23. leht 58-st

Postitatud: 10 Veebr, 2010 1:39
Postitas jackpuuk
vanahalb kirjutas:Kas see seanina (juuditank) mingi poolujuv monstrum või amfiib ei olnud? Mõtlen nüüd sõjaväe varianti, mitte seda mis tsiviilis kolhoosnikutele müüdi.
Sileda põhja ja talaga ei ole minumeelest mingit vahet kui põhi ikka alt ära kaob. Ma pole metsas ukerdanud vaid muudes oludes pehmel pinnasel. Reaalses elus tuleb nagunii mingi pruss risti ratase ette visata ja siis pole vahet kas paat või sillatalaga. .
Seda on raske seletada inimesele, kes pole seda asja niimoodi lähedalt näinud. Proovi nüüd ette kujutada, sõitsid "villisega" pehmesse kohta sisse, nina vajus ära, tagumine sild tõukab mingi piirini ja kraabib end sillatalale, köis sappa, väike nõks ja tagumine sild hakkab väljatõmbamisele kaasa aitama, samas pole "vanni" mis mudasse "imendub". Peidetud silla puhul läheb terve lootsik "ujuma" ja nõuab ikka aega, et tagasi tõmmates vedrustus jõuaks konditsiooni, kus rattad haarduvad ja samas see lootsik hakkaks kerkima.
Ülitähtis on kaalujaotus, kui on rohkem kaalu esimesel otsal, siis kaob aparaat kehvemas kohas kohe ninaga maa alla. Kui on kaal jaotatud võrdselt, siis selline aparaat läheb pea igaltpoolt läbi (kui vähegi haardumist leiab).
Kui kaalu enamus langeb tagaotsale, siis selline aparaat sõidab sohu sellisel moel, et kätte saab heal juhul helikopteriga või sinna ta jääbki.
Kui ringiga ligi ei saa, siis tagurpidi kakud ainult sügavamale maa sisse.

Postitatud: 10 Veebr, 2010 10:11
Postitas hillart
Näe, see soomusmasinate arendamine on siin juba üheaegselt 4 teema all käsil. Järelikult, kuigi on nii ägedaid pooldajaid, kui vastaseid, on teema ikkagi südamel.
Kuid - mida siin ikka nii väga järjekordselt jalgratast leiutada (kuigi eestlastele ju nii väga meeldib :lol: ) - see kõik on juba ammu-ammu tehtud. Ja ei ole mõtet ka A-st B-st alates targutada teemadel, et mis ikka see kõige optimaalsem on. Noh, et kas ujuvus ja mis kiirusega jne.
See kõik on juba tehtud ning ammu-ilma maailmas kasutusel.
UR-416, Sonderwagen-1, Sonderwagen-2 ja Sonderwagen-4 on need väljatöötlused.
UR-416 viimaseks väljatöötluseks on siis Condor APC.

http://www.militaryphotos.net/forums/sh ... Ur-416-Apc
http://www.panzerbaer.de/helper/bgs_sonderwagen.htm
http://www.armyrecognition.com/europe/A ... iption.htm
http://www.military-today.com/apc/condor.htm

Kõik need variandid on ka praegusel ajal maailmas kümnete riikide relvajõududes kasutusel ning mitmetes riikides ka tootmises.

Seega - kõik need optimaalsuse, hinna, tasuvuse, kohtade arvu, läbivuse, soomuse paksuse jne. arutelud on juba kusagil ammu-ammu ära tehtud ning meie asi oleks nüüd hoopis oma intellektuaalset reservi sellest tasemest edasi rakendada.
Noh, kuidas mina näeks (NB! näeks) asjade edasist arengut.
Esmaseseks eelduseks, et üldse midagi toimima saaks, on vajalik Eesti riigi poolne otsus OMA RIIGI KAITSESTRUKTUURIDE varustamiseks OMA APC-dega. Otsusest edasi tuleb juba ka vastav rahaeraldus, mida siis eesmärgipäraselt kasutada saab. (Ja silmas pidades, et taolised otsused ei too õnne meie õuele mitte kohe ja täna, vaid tulemuste saavutamiseks võib nii mõnigi aasta kuluda, kuid pikemaajaliselt on tegu siiski perspektiivika ettevõtmisega).
Siis edasi:
Variant 1 - ametlik litsents ja sellele järgnev 1:1 koopiate tegemine. Või siis ka mingite minimaalsete omapoolsete modimistega (?).
Variant 2 - üks eksemplar+kogu olemasolev legaalne dokumentatsioon, mida põhjalikult uurida ja sellele vastavat nii või teistsuguste muudatustega oma variant paika panna ning - asi käiku.
Muideks! Kuna soomusealastes 4-s teemas on kõigis nii või teisiti jutuks olnud asja võimalikkus ja tasuvus Eestis, siis - arvestades (tõele tuleb au anda!) meie tööjõu suhtelist odavust võrreldes maailma suurriikidega (sellest meie alaväärsuskomplekski, kuna võrdleme end eelkõige USA, Venemaa, Saksamaa j.t. sarnaste riikidega), saaks meie produkt tõenäoliselt vägagi konkurentsivõimeliseks Balti riikides ja miks mitte ka mujal maailmas. Seda eelkõige ülemaailmsele UNIMOG-i varuosade kättesaadavusele ning originaaldetailide (Made in EST) vähesusele mudeli juures.
Ja veel! Uurides APC-de teemat maailmas laiemalt, siis täheldasin sellist omapärast asja. Just selliseid tehniliselt teostuselt lihtsaid üldlevinud veomasinatel baseeruvaid soomusmasinaid OSTAVAD SISSE reeglina Eestist tunduvalt (väga tunduvalt) madalamal tehnilisel arengutasemel olevad riigid. Kellel vähegi võimalik (tehniliste võimekuste poolest Eestist vägagi madalamal tasemel olevad), need teevad vastavaid soomusaparaate oma tarbeks ise. Isegi, kui kogused vaid 100-200 piiresse jäävad. See viimane argument peaks lööma jalad alt kommentaatoritel, kes mingi tootmise alustamise võimalikkuse eelduseks vaid garanteeritud suuremahulist eksporti peavad. Eelpoolmaintud masina tootmine on erinevatele netiallikatele toetudes väidetavalt (ma ise ju ei tea, kuna pole sellega ise vahetult kokku puutunud) lihtsalt sedavõrra lihtne ning ei nõua mingite eriaparatuuride-seadmete olemasolu.

