208. leht 666-st
Re: Autoteema
Postitatud: 27 Okt, 2022 14:10
Postitas Kapten Trumm
Need Kesk-Euroopa aastaringsed rehvid on päris talverehvidest enamasti visuaalselt eristatavad ja ega politseis ka päris idioodid tööta.
Enamasti on ju probleem selles, et mitte naelu pole rehvis vähevõitu, vaid selles, et sõidetakse sisuliselt suverehvidega, millel on M+S peal ja millega senini oldi õiged mehed.
See tähis on muidu peal tänapäeval 90% SUV suverehvidel. Mul näiteks on ühel 4x4 sõiduautol all Goodyear Efficientgrip SUV relvid, mille muster koosneb peamiselt pikisoontest. ja M+S on kah. Loomulikult ma pole enesetapja ja talvel sellistega ei sõida, kuid on piisavalt idioote, kes siiani sõitsid. Ma ei julge talvel isegi lamellidega sõita, samal autol olid ostes täitsa uued lamellid all, no sõit oli (oli siis ka talvesid) nagu lehm libedal jääl. Mulle meeldivad liblikad kõhus, aga mitte olukorras, kus auto läheb ringteel otse ja torupiire läheneb, piduri kasutamine auto kiirusele mingit efekti ei anna
Aga mehed, tõmbame sae käima, kellele lamell ja kellele nael!
Rehvide vanuse teemad tekitavad mul vastakaid tundeid. On paar autot, millega ma sõidan suvel ehk 500 km. Panin 20a tagasi alla täitsa uued rehvid, mis pole eriti kulunudki. Kas pean ära viskama? Mingeid pragusid pole. Näevad välja nagu uued. Ja mis kõige hullem, taolisi rehve enam osta polegi, näiteks hästi laiad 16 tollised rehvid, mis saksa võimsatel autodel 80-90ndatel tavalised olid. Näiteks 225/45 R16. Või 245/40 R16 (näited elust endast).
17 tolli on veel küll, aga 16 tolli mitte. Originaalvelgedest ei taha ka loobuda.
Re: Autoteema
Postitatud: 27 Okt, 2022 14:30
Postitas ivo86
Walter2 kirjutas: ↑27 Okt, 2022 12:48
Lisaks on nõutav min. mustrisügavus 5,0 mm. Kas oli ka rehvide vanuse piirang ei mäleta. Kui aastate eest tuli M+S tähistuse nõue talverehvidele siis oli mõnel rehvimaaletoojal, kelle tulus äri ohtu sattus valmistatud vastav põletusraud millega puuduvatele rehvidele M+S peale kõrvetati. Huvitav kas mäetippudega põletusraud on juba valminud?
Kust see 5,0 nõue tuleneb? Ei suuda leida hetkel.
Re: Autoteema
Postitatud: 27 Okt, 2022 17:48
Postitas Some
Kapten Trumm kirjutas: ↑27 Okt, 2022 14:10
Aga mehed, tõmbame sae käima, kellele lamell ja kellele nael!
Üle ühe olen kasutanud mõlemaid. Korralik lamell on lihtsalt kallim. Eelmine talv sai oma nelikveolisega lamellidega ka kõige vastikumas tuisus sõidetud ja ka vesi jääl olukorras. Paar korda reavahetusel läks kõigi nelja rattaga libisema aga pidamine tuli ca 10cm-iga, äärekivisse ei läinud. Naelrehv sama odavam aga tüütu on rehvivahetusaega planeerida ja see naastude undamine...
Eelmisel autol olid naelad. Naine sõidab Subaruga viiendat aastat, temal kogu aeg ühed ja samad lamellid olnud. Peaks üle vaatama, äkki tuleks välja vahetada. Aegunud rehvi materjal võib kõvaks minnes pidamist kaotada, pragunemist ei pea ootama, see oleks täiest ekstriim juba.
Re: Autoteema
Postitatud: 27 Okt, 2022 19:01
Postitas KategorieC
Olen eluaeg naeltega sõitnud aga nüüd juba neli talve lamell (esiveoline, veidi alla 200kw) ja mitte ühtegi probleemi pole olnud pidamise mõttes. Pealegi on mul nö Kesk-Euroopa lamell. Küll kolme mäetipu embleemiga, aga mitte päris põhjamaine pehme segu. Muidugi mitte hiinakas.
Nüüd on hakatud lisaks kolmele mäetipule kasutama ka nö
iceberg embleemi (pidavus jääl), parima pidamisega tõelise põhjamaa oludesse mõeldud rehvi tunneb selle järgi ära, on siis tegu lamelli või naelaga.
Re: Autoteema
Postitatud: 27 Okt, 2022 19:40
Postitas ksuuk
Ühel autol olid ostes tutikad, korralikud testivõitjad lamellid ja selle autoga tegin korra kurvis ja ühe korra sirgel teel spinni, ning naise sirge tee spinn lõppes kraavis vastu puud sõiduga. Enne ja pärast seda ainult naastud.
Kui elatakse/sõidetakse ainult linnas, siis võib-olla tutikad, tuntud tootja lamellid kõlbavad ühe, max, kaks talve. Aga praktikas lastakse lamellid talve lõpuks sellisteks, et need ei kõlba enam üldse aga sellest hoolimata sõidetakse suvel edasi, mõistmata, et lamellid ei sobi suveks absoluutselt ning selliste rehvidega sõites seatakse nii ennast, kui teisi ohtu. Ja osad sõidavad veel edasi järgmisel talvel samade rehvidega...
Kui aga elatakse/sõidetakse linnast väljas, siis ainut naast. Eriti kevadel, näiteks ajal kui linnas pole enam lume lõhnagi, on maal kõik külavaheteed jäised ja ülilibedad.
Re: Autoteema
Postitatud: 27 Okt, 2022 19:50
Postitas maksipoiss
Talvel üldiselt ikka lamellidega sõitnud, korra said kaubikule naelad pandud. Ei viitsi seda naelade ulumist kuulata ,saab lamelliga mõistlikult sõites igal pool vabalt hakkama.
Re: Autoteema
Postitatud: 28 Okt, 2022 8:18
Postitas mäger
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000009157533.html
Surmaga lõppenud õnnetused paljastavad, et lamellrehvid on turvalisemad, kui naastrehvid.
Diskussioon jätkub
Mul on autole kõik olemas, eelmisel aastal Põhja-Soome sõites ei julgenud lamellide peale loota....
Re: Autoteema
Postitatud: 28 Okt, 2022 9:05
Postitas Crispy
ksuuk kirjutas: ↑27 Okt, 2022 19:40
Ühel autol olid ostes tutikad, korralikud testivõitjad lamellid ja selle autoga tegin korra kurvis ja ühe korra sirgel teel spinni, ning naise sirge tee spinn lõppes kraavis vastu puud sõiduga. Enne ja pärast seda ainult naastud.
Äkki oli asi hoopis sõidustiilis?
Re: Autoteema
Postitatud: 28 Okt, 2022 9:18
Postitas wolfgang
Diskussioon ei jätkuks kaua, kui poleks ohtu, suisa hirmu, kusjuures põhjendatut, et mingid idikad hakkavad naasrehve ära keelama ükshetk. Minul on täiesti ükskõik, kes millega sõidab. Kui see inimene ennast hästi tunneb siis on väga tore. Aga paraku ei mõtle nii kõik kodanikud. Ikka on vaja ära keelata, kui keegi teistmoodi teeb, kui ise.
Puhas usuküsimus, mis siis, et korduvalt on ära toodud objektiivsed faktid. Nn. naastrehv võidab iga jäälpidurdamise testi, kui üldse naastrehve kasutuses ei oleks peaks teid karestama hakkama jne.. Teede kulumise argument on ka vale. Kes vundamendi laboris on vundamendi ära vajumist katsetanud näeb, meie teedel, kerge vaevaga, et sõidurajad ei ole lameda U kujulised, mida need oleksid, kui roopad oleks sisse kulutatud vaid tagurpidi W kujulised, mis annab üheslt märku, et tegemist on läbi vajumisega. Mis selle põhjus on, kas vilets alus või asfalt võiks olla diskussiooni teema, aga mitte naast või lamell. Me ei diskuteeri ju blondide või brünettide, mehe või naise teemal. Eelistuste küsimus ja kui vaba maa siis on loomulik, et nii ka jääb.
Re: Autoteema
Postitatud: 28 Okt, 2022 10:31
Postitas ksuuk
Crispy kirjutas: ↑28 Okt, 2022 9:05
Äkki oli asi hoopis sõidustiilis?
Kurvis kui hakkas libisema, siis klassikalise automaatkastiga auto sõidusuunda enam korrigeerida enam ei õnnestunud, teine kord metsavahelt põllupeale jõudes tuul lihtsalt lükkas autot kuhu tahtis ja kohas kus naine kraavi sõitis, oli sama lugu, sirge, jäine tee, kusjuures ka esimesed kaks kohaletulnud politseipatrulli lõpetasid otsapidi kraavis...
Re: Autoteema
Postitatud: 28 Okt, 2022 11:15
Postitas ksuuk
mäger kirjutas: ↑28 Okt, 2022 8:18
Surmaga lõppenud õnnetused paljastavad, et lamellrehvid on turvalisemad, kui naastrehvid.
Kui turule tulid ABS piduritega autod, siis paljud Soome kindlustusfirmad alandasid selliste autode kindlustustasusid, sest sellised autod on ju turvalisemad. Mõne aja möödudes need soodustused kadusid, sest ABS piduritega autode juhid hakkasid sõitma talvel nagu suvel, ehk õnnetuste arv hoopis kasvas.
Reeglina lamellidega lihtsalt sõidetakse uuemate autodega, ettevaatlikumalt ja parematel teedel, ka uurimus tõdeb:
"Naastude surmade" suur hulk võib olla põhjustatud näiteks sellest, et naastud kasutatakse vanematel ja madalama ohutustasemega autodel, millega lisaks sõidetakse palju ja kehval teel."
Re: Autoteema
Postitatud: 28 Okt, 2022 11:49
Postitas Illike
"Naastude surmade" suur hulk võib olla põhjustatud näiteks sellest, et naastud kasutatakse vanematel ja madalama ohutustasemega autodel, millega lisaks sõidetakse palju ja kehval teel."
Me jõuame ikka ja jälle teema juurde tagasi, et ei valita õiget sõidukiirust ja pigem hinnatakse oma võimeid üle. Olen nõus, et esisillaveolisel autol lamellidega võib tekkida "mägedes" (Haanja) aeg-ajalt probleeme mäkke minekuga kurvi peal. On ette tulnud. Nüüd nelikveoga ja lamellidega ei ole juba aastaid olnud probleeme Haanjas sõites.
Sõidan igapäevaselt varahommikul Tartust Tallinna poole. Mõningate teeolude puhul saad aru, et asi ei ole õige ja võtad kiiruse alla. Peaaegu alati leidub selliste teeolude ajal üsna suur hulk mingeid tööliste pirukaid ja busse, kellele ma jään jalgu.
Ma saan aru inimestest, kes peavad igapäevaselt sõitma Haanjas, neil on nael igati õigustatud. Linnas ma aga ei näe vajadust. Tuleb natuke ettevaatlikumalt sõita.
Re: Autoteema
Postitatud: 28 Okt, 2022 12:22
Postitas Kapten Trumm
maksipoiss kirjutas: ↑27 Okt, 2022 19:50
Talvel üldiselt ikka lamellidega sõitnud, korra said kaubikule naelad pandud. Ei viitsi seda naelade ulumist kuulata ,saab lamelliga mõistlikult sõites igal pool vabalt hakkama.
Tuleb korralik auto osta. Näiteks Volvo XC70 ei oma rooli taga tuntavat müra vahet naastrehvide ja suverehvide vahel. Lihtsalt ei kuule naelte krõbinat.
Tulles tavalise võidupikendamise teema juurde, et kumb on parem kas Volvo XC70 või Subaru Outback, siis vaadake mis rehvidega on proovisõiduautod esindustes. Volvole pannakse erilise probleemita naelad alla, kuid Subarud on üldiselt lamellidega, miks? Seepärast, et auto müraisolatsioon ei kannata kriitikat ja naeltega kaasnev lisamüra on päris kõva.
Re: Autoteema
Postitatud: 28 Okt, 2022 12:37
Postitas Illike
Tulles tavalise võidupikendamise teema juurde, et kumb on parem kas Volvo XC70 või Subaru Outback, siis vaadake mis rehvidega on proovisõiduautod esindustes. Volvole pannakse erilise probleemita naelad alla, kuid Subarud on üldiselt lamellidega, miks? Seepärast, et auto müraisolatsioon ei kannata kriitikat ja naeltega kaasnev lisamüra on päris kõva.
Ära hakka jälle peale. Võrdled võrreldamatuid asju. Sa ei ole sõitnud 2020+ aasta Outbackiga. Vaevalt oled Sa teinud proovisõitu 2015-2020 aasta Outbackiga. Ma ei eita, jaapanlaste müratase on kõrgem, kuid olles proovisõitu teinud nii Volvo kui ka Subaruga, oli paraku Subaru juhitavus, pidamine kui ka manööverdusvõime talvistes oludes parem.
Re: Autoteema
Postitatud: 28 Okt, 2022 12:43
Postitas Kapten Trumm
Miks neid siis esindus jätkuvalt lamellidega proovisõiduks pakub?
Ma ei eita, et Subaru nelivedu on parem, aga hinnavahe põhjus autode vahel on hoobilt aru saada, kui sõita natuke naeltega.
Kui Volvo on selgelt premium auto, siis Subaru sõidutunne on täpselt selline keskmise rahvaauto oma. Seejuures ma tean, et Volvol on rohkem vigu jne.
Olles talvel päevakese sõitnud nii XC70ga kui seda veel müüdi meil ja XC60 ning 90ga, siis keskmise juhi jaoks toimib see nelivedu täiesti hoomamatult, ütleks et "nagu mõte". Tegelt isegi Outbacki proovides tekkis mul korra küsimus, et kus siin see kõva käraga reklaamitav "sümmeetriline nelivedu" on, et Volvo driftib täpselt sama edukalt ja ronib samamoodi põlvesügavusest lumest läbi. Eriti ei hoomanudki suurt vahet.