23. leht 69-st

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitatud: 12 Jaan, 2021 15:35
Postitas Taaniel Tina
50kW jah, aga Elering pakub hajajaamu st kui päikesepatareidest ja akudest ei jätku, siis tuleb generaator appi. https://www.energia.ee/era/energiatooted/offgrid
Kuidas lahedused tunduvad? Geneka hind tuleb veel juurde.
See jah võiolla tasub, kui mul majal vaja elektrit.
Aga kui ma pean öösel laadima elektriautot genekaga, siis .... eeee, miks ma kohe bensiiniautot ei osta?????

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitatud: 12 Jaan, 2021 15:44
Postitas Jaanus2
Kapten Trumm kirjutas:Tänased eramajad on üldiselt 1-korruselised ja siis pole katus 45 kraadise kaldega, vaid 20 kraadi või siis lamekatus.
Need barakki meenutavad väikese katusekaldega majad on "soome mall". Päikesepaneelidest - talvel on parem u. 60 kraadine kalle, suvel lamedam. Kui on vähe paneele, tasub ära pööripäevadel kallet käsitsi muuta kaks korda aasta. Suure "pargiga" seda teha ei saa ja ei tasu, seal on keskmine kalle, mis annab aasta lõikes kõige suurema tootluse.
Pange oma elektriautole puugaasiga töötav generaator sappa, kohe hoobilt hübriid :D Siit saab juhiseid http://thedrizzlergasifier.blogspot.com ... unity.html

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitatud: 12 Jaan, 2021 15:52
Postitas Kilo Tango
Taaniel Tina kirjutas:...
Aga kui ma pean öösel laadima elektriautot genekaga, siis .... eeee, miks ma kohe bensiiniautot ei osta?????
See kehtib siis tõesti juhul, kui sulle üldvõrgu kaablit koju (siis on tõesti raske mõista, miks sulle elektriautot vaja) ei tule või kui on hädaolukord.

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitatud: 12 Jaan, 2021 16:24
Postitas Some
Mu küsimus polnudki elektriauto laadimisest ajendatud, lihtsalt plaan Saaremaa krundile üks moodulmaja püstitada aga liitumised kaugel... Selline offgrid lahendus tunduks asja ära ajavat aga muidugi see tüütu kui tõesti talvel pidevalt diiselgeneka pealt elekter tuleb. Ja kui hull raha hulga päikesepaneelide peale panna, siis suvel ülejäävat elektrit ei saa liitumata võrku tagasi müüa.

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitatud: 12 Jaan, 2021 16:33
Postitas Kriku
Alustama peaks ikka voolutarbe kaardistamisest ehk siis kompromisside kompressist... Kui mina sellist asja ajama hakkaksin, siis lepiksin sellega, et kõige suurem tarbija on veepump (ämbriga vett vedada ei viitsi, aga juust & õlled võiks vabalt külmkapi asemel keldris olla).

Ainult et see jutt on teemast kaugele kaldunud.

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitatud: 12 Jaan, 2021 16:54
Postitas Kapten Trumm
Mu küsimus polnudki elektriauto laadimisest ajendatud, lihtsalt plaan Saaremaa krundile üks moodulmaja püstitada aga liitumised kaugel... Selline offgrid lahendus tunduks asja ära ajavat aga muidugi see tüütu kui tõesti talvel pidevalt diiselgeneka pealt elekter tuleb. Ja kui hull raha hulga päikesepaneelide peale panna, siis suvel ülejäävat elektrit ei saa liitumata võrku tagasi müüa.
Oleneb, mida sa seal teed ja kas suvilana või aastaringsena.
Suvilaga on lihtne, vähenõudlik inimene saaks suvel ka ilma 220V seinakontaktita hakkama.

