23. leht 96-st
Postitatud: 06 Jaan, 2008 22:14
Postitas Soobel
Iseenesest päikesetsepeliin oleks üsna tegija riist - lendaks ta ju ilma rahata, ilma kütusekuluta, eriti kui öö ajaks osa päikeseenergiast akudesse salvestada. Aga ilmselt ületab sellise tegemise kulu tavalise tsepeliini tegemise kulu mitmekordelt, võrreldes kütuse pealt kokkuhoitud summadega.
Postitatud: 07 Jaan, 2008 14:12
Postitas Karuke
Soobel kirjutas:Iseenesest päikesetsepeliin oleks üsna tegija riist - lendaks ta ju ilma rahata, ilma kütusekuluta, eriti kui öö ajaks osa päikeseenergiast akudesse salvestada. Aga ilmselt ületab sellise tegemise kulu tavalise tsepeliini tegemise kulu mitmekordelt, võrreldes kütuse pealt kokkuhoitud summadega.
Tegija küll - aga ehk rohkem turistide või miskite ilmavaatlusjaamade tarvis
Tsepeliin-lennukikandja on vahest üks mõttetumaid riistapuid mida ma näinud olen.
Ma ei räägi I MS aegsetest, siis selliseid katseid tehti - kuid olid ka teised ajad ja "tõrjerelvastust" veel väga polnud
Sest mis on lennukikandja ülesanne?
Tegutseda autonoommselt, kaugel baasidest?
Aga tsepeliinidel on selge probleem kandevõimega, st mis valemiga õnnestuks sinna paigutada lennukitele vajalik kütus ja lahingumoon pikema sõjaretke tarvis?
Vähe sellest - tuleks ju kaasa vedada x hulk relvastust ja laskemoona tsepeliini enda kaitseks?
Meeskonnast ja proviandist rääkimata.
Kõige selle juures oleks tsepeliin hiigelsuur ja sigaaeglane, sõnaga ideaalne märklaud kõikvõimalikele õhus, vees ja maapeal paiknevatele relvadele - vintpüssist suurtükini välja...
Oletame, et tagame õhuspüsimise jagades tsepeliini võimalikult paljudeks hermeetilisteks sektoriteks. Täites need heeliumiga väldime plahvatuse...
Kuid need ettevaatusabinõud teevad lennumasina ju omakorda raskemaks?
Kuidas nendest puudustest pääseda?
Ühesõnaga tsepeliin tuleks teha hästi suur - kümmneid kordi suurem kui oli näiteks "Hindenburg"
Ja lendama pidanuks ta 1930 - 40 aastate täpse õhutõrjetule ulatusest kõrgemal - palju kõrgemal kusjuures, seal kuskil 15 000 m peal...
Ja mis peamine - lennukid tema pardal pidanuks olema spetsiaalsed, võimelised planeerima alla sihtmärgini ja pärast lahinguülesande täitmist lülitama sisse mootorid ja tõusma uuesti "lennuväljani".
Aga ka siis tekiks tõsiseid probleeme...
Hea riist enesetapumissiooniks ilmselt.
Postitatud: 07 Jaan, 2008 14:47
Postitas Roamless
Kõigepealt tahaks öelda midagi pildi kohta ,kus oli võrreldud Shermani ja Tigerit. Pildil pole tegemist kahjuks originaal Tigeriga , vaid T-55 -st ümberehitatud isendiga, mida on kasutatud filmides ja militaarshowdel. Seega see pilt Shermanist ja Tigerist päris täpseks võrdluseks eriti sobilik ei ole. Lisan linki ka pildil toodud replica Tigeri külgvaatele.
http://www.users.zetnet.co.uk/lsm/dhmg/ ... /10741.jpg
Teiseks , kunagi Discovery kanalilt nähtud saade väitis ,et Wittmann ei saanud surma mitte Shermani mürsust oma Tigeris, vaid langes vist brittide artillery tules Panzer IV -s (torninumbriga 007), mis asendas tema pihtasaanud Tigerit. See teine punkt on kirjutatud mälu järgi ja võib olla ka ebatäpne. Igatahes ,mäletan ,et saates näidati veel fotosid, vist just tema hävinenud Panzer IV-st
Postitatud: 07 Jaan, 2008 15:46
Postitas Soobel
Ega ma mõelnudki hetkel sõjatsepeliinist, tänapäeval lastaks neid lõhki nagu õhupalle telešõus.
Kandevõime koha pealt ei maksaks eriti väriseda - mõni aasta tagasi projekteeriti miskit tsepeliini, mille kandevõime oli mitusada tonni, eesmärgiga vedada suuri ja jabura kujuga asju ligipääsmatutesse kohtadesse. I ilmasõja ajal olid nag ka kaunis koledad relvad vaatamata oma kapriissusele: neile käis ka minuteada ligi 10 tonni pomme peale. Kui see kohale jõudis ja luugid avas, siis oli ikka jama.
Postitatud: 07 Jaan, 2008 16:12
Postitas Karuke
Soobel kirjutas:Ega ma mõelnudki hetkel sõjatsepeliinist, tänapäeval lastaks neid lõhki nagu õhupalle telešõus.
