Eesti helikopterid

...ja kõik muu sisejulgeolekusse puutuv
Vasta
toomas tyrk
Site Admin
Postitusi: 5710
Liitunud: 16 Dets, 2003 11:32
Kontakt:

Postitus Postitas toomas tyrk »

Mina lugesin mingist uudisjupist, et kolmest kopterist üks on korralises hoolduses, teisel on stabilisaator vigastatud ning kolmandal on probleeme sabatiivikuga.

Üheski uudises ei olnud juttu sama probleemi pärast kõigi kopterite "sõidust mahavõtmisest".

Kuna ei tea, millest need vigastused ning probleemid tingitud on - rohkem ei kobise.
Lemet
Liige
Postitusi: 20814
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Postitus Postitas Lemet »

Ilmselt siiski mingi kõiki koptereid puudutav sabarootori probleem on, sest Delfi uudis valgustab asja niipidi
Kopteri tootja AgustaWestland on teatanud kõigile kopteri AW139 kasutajatele, et on tänavu 2. mail Kataris sama tüüpi kopteri sabarootori mehhanismi tehniliste probleemide tõttu algatanud uurimise ja ilmnenud defektide analüüsi.

Tänavu juunis saadetud kirjas seisab, et kontrollitud on umbes 65 protsenti kõigi kasutuses olevate kopterite sabarootori labadest. Neist umbes 70 protsendil ei avastatud mingeid defekte ning ülejäänud on võimalik parandada.
Eelmise aasta 3. juulil Hong-Kong:
Pilt
25 august 2009 Kataris:
Pilt
Ja see peaks siis olema selle aasta mai.
Pilt
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Qtec
Liige
Postitusi: 666
Liitunud: 08 Veebr, 2008 10:34
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Qtec »

Siinkohal tooks teema tagasi MI-17/MI-8 versus AW139 ja nende kasutusalad.
Praegu on selgelt välja kujunemas, et AW139 jääb pigem tsiviilotstarbeliseks SAR ning piirivalve otstarveteks ning EKV soetab endale eraldi senini veel täpselt klassifitseerimata eesmärkidel kopteri võimekuse (siinjuures ilmselgelt oluliselt kallima versiooni võrreldes Augustadega - sest mitte mingil juhul ei saa ju MI-17 koperdisi selleks soetada). Sealjuures on räägitud nii vägede transpordist kui ka jällegi SAR võimekusest.
Mida siis arvata? Minu arust liigume tavapärast rada pidi, kus loome dubleerivaid süsteeme ja maksame lõppkokkuvõtteks kahjuks mitte topelt vaid pigem 3-4 kordselt, kuna mingil hetkel kindlasti avastatakse, et olemasolev süsteem on ebaratsionaalne ning tuleb laiali lammutada, unifitseerida ning taas üles ehitada. Ja ärge tulge rääkima, et see pole nii. Sellist rada mööda on meil taasiseseisvumise järgselt nii mõndagi ümber ehitatud, tehtud, tagasi ostetud, müüdud jne. Vastavaid näiteid pole mõtet isegi EKV'st kaugemale vaja minna otsima.
Viimati muutis Qtec, 02 Aug, 2011 11:37, muudetud 2 korda kokku.
Lemet
Liige
Postitusi: 20814
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Postitus Postitas Lemet »

Ehk siis kurikuulus väljend «Хотели как лучше, а получилось как всегда» taas täiel ilul õitsemas...
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
toomas tyrk
Site Admin
Postitusi: 5710
Liitunud: 16 Dets, 2003 11:32
Kontakt:

Postitus Postitas toomas tyrk »

Lihtne tõde on vist pigem see, et kolmest kopterist lihtsalt kõigeks ei jätku.

Mina lugesin eile sellist uudist.
http://uudised.err.ee/index.php?06232284
"Kui me kopterid Schengeni rahadest ja Välispiirifondist soetasime, olid need planeeritud ainult piiri valvamiseks. Tegelikkuses tellitakse neid aga hästi palju meditsiinilendudeks," ütles siseministeeriumi sisejulgeoleku asekantsler Erkki Koort ERRi raadiouudistele.

"Selletõttu ei ole kahjuks võimalik planeerida perioodilisi ja erakorralisi hooldusi selliselt, et kolme kopteriga oleks tagatud 24/7 ja 365 päeva aastas väljalennu võimekus," ütles Koort.

Probleeme kopterite samaaegselt hoolduses olemisega on olnud ka varem. Näiteks ei saanud mullu novembri alguses lennusalk Kuressaarest mandrile tuua üht rasket haiget, kui haigla esitas palve kopteri saatmiseks. Koorti arvates oleks vaja teha muudatusi kopterite hooldussüsteemis ja ka paar kopterit juurde hankida.

"On selgeks saanud, et kolmest kopterist ei jätku. Reaalselt vajaks veel kahte kopterit juurde," ütles Koort.
Kui ka oleks olnud kolm Mi-8/17 kopterit - ega neist ei oleks ikka jätkunud, et lisaks võiks veel transpordilende teha. 3 kopterit on ikka 3 kopterit.

Transpordivõimekuse saavutamiseks tuleb igal juhul kopteriparki suurendada. Ja siis loomulikult juba rohkem transpordiks sobivate kopteritega.
ribikardin
Liige
Postitusi: 399
Liitunud: 25 Jaan, 2009 15:13
Kontakt:

Postitus Postitas ribikardin »

toomas tyrk kirjutas:Lihtne tõde on vist pigem see, et kolmest kopterist lihtsalt kõigeks ei jätku.


Kui ka oleks olnud kolm Mi-8/17 kopterit - ega neist ei oleks ikka jätkunud, et lisaks võiks veel transpordilende teha. 3 kopterit on ikka 3 kopterit.
Täpselt ning, kui helikopterid oleksid õhuväe käes, siis oleks 3+0 ikka 3.
toomas tyrk kirjutas:Transpordivõimekuse saavutamiseks tuleb igal juhul kopteriparki suurendada. Ja siis loomulikult juba rohkem transpordiks sobivate kopteritega.
Arengukavas oligi neil vähemalt 5 kopterit ning paar uut lennukit. Euroopas kasutatakse meditisiinilendudeks peamiselt Eurocopter EC135, mis on kõvasti väikesm ja odavam AW139. Ma ei usu, et Lennusalk uut kopteritüüpi kasutusele hakkaks võtma. Teisest küljest võiks meil Eestis ju olla paar kiirabikopterit, mis oleksid antud näiteks Lennusalgale käitada, nagu keskkonnaministeeriumi Enström. Variant oleks ka teenust sisse osta näiteks soomlaste Medihelilt. Igatahes, palju aastaid tagasi prooviti Eestis meditsiionikopteri ettevõte käima panna, aga kuskil leiti, et seda ei ole vaja.
Viimati muutis ribikardin, 02 Aug, 2011 13:30, muudetud 1 kord kokku.
davidsoniharald
Liige
Postitusi: 1695
Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
Kontakt:

Postitus Postitas davidsoniharald »

Tulles nüüd tagasi nende Augustade sabarootori probleemidae juurde:

http://www.agustawestland.com/technical-bullettins

Vaadates sellel lehel avaldatud "Technical Bulletins (Bolletino Tecnico)", leiame sealt Bulletini 139-251. Paar tulpa edasi on märge "Mandatory alert" ja see tähendab peaaegu kõige karmimat sunniviisilisust.

Kes viitsib võib läbi lugeda, mina viitsisin. Selle dokumendi alusel tuleb kontrollida kõiki seal kirjeldatud helikoptereid ja detaile, millel vastavad detaili numbrid. Vastasel korral on edasine lendamine keelatud. Leidude korral tuleb ühendust võtta tootja tehasega jne.

Selliseid dokumente avaldavad kõik kes õhusõidukeid või mingeid detaile lennundusele toodavad. Midagi uut ja imelist see ei ole. Süüdistada "Itaalia töökultuuri" on natuke liiast, olukord võib ükskõik mis riigis toodetud lennumasinal esineda. Nii Boeingu kui Airbusi toodangul on hädasid, mille puhul võiks tootmis/disaini vigadest rääkida ja siis lennukompanid sõdivad nende tootjatega.

Varusoade saadavus: lennumasin ei ole sõiduauto ja selle varuosad maksavad nii palju raha, et neid suures koguses laos ei hoia keegi. Oletame näiteks, et peale selle Bolletino Tecnico avaldamist tekkis mingi varuosa järgi väga suur nõudlus, siis ladu sai ime ruttu tühjaks. Nüüd peab detaili tootja neid kiiremas korras tootma hakkama, kiiresti ja palju. Lennumasina detaile toodetakse tootmise mõistes väikestes kogustes ja tihti peale on väga palju oskustööd sellega seotud. Seepärast ongi ühe detaili hind väga kõrge ja tootmise kiirus aeglane.

davidsoniharald@tsiviillennundus
Lemet
Liige
Postitusi: 20814
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Postitus Postitas Lemet »

Internet laseb meil 2008 aasta paberitest küll veidi midagi muud teada kui kopterite soetamist ainult ja vaid piiri valvamiseks...
Meetme eesmärk ja
ulatus
Praeguseks on Piirivalve Lennusalk ostnud 2 helikopterit (üks saadakse
kätte 2008. aasta lõpus – 2009. aasta alguses).

Nii Siseministeeriumi valitsemisala arengukava 2008-2011 kui ka
Piirivalve Lennusalga arendamise põhimõtted aastateks 2007 – 2020
näevad ette kolmanda sama tüüpi helikopteri soetamise (Agusta-
Westland 139) koos lisavarustusega (nt FLIR, NVG, Night-Sun) ning
see hakkab paiknema Lääne-Eestis.

Praegu asub meie õhusõidukite baas Tallinna lennuväljal, mistõttu
reageerimiskiirus Lääne-Eestis asetleidvatele vahejuhtumitele jääb liialt
aeglaseks. Uue helikopteri asukoht on Kuressaare lennuväljal, mis tagab
Eesti valmisoleku Läänemere piirkonnas asetleidvatele vahejuhtumitele
reageerimiseks.Nõutav reageerimiskiirus (väljasõit 15 minuti jooksul,
kohale jõudmine 45 minuti jooksul) tuleneb Eesti kohustustest riigipiiri
kaitsmisel ning valmisolekust otsimis- ja päästetööde läbiviimiseks
tsiviil- ja militaarsektoris.
http://www.google.ee/url?sa=t&source=we ... eNKbaCjtvg
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Qtec
Liige
Postitusi: 666
Liitunud: 08 Veebr, 2008 10:34
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Qtec »

toomas tyrk kirjutas:Lihtne tõde on vist pigem see, et kolmest kopterist lihtsalt kõigeks ei jätku.

Mina lugesin eile sellist uudist.
http://uudised.err.ee/index.php?06232284
"Kui me kopterid Schengeni rahadest ja Välispiirifondist soetasime, olid need planeeritud ainult piiri valvamiseks. Tegelikkuses tellitakse neid aga hästi palju meditsiinilendudeks," ütles siseministeeriumi sisejulgeoleku asekantsler Erkki Koort ERRi raadiouudistele.

"Selletõttu ei ole kahjuks võimalik planeerida perioodilisi ja erakorralisi hooldusi selliselt, et kolme kopteriga oleks tagatud 24/7 ja 365 päeva aastas väljalennu võimekus," ütles Koort.

Probleeme kopterite samaaegselt hoolduses olemisega on olnud ka varem. Näiteks ei saanud mullu novembri alguses lennusalk Kuressaarest mandrile tuua üht rasket haiget, kui haigla esitas palve kopteri saatmiseks. Koorti arvates oleks vaja teha muudatusi kopterite hooldussüsteemis ja ka paar kopterit juurde hankida.

"On selgeks saanud, et kolmest kopterist ei jätku. Reaalselt vajaks veel kahte kopterit juurde," ütles Koort.
Kui ka oleks olnud kolm Mi-8/17 kopterit - ega neist ei oleks ikka jätkunud, et lisaks võiks veel transpordilende teha. 3 kopterit on ikka 3 kopterit.

Transpordivõimekuse saavutamiseks tuleb igal juhul kopteriparki suurendada. Ja siis loomulikult juba rohkem transpordiks sobivate kopteritega.
Vaidleks veidi vastu sellele läbi kumavale "meie ei teadnud, meie ei planeerinud, kes oskas ette näha" sündroomile...
Piirivalvekopterid on ambulantslende kogu aeg teinud ja kuna uute kopterite tellimise ajal oli see ju kenasti teada, et Eestis eraldi meditsiinikoptereid ei ole, ega niipea ilmselt ka ei tule, siis ambulantslendude jätkumine piirivalvekopterite poolt ei oleks tohtinud küll kuskilt otsast üllatus olla.
toomas tyrk
Site Admin
Postitusi: 5710
Liitunud: 16 Dets, 2003 11:32
Kontakt:

Postitus Postitas toomas tyrk »

Qtec kirjutas: Vaidleks veidi vastu sellele läbi kumavale "meie ei teadnud, meie ei planeerinud, kes oskas ette näha" sündroomile...
Piirivalvekopterid on ambulantslende kogu aeg teinud ja kuna uute kopterite tellimise ajal oli see ju kenasti teada, et Eestis eraldi meditsiinikoptereid ei ole, ega niipea ilmselt ka ei tule, siis ambulantslendude jätkumine piirivalvekopterite poolt ei oleks tohtinud küll kuskilt otsast üllatus olla.
Kui sa loed eelpool Lemeti toodud põhjendust 3. kopteri ostmiseks - kas seal on kusagil räägitud medevac'ist?

