24. leht 58-st

Postitatud: 23 Veebr, 2010 18:30
Postitas Some
Kuidas juht taha ja külgedele näeb? Ja ka tulemas on reaalne prototüüp Unimogi tehnikale? Aga muidu arvatavasti turgu sedasorti riistapuule oleks, eriti kui tegu on miinikindla sõidukiga. Ülevalt tundub see nii sile et hirmus tahtmine oleks sinna pakiraam panna :P

Re: soomusbuss

Postitatud: 23 Veebr, 2010 18:36
Postitas Kilo Tango
setu kirjutas:- transpordikopteritäis isikkooseisule oleks samas suurusjärgus "kabelimats". Lisaks tasub meenutada ka trende: nimelt NRFi "standardeid" arvutatakse NH90-te kaupa, mis on täis missimehi.
- Üks estomog võib tulla kolme-nelja MAN 8x8 soomusbussi hinnaga. Seega sõidke kasvõi pooltühjalt. Sihtmärgina pole ta "mega nähtavam".
- RWSi asemel oleks korralik barracuda moonduskate soojus-ja öövaatlus seadmetele raskemini nähtavaks muutmisel palju kaalukam argument.
Probleem, mida RWS peaks lahendama seisneb selles, et olemasolev kuuliprits jätab väga suure osa tagumisest otsast katmata. Tõsi, seda probleemi saab lahendada ka muul moel.

Postitatud: 23 Veebr, 2010 18:37
Postitas Lemet
Ilmselt oleks mõtekas kohe ka "grillrestid" külge riputada.

Postitatud: 23 Veebr, 2010 18:49
Postitas Kilo Tango
Lemet kirjutas:Ilmselt oleks mõtekas kohe ka "grillrestid" külge riputada.
Eee. Olemegi ülearendamise juurde jõudnud. Tegemist ei ole lahingumasinaga, vaid kaitseväelaste vedamise "bussiga". Sestap ei ole mingit vajadust ehitada seda resti sinna.

sisukas või sisu arvelt

Postitatud: 25 Veebr, 2010 13:44
Postitas setu
Olemegi ülearendamise juurde jõudnud...

Tõsi. Tuleksin korraks tagasi võrdluste juurde. Nii Soomusbussi kui estomogi hange oleks Eesti sisese hankena majanduslikult, propaganda kui ka kaitseressursside tegeliku võimekuse kasvatamise võtmes vajalikud otsused. Olen natuke tagasihoidlikum kuid soomukite pardarelvastuses Eestis ei ole hetkel alust rääkida võimalikust arengust. Seega tõstatades pilku ka väärtustele, milleks on soojusjälje kahandamine ja logistika kolonnsõidu "saba" lühendamine tegelikkuses, väga selged eesmärgid. Neid esmapilgul nähtamatuid tegelikke väärtusi nimetada on vajalik.

Postitatud: 25 Veebr, 2010 16:59
Postitas Some
Kusjuures viimases Autolehes oli juttu karakatitsatest jällegi, üks neist on kolme sillaga (kõik vist veavad) ja mahutab 10 kalurit... Alumine pilt siin: http://peipsiturism.ee/karakatitsa/galerii.html
Peipsiäärsed tegelased pole vist kuulnud et Eestis nii keerulisi ümberehitusi teha ei saa? :P

Postitatud: 25 Veebr, 2010 20:52
Postitas Kruuda
Milleks jamada igasuguste ülekannetega kui Porsche juba oma 2MS aegsel tankil neist loobus. Masinas sees on generaator ja igas rattas oma elektrimootor. Peaks ka vedrustuse lahendamiseks jätma palju vabamad käed.

Postitatud: 25 Veebr, 2010 22:54
Postitas Kilo Tango
Kruuda kirjutas:Milleks jamada igasuguste ülekannetega kui Porsche juba oma 2MS aegsel tankil neist loobus. Masinas sees on generaator ja igas rattas oma elektrimootor. Peaks ka vedrustuse lahendamiseks jätma palju vabamad käed.
Seda on üritatud moodsate masinate juures kah. Kas mitte rotsad oma IFV/APC (erines veermiku ja kaitstuse poolest) projekti juures mingit sarnast skeemi ei kasutanud. Kusjuures miski maa sai sõita veel aku pealt n.ö. hiilides.

Esialgu progressiivsena tunduv "kogu soomuki elekrifitseerimine" tähendab seda, et kui enne said osta kolm soomukit, siis nüüd ühe. Generaatorid on kallid, elektrimootorid on kallid (mõlemad laias laastus 1000 kr/kw), tüüritav jõuelektroonika on väga kallis. Osa seadmeid tuleb dubleerida, varjestada, kaitsta niiskuse, vee ja väliste vigastuste eest.

Postitatud: 26 Veebr, 2010 11:21
Postitas Kilgore
Vahelduseks raketiteadusele midagi tõeliselt low-techi ehk siis DIY vaese mehe drop-pouch. Võtad vanad BDU püksid, lõikad säärel nii 25 cm altosa ära. Pöörad pahumpidi. Alumisse äärde õmbled "tunneli" nööri jaoks (kui seda juba pole), ülemise ehk siis selle otsa kust just säär kääridega eraldatud sai, õmbled kinni. Nöör sisse, otsad kiirklambrist läbi ja sõlme, tugevamast nöörist/lindist kaks aasa tekkinud koti külge õmmelda, kinnitada vastavalt fantaasiale (näit. karabiinidega) vesti/rakmete/vöörihma külge. Ja kui kott liiva/mulda täis toppida saab seda edukalt relvatoena kasutada.

Postitatud: 26 Veebr, 2010 11:39
Postitas man21
Igatahes on meie foorum jõudnud teaduse uuele tasemele, sest postitused tulevad juba tulevikust. :lol:

Postitatud: 02 Mär, 2010 11:57
Postitas man21
http://uudised.ekspressauto.ee/news/aut ... d=29495329

Sellele asjandusele annaks nii mõnegi relva külge monteerida. Vahva riist.

Postitatud: 02 Mär, 2010 12:00
Postitas Some
man21 kirjutas:http://uudised.ekspressauto.ee/news/aut ... d=29495329

Sellele asjandusele annaks nii mõnegi relva külge monteerida. Vahva riist.
Kui RPG-st pauk panna, siis hakkab tagurpidi lendama? ;)

Postitatud: 02 Mär, 2010 12:06
Postitas man21
Noh. RPG´st on talle küll raske pihta saada. Paadi alla annab suusad monteerida ja talvel liugle meie lumeväljade kohal.

Postitatud: 02 Mär, 2010 12:29
Postitas Some
man21 kirjutas:Noh. RPG´st on talle küll raske pihta saada. Paadi alla annab suusad monteerida ja talvel liugle meie lumeväljade kohal.
Tegelikult ma ei riskiks sellise riistapuuga isegi mitte püssitule alla sattuda ;) Vastaspoolel võib mõni kibedam pardijahimees olla

Re: Estomog

Postitatud: 04 Mär, 2010 17:13
Postitas setu
Estomogi projekti võimalikust toetamisest saab rääkida kaasa OST-MÜÜK alafoorumis rubriigis Estomog.