205. leht 666-st

Re: Autoteema

Postitatud: 17 Sept, 2022 22:06
Postitas Peeter
AMvA kirjutas: 17 Sept, 2022 16:28
Kapten Trumm kirjutas: 17 Sept, 2022 14:07

Probleem on vast selles, et antud liikur asub juriidiliselt kuskil eikellegimaal ja seda peab lausa seaduse tasemel reguleerima hakkama.
Ei asu nad kuskil eikellgimaal. Sellised on keelatud ja parem kui nii jääbki.
Ei ole keelatud. Nendega on teeliikluses osalemine keelatud juhtumil, kui ta ei vasta kergliikurile kehtestatud nõuetele. Oma õues sõida kuidas tahad.

Re: Autoteema

Postitatud: 17 Sept, 2022 23:20
Postitas Peeter
AMvA kirjutas: 17 Sept, 2022 17:08
Kapten Trumm kirjutas: 17 Sept, 2022 16:45 Kui sul on A kati load, võid selle 100 kmh tõuksiga sõita (antud KOV-is kehtiva piirkiiruse piires). Kui neid ei ole, saad trahvi lubadeta sõidu eest. Seda regada ei saa, sest sellise sõiduki arvelevõtmiseks puudub seadusandlus. Inimest on nats keerukas karistada asjade eest, mis on seadusega reguleerimata.
Saa ükskord aru, et sa ei saa suvalise asjaga liikluses liigelda, ükskõik kui kõvad load sul on. 100 kmh sõitev tõuks EI OLE mootorratas, ükskõik kui palju sa seda ka endale korrutad.
sinu loogika järgi võin ma oma garaazhis suvalistest juppidest mingi sõiduki kokku klopsida, toppida sinna reaktiivmootori sisse ja minna sellega tänavale sõitma, niikaua kuni ma kiirust ei ületa. Nii kah need asjad ei käi.
(Elektriline) Tõukeratas kvalifitseerub LS 87lg1 järgi kergliikuriks. Kergliikuri valmistajakiirus ei tohi olla suurem kui 25 kilomeetrit tunnis ja kergliikuri, välja arvatud tasakaaluliikuri mootori suurim võimsus ei tohi ületada ühte kilovatti. Sellise apastraadiga jamade korraldamisel käsitletakse sinu rikkumisi LS 259 alusel. Sulle kehtivad ka kõik punktid mis käsitlevad juhi õigusi ja kohustusi. NB! Ei kehti mootorsõiduki juhi nassvärk. Aga seda kuni kiiruseni 25km/h Panen siia lihtsalt teadmiseks ka pisimopeedi LS toodud mõiste: pisimopeed on vähemalt kaherattaline istekohaga sõiduk, mille suurim kasulik võimsus sisepõlemismootori korral või mille suurim püsi-nimivõimsus elektrimootori korral ei ületa ühte kilovatti ja valmistajakiirus ei ületa 25 kilomeetrit tunnis
Juhtumil kui ületad nüüd sellise aparaadiga kiirust, ei ole sa enam kergliikuri termini alla käiv, vaid liigitud juba järgmisesse gruppi, see on mootorsõiduki juht. Millisesse kategooriasse kuulub sinu juhitav teeliikluses osalev sõiduk, kas L1 või L3, see on eraldi teema, aga kindlasti ei vasta ta enam terminile kergliikuri, defineerimisel liigitud sa juba gruppi:
*mootorsõiduki juhtimine on isiku igasugune tegevus mootorsõiduki juhi kohal, kui mootorsõiduk liigub. Mootorsõiduki juhtimiseks loetakse ka isiku tegevust, kui ta ei viibi juhi kohal, kuid mõjutab juhtimisseadiste (juhtrauad, rooliratas või muu selline) abil mootorsõiduki liikumissuunda või kiirust,
*mootorsõiduk on mootori jõul liikuv sõiduk, välja arvatud üksnes piiratud liikumisvõimega isikule kasutamiseks ettenähtud mootoriga sõiduk, jalgratas, kergliikur, pisimopeed, robotliikur, maastikusõiduk, tramm ja sõiduk, mille valmistajakiirus ei ületa kuut kilomeetrit tunnis . Kuskile peab liigituma sinu mootori jõul edasi liikuv kaherattaline vahend, kui ta enam ei mahu kergliikuri alla. Liigitub mootorsõidukis, mitte aga näiteks hobuveokiks, sest edasi liigub ta mootori jõul. NB! Ka mopeed on mootorsõiduk! mopeed on kahe-, kolme- või neljarattaline mootorsõiduk, mille tühimass ei ületa... Antud aparaat on kindlasti mootorsõiduk, aga ta ei vasta teeliikluses osalemiseks mootorsõidukitele kehtestatud tehnilistele nõuetele, ta ei kuulu registreerimisele liiklusregistris üheski sõidukikategoorias ja sellega seoses ei ole temaga lubatud osaleda avalikus teeliikluses, aga see ei muuda tema staatust definitsiooni kohaselt. (*tee on jalakäijate või sõidukite liiklemiseks avatud rajatis või maaomaniku poolt liikluseks ettenähtud muu ala. Tee koosseisu kuuluvad ka teepeenrad, eraldus- ja haljasribad. Olenevalt pealiskihist jagunevad teed kattega teeks, kruusateeks ja pinnasteeks. Kattega tee on tsemendi, tuha või bituumeniga töödeldud materjalist kattega (asfalt-, tsementbetoon- või muu selline kate) ning kiviparketi ja munakivisillutisega tee. Kruusatee on kruusast, kruus- või killustikliivast või killustikusõelmetest tee. Pinnastee on põllu-, metsa- või muu selline pealiskihita tee, mis on teeks rajatud või sõidukite liikumise tulemusena selleks kujunenud). Sellise sõiduki juhile osaledes teeliikluses laienevad nüüd juba LS kohaselt mitte enam ainult juhi kohustused ja nõuded, vaid ka mootorsõiduki juhi kohustused ja nõuded.
https://www.riigiteataja.ee/akt/120062022070