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitatud: 12 Jaan, 2021 16:58
Postitas Smith
Kapten Trumm kirjutas:Üldiselt elektriauto pere esimese autona eeldab täna siiski väga rämedate kompromisside tegemist, sest mõistliku hinna elektriautod on üldiselt väikeautod, ühesillaveoga jne. Või siis lisa auto pidamist. Su enda post ju näitab seda, et hoolimata excelist, pead sa ikkagi täiendat autot - ilmselt su Nissan Leafi idee seda teha enam ei võimalda.
Kas Sa üldse lugesid ka mida ma kirjutasin ? Ma rääkisin , et täna ma vajan niikuinii kahte sisepõlimismootoriga autot
aga tulevikus kavatsen vahetada just selle teise (ühesillaveoga jne) elektriauto vastu. Tehnika on nii palju arenenud ,
et see on juba mõistlik ja selles rollis parem kui sisepõlemismootoriga auto. Talvel on paugust soe, väga vähe vaja hooldada ja nii edasi. Kümme aastat tagasi ei olnud , täna juba on. Need laadimispunktid mind üldse ei huvitagi,
kui ühe laadimisega teed päevased sõidud ära ja õhtul viskad luti otsa on täiesti piisav. Kui üks asi kõlbab kõigeks
siis ei kõlba ta millekski. Kui tihti Sa näiteks päevas üle 150 kilomeetri sõidad ?
Kapten Trumm kirjutas:Ega ikka ei ole nii küll.
Hoida paar kanistrit kütust kuskil garaazinurgas on kättevõtmise asi. 50 liitri kütusega saad oma kriisiasjad aetud, kuniks elu normaliseerub.
Kuidas toimiks nt päiksepatareidest auto laadimine täna?, kui seal on 10 cm lumekord peal ja ilm on hall.

Tegelt ei ole need DPF-id ja muud asjad nii suur teema nagu ajakirjanikud artiklites inimesi hirmutavad. Ma olen alates 2013 sõitnud kahe diiselautoga kokku 150 tuhat km ja on selleteemalisi probleeme olnud täpselt null tükki.
Ei saa bensukaga teha Eurotrippi ? Palun ikka loe ka mida ma kirjutan.
Miks ma pean täna laadima päikesepaneelidest ? Täna laen võrgust, ega ma siis koopas pea selle pärast elama hakkama :D
Kevadest sügiseni on oluliselt rohkem sõitmist ja siis jääb ka paneelidest energiat kõvasti üle. Kas müüa võrku või vormistada
see naisele kütuseks , millega viia lapsi kooli, lasteaeda , trenni , ujuma jne.
Mulle tundub , et sa pole elektriautodega peaaegu üldse sõitnud , endal päikesepaneele katusel pole ja tulistad tuimalt
teadmisi mis on "naised saunas rääkisid" tasemel.

Ahjaa, kummipaat millega ma järvede/jõgede peal kalal käin on ka näiteks elektriline.
Loomulikult kaater millega mere peal käia peab olema sisepõlemismootoriga (veel).
Ürita neid kahte mõtet eristada. Kui eile sobis elektrimootor ainult puldiauto ja akutrelli sisse siis tänasel päeval mul on
kodus paat, trimmer, mootorsaagi, trimmer, robotniiduk, tolmuimeja jne juba aku pealt ning elades ei vahetaks neid
tagasi sisepõlemismootoriga variantide vastu. Teatud asjad on veel bensiini/diisli pealt aga aina vähemaks neid jääb.
Ka sõjatööstuses olid juba eile droonid, täna UGV,d , homme juba ei tea mis kõik elektri pealt.
Sa võid kramplikult eilsest päevast kinni hoida ja leida põhjuseid miks ei saa .... aga vaata ja jälgi 8)
-------------------------------
Detsember ja jaanuar on praktiliselt nullid kuud aastas päikesepaneelide tootluse osas. Minu 19 kw päikesepaneelijaam tootis detsemberis
70kWh ja ise tarbisin 500kWh lisaks.

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitatud: 12 Jaan, 2021 17:14
Postitas Some
Kapten Trumm kirjutas: Oleneb, mida sa seal teed ja kas suvilana või aastaringsena.
Suvilaga on lihtne, vähenõudlik inimene saaks suvel ka ilma 220V seinakontaktita hakkama.
OT tõesti (kuigi saab militaariga ühildada - nö varjupaik suure jama korral ;) )

Uitmõte on algul suvilana kasutada ja kui 20a pärast naisega pensionile jääme, siis Pirita maja maha müüa ning Saaremaale vaikust ja rahu nautima kolida. Midagi umbes sellist võiks lasta püsti panna:
https://www.astrolux.ee/elementmaja-a139/

Natuke teemasse ka. Dacia uue elektrilise linnamaasturi hinnad algavad €18000, kui riik peaks eelmise aasta toetusmeetmeid kordama, siis saaks juba €14000 kätte. Ja Peetris või Laagris elavale perele sobiks see juba tõesti teiseks autoks, nii poes käimiseks kui laste ringi sõidutamiseks. Ka rahaliselt.

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitatud: 12 Jaan, 2021 17:20
Postitas Kapten Trumm
Elektri eelistamine sisepõlemismootorile on täna veel kõva kompromiss omadustega. Ei niida elektritrimmer paksu rohtu, ei sae elektrisaag 60 cm saarepakku ja kuigi elektriauto näiliselt sõidab "nagu päris" ütled ka ise, et ainukese autona see siiski ei päde. Sisepõlemisautod pädevad.

See vahe muidugi pidevalt väheneb, aga samale latile jõudmisega läheb kõvasti aega. Ma tahaks näha kohe akusaagi, mis jõuab ühe "tankimisega" saagida pool tundi järjest jämedat puitu ja mida jõuab ühe käe otsas vibutada. Ja mille "tankimine" seejuures üle 5 minuti ei kestaks. 3,5 kW mootorivõimsust eeldaks pika juhtme otsas juba kolmefaasilist toidet (ja mootorit).

Minu näine sõidab ka nt Korea väikeautoga, suure toppimisega topib sinna meie pere sisse, pagas peab minema katusele ja koer peab järgi jooksma. On öko, töökindel ja moodne, ainult vajadusi täidab liiga osaliselt, et vaja on ikkagi teist ja suuremat (kallimat, ebaökomat, suurema hooduskuluga) autot.

BTW, kas sa selle diiseljeebi või pikapi arvestasid ka sinna excelisse, milles elektriauto paremus selgus?

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitatud: 12 Jaan, 2021 17:27
Postitas Kapten Trumm
Some kirjutas: Uitmõte on algul suvilana kasutada ja kui 20a pärast naisega pensionile jääme, siis Pirita maja maha müüa ning Saaremaale vaikust ja rahu nautima kolida. Midagi umbes sellist võiks lasta püsti panna:
https://www.astrolux.ee/elementmaja-a139/

Natuke teemasse ka. Dacia uue elektrilise linnamaasturi hinnad algavad €18000, kui riik peaks eelmise aasta toetusmeetmeid kordama, siis saaks juba €14000 kätte. Ja Peetris või Laagris elavale perele sobiks see juba tõesti teiseks autoks, nii poes käimiseks kui laste ringi sõidutamiseks. Ka rahaliselt.
Ma arvan, et pensionil peab olema rohkem suurte keskuste ligi, sest arstil on vaja tihedalt käia :)
Taoline maja muidugi vajab juba korralikku 3 faasilist võrgutoidet, geneka elekter - noh, enne tuleks veenduda, mida pakutakse.
Kui sa seal aastaringi plaanid elada, pigem võiks panna koostootmisagregaadi, eramajadele pakuti selliseid VW diiselmootori baasil.
Diisel ajab genekat ringi ning jahutusest ning heitgaasist tulev soojus läheb maja kütmiseks.
Siin on vaja kõvasti matat enne teha.

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitatud: 12 Jaan, 2021 17:43
Postitas Smith
Kapten Trumm kirjutas:Elektri eelistamine sisepõlemismootorile on täna veel kõva kompromiss omadustega. Ei niida elektritrimmer paksu rohtu, ei sae elektrisaag 60 cm saarepakku ja kuigi elektriauto näiliselt sõidab "nagu päris" ütled ka ise, et ainukese autona see siiski ei päde. Sisepõlemisautod pädevad.

See vahe muidugi pidevalt väheneb, aga samale latile jõudmisega läheb kõvasti aega. Ma tahaks näha kohe akusaagi, mis jõuab ühe "tankimisega" saagida pool tundi järjest jämedat puitu ja mida jõuab ühe käe otsas vibutada. Ja mille "tankimine" seejuures üle 5 minuti ei kestaks. 3,5 kW mootorivõimsust eeldaks pika juhtme otsas juba kolmefaasilist toidet (ja mootorit).

Minu näine sõidab ka nt Korea väikeautoga, suure toppimisega topib sinna meie pere sisse, pagas peab minema katusele ja koer peab järgi jooksma. On öko, töökindel ja moodne, ainult vajadusi täidab liiga osaliselt, et vaja on ikkagi teist ja suuremat (kallimat, ebaökomat, suurema hooduskuluga) autot.

BTW, kas sa selle diiseljeebi või pikapi arvestasid ka sinna excelisse, milles elektriauto paremus selgus?
Miks su naise Korea väikeauto ei või olla elektriauto? Sõiduulatusest jääb igapäevaselt väheks?
Sisepõlemismootoriga auto kuhu ei mahu koer ega pagas on parem kui elektrimootoriga sõiduauto kuhu ei mahu koer ega pagas? :D

Diiselsõiduk on juba ju praegu olemas ja jääb ka siis. Vahe on selles , et neljaukseline bensiinimootoriga sõiduauto vahetub elektriauto vastu. Mis see diiselsõiduk siia puutub ?

Noh , seda puusaagimist pead siis vaatama tulema. Võtsin nimelt sügisel kolm ca 80 cm läbimõõduga kaske maha ja
tegin küttepuudeks. Langetasin jupphaaval ja laasisin akukettsaega.
(https://www.tooriistamaailm.ee/akuketts ... -laadijata)
Ja siis palgi tükeldasin tavalise elektrisaega
(https://www.tooriistamaailm.ee/elektris ... 051a-2000w)
Akusae tankimine kestis umbes täpselt 5 sekundit. Kuna trimmerid, hekilõikaja ja kõik muu on samade akude pealt ,
siis seni kuni töötad ühte akupaari tühjaks laeb teine paar juba lõdvalt täis.
Me räägime vist erinevatest asjades, sina leiad ekstreemsusi (metsamees kes päevad läbi saeb 60cm läbimõõduga
saarepuud, ühe käega :D ), mina räägin tavaliselt kodumaapidamisest.
Ja samuti võin tutvustada Sulle kuidas ma akutrimmeriga lõikan põlvekõrgust heina , ilma erilise probleemita.
Mida ma muidugi eriti tihti ei tee, sest ei lase oma krundil selliseks džungliks muutuda :D

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitatud: 13 Jaan, 2021 9:19
Postitas Kapten Trumm
Nikerdada ja kuidagitmoodi saab iga asjaga.
Tavaliselt ei lasta poisse tegema meeste tööd.
Mul on ka 36V akusaag, mitte taoline nikerdis, vaid Husqvarna oma.
Jõudluselt jääb alla isegi ehituspoe amatööridele mõeldud bensiinisaagidele.
Sae korra elus ühe ülemise riiuli mootorsaega, saad aru, mis vahe on.

Lisaks autode puhul on veel see "exceli teema", et neid diiselsõiduautosid saab kasutatuid igasuguseid suhteliselt väikse raha eest (võrreldes uuega), kasutatud elektriautodega aga valikut samahea kui pole. Korralik kasutatud auto pakub odavamat km hinda kui uus elektriauto.

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitatud: 13 Jaan, 2021 9:24
Postitas Lemet
Akusae tankimine kestis umbes täpselt 5 sekundit
:shock:

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitatud: 13 Jaan, 2021 9:30
Postitas Kapten Trumm
Ilmselt oli jutt aku vahetusest. Kui aga laetud akusid parasjagu võtta pole, siis kestab "tankimine" vähemalt pool tundi.
See viis minutit eeldab, et sul on neli Makita 18V akut olemas (maksavad rohkem kui saag ise) ja neli neist on laetud.
Sest akusael tempoga saagimisega ei kesta need akud suurt üle 20-30 minuti, 18V aku laeb kiirlaadijas vähemasti pool tundi.

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitatud: 13 Jaan, 2021 11:19
Postitas Tegelane5
Taaniel Tina kirjutas:
50kW jah, aga Elering pakub hajajaamu st kui päikesepatareidest ja akudest ei jätku, siis tuleb generaator appi. https://www.energia.ee/era/energiatooted/offgrid
Kuidas lahedused tunduvad? Geneka hind tuleb veel juurde.
See jah võiolla tasub, kui mul majal vaja elektrit.
Aga kui ma pean öösel laadima elektriautot genekaga, siis .... eeee, miks ma kohe bensiiniautot ei osta?????
Kui genekas oleks mingi pommikindel diisel siis saaks sealt vast igasugu vedelamaid kütteõlisi läbi lasta. Katla ja geneka ruumis pole filtrite eelsoojendamine ka mitte mingi probleem. Mootori jahutus kütteks ja ongi ühepereelamu kombijaam valmis :idea: