215. leht 500-st
Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
Postitatud: 04 Dets, 2013 11:22
Postitas Manurhin
Või siis hakkavad ka Eestis laiemalt levima taolised sportkaubikud:

(ärge parem küsige, kus riigis sellised Holdenid suht levinud on

)
Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
Postitatud: 04 Dets, 2013 12:38
Postitas Kapten Trumm
Makse maksab 4000 firmat, mitte autot.
Kui mitme auto eest need firmad erisoodustust maksavad, seda ei ole Ligi targu välja öelnud...
Selle tagant muidugi mingit faktide tendentslikku esitamist otsida oleks liialdus.
Ettevõtteid on Eestis umbes samapalju kui ettevõtete nimel/kasutuses olevaid autosid, seega nii 1 auto per ettevõte.
Sellest edasi arutledes see makstavate autode arv väga oluliselt ka suurem ei saa olla.
Ehk siis kokkuvõtlikult - makse maksab tühine osa.
Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
Postitatud: 04 Dets, 2013 12:44
Postitas Kapten Trumm
Aga vastukaaluks sellele kuidas mujal maailmas on ainult vendlust ja võrdsust pooldavad inimesed kes ei püüdlegi kallimate/paremate autode poole, tuletaks meelde kuidas Taanis sõidavad BMW X5 kaubikud ringi. Kui autol on ainult esiistmed, siis tegu on kaubikuga ja sellele laieneb maksusoodustus. Seega ongi Taanis luksusautod tihtilugu ainult esiistmetega.
Sellel pole erilist puutumust käibemaksuga, vaid sellega, et auto ostmine on seal rämedalt maksustatud (kaugelt rohkem kui KM). Sellest on tingitud ka sõiduautode arvelevõtmine kaubikutena - sama probleem on ka Soomes. Mulle arusaadavalt Eestis automaks teemaks ei ole ega niipea tule.
Lisaks on veel selline nipp, et mõningaid istmetega kaubikuid (nt Peugeot Partner) on võimalik tellida nii kaubiku kui mahtuniversaalina (sõiduautona), kuid erinevused kipuvad olema väiksed. Ja need kaubikuna kirjas olevad Partnerid müüvad väga hästi, ka Eestis.
Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
Postitatud: 04 Dets, 2013 12:58
Postitas Manurhin
Tulles aga tagasi nõukogude aja juurde, siis on suht huvitav, et tol ajal Žiguli ja Zaporožets ametiautode hulka ei kuulunud, v.a. miilitsa "kopeikad". Kohaliku sovhoosi seemendustehniku ametiautoks oli GAZ-52, kuigi selle "külmapüti" (keskmise piimanõu suurune vedela lämmastikuga täidetud anum, kus hoiti ampulle pullispermaga) vedamiseks piisanuks sõiduautost küll.
Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
Postitatud: 04 Dets, 2013 13:23
Postitas alban
Kapten Trumm kirjutas:Ettevõtteid on Eestis umbes samapalju kui ettevõtete nimel/kasutuses olevaid autosid, seega nii 1 auto per ettevõte.
Kas su väite jaoks on faktoloogia ka olemas või on tegemist kõhutuulega? Turvafirmad, taksofirmad, kullerfirmad, müügiesindajate autod jne....
Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
Postitatud: 04 Dets, 2013 13:27
Postitas Kapten Trumm
Žiguli ja Zaporožets ametiautode hulka ei kuulunud
Põllumajandussektori varuosade logistika (EPT) oli Gazi, UAZi, mosse ja Volga põhine ja kütuselogistika 76/diisli peal.
Ei olegi täpselt aru saanud, mismoodi need kolhoosides olnud Nivad hinges peeti, sest EPT ladudes küll Zigulli juppe polnud.
Sestap oli maal mosse ja Volga omamine mõnevõrra lihtsam ja odavam
AZLK tehas tootis lausa ekstra põllumajandussektoris kasutamiseks kohandatud 2140 mosset (21406 oli selle tähis vist), mis erines põhimudelist 76-oktaanilisel bensiinil töötamiseks ette nähtud deforseeritud mootoriga (UMZ-412D), kõrgemate vedrude ja terasest karterikaitse poolest, neid asju "tavainimesele" ostuloaga müüdavale 2140-le ei paigaldatud.
412D pole siis mitte kahe plokikaanetihendiga või põlve otsas freesitud põlemiskambriga, vaid teistsuguste (madalama kumerusega) kolbidega ja teistmoodi seadistatud süütejagajaga, mis välistas kõik ise deforsseeritud mootorite probleemid nagu detonatsioon, hõõgsüüde jne. Selline mootor töötas täpselt sama hästi kui kõrgema surveastmega 93 bensiinile tehtu.
Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
Postitatud: 04 Dets, 2013 14:10
Postitas Kapten Trumm
alban kirjutas:Kapten Trumm kirjutas:Ettevõtteid on Eestis umbes samapalju kui ettevõtete nimel/kasutuses olevaid autosid, seega nii 1 auto per ettevõte.
Kas su väite jaoks on faktoloogia ka olemas või on tegemist kõhutuulega? Turvafirmad, taksofirmad, kullerfirmad, müügiesindajate autod jne....
Kui selle kõhutuule eesmärk oli tõestada, et Eestis on keskmiselt rohkem kui 1 (sõidu)auto* ettevõtte kohta, siis on see tõesti kõhutuul.
Ei hakka laskuma diskussioonidesse, et kas "nii 1 auto" on ka 1,2 või 0,67 autot. See, et osadel ettevõtetel on palju sõiduautosid, tähendab, et osadel pole üldse.
Firmade käes on 81 500 autot (rahminni andmed vt ülaltpoolt) ja registreeritud ettevõtteid peaks muidu praegu olema 130 000 kandis, seega null koma ehk veel vähem.
Palju neid reaalselt tegutseb, on nüüd kõige keerukam küsimus, statistika järgi on aluseks "finantsmajanduslik tegevus" (mis võib seisneda ka ühes tehingus).
Pole vast suur liialdus, et reaalselt tegutseb neist registreerituist pool kuni 2/3.
*-jutt oli ja on sõiduautodest.
Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
Postitatud: 04 Dets, 2013 16:30
Postitas Manurhin
Kapten Trumm kirjutas:Žiguli ja Zaporožets ametiautode hulka ei kuulunud
Põllumajandussektori varuosade logistika (EPT) oli Gazi, UAZi, mosse ja Volga põhine ja kütuselogistika 76/diisli peal.
Ei olegi täpselt aru saanud, mismoodi need kolhoosides olnud Nivad hinges peeti, sest EPT ladudes küll Zigulli juppe polnud.
Sestap oli maal mosse ja Volga omamine mõnevõrra lihtsam ja odavam
Aga ega neid Nivasid majandites palju polnud kah, üksikud siiski justkui meenuvad. Enamasti kärutasid osakonnajuhatajad, agronoomid, zootehnikud ja muud sellise kaliibriga tegelased ringi ikkagi piruka-mossega või mõne UAZ-iliste sugukonna esindajaga (reeglina kastikaga). Vanemate inimeste mälestuste järgi 60-70 aastatel ka "agronoomi hirmu" e. LuAZ-iga (esimesed, kandilise kere ja ZAZ 965 mootoriga versioonid polevat tugevama vastutuulega eriti üle 40 km/h liikunud

)
Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
Postitatud: 04 Dets, 2013 21:03
Postitas mx77
Kapten Trumm kirjutas:
Nii esitataksegi pooltõdesid....öeldakse faktist pool (et sõidavad nt mersudega), kuid jäetakse ütlemata, kuidas see värk seal maksustatud on. Mage...
Saksamaal on selle asemel automaksud ja rämedad aktsiisid, tõsi - Saksamaal on käibemaksu tagasiküsimine sama kui Eestis täna.
Kui meil oleks ettevõtted rõõmsad maksma bensiini eest ca 1.60 liitrist (täna on ca 1.30) ja lisaks ka automaks ca 240 eur aastas 2-liitriselt autolt+võimalikud erisoodustuse teemad - siis ilmselt Ligi võtaks suurima rõõmuga selle "firmaautode eelnõu" tagasi, sest pappi tuleks tublisti rohkem kui see tühine 24 miljonit. Näiteks igalt autolt 240 eurot aastas annaks 400 000 auto peale 96 miljonit eurot ehk 4 korda rohkem kui see näkane firmaautode käibemaks. Täiesti astronoomilised maksutulud tuleks sellest 30 sendist lisa-aktsiisist (sajad miljonid eurod).
Kust sa selle saksa automaksu võtsid? saksas on automaks 2 € per 100 cm3 aastas. Arvuta korra veel.
Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
Postitatud: 04 Dets, 2013 23:17
Postitas Tegelane5
Kapten Trumm kirjutas:
AZLK tehas tootis lausa ekstra põllumajandussektoris kasutamiseks kohandatud 2140 mosset (21406 oli selle tähis vist), mis erines põhimudelist 76-oktaanilisel bensiinil töötamiseks ette nähtud deforseeritud mootoriga (UMZ-412D), kõrgemate vedrude ja terasest karterikaitse poolest, neid asju "tavainimesele" ostuloaga müüdavale 2140-le ei paigaldatud.
412D pole siis mitte kahe plokikaanetihendiga või põlve otsas freesitud põlemiskambriga, vaid teistsuguste (madalama kumerusega) kolbidega ja teistmoodi seadistatud süütejagajaga, mis välistas kõik ise deforsseeritud mootorite probleemid nagu detonatsioon, hõõgsüüde jne. Selline mootor töötas täpselt sama hästi kui kõrgema surveastmega 93 bensiinile tehtu.
See 412D pole ju mingi mootoriehituse tippsaavutus, panna 412 kone tööle 76ga VS töötada välja eelkambriga diisel(TDI oleks juba nagu võrdleks 87 aasta Gaz24 ja E32ga)=huvitav küll kumb on keerulisem

Muidugi, NLiit lasi endale jalga ka-paljud mootoritootjad kasutasid kas Lucase või Boschi pritsesüsteeme, NLiidus aga poleks neile valuutat raisatud. 80lõpu TehnikajaTootmises kurdeti et hädasti oleks sõiduauto diislit vaja aga loodud prototüüpidel on ikka ja jälle LääneSaksa Vabariigi firma Bosch pihustid ja pumbad=neid nagunii ei osteta, ehk samahästi oleks need prototüübid loomata võinud jääda. Kuna vastavaid pihusteid ja pumpasi NLiidus keegi tootma ei hakka.
Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
Postitatud: 05 Dets, 2013 9:40
Postitas Kapten Trumm
Tegelane5 kirjutas: See 412D pole ju mingi mootoriehituse tippsaavutus, panna 412 kone tööle 76ga VS töötada välja eelkambriga diisel(TDI oleks juba nagu võrdleks 87 aasta Gaz24 ja E32ga)=huvitav küll kumb on keerulisem

Muidugi, NLiit lasi endale jalga ka-paljud mootoritootjad kasutasid kas Lucase või Boschi pritsesüsteeme, NLiidus aga poleks neile valuutat raisatud. 80lõpu TehnikajaTootmises kurdeti et hädasti oleks sõiduauto diislit vaja aga loodud prototüüpidel on ikka ja jälle LääneSaksa Vabariigi firma Bosch pihustid ja pumbad=neid nagunii ei osteta, ehk samahästi oleks need prototüübid loomata võinud jääda. Kuna vastavaid pihusteid ja pumpasi NLiidus keegi tootma ei hakka.
Kes rääkinud on "tippsaavutusest"?
Tehase järgi ehitatud 412D kone töötas täiesti laitmatult võrreldes kodugaraazis põlve otsas "tuunituga". Olen taolise asjaga ise ka aastat 3 sõitnud (kuniks 76 bensiin EV algusaaegadel müügilt kadus). Töötas kenasti võrreldes garaazikoperatiivi samodelkinitega, kes kahe kaanetihendiga sõitsid jne.
Boschi pritsekomponente toodetakse täna Venemaal, kõik uuemad vene autod neid kasutavad, pihustid, pumbad jne on kui 1:1 maha tehtud.
Kahjuks töökindlust pole saavutatud (jupsimine tavaline).
Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
Postitatud: 05 Dets, 2013 9:43
Postitas Enkus
mx77 kirjutas:
Kust sa selle saksa automaksu võtsid? saksas on automaks 2 € per 100 cm3 aastas. Arvuta korra veel.
240€ ei ole mingi müstika - kaheliitrine diisel ja CO2 saaste 200 g/km on aastas annab kokku 360€.
There are two components to the calculation of road tax on new cars registered after the 1st January 2012:
Engine size – the tax is € 2 per 100ccm for gasoline engines and € 9 per 100ccm for diesel engines
CO2 emissions – engines emitting less than 110 gms/km are exempt and the tax above that level is € 20 per 10 gms/km
Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
Postitatud: 05 Dets, 2013 9:46
Postitas Kapten Trumm
mx77 kirjutas:Kapten Trumm kirjutas:
Nii esitataksegi pooltõdesid....öeldakse faktist pool (et sõidavad nt mersudega), kuid jäetakse ütlemata, kuidas see värk seal maksustatud on. Mage...
Saksamaal on selle asemel automaksud ja rämedad aktsiisid, tõsi - Saksamaal on käibemaksu tagasiküsimine sama kui Eestis täna.
Kui meil oleks ettevõtted rõõmsad maksma bensiini eest ca 1.60 liitrist (täna on ca 1.30) ja lisaks ka automaks ca 240 eur aastas 2-liitriselt autolt+võimalikud erisoodustuse teemad - siis ilmselt Ligi võtaks suurima rõõmuga selle "firmaautode eelnõu" tagasi, sest pappi tuleks tublisti rohkem kui see tühine 24 miljonit. Näiteks igalt autolt 240 eurot aastas annaks 400 000 auto peale 96 miljonit eurot ehk 4 korda rohkem kui see näkane firmaautode käibemaks. Täiesti astronoomilised maksutulud tuleks sellest 30 sendist lisa-aktsiisist (sajad miljonid eurod).
Kust sa selle saksa automaksu võtsid? saksas on automaks 2 € per 100 cm3 aastas. Arvuta korra veel.
Kas su väiksele ajumahule on liiga koormav kasutada internetti, aga see eest lõuad lõksuvad hästi?
http://germany.angloinfo.com/money/gene ... s/car-tax/
There are two components to the calculation of road tax on new cars registered after the 1st January 2012:
•Engine size – the tax is € 2 per 100ccm for gasoline engines and € 9 per 100ccm for diesel engines
•CO2 emissions – engines emitting less than 110 gms/km are exempt and the tax above that level is € 20 per 10 gms/km
2 liitrit bensiinimootor - esimene komponent 40 eur
ca 100 g/Co2 (üle 110g taseme nagu ma aru sain) - 200 eur, kui maksu alla läheb kogu 200g, siis on summa muidugi 400 ringis
Kokku 240 euri nagu eespool kirjutasin.
Hämama pole mõtet hakata, jutt on uute autode maksustamisest, kui su saksa sõbrad sõidavad mingi 2008 mersuga, võib muidugi asi teine olla.
Kehtestades analoogne automaks nagu Saksamaal, oleks riigieelarve tulud ca 4 korda suuremad ja Ligi loobuks suurima rõõmuga oma firmaautode eelnõust ja ütleks, et kärutage terviseks, kaotame erisoodustuse kah selle peale ära, sest seda nagunii vähesed maksavad.
Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
Postitatud: 05 Dets, 2013 9:49
Postitas mx77
Enkus kirjutas:mx77 kirjutas:
Kust sa selle saksa automaksu võtsid? saksas on automaks 2 € per 100 cm3 aastas. Arvuta korra veel.
240€ ei ole mingi müstika - kaheliitrine diisel ja CO2 saaste 200 g/km on aastas annab kokku 360€.
There are two components to the calculation of road tax on new cars registered after the 1st January 2012:
Engine size – the tax is € 2 per 100ccm for gasoline engines and € 9 per 100ccm for diesel engines
CO2 emissions – engines emitting less than 110 gms/km are exempt and the tax above that level is € 20 per 10 gms/km
Ega keegi ei käsi ju diisliga sõita. Härrasmehe käed ei haise soljarka järgi

.
Re: Kas N Liidus oli ka midagi head?
Postitatud: 05 Dets, 2013 9:50
Postitas Kapten Trumm
Miks sa nüüd hämad, mx77?
Tunnista, et lahmisid puusalt.