Tegelikult oleks üks selline kaasus tarvis kohtust läbi vedada ja seisukoht kujundada. Kui ikka tõuksiga õhtul kõrtsist koju kimudes on liigse kiiruse korral võimalik purjuspäi mootorsõiduki juhina mahavõetud saada, kui järgmisel korral on juba tegemist korduva tegevusega, noorukitel samamoodi juhtimisõiguseta juhtimine selga saada, siis paljud tõmbavad kohe tagasi, pole siis see tõuksimine nii lahe enam ühtegi. Praegu on samamoodi AM-alamkategooriaga. Jääd purjuspäi rolleri seljas vahele ja riskid üldse juhtimisõigusest ilma jäämisega.

Re: Autoteema

Postitatud: 18 Sept, 2022 7:40
Postitas Kapten Trumm
https://www.delfi.ee/artikkel/120068778 ... i-jahmatav

Niiet laupäeva õhtul on see seltskond tõuksidel päris kindlasti lakku täis.
Seda fenomeni põhjustab karistamatuse tunne, kõrtsist koju purjus peaga autoga ei sõida, sõidame tõuksiga, mis nad ikka teevad :wall:

Probleem muide ei ole niiväga need 100 kmh tõuksid, mida on üksikud, vaid see laenutustes toimuv pardakk, kus sõidab kes iganes ja kuidas iganes.

Bolt loomulikult jätkab hämamist ja kleebib alkoholi keelava kleepsu lenksule ning loeb probleemi lahendatuks. Varustada kõik need tõuksid alkolukuga maksab samapalju kui tõuks ise pluss see ei lahenda probleemi, sest mehitamata laenutuses ei kontrolli keegi, et ka sõitma minev isik torusse puhub, mitte mõni kaine tuttav. Niiet kogu see iseteenindusliku laenutuse idee on vildakas ega sobi meie ühiskonda, kus õiguskaitse silmapiirilt kadumisel algab üldine üle laskmine.

