Kapten Trumm kirjutas:Üldiselt elektriauto pere esimese autona eeldab täna siiski väga rämedate kompromisside tegemist, sest mõistliku hinna elektriautod on üldiselt väikeautod, ühesillaveoga jne. Või siis lisa auto pidamist. Su enda post ju näitab seda, et hoolimata excelist, pead sa ikkagi täiendat autot - ilmselt su Nissan Leafi idee seda teha enam ei võimalda.
Kas Sa üldse lugesid ka mida ma kirjutasin ? Ma rääkisin , et täna ma vajan niikuinii kahte sisepõlimismootoriga autot
aga tulevikus kavatsen vahetada just selle teise (ühesillaveoga jne) elektriauto vastu. Tehnika on nii palju arenenud ,
et see on juba mõistlik ja selles rollis parem kui sisepõlemismootoriga auto. Talvel on paugust soe, väga vähe vaja hooldada ja nii edasi. Kümme aastat tagasi ei olnud , täna juba on. Need laadimispunktid mind üldse ei huvitagi,
kui ühe laadimisega teed päevased sõidud ära ja õhtul viskad luti otsa on täiesti piisav. Kui üks asi kõlbab kõigeks
siis ei kõlba ta millekski. Kui tihti Sa näiteks päevas üle 150 kilomeetri sõidad ?
Kapten Trumm kirjutas:Ega ikka ei ole nii küll.
Hoida paar kanistrit kütust kuskil garaazinurgas on kättevõtmise asi. 50 liitri kütusega saad oma kriisiasjad aetud, kuniks elu normaliseerub.
Kuidas toimiks nt päiksepatareidest auto laadimine täna?, kui seal on 10 cm lumekord peal ja ilm on hall.
Tegelt ei ole need DPF-id ja muud asjad nii suur teema nagu ajakirjanikud artiklites inimesi hirmutavad. Ma olen alates 2013 sõitnud kahe diiselautoga kokku 150 tuhat km ja on selleteemalisi probleeme olnud täpselt null tükki.
Ei saa bensukaga teha Eurotrippi ? Palun ikka loe ka mida ma kirjutan.
Miks ma pean täna laadima päikesepaneelidest ? Täna laen võrgust, ega ma siis koopas pea selle pärast elama hakkama
Kevadest sügiseni on oluliselt rohkem sõitmist ja siis jääb ka paneelidest energiat kõvasti üle. Kas müüa võrku või vormistada
see naisele kütuseks , millega viia lapsi kooli, lasteaeda , trenni , ujuma jne.
Mulle tundub , et sa pole elektriautodega peaaegu üldse sõitnud , endal päikesepaneele katusel pole ja tulistad tuimalt
teadmisi mis on "naised saunas rääkisid" tasemel.
Ahjaa, kummipaat millega ma järvede/jõgede peal kalal käin on ka näiteks elektriline.
Loomulikult kaater millega mere peal käia peab olema sisepõlemismootoriga (veel).
Ürita neid kahte mõtet eristada. Kui eile sobis elektrimootor ainult puldiauto ja akutrelli sisse siis tänasel päeval mul on
kodus paat, trimmer, mootorsaagi, trimmer, robotniiduk, tolmuimeja jne juba aku pealt ning elades ei vahetaks neid
tagasi sisepõlemismootoriga variantide vastu. Teatud asjad on veel bensiini/diisli pealt aga aina vähemaks neid jääb.
Ka sõjatööstuses olid juba eile droonid, täna UGV,d , homme juba ei tea mis kõik elektri pealt.
Sa võid kramplikult eilsest päevast kinni hoida ja leida põhjuseid miks ei saa .... aga vaata ja jälgi
-------------------------------
Detsember ja jaanuar on praktiliselt nullid kuud aastas päikesepaneelide tootluse osas. Minu 19 kw päikesepaneelijaam tootis detsemberis
70kWh ja ise tarbisin 500kWh lisaks.