P.S.
Eestis on minu arvates probleem pigem meie suutmatuses ennast ise kuidagi uskuma panna, et me taolisteks toimetusteks suutelised oleme. Murrangu saavutamine selles viimases valdkonnas aga kuulub juba mingi teise teema alla. :wink: Arvata on, et selline oma 100% mannetust konstateeriv psüühiline seisund on Eesti kodanikkonna juures saavutatud järjepideva ja kindla idapoolse (eelkõige) töötluse tulemusena. Teadupärast loodus tühja kohta ei salli ja - mida ei tee oma riik, seda teeb teine, ning seda kindlasti mitte meie riigi huvides. :cry:

Postitatud: 10 Veebr, 2010 12:20
Postitas maanus
LUAZ-i mainisin vaid selle sildade lahenuse tõttu mitte, et see mingi kvaliteetne masin oleks mida nüüd hakata endale ihaldama.
Nimelt sel masinal maasturi jaoks imetillukesed (13") rattad aga vaatamatta sellele kliirens ikkagi s...ks kõrge. (sillatalad vastu põhja ära koristatud)
PS. Taga on tal differ täiesti olemas ja mehaaniliselt lukustatav.

Postitatud: 16 Veebr, 2010 9:29
Postitas hillart
http://community.livejournal.com/shusha ... 0%A2%D0%A0

Võtta valikutes - Aserbaidžan või BTR.

Paneb mõtlema, mis? :oops: :oops:
Isegi Aserbaidžanis toodavad oma enda tarbeks 4X4 APC-d. Vististi litsentsi alusel.
Kus on nüüd meie eneseväärikus? Aga meie ju ei oska ja meie ei suuda, ja üleüldse ... :cry:

MAN KAT1 8x8 APC

Postitatud: 22 Veebr, 2010 14:33
Postitas setu
Pilt

Soomusbuss
- lisatud soomuskarp
- soomus kaitseb: 7.62 ja eest 30mm moona vastu.
- AT miinide ja IED kaitse puudub.

Re: MAN KAT1 8x8 APC

Postitatud: 22 Veebr, 2010 15:12
Postitas Kilo Tango
setu kirjutas:
- lisatud soomuskarp
- soomus kaitseb: 7.62 ja eest 30mm moona vastu.
- AT miinide ja IED kaitse puudub.
20 meest pardale???

Postitatud: 22 Veebr, 2010 18:14
Postitas man21
Tundub tõesti väga pikk. Üle jao ei ole mõtet masinasse toppida. Tuleb mõelda ka võimalusele, et masin saab kabelimatsu - mida rohkem pardal seda sitem. Sellepärast pooldan ma väiksemais masinaid 2+4 või 2+8.

Postitatud: 22 Veebr, 2010 20:44
Postitas Mamba
Väiksed kiired masinad on igal juhul etemad.
Meil on mehi vähe, pole midagi raisata.
Meie oludes parim sõjaväe maastur on minu arvates land rover defender. Must miljon erinevat võimalust seda masinat komplekteerida, lihtne, robustne, väga hea läbitavusega. Kui vaja siis bagi, kui vaja siis soomusta, kui vaja siis pikendatud kolme sillaga või hoopis lühike. Topi peale milline relv tahes. Ja hind uuena on hummeri ja g mesaga võrreldes ikka väga tiba tillu. Pole vaja mingit ulmet, roosa panter leiutati üle 60 aasta tagasi ja on endiselt üks parimaid, sest ta on lihtsalt nii lihtne.

Postitatud: 22 Veebr, 2010 20:57
Postitas Madis22
Eks kergejalaväge ole suuremate masinatega lihtsam rühmakaupa vedada. Piirivalve IFA-d tulevad kohe meelde. Neisse topiti 40 marti koos seljakottide ja rühmatränaga nii et pold asigi. 4-5 sellist masinat veavad kompanii saabumisalale ja läevad järgmise järgi. Kompanii liigub viimase kilomeetri või kaks positsioonideni omal jalal. Masinatel maastikuvõimekust vaja ei ole, soomuskaitsest peaks ootamatuste puhuks piisama.

Ei maksa unustada, et hetkel kasutada olevad soomustamata taktikalised veokid ei pea just palju lahinguid vastu ning siis on meil hulgaliselt kergejalaväge, mis logistikarühma abita on üsna kasutud.

Postitatud: 23 Veebr, 2010 9:03
Postitas maanus
Setu loodud ESTOMOG palju asjalikum mu meelest.

Re: estomog

Postitatud: 23 Veebr, 2010 11:23
Postitas setu
maanus kirjutas:Setu loodud ESTOMOG palju asjalikum mu meelest.
Head lugupeetavad, hetkeseisul on eelmainitud "estomogi" projekt juba mitmendat nädalat tootearenduses. See tähendab, et esimene tubli samm on astutud eestimaise soomus-inseneeria vallas.
Tegemist on hea uudisega ja tõstab kindlasti motivatsiooni olenemata kujunenud meediapildile kaitseplaneeringute ja arengute alal.

tervit,

Re: estomog

Postitatud: 23 Veebr, 2010 11:37
Postitas Some
setu kirjutas:
maanus kirjutas:Setu loodud ESTOMOG palju asjalikum mu meelest.
Head lugupeetavad, hetkeseisul on eelmainitud "estomogi" projekt juba mitmendat nädalat tootearenduses. See tähendab, et esimene tubli samm on astutud eestimaise soomus-inseneeria vallas.
Tegemist on hea uudisega ja tõstab kindlasti motivatsiooni olenemata kujunenud meediapildile kaitseplaneeringute ja arengute alal.

tervit,
Kas see tähendab et me saame prototüüpi ka rauas ja sõitvana näha?

soomusbuss

Postitatud: 23 Veebr, 2010 12:55
Postitas setu
Pilt

P.S. Prooviksime kujundada soomusbussi teatavatel taktikalistel alustel, siis ma tooksin võrdluseks sisse multi-role transpordihelikopteri. Tegemist oleks võibolla kentsaka, kuid väga hea võrdlusega Eesti kaitsespektrist. Paraku antud soomusbussi hind tuleks veel väiksem Pasi hinnast. Lisaks tekitaks värske tootesegmendi, kuna jaotaks paremini APC ja IFVi taktikalisi eesmärke ning täidaks valdavat lünka kaitseväelaste massitranspordis.

Re: soomusbuss

Postitatud: 23 Veebr, 2010 14:33
Postitas Kilo Tango
setu kirjutas:Pilt

P.S. Prooviksime kujundada soomusbussi teatavatel taktikalistel alustel, siis ma tooksin võrdluseks sisse multi-role transpordihelikopteri. Tegemist oleks võibolla kentsaka, kuid väga hea võrdlusega Eesti kaitsespektrist. Paraku antud soomusbussi hind tuleks veel väiksem Pasi hinnast. Lisaks tekitaks värske tootesegmendi, kuna jaotaks paremini APC ja IFVi taktikalisi eesmärke ning täidaks valdavat lünka kaitseväelaste massitranspordis.
Rühma ühekordse hävimise vältimiseks tuleks reisijate sektsioon jagada plahvatuskindla (soovit absorbeeriva) vaheseinaga kaheks. Konks sellise lahenduse juures on, et kuidas tagada vaheseina kinni hoidmine sõidu ajal ning kuidas pääsevad masinast esimesse poolde jäänud inimesed kui tagumine osa matsu saab.

Mille poolest see masin transpordikopteriga haakub? Katusele saab kopteriga maanduda? :D

Teine küss on see, et miks ta sul kõrbevärvides on?

Mina lisaksin tagumise otsa peale ühe masina seest kaugjuhitava kuulipritsi (suvaline RWS. Näiteks RAVEN SRWS e. CROWS).

Re: soomusbuss

Postitatud: 23 Veebr, 2010 17:24
Postitas setu
- transpordikopteritäis isikkooseisule oleks samas suurusjärgus "kabelimats". Lisaks tasub meenutada ka trende: nimelt NRFi "standardeid" arvutatakse NH90-te kaupa, mis on täis missimehi.
- Üks estomog võib tulla kolme-nelja MAN 8x8 soomusbussi hinnaga. Seega sõidke kasvõi pooltühjalt. Sihtmärgina pole ta "mega nähtavam".
- RWSi asemel oleks korralik barracuda moonduskate soojus-ja öövaatlus seadmetele raskemini nähtavaks muutmisel palju kaalukam argument.