Bolti autodega võib olla sama seis, lihtsalt neid pole veel puistama jõutud ja nendega sõidavad vanemad kasutajad, kes ei esine niipalju liikluses ega jää silma.

Re: Autoteema

Postitatud: 18 Sept, 2022 7:57
Postitas AMvA
drawulf kirjutas: 17 Sept, 2022 20:02
AMvA kirjutas: 17 Sept, 2022 17:08]
Saa ükskord aru, et sa ei saa suvalise asjaga liikluses liigelda, ükskõik kui kõvad load sul on. 100 kmh sõitev tõuks EI OLE mootorratas, ükskõik kui palju sa seda ka endale korrutad.
sinu loogika järgi võin ma oma garaazhis suvalistest juppidest mingi sõiduki kokku klopsida, toppida sinna reaktiivmootori sisse ja minna sellega tänavale sõitma, niikaua kuni ma kiirust ei ületa. Nii kah need asjad ei käi.
Miks sa demagoogiat kasutad, ja miks nii ebaviisakalt, AMvA?

Jutu iva oli ju selles, et kui nt lubadeta isik sõidab tõukerattaga, mis tegelikult ei vasta seaduses määratletud tõuksi definitsioonile, ja ületab seal defineeritud kiiruse, saab ta selle eest trahvi, justkui puuduksid tal juhiload (ma kategooriaid ei maini, sest pole teemaga nii tuttav)
Panen sinu jaoks ekstra uuesti Trummi posti, loe see aeglaselt ja rahulikult läbi. Olulisemad sõnad on boldis.
ui sul on A kati load, võid selle 100 kmh tõuksiga sõita (antud KOV-is kehtiva piirkiiruse piires). Kui neid ei ole, saad trahvi lubadeta sõidu eest.

Re: Autoteema

Postitatud: 18 Sept, 2022 9:03
Postitas Peeter
AMvA kirjutas: 18 Sept, 2022 7:57

Panen sinu jaoks ekstra uuesti Trummi posti, loe see aeglaselt ja rahulikult läbi. Olulisemad sõnad on boldis.
kui sul on A kati load, võid selle 100 kmh tõuksiga sõita (antud KOV-is kehtiva piirkiiruse piires). Kui neid ei ole, saad trahvi lubadeta sõidu eest.
Ei või, või nojah, võib küll, aga see on tasuline:
Selle saad algatuseks koos liiklusest kõrvaldamisega.

§ 207. Tehnonõuetele ja erisüsteemi tehnonõuetele vastavuse kontrolli mitteläbinud mootorsõiduki, autorongi, masinrongi või trammi juhtimine
[RT I, 30.03.2021, 1 - jõust. 09.04.2021]

(1) Tehnonõuetele või erisüsteemi tehnonõuetele vastavuse kontrolli mitteläbinud mootorsõiduki, samuti autorongi või masinrongi, mille koosseisus on tehnonõuetele või erisüsteemi tehnonõuetele vastavuse kontrolli mitteläbinud haagis, või trammi juhtimise eest –
karistatakse rahatrahviga kuni 100 trahviühikut.
[RT I, 30.03.2021, 1 - jõust. 09.04.2021]

Märksõnaks on registreerimiseelne tehnonõuetele vastavuse kontroll, selle käigus tuvastatakse nõuetele mittevastavus ja keelatakse teeliikluses osalemine vormistades registreerimisest keeldumise ja selle põhjuste kohta akt. Kokkuvõte: nagu üle 25km/h lajatad, siis ketisupp on juba võimalik.

