K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
Kasutaja avatar
Kulibin
Liige
Postitusi: 2192
Liitunud: 04 Veebr, 2012 13:49
Asukoht: Harjumaa

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitus Postitas Kulibin »

Eeldusel, et diiselgenekas on Teil tasuta käes ja on võimalik sinisel küttel ringi ajada ja jääksoojus läheb käiku olete ju lausa või sees, võib elektrilevi pikalt saata oma liinitasudega. 7-8 kuud aastas toodab päike piisavalt. Ma tean ühte Soome migranti kes sedasi elab, saatis elektrilevi pikalt sest talle jäi arusaamatuks selline asi nagu liitumistasu ja keeldus 30 eurose automaatkaitsme eest maksmast 30k eurot. :dont_know:
* Panic is called on unresolvable fatal errors.
* It syncs, prints "panic: mesg" and then loops.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Sinise diisli ostmisel tanklas registreeritakse sinu nimi mingis MTA andmebaasis (peab esitama isikut tõendava dokumendi) ja võib arvata, et kui seal iga nädal kanistritäie võtad, siis saad varsti telefonikõne küsimusega, et kus on see talu, kus seda kasutate.

Sinise kasutamine geneka jaoks pole legaalne, riskivabalt saaks seda teha siis, kui omad ise talu ja traktoreid ning nende tarbeks ostad suuremaid koguseid. Kui aga lihtsalt suvilapidaja hakkab järsku sadu liitreid sinist ostma, siis tänapäeva e-riigis jäävad sellest maha suured ja kergesti märgatavad jäljed.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 42816
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitus Postitas Kriku »

Kuulge nüüd.

See, kuidas varastatud generaatori ja varastatud kütusega majandada, ei puutu nüüd küll enam kõige vähemalgi määral teemasse.
Walter2
Liige
Postitusi: 4845
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Perigiali
Kontakt:

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitus Postitas Walter2 »

Vast aja küsimus millal need offgrid diislite peal tuksuvad rebelid rohelistele ja lõpuks ka riigile hambusse jäävad kuna panustavad globaalsete kliimaeesmärkide täitmise vastu alternatiivse variandi olemasolul. Nõutakse liitumislepingut analoogiliselt nagu kohustuslikku prügiveolepingut. Kallis el.liin läheb liisinguga kliendi kraesse nagu muudki hüved siin maailmas.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Kasutaja avatar
Smith
Liige
Postitusi: 1728
Liitunud: 10 Veebr, 2012 22:01
Kontakt:

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitus Postitas Smith »

Ma olen targem ja ei viitsi Kapten Trummiga rohkem jaurata, jäägu sulle võit ja mulle õigus.
Sõida oma viimse ratsuga edasi , tarktor tuleb niikuinii.

Tagasi teemasse (on õrnalt juttu olnud ka lahingrobotite teemas).

https://www.youtube.com/watch?v=8NX7btiWLa0

Teispoolt Atlandi siis sellised katsetused.

Elektriline lahingumasin, tippkiirus 96km/h tunnis, 1600 hobujõudu ja täielikult autonoomne.
Mõeldud paarimeheks konventsionaalsele mehitatud MBT-le.
Katusel 30mm bushmaster aga saab paigaldada ka näiteks CROWS-J kaugjuhitava raketisüsteemi.
CH-47 Chinookiga saab lahingusse "loopida".

Täpsemaid andmeid pole avalikustatud aga USA sõjavägi kaalub terve üksuse (?) jagu ostmist, prooviks.
"We have 50 million Muslims in Europe. There are signs that Allah will grant Islam victory in Europe—without swords, without guns, without conquest—will turn it into a Muslim continent within a few decades." Muammar Gaddafi
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Kriku kirjutas:Kuulge nüüd.
See, kuidas varastatud generaatori ja varastatud kütusega majandada, ei puutu nüüd küll enam kõige vähemalgi määral teemasse.
Ikka puutub.
Et ei tekiks valet muljet antud asja jätkusuutlikkuse kohta.
Pigem oleks tark arvestada ikka tavalise diisli hinnaga, kui ei taha iga kuu maksuametiga maadelda.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Täpsemaid andmeid pole avalikustatud aga USA sõjavägi kaalub terve üksuse (?) jagu ostmist, prooviks.
Neid kergeid nishiasju on ennegi elektriga tehtud. Ka mudelite ehitajana tean, et väiksel asjal on elekter praktilisem.
Ma ehitan praegu Italeri 1:35 S-100 Schnellbooti (1 m pikkune mudel) sõitvaks, tuleb kolme elektrimootori ja Li-Ion akudega.
Ei kujuta ette, kui seda peaks tegema sisepõlemismootoritega, palju keerukam ja kulukam. Ilmselt kiirem ka.
Akud muidu kavatsen panna Dewalti omad, mitte mudelipoe omad, sest mudelitele müüakse endiselt nikkel-kaadmium akusid, mille laadimine kestab terve igaviku. Dewalti 2,0Ah 10,8V tööriistaaku on kergem ja laeb veerand tunniga täis. Dewalti laadijad on mul ju olemas.

Senikaua kui Stryker või Piranha (jätame esialgu M1A2 välja kui selge ulme) pole elektrile pandud, pole põhjust võidukäigust rääkida.

Väiksed droonid ongi elektri peal. Aga vähegi tõsisemad on ikka jätkuvalt vedelkütusel. Näiteks Reaper või Predator.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4835
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitus Postitas Some »

Smith, millega neid lahinguväljal laetakse?
Leo
Liige
Postitusi: 3465
Liitunud: 27 Dets, 2006 20:35
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitus Postitas Leo »

Smith kirjutas:Ma olen targem ja ei viitsi Kapten Trummiga rohkem jaurata, jäägu sulle võit ja mulle õigus.
Sõida oma viimse ratsuga edasi , tarktor tuleb niikuinii. Tagasi teemasse (on õrnalt juttu olnud ka lahingrobotite teemas).
https://www.youtube.com/watch?v=8NX7btiWLa0
Teispoolt Atlandi siis sellised katsetused.
https://en.wikipedia.org/wiki/Ripsaw_(vehicle)
In October 2019, Textron and Howe & Howe unveiled their Ripsaw M5 vehicle,[7] and on 9 January 2020, the U.S. Army awarded them a contract for the Robotic Combat Vehicle-Medium (RCV-M) program. Four Ripsaw M5 prototypes are to be delivered and used in a company-level to determine the feasibility of integrating unmanned vehicles into ground combat operations in late 2021.[8][9][10] It can reach speeds of more than 40 mph (64 km/h), has a combat weight of 10.5 tons and a payload capacity of 8,000 lb (3,600 kg).[11] The RCV-M is armed with a 30 mm autocannon and a pair of anti-tank missiles. The standard armor package can withstand 12.7×108mm rounds, with optional add-on armor increasing weight to up to 20 tons. If disabled, it will retain the ability to shoot, with its sensors and radio uplink prioritized to continue transmitting as its primary function.[12]

Ehk siis 10 tonni kaaluv elekriline lahingumasin, eelmisel aastal US Army saanud 4 prototüüpi testimiseks. 30 mm kiirlaskekahur ja kere soomuskaitse 12,7x108 mm kuulide eest on kõva sõna, kuid kas need ka masstootmisesse lähevad, ei tea keegi. Lahinguväljal laetakse vändaga generaatoriga :lol:
Kasutaja avatar
Smith
Liige
Postitusi: 1728
Liitunud: 10 Veebr, 2012 22:01
Kontakt:

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitus Postitas Smith »

Austatud AKF-i poolt tsiteeritud masin pole see , millest mina rääkisin.
Mina rääkisini Ripsaw M5-E , ehk siis elektriline versioon.
Ainsad avalikustatud andmed olen välja toonud eespool.

Muuseas on M5-e'sse ehitatud "pesa" omakorda kahte tüüpi droonide jaoks.
Näiteks R80D Skyraider, mis võib tassida ca 2kg laadungit ja püsib õhus 50 minutit.
Teaming an M5 with a M2A3 Bradley infantry fighting vehicle could lead to some interesting possibilities. The unmanned drone could drive ahead of the Bradley en route to a combat zone, providing security to the manned vehicle and triggering any mines or IEDs first. Once at the front line, the M5 could keep enemy forces under observation while the Bradley maneuvers to their flanks, catching them by surprise. If the Bradley is forced to withdrawal, the M5 can provide covering fire to allow humans to disengage.
Erinevatest allikatest olen saanud aru , et hetkel toodaks nad lahingusse võimalikult rindejoone lähedusse (aku!) kopterite/lennukitega ning liiguvad vastase suunas esimesena, teostades ka oma kaasaskantavate droonide nign 360
termokaameratega luuret. Kui omadel vaja taganeda siis jäävad viivituslahingut pidama.

Huvitav oleks teada kuidas see aku laadimise probleem on lahendatud. Võibolla tulevad näiteks hübriidina ,
millest sõitvad prototüübid on näiteks olemas.
"We have 50 million Muslims in Europe. There are signs that Allah will grant Islam victory in Europe—without swords, without guns, without conquest—will turn it into a Muslim continent within a few decades." Muammar Gaddafi
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 42816
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitus Postitas Kriku »

Akuvahetus on ju siingi variant? Kui veetakse juurde kütust ning laskemoona koormate kaupa, miks siis mitte akusid? Ei tohiks keerulisem olla kui tsisternidega majandamine.
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4835
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitus Postitas Some »

Ehk siis kuskil on meil tagavaraks suur ladu täislaetud akudega kuuajaliseks lahingupidamiseks? Ja akud universaalsed, sobivad nii droonile, lahingumasinale kui Ripsaw-le?
Päris lõbus on muidugi ka tühjakssaanud akusid laadimisele vedada. Ja huvitav palju akusid see suudab korraga laadida ja kuidas seda laadimispunkti kaitsta ja kuskohast vajaminev energia võtta?
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 42816
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitus Postitas Kriku »

Kütust toodetakse ka kaugel tagalas. Minu küsimus on: kas akude vedamise logistilised väljakutsed on suuremad vedelkütuse omadest?
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4835
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitus Postitas Some »

Kriku kirjutas:Kütust toodetakse ka kaugel tagalas.
Eestis on kuskil kauge tagala?
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 42816
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitus Postitas Kriku »

Sedavõrd-kuivõrd - Eestis peavad ju kütuselaod ka kuskil olema.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline