17 Sept, 2022 13:27
Postitas Madis Reivik
Oli vist mingi uudistesaade, seal ühe EMO peaarst rääkis, kuidas katkiste kontidega tõuksientusiaste voolab sisse ööpäev läbi. Ligi 2x on aastaga kasvanud õnnetuste arv.
Kiivrit keegi ei kanna, sest "üle 16 aasta pole kohustuslik". Huvitav mis loogika selle 16 aastaga siin seondub, kas peale seda pole enam aju vaja kasutada ?
Ma olen Tallinn-Tartu maanteel TEISES REAS näinud rollerientusiasti, kes sõitis lamavas asendis (tuuletakistuse vähendamiseks vist). Signaal ja tuled teda ei häirinud.
Aga tõuksirahvas on veel hullem, mingid keskealised ajupikendusega nokatsiga jobud sõidavad kahekesi ühel tõuksil jalakäijate vahel, 200 kilo lolli pekki 30kmh, mis see ikka teeb eksole...
Re: Autoteema
Postitatud: 17 Sept, 2022 14:07
Postitas Kapten Trumm
Walter2 kirjutas: ↑17 Sept, 2022 12:27
Miks tõuksi mopeedina või mootorrattana regada ei saa - kas näit. istme puudumise või puuduvate heli-valgusseadmete tõttu? Kui esimene rebel asja ette võtaks ja mnt-ametis tüübikinnituse kätte saaks siis oleks ots lahti tehtud?
Probleem on vast selles, et antud liikur asub juriidiliselt kuskil eikellegimaal ja seda peab lausa seaduse tasemel reguleerima hakkama.
Liiklusohutusele tuleks suuresti kasuks, kui nende arv liikluses dramaatiliselt väheneks, sest kui idioot ikka ei tea, et üle ülekäiguraja ei või täiskiirusel ja kõrvale vaatamata tuisata, siis ei aita ka 25 kmh ja kõnniteele nende sundmine. Palju autoga sõitva inimesena on mulle lihtsalt üks lisaprobleem liikluses juures, mida tuleb pingsalt jälgida ja isegi kui ma sellise ülekäigurajal laiaks sõidan ja juriidiliselt õigeks jään, ei pisenda kohe kuidagi sellise juhtumi mõju juustealusele ollusele.
Re: Autoteema
Postitatud: 17 Sept, 2022 14:32
Postitas häh
Re: Autoteema
Postitatud: 17 Sept, 2022 16:23
Postitas AMvA
Kapten Trumm kirjutas: ↑17 Sept, 2022 11:01
Minuarust A lubade olemasolul ei ole probleemi.
Saa ükskord aru, et kui tõuks võtyab 100 välja, siis ei tee see teda veel mootorrattaks. Mootorratas oleks ta alles siis, kui ta vastaks kõigile L3 kategooria sõidukitele kehtestatud tehnonõuetele.
Sellise sõidukiga liikluses osalemine ei ole lubatud, olgu sul A kategooria või kosmonaudi paberid.
Re: Autoteema
Postitatud: 17 Sept, 2022 16:28
Postitas AMvA
Kapten Trumm kirjutas: ↑17 Sept, 2022 14:07
Probleem on vast selles, et antud liikur asub juriidiliselt kuskil eikellegimaal ja seda peab lausa seaduse tasemel reguleerima hakkama.
Ei asu nad kuskil eikellgimaal. Sellised on keelatud ja parem kui nii jääbki.
Re: Autoteema
Postitatud: 17 Sept, 2022 16:45
Postitas Kapten Trumm
Kui sul on A kati load, võid selle 100 kmh tõuksiga sõita (antud KOV-is kehtiva piirkiiruse piires). Kui neid ei ole, saad trahvi lubadeta sõidu eest. Seda regada ei saa, sest sellise sõiduki arvelevõtmiseks puudub seadusandlus. Inimest on nats keerukas karistada asjade eest, mis on seadusega reguleerimata.
Lisaks, nendele 100 kmh tõuksidele on massiivne probleem ka tänase renditõuksidega. Alates sellest, et neid saavad ikkagi kätte alaealised kuni selleni, et kus ja kuidas nad sõita võivad, valitseb üldine hall ala. Liiklusseadus tunneb ainult jalaga lükatavat tõukeratast (selle kasutaja võrdsustatakse jalakäijaga). Ja jalgratast, mis liigub väntade ja/või elektriga kuni 25 kmh. Tõukerattal aga väntasid pole.
Saa ükskord aru, et kui tõuks võtyab 100 välja, siis ei tee see teda veel mootorrattaks. Mootorratas oleks ta alles siis, kui ta vastaks kõigile L3 kategooria sõidukitele kehtestatud tehnonõuetele.
Teeb küll. Su arvamus on kahjuks ekslik. Ka eemaldatud kiiruspiirajaga mopeed läheb vahelejäämisel arvesse mootorrattana. Vastavaid trahve on Eestis tehtud varsti 10 aastat. Kuni 45 kmh (Tallinnas on lubatud 25) sõitev elektritõuks tõlgendatakse täna elektrilise mopeedina.
