Re: Autoteema
Postitatud: 03 Nov, 2022 12:41
Toyota - pildi pealt mina peeglit välja ei loe aga manuali järgi ei peegelda Toyota ka (vähemalt mitte esimesena ette jäänud mudelil).
Kapten Trumm kirjutas: ↑03 Nov, 2022 10:08Sellised asjad tekivad, kui puudub ettekujutus (st pole õpetatud) mootori tööpõhimõtet ja seda "mis karul kõhus toimub".Kuidas hinnata tänapäevaste hariduse andmise tulemust, kui kutsekomisjonis 25 lõpetanust keskmiselt ainult 2 oskas vastata õieti küsimusele: "Milline on 4 taktilise mootori nukvõlliajami ülekandesuhe?"
Mis kõige hullem, et taolise kvalifikatsiooniga võib teeninduses tulla soolane arve, kuid null või nullilähedane tulemus, sest viga ei leitagi. Ja kui auto omanik ka ise asjast midagi ei tea, käib see müts kandadeni ka väga lihtsalt. Ma muidu ei imestaks, taoline vastus võibki olla päris elust pärit. ...
Mis tähendab "lõpuni kinni keerata"? Te jätate plekkvelgedel poldid lahti sõitmise ajaks?OLAVI kirjutas: ↑03 Nov, 2022 12:43Kapten Trumm kirjutas: ↑03 Nov, 2022 10:08Sellised asjad tekivad, kui puudub ettekujutus (st pole õpetatud) mootori tööpõhimõtet ja seda "mis karul kõhus toimub".Kuidas hinnata tänapäevaste hariduse andmise tulemust, kui kutsekomisjonis 25 lõpetanust keskmiselt ainult 2 oskas vastata õieti küsimusele: "Milline on 4 taktilise mootori nukvõlliajami ülekandesuhe?"
Mis kõige hullem, et taolise kvalifikatsiooniga võib teeninduses tulla soolane arve, kuid null või nullilähedane tulemus, sest viga ei leitagi. Ja kui auto omanik ka ise asjast midagi ei tea, käib see müts kandadeni ka väga lihtsalt. Ma muidu ei imestaks, taoline vastus võibki olla päris elust pärit. ...
Nii ongi, et kus kamp "häid autojuhte" on koos, aga küsimuse peale ei näe ühtegi kätt tõusmas ütlemaks, et "Mina tean miks sõiduauto plekkvelje polte ei tohi lõpuni kinni keerata".
Pähe tulevad variandid, mis ilmselt viiks eesmärgini:Kapten Trumm kirjutas: ↑03 Nov, 2022 14:40 kuna siin on koos kõwasid praktikuid, siis küsin ühe kaunis teoreetilise küsimuse.
Rehvivahetuse "spetsid" lasid teil rattapoldid miljoni Nm-ga kinni, rattaid vahetades keerasite katki ka vargapoldi võtme.
Kuidas saate nüüd ratta kätte?
Muidu vajadus pingutada rehvivahetuse järel rattapolte 50 km pärast on rehvivahetajate enda tagumiku kaitseks välja mõeldud vale. See võib mingit sisu omada ainult täiesti uute velgedega, mis esimest korda alla pannakse. Kui keerata poldid korrektse momendiga kinni, pole see üle pingutamine vajalik. Ma vahetan meil kodus rohkem kui ühel autol rattaid ja pole veel mingit rattapoltide lahtikerimist täheldanud. Küll aga on mul olnud probleeme rehvivahetuse "spetsidega", ühel korral jäeti valuvelje distantsrõngas rummu peale ja lükati plekkveljega talveratas tuimalt otsa, linnas ühel hetkel läksid poldid lõdvaks ja ratas hakkas loperdama. Ja ühekorra on keeratud nii kinni, et olen küsimuse lahenduse pidanud ise leidma, kuidas vargapolt lahti saaada.
Just. Järeleproovitud võte. Mutri seest keevitad poldile otsa. Aga korralikult tuleb keevitada. Lisaks aitab siis vahel ka asjaolu, et polt saab korraks kõva kuuma ja jahtudes tuleb kergemini välja.3)Mul on paar erinevat keevitust, ilmselt prooviks sinna midagi otsa keevitada, mida keerata annab või löögiga lahti keerata. Suure mutri vms, kui saab.
Tallinna Polükas?Kapten Trumm kirjutas: ↑02 Nov, 2022 11:19 Pigem võib toonase koolisüsteemi ja lukksepa oskuste vahel leida tööõpetuse tundidest.
Keermestamine, jootmine, treimine jne. Muidugi sõltus palju õpetaja viitsis jamada. Meie koolis oli terve klass keldris treipinkidega, kus sai selgeks koorimistera ja läbilõiketera erinevus. Kuid see ei olnud ka autoremondilukksepp.
Pigem oli see autoõpetuse lukksepa osa mõeldud siiski autojuhile auto tundmiseks ja lihtsamate asjade ise ära tegemiseks. Antud süsteem oli jäänud NSVL ajast ka inertsist jooksis veel 1990ndate alguses, kuigi tunnistusi ei pruukinud saada. Idee oli selles, et ei peaks õpetama mingi üldise "keskharidusega" inimesi nagu täna kombeks on, vaid peab olema ka mingi eriala. Tavaliselt oli poistel selleks sama autojuhi III liik ja tüdrukutel õmblemine või kokandus. Viimaseks olid samuti kooli keldris korralikud õmbluse ja õppeköögiga klassid.
Ma lihtsalt vaatan sellele pooleks läinud poldile silma sisse ja see tuleb ise lahti - hirmust!Kui ülejäänud poldid õnnestub lahti saada, siis selle vargapoldi kättesaamine võtaks mul aega umbes minuti, ilma google ja ilma ühegi tööriistata (peale rattavõtme tavaliste poltide eemaldamiseks).
Pildil olevaga vbl jah aga tuleb omada kvaliteetseid tööriistu.Selle komplektiga võib üldjuhul lutsu visata kuna need tööriistad on pehmemad kui polt ning tööhambad keerad kohe siledaks.
Einoh, võib ka enne seda veel ülejäänud poldid korraks natuke lahti keerata ja siis edasi sõita ning pidureid vajutada... või tiba ringi sõita ja kurvitada... ja siis ülejäänud poldid kõvasti kinni keerata lootuses, et tuleb lahti... AGA olukorras kusAga Trummi vargapolt tuleb niimoodi lahti, et ülejäänud poldid tuleb TÄIEGA kinni keerata niipalju kui jõuab - siis võid vargapoldi kasvõi näpuga lahti keerata.
ja seejärel oli vargapolt viimane mis kinni keerati juba spetsvõtmega, siis see ei päde mitte.Rehvivahetuse "spetsid" lasid teil rattapoldid miljoni Nm-ga kinni,
"Kinni keeramine" tähendab seda, kui keerad nii palju kui jõuad ja siis pikema pikendusega veel pool ringi peale.