Kandevõime koha pealt ei maksaks eriti väriseda - mõni aasta tagasi projekteeriti miskit tsepeliini, mille kandevõime oli mitusada tonni, eesmärgiga vedada suuri ja jabura kujuga asju ligipääsmatutesse kohtadesse. I ilmasõja ajal olid nag ka kaunis koledad relvad vaatamata oma kapriissusele: neile käis ka minuteada ligi 10 tonni pomme peale. Kui see kohale jõudis ja luugid avas, siis oli ikka jama.
Vaatasin lihtsalt aastanumbrit 1934 ja kujutasin neid vigureid ette II Maailmasõjas. Ja ei saanud päris hästi pihta miks nii keerulist transpordivärki nagu lennukikandja - tsiviilkäibes võinuks vaja olla...
Aga selles suhtes olen kahe käega poolt - et kui õnnestuks niii suurt pinda nagu seda on tsepeliini kere kasutada päikesepatareina - võiks tsiviilkäibe tarvis saada vägagi perspektiivika lennumasina.
Postitatud: 01 Veebr, 2008 10:34
Postitas Luciano
kalleb kirjutas:
Paistab, et seda koletist saab peatselt eesti näha:
http://www.elumoto.ee/?id=2
Postitatud: 03 Veebr, 2008 12:59
Postitas Tsiviil
Seda T28 rasketanki plaaniti teha Jaapani dessandi jaoks. Samuti mingid jõhkrad miinipildurid, mille diameeter oli jumal teab mitu meetrit, taheti samuti Jaapani vastu kasutada.
Postitatud: 09 Veebr, 2008 11:55
Postitas onu juulius
Veel üks ümbernurga-kuuliprits

Postitatud: 09 Apr, 2008 0:31
Postitas xawa
Üks huvitav artikkel 'pommikoertest':
http://www.damninteresting.com/?p=504
Teises maailmasõjas kasutasid venelased saksa tankide vastu lõhkelaenguga varustatud koeri. Koeri dresseeriti nii, et algul neid näljutati ning siis õpetati soomusmasinate alt toitu otsima. Kõik sujus enamvähem hästi ning selliste neljajalgsete pommidega olevat isegi kuni 300 saksa soomukit rivist välja löödud. Kõik muutus 1942 aastal kui kari 'koerpomme' oma tankide peale amokki jooksid. Sellest ajast lõpetati nende kasutamine.
Postitatud: 10 Apr, 2008 10:18
Postitas Würger 190G
Koeratõug on huvitav, aga mis ime tank see on. Mingi poolakate lavastus? Nagu T-34/85, aga toru nagu veetoru.
Postitatud: 10 Apr, 2008 20:27
Postitas Karuke
Taskukell
Sõrmus
Piip
Tabalukk
Tulemasin....
Täitsa tavalised vigurid?
Oh ei...
Salakavalad tapariistad hoopis...
http://fishki.net/comment.php?id=33626
Ja veel palju sarnast....
http://fishki.net/comment.php?id=33626
Postitatud: 16 Apr, 2008 18:42
Postitas Faust
Kas just kurioosum aga omapärane sõjapill ikka.
http://www.hot.ee/sojafoto/idapat_17.JPG
Pilt pärit siis sellelt lehelt:
http://www.hot.ee/sojafoto/
Postitatud: 16 Apr, 2008 21:50
Postitas Soobel
Niimoodi klopsiti palju igasugu dresiine kokku, nendega oli ju hea ja kerge värskelt vallutatud valdusi inspekteerida, kuhu raudtee läks, aga maanteed olid mülkas ja vedurid olid kõik loetud ja priskemate veostega hõivatud.
Postitatud: 17 Apr, 2008 15:54
Postitas tere
Lugege palun selle lingi alumise osa nimekirja ja kommenteerige- üpris huvitav nimekiri militaartehnilisi "imerelvi" mis tehnilise mahajäämuse tõttu ei läinud tööle.
http://en.wikipedia.org/wiki/Secret_and ... howa_Japan
Kui kellegil nende nimekirjas olevate relvade kohta pilte on, visake link.
Postitatud: 17 Apr, 2008 20:38
Postitas Karuke
Mõned pildid eelkirjutaja lingil loetletud masinate kohta
Kayaba "Ka"-Go
Kayaba Ku-4
Super-Heavy Tank "O-I"
amphibious tank SR
http://forum.axishistory.com/viewtopic.php?t=74644
Kõikvõimalike perspektiivikate ja vähem perspektiivikate erinevatel aegadel ehitatud või kavandatud tapamasinate hulk on äraarvamatu.
Leidub nende hulgas ka kurioosseid "rosinaid"
Kahjuks napib alati aega, et sellele teemale end põhjalikumalt pühendada.
Sestap vastuseks eelpool kirjutajale - sul üsna hää nimekiri seal lingi peal - võta aga "Google" ette ja hakka neid vigureid ükshaaval otsingusüsteemist "läbi laskma"...