Re: Autoteema

Postitatud: 18 Sept, 2022 11:42
Postitas taara
Peeter kirjutas: 17 Sept, 2022 23:20 Tegelikult oleks üks selline kaasus tarvis kohtust läbi vedada ja seisukoht kujundada. Kui ikka tõuksiga õhtul kõrtsist koju kimudes on liigse kiiruse korral võimalik purjuspäi mootorsõiduki juhina mahavõetud saada, kui järgmisel korral on juba tegemist korduva tegevusega, noorukitel samamoodi juhtimisõiguseta juhtimine selga saada, siis paljud tõmbavad kohe tagasi, pole siis see tõuksimine nii lahe enam ühtegi. Praegu on samamoodi AM-alamkategooriaga. Jääd purjuspäi rolleri seljas vahele ja riskid üldse juhtimisõigusest ilma jäämisega.
https://fb.watch/fCEluNncr7/

Tegelikult asjad liiguvad selles suunas.

Re: Autoteema

Postitatud: 19 Sept, 2022 9:25
Postitas Peeter
taara kirjutas: 18 Sept, 2022 11:42
Peeter kirjutas: 17 Sept, 2022 23:20 Kui ikka tõuksiga õhtul kõrtsist koju kimudes on liigse kiiruse korral võimalik purjuspäi mootorsõiduki juhina mahavõetud saada, kui järgmisel korral on juba tegemist korduva tegevusega, noorukitel samamoodi juhtimisõiguseta juhtimine selga saada, siis paljud tõmbavad kohe tagasi, pole siis see tõuksimine nii lahe enam ühtegi. Praegu on samamoodi AM-alamkategooriaga. Jääd purjuspäi rolleri seljas vahele ja riskid üldse juhtimisõigusest ilma jäämisega.
https://fb.watch/fCEluNncr7/

Tegelikult asjad liiguvad selles suunas.
See info vajab kohe siia boldiga tsiteerimist:
Liiklusjärelevalvekeskus:
...Elektrimootoriga sõiduk, mis ei liigitu mootorsõiduki mõiste all toodud erandite alla (jalgratas, kergliikur, pisimopeed jne) ja mille valmistajakiirus on suurem kui 6 km/h, loetakse mootorsõidukiks. Liikluses osaleva mootorsõiduki juhtimine eeldab juhtimisõiguse olemasolu ja sõiduk peab olema registreeritud.
... Sellel aastal on vastutusele võetud juba kümneid elektrilise tõukeratta juhte, kelle sõiduk ei vasta kergliikurile kehtestatud nõuetele. Nii mõnelgi juhul on selle tulemusena jäänud pooleli juhtimisõiguse taotlemine, sest esmane juhtimisõigus väljastatakse vaid isikule, kellel ei ole kehtivat karistust juhtimisõiguseta sõidu eest. Enne sõidukiga liikluses osalemist veendu, et sellise sõidukiga üldse tohib liikluses osaleda.

Täpselt see, mida ma varem kirjutasin. Ainult sammuke edasi on puhumine ja protokoll purjuspäi nõuetele mittevastava mootorsõidukiga liiklemise eest. Juhtimisõiguse aspekt veel takkaotsa.
Ja sellega võib ära lõpetada jutu, et tõuks jääb tõuksiks, olgu või sota sees. Ei ole nii, on hoopis mootorsõiduk siis.

Re: Autoteema

Postitatud: 19 Sept, 2022 10:44
Postitas AMvA
Peeter kirjutas: 19 Sept, 2022 9:25
Ja sellega võib ära lõpetada jutu, et tõuks jääb tõuksiks, olgu või sota sees. Ei ole nii, on hoopis mootorsõiduk siis.
Aga kuna registreerida ei saa, siis siiski jääb tõuksiks.

Re: Autoteema

Postitatud: 19 Sept, 2022 14:49
Postitas OLAVI
AMvA kirjutas: 19 Sept, 2022 10:44
Peeter kirjutas: 19 Sept, 2022 9:25
Ja sellega võib ära lõpetada jutu, et tõuks jääb tõuksiks, olgu või sota sees. Ei ole nii, on hoopis mootorsõiduk siis.
Aga kuna registreerida ei saa, siis siiski jääb tõuksiks.
Peeter kirjutas: 19 Sept, 2022 9:25
Liiklusjärelevalvekeskus:
...Elektrimootoriga sõiduk, mis ei liigitu mootorsõiduki mõiste all toodud erandite alla (jalgratas, kergliikur, pisimopeed jne) ja mille valmistajakiirus on suurem kui 6 km/h, loetakse mootorsõidukiks. ...
See kui käsitsi tõugata autot või mootorratast, ei muuda neid käsikäruks ja juhtimisõigus peab ikkagi olema isegi autot tõugates liigutades ja läbi avatud akna juhtides.
Joobe seisundis ei tohi ka mootorratast käekõrval lükata.

Re: Autoteema

Postitatud: 19 Sept, 2022 15:54
Postitas Peeter
AMvA kirjutas: 19 Sept, 2022 10:44
Peeter kirjutas: 19 Sept, 2022 9:25
Ja sellega võib ära lõpetada jutu, et tõuks jääb tõuksiks, olgu või sota sees. Ei ole nii, on hoopis mootorsõiduk siis.
Aga kuna registreerida ei saa, siis siiski jääb tõuksiks.
Sinu silmis võib ju nii olla, aga seaduse silmis mitte. Tõuks millel on sota sees kvalifitseerub mootorsõidukiks. See argument, et kui registreerida ei saa, siis pole ka mootorsõiduk on ekslik. Mitu korda peab veel paragrahve välja tooma?

Re: Autoteema

Postitatud: 19 Sept, 2022 16:05
Postitas Kapten Trumm
Jääb segaseks, mille alusel siis power-tõukside kasutajatele juhtimisõiguse puudumise eest trahve määratakse?
Äkki on sama loogika, et kui sa paned kaubiku kongi 10 istekohta, kus istub 10 inimest, politsei peatab ja palub avada ukse, räägid siis ka et "kaubik mis kaubik" või ähvardab ikkagi D-kati puudumise eest väike rahatrahv? Selles mõttes, et kui autos on 11 inimest, on tegemist D-kategooriaga samaväärse olukorraga, mitte B-kati kaubikuga?

Re: Autoteema

Postitatud: 19 Sept, 2022 16:09
Postitas _dumbuser_
Millal te AE kategooria loa üle vaidlema hakkate ?

Re: Autoteema

Postitatud: 19 Sept, 2022 16:31
Postitas Peeter
_dumbuser_ kirjutas: 19 Sept, 2022 16:09 Millal te AE kategooria loa üle vaidlema hakkate ?
Eks siis kui järjekordne hakkab levitama arvamust, et personaalselt temale või kellele iganes LS ei kehti.

Re: Autoteema

Postitatud: 19 Sept, 2022 17:54
Postitas AMvA
Peeter kirjutas: 19 Sept, 2022 15:54
AMvA kirjutas: 19 Sept, 2022 10:44
Peeter kirjutas: 19 Sept, 2022 9:25
Ja sellega võib ära lõpetada jutu, et tõuks jääb tõuksiks, olgu või sota sees. Ei ole nii, on hoopis mootorsõiduk siis.
Aga kuna registreerida ei saa, siis siiski jääb tõuksiks.
Sinu silmis võib ju nii olla, aga seaduse silmis mitte. Tõuks millel on sota sees kvalifitseerub mootorsõidukiks. See argument, et kui registreerida ei saa, siis pole ka mootorsõiduk on ekslik. Mitu korda peab veel paragrahve välja tooma?
Ja mida see muudab, et ta liigitub mootorsõidukiks? Loomulik, kui ta liigub mootori jõul on ta mootorsõiduk.

Re: Autoteema

Postitatud: 19 Sept, 2022 20:16
Postitas mart2
Lihtsalt jutuks võrride kõrvale -
mu isal oli 60-ndate algul abimootoriga jalgratas, millege sõitis mitmeid kordi Pärnust Võrru, Tartusse ja Tallinnasse sugulastele külla. Kuidas ta täpselt sellega ühe käega sõidetud sai, kott risti üle õla, seda ei mäleta, kui sõjas jäi vasakust käest ilma (õlavarrest jäi ~20cm könt).