Tsitaat Liiklusseadusest
42) mopeed on kahe-, kolme- või neljarattaline mootorsõiduk, mille tühimass ei ületa 425 kilogrammi ja mille valmistajakiirus ei ületa 45 kilomeetrit tunnis ning mille sisepõlemismootori kasulik võimsus või elektrimootori suurim püsi-nimivõimsus ei ületa kahe- ja kolmerattalisel mopeedil nelja kilovatti ning neljarattalisel mopeedil kuut kilovatti. Kaherattalise mopeedi sisepõlemismootori töömaht ei ületa 50 kuupsentimeetrit ning kolme- ja neljarattalise mopeedi sädesüütega sisepõlemismootori töömaht ei ületa 50 kuupsentimeetrit;
39)mootorratas on külghaagisega või külghaagiseta kaherattaline mootorsõiduk, mille sisepõlemismootori töömaht on üle 50 kuupsentimeetri või valmistajakiirus ületab 45 kilomeetrit tunnis. Mootorrattaks loetakse ka eelnimetatud tingimustele vastavat sümmeetrilise rataste asetusega kolmerattalist mootorsõidukit;
Kaherattaline sõiduk, mis ei mahu mopeedi erisuse alla (45 kmh, kuni 4 kW mootor) on mootorratas ja sellega sõitmiseks peab olema mootorratta juhtimisõigus. Analoogselt on ka 5000 kg registrimassiga soomustatud sõiduauto on veoauto (hoolimata sellest, et eemalt näeb see välja nagu sõiduauto) ja kaubik, mille furgoonis on 10 istekohta, on buss (kuigi eemalt paistab nagu kaubik). Vahele jäämisel lähtutatakse sellest, mille lähedane leitud sõiduk on ja kogu lugu.
Ja veel. Mopeedauto, mis sõidab 90 kmh, on sõiduauto. Täiskasvanu, kellel puudub juhtimisõigus, kuid kes tabatakse sellega sõitmas 90 kmh, saab trahvi juhtimisõiguse puudumise eest.
Re: Autoteema
Postitatud: 17 Sept, 2022 17:08
Postitas AMvA
Kapten Trumm kirjutas: ↑17 Sept, 2022 16:45
Kui sul on A kati load, võid selle 100 kmh tõuksiga sõita (antud KOV-is kehtiva piirkiiruse piires). Kui neid ei ole, saad trahvi lubadeta sõidu eest. Seda regada ei saa, sest sellise sõiduki arvelevõtmiseks puudub seadusandlus. Inimest on nats keerukas karistada asjade eest, mis on seadusega reguleerimata.
Saa ükskord aru, et sa ei saa suvalise asjaga liikluses liigelda, ükskõik kui kõvad load sul on. 100 kmh sõitev tõuks EI OLE mootorratas, ükskõik kui palju sa seda ka endale korrutad.
sinu loogika järgi võin ma oma garaazhis suvalistest juppidest mingi sõiduki kokku klopsida, toppida sinna reaktiivmootori sisse ja minna sellega tänavale sõitma, niikaua kuni ma kiirust ei ületa. Nii kah need asjad ei käi.
Re: Autoteema
Postitatud: 17 Sept, 2022 20:02
Postitas drawulf
AMvA kirjutas: ↑17 Sept, 2022 17:08]
Saa ükskord aru, et sa ei saa suvalise asjaga liikluses liigelda, ükskõik kui kõvad load sul on. 100 kmh sõitev tõuks EI OLE mootorratas, ükskõik kui palju sa seda ka endale korrutad.
sinu loogika järgi võin ma oma garaazhis suvalistest juppidest mingi sõiduki kokku klopsida, toppida sinna reaktiivmootori sisse ja minna sellega tänavale sõitma, niikaua kuni ma kiirust ei ületa. Nii kah need asjad ei käi.
Miks sa demagoogiat kasutad, ja miks nii ebaviisakalt, AMvA?
Jutu iva oli ju selles, et kui nt lubadeta isik sõidab tõukerattaga, mis tegelikult ei vasta seaduses määratletud tõuksi definitsioonile, ja ületab seal defineeritud kiiruse, saab ta selle eest trahvi, justkui puuduksid tal juhiload (ma kategooriaid ei maini, sest pole teemaga nii tuttav)
Re: Autoteema
Postitatud: 17 Sept, 2022 21:48
Postitas Madis Reivik
Re: Autoteema
Postitatud: 17 Sept, 2022 22:03
Postitas Peeter
Kapten Trumm kirjutas: ↑17 Sept, 2022 14:07
Walter2 kirjutas: ↑17 Sept, 2022 12:27
Miks tõuksi mopeedina või mootorrattana regada ei saa - kas näit. istme puudumise või puuduvate heli-valgusseadmete tõttu? Kui esimene rebel asja ette võtaks ja mnt-ametis tüübikinnituse kätte saaks siis oleks ots lahti tehtud?
Probleem on vast selles, et antud liikur asub juriidiliselt kuskil eikellegimaal ja seda peab lausa seaduse tasemel reguleerima hakkama.
4.6. L kategooria hulka ei kuulu:
a) sõiduk, mis on ette nähtud üksnes jalakäijale juhtimiseks;
b) sõiduk, mis on ette nähtud üksnes spordivõistlusel kasutamiseks;
....
f) tasakaaluliikur;
g)
sõiduk, milles ei ole ühtegi istekohta.
https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/11 ... _lisa5.pdf#