Kui kopter lendab haige pardal Tallinna poole - samal ajal ei saa see olla 15 min välasõiduvalmiduses.

Seda räägibki Koort, et koptereid ostes ei olnud medevaci'i sinna sisse planeeritud. Preagu aga moodustab medevac olulise osa kopterite lendudest.

Kes kus mida ja kuidas planeeris, miks ei tellitud 5 vaid ainult 3 kopterit - see on üks teema.

Samade kopterite kasutamine aga veel ka transpordilendude tegemiseks - hoopis teine teema.

ühine neile kahele on aga see, et kumbagi neist pole selle kopteriostu juures arvestatud ning nende tegemiseks ei jätku eelkõige kopterite hulka. Mitte küsimus pole ühe või teise kopteritüübi valikus.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 44003
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Seda räägibki Koort, et koptereid ostes ei olnud medevaci'i sinna sisse planeeritud. Preagu aga moodustab medevac olulise osa kopterite lendudest.
Mi-8'tel oli samamoodi tihendalt neid "medevaci" lende, seega see mingi vääramatu jõud ei saa olla. Seejuures ei olnud neid teps mitte 3 tk ja tegemist oli väga vanade masinatega. Olen Mi-8't isegi Mustamäe haigla taga platsil maandumas näinud.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
vetewana
Liige
Postitusi: 373
Liitunud: 31 Juul, 2008 11:57
Kontakt:

Postitus Postitas vetewana »

Kunagi oli meil ainult üks helikopter Mi-8T ja sai kõik lennud tehtud. Nüüd on lausa kolm helikopterit ja ei saa isegi ühtegi lendu tehtud... :rip:

Mul lausa kaks sugulast-tuttavat on sõidutatud eri aegadel selle Mi-8T. omalajal Tallinna Mustamäe haiglasse ja nüüd järsku ei osatud sellist asja ette näha? :roll:
Viimati muutis vetewana, 02 Aug, 2011 14:31, muudetud 1 kord kokku.
Lemet
Liige
Postitusi: 20814
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Postitus Postitas Lemet »

Ei väsi ma kordamast- Mi-8/Mi-17 on ette nähtud töötegemiseks ja selle konstruktsioon on aastate jooksul niivõrd läbi kontrollitud, et sellised tehnilistel põhjustel maa peale jäämised on äärmiselt vähetõenäolised. Agusta aga...
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
toomas tyrk
Site Admin
Postitusi: 5710
Liitunud: 16 Dets, 2003 11:32
Kontakt:

Postitus Postitas toomas tyrk »

Eee, lugupeetud. Siin läheb juba lahmimiseks.

Mis tähendab "kõik lennud said tehtud"? Olid neil helikoptereil samuti oma hooldusvälbad ning remondid ja aeg, kus ükski helikopter ei lennanud. Lihtsalt keegi ei treinud sellest suvisel hapukurgihooajal uudisnuppu.

Nüüd on hetk (ilmselt 2. hetk kogu Agustada omamise ajaloost) kus pole ühtegi lennukorras kopterit ning sellest on treitud uudis.

Ning kirjatsurade pärimise peale selgitatakse, et 3 helikopterist on igaljuhul vähe, et tagada (meilt Schengeni lepinguga nõutav) valmisolek otsi- ning päästeteenuste pakkumiseks ning samal ajal olla ka 24/7 medevac valmiduses.

Ja siis algavad tarkade meeste kommentaarid, et "kõik lennud said tehtud". No ei saanud. Tehti nii palju kui oli võimalik. Ning tehti vähem kui praegu, sest oli väiksem võimekus neid teha...
Lemet
Liige
Postitusi: 20814
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Postitus Postitas Lemet »

Siinkohal võiks keegi teadjam tõepoolest üles panna võrdlevalt nende kahe koptritüübi hooldusvälbad. Sest selline asi, et üks kopter on...
pikaajalisel hooldusel Belgias, mis lõpeb septembris.
http://www.delfi.ee/news/paevauudised/e ... d=50552277 ja kaks rivist väljas....kahtlen sügavalt, kas selline seis ikka väga normaalne on. Milleks on vaja kaks-kolm aastat vanal kopteril vaja KAKS KUUD kestvat hooldust... :dont_know: Kuidagi ei tule ette, et see muldvana Mi-8T, mida siin läbi aastate ruunati, oleks kuid kestvas korralises hoolduses olnud.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline