238. leht 666-st
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 02 Veebr, 2023 13:33
Postitas Kapten Trumm
Seejuures mosse hoorattaga tundub, et treida väga palju ei saagi, selline kerge ja õhukesevõitu on.
Aga need nukkvõllide tegemised ja asjad on tänapäeval laiatarbe teenus, Saksamaal saab teha nagu soov on, enamasti jääb takistuseks see, et sa ei tea vajalikke parameetreid, siis võtan nende kataloogi järgi (küllap seal õige on - põhimõttel). Olen seal ühe bmw seeriavõlli lasknud teha 292 kraadiseks, paraku aga toimub nuki tõusu suurendamine sedasi, et vastasküljelt võetakse materjali maha ja seepärast enam pärast originaal reguleerimise ekstsentrikud ei ulatunud. Tuli tellida uued, firma oli vist Turner Motorsport ja kokkuvõttes oleks võinud odavam olla tootja kataloogist kohe valmisnukk osta (mida tehakse valutoorikust, mitte vanast nukast) tellida
Ei osanud ka muudmoodi, kui lappasin netis nende kataloogi ja sügasin kukalt ning arvasin, et küllap see sobiks. Seal on know-how kole tähtis. Ja muidugi põlveotsa tegemise asemel tööstuslik tegemine tähendab, et need üle käiatud pinnad karastatakse korralikult, sest taolised jupid on pindkarastusega ja kui sealt natuke maha võtad, läheb materjal pehmeks ja asi hakkab kuluma.
Aga noh, mosse nukka neil kataloogis pole, niiet pole valikut. Lada nukad erinevatele maitsetele on aga täiesti olemas. Ei ole vaja leiutada, sakslaste kvaliteet on kindel.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 02 Veebr, 2023 13:39
Postitas Lemet
Seejuures mosse hoorattaga tundub, et treida väga palju ei saagi, selline kerge ja õhukesevõitu on.
Väga ei treitudki, hoorattast lõigati ovaalid välja. Pmsl ja karikatuuris jäi järele kodaratega ratas. See, tõsi küll, pani lõpptulemusena mootori tööle nagu kahe ja poolese Jawa- madalatel pööretel ujus mootor nagu ise tahtis. Aga pöördesse läks nelja Weberi pealt jumalikult.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 02 Veebr, 2023 13:57
Postitas Kapten Trumm
Nende mootori tööd tasakaalustavate asjade kergendamisega on tänapäeval see trikk, et ülevaataja ajab hoolega taga heitgaase ja kõik mis paneb mootori kasvõi veidi puterdama tühikäigul, tähendab taevasse kerivat HC ja tihti ka CO näitu. Nõuka lõpus ja EV algul mõõdeti ainult CO'd, seda saab paremaks suhteliselt lihtsalt, aga pudrutava mootori HC saab olla vaid kõrge.
HC on siis süsivesinikud ehk ärapõlemata kütus. Samamoodi kasvatab HCd ka seeriamootorile ägeda torukollektori panek, kuna need tekitavad väljalaskesse vaakumit (ühe silindri gaasi järel tekib torude ühinemiskohas vaakum, mis aitab välja järgmise), siis mõnikord õnnestub nii hästi, et hakkab kohe silindritest küttesegu veits väljalaskesse vedama ja see ajabki HC üles. Seeriamootorite gaasivahetus on häälestatud aga sedasi, et oleks varuga tagatud heitmenormi täitmine (tootmise käigus kvaliteet kõigub kah) ja kui seal natukenegi midagi muuta, tekivad taolised asjad. Tegelkult tekitab "vingu" ka summuti vastusurve vähendamine, näiteks mingi püti äravõtmine. Või noh, katkise sumpaga tulebki vingu.
Ilmselt taolise hääletusprobleemi lahendab tehas sedasi, et muudab natuke väljalaske nukkade ajastust, DOHC mootoril saab seda teha lihtsasti (paljudel ongi nukarattad reguleeritavad tehasest), aga ühe nukaga tuleb nukkvõlli vahetada (ja välja mõelda õigesti, kuidas).
Neid vingusid saab paremaks, kui lisada bensiinile kõvasti etanooli, näiteks 96% tehnilist piiritust. 1990ndate katalüsaatori ja lamdaga pritsemootor töötab väga kenasti ka palja etanooliga, vähemalt käis palju sujuvamalt ja vaiksemalt (võimsust ei tea), kuid etanool on agressiivne igasugu peegelpindade suhtes ja seda võib kasutada üsna erandjuhul (üldiselt tootja ei lubagi bensumootorile rohkem kui 10% etanooli kütuses).
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 02 Veebr, 2023 14:29
Postitas AMvA
Lemet kirjutas: ↑02 Veebr, 2023 13:39
. Aga pöördesse läks nelja Weberi pealt jumalikult.
Siiski kahe Weberi pealt (Weber DCOE on kahelõõrine)
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 02 Veebr, 2023 15:10
Postitas Peeter
Kapten Trumm kirjutas: ↑02 Veebr, 2023 13:33
Seal on know-how kole tähtis. Ja muidugi põlveotsa tegemise asemel tööstuslik tegemine tähendab, et need üle käiatud pinnad karastatakse korralikult, sest taolised jupid on pindkarastusega ja kui sealt natuke maha võtad, läheb materjal pehmeks ja asi hakkab kuluma.
Tol ajal oli küllalt ka Tartus kohti kus "Termika" osakonnana täiesti olemas oli. Teistes osakondades veel lisaks ultraheli plokipesu ja küünalde survestend jne. Aastat 5 tagasi hakkasin ühele Saaremaa mehele kirjeldama ATV käigukasti korpuse remonti: Võtad korpuse mõlemad pooled, keevitad laagripesa (al) üle, seejärel pinki ja freesiteraga sõidad pinna uuesti läbi. Ütles vastuseks lihtsalt: Keevitatud veel saan ... Teil seal Tartus võib ju nii olla, aga meil saarel pole enam ei pinke ei mehi, kõik nii suured freesid ammu vanarauaks viidud, mehed vanaks ... jne.....
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 02 Veebr, 2023 15:19
Postitas Peeter
AMvA kirjutas: ↑02 Veebr, 2023 14:29
Lemet kirjutas: ↑02 Veebr, 2023 13:39
. Aga pöördesse läks nelja Weberi pealt jumalikult.
Siiski kahe Weberi pealt (Weber DCOE on kahelõõrine)
Ju oli erinevaid. Mäletan ise väga hästi kui üllatunud olin kui noore poisina seni ainumõeldava 1 karpa ja 1õhufiltri asemel esimest korta nelja karpat kapoti all reas nägin. Sealt jäi ka esimest korda meelde "onude" jutt: Weberid! No võis ju veel üks Weber olla, juba siis olid tegija, aga et kohe 4 reas....
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 02 Veebr, 2023 15:24
Postitas Lemet
AMvA kirjutas: ↑02 Veebr, 2023 14:29
Lemet kirjutas: ↑02 Veebr, 2023 13:39
. Aga pöördesse läks nelja Weberi pealt jumalikult.
Siiski kahe Weberi pealt (Weber DCOE on kahelõõrine)
Oli vist tõesti kaks, kui ma nüüd hoovastikku ja selle timmimist meelde tuletan. Nelja päratu lõõriga.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 02 Veebr, 2023 15:25
Postitas AMvA
Peeter kirjutas: ↑02 Veebr, 2023 15:19
AMvA kirjutas: ↑02 Veebr, 2023 14:29
Lemet kirjutas: ↑02 Veebr, 2023 13:39
Siiski kahe Weberi pealt (Weber DCOE on kahelõõrine)
Ju oli erinevaid. Mäletan ise väga hästi kui üllatunud olin kui noore poisina seni ainumõeldava 1 karpa ja 1õhufiltri asemel esimest korta nelja karpat kapoti all reas nägin. Sealt jäi ka esimest korda meelde "onude" jutt: Weberid! No võis ju veel üks Weber olla, juba siis olid tegija, aga et kohe 4 reas....
See võib tunduda nelja karpana, kuna igal lõõril on oma trompet.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 03 Veebr, 2023 23:48
Postitas ahto42
Mootorsaani vända laagrite vahetus
https://www.youtube.com/watch?v=RrPnn88 ... Arseneault
Sarnane asi siis ka autodele tehtud
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 06 Veebr, 2023 12:34
Postitas Kapten Trumm
Muidu neid 45-seid horisontaalseid Webereid peetakse ikkagi võidusõidu pärusmaaks, kui tahad tänaval ka normaalselt sõita, siis räägitakse 40-sest või 38sest.. Kui võidu mitte sõita, siis võimsus 7000-l pöördel pole kuigi eluline.
Nõukariigis, kus kõike nappis, kasutati ka topelt vertikaalkarbusse (nt 2101 Weber tüüpi), lihtsalt mõlemad siibrid tuli tööle sünkroonis panna ning ühte-teist ümber ehitada (kui kambrid üksteisest isoleerituna töötasid).
Praegu on auto24-s üks V12 mootoriga klassikaline Ferrari müüa (vist 400), seal on ühel mootoril kuus horisontaalset 45-st. Kui need nüüd natuke kulunud kah on, siis mehhaanik läheb vist halliks.

Re: Autotehnikateema
Postitatud: 06 Veebr, 2023 14:07
Postitas Marvin
Kapten Trumm kirjutas: ↑06 Veebr, 2023 12:34Praegu on auto24-s üks V12 mootoriga klassikaline Ferrari müüa (vist 400), seal on ühel mootoril kuus horisontaalset 45-st. Kui need nüüd natuke kulunud kah on, siis mehhaanik läheb vist halliks.

Pole mingit põhjust sõita kulunud Weberitega, kui kord juba mingi neid pruukiv klassik majapidamises on. Weberite remontkomplektid on täitsa saadaval ja mõistliku hinnaga. Jah, mul on üks paari Weberiga auto ka

Re: Autotehnikateema
Postitatud: 06 Veebr, 2023 19:38
Postitas Kapten Trumm
Kui segusiibri võllide pesad karbussi korpuses on aja jooksul suureks kulunud ja sealt visiseb vaikselt õhku peale (igaüks veel isemoodi), siis hästi remondikomplekt ei päästa. Vähemalt pole juhtunud sellist komplekti nägema. Mul on nt paadimootor kolme karbussiga ja sellise veaga, kui tahad korda saada, siis ole lahke, osta uued (originaal)karbussid

Harrastaja ostab oma projektile ju uued karbussid ja need kestavad natuke kasutades kaks inimpõlve, ostes 40a vana superauto, siis seal on natuke vajutatud kah. Vähemalt olen lugenud, et need karbussidega V12 mootorid pidid olema väga kapriissed ja soovitatakse alati osta sissepritsega versioon kui valida (Lamborghinil on vähemalt).
Aga noh, kes jõuab 100 tuhande eest osta klassikalise Ferrari, vast taolisele ei käi ka 6 uue Weberi soetamine üle jõu.

Re: Autotehnikateema
Postitatud: 07 Veebr, 2023 10:00
Postitas Väino
Kas neid võllipesi hülssida ei saa?
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 07 Veebr, 2023 10:16
Postitas Kapten Trumm
Väino kirjutas: ↑07 Veebr, 2023 10:00
Kas neid võllipesi hülssida ei saa?
Eks kõike annab teha, kui metallitööd osata. Lihtsalt karbussi korpus on enamasti mingist tsingisulamist, mis on pehme ja need augud kuluvad selliseks ebakorrapäraseks, ehk siis õnnestumise alus on õige tsentriga augu puurimine sinna ovaalse asemele. Ma paadi karbussidel eksperimenteerisin siibri võllidele peale jootmisega (need olid ka soonilised), aga see ei jäänud pidama, kulus kiiresti maha.
Taolise kulumise korral on remondimenetlus ikka uue karbussi panek. E-bays maksab 45ne Weber ca 500 eurot tükk, nendest tehakse ka hiina koopiaid, mis on umbes poole odavamad.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 07 Veebr, 2023 10:24
Postitas Walter2
Väino kirjutas: ↑07 Veebr, 2023 10:00
Kas neid võllipesi hülssida ei saa?
Pukse ja võllilaagreid lausa varuosana saadaval
https://classiccarbs.co.uk/products/web ... dcoe-parts