25. leht 28-st
Re: USA annab tasuta MRAP-e ära
Postitatud: 30 Jaan, 2014 14:11
Postitas Taaniel Tina
Peaks siiski üritama need MRAPid kätte saada, ja võimalikult suurel hulgal, kui nad mõistlikus olukorras on. Nende hooldus ei saa ka maksta üle mõistuse. Ega nad siis ei hakka kõik iga päev sadu kilomeetreid maha sõitma. Nagu eespool märgiti, osad konserveerida, teised aktiivreservis, osad väljaõppeks või KL-i kasutusse.
IMHO oleks see siiski edasiminek, ja mitte väike.
Re: USA annab tasuta MRAP-e ära
Postitatud: 30 Jaan, 2014 15:14
Postitas Kilo Tango
Erik kirjutas:Loeme ehk uuesti? Kui paljud SIIN on testinud mrapi miinus 20 juures et tugineda isiklikele kogemustele. Mina ei ole. Ehk keegi on...

Kas keegi teah milline kliimasusteem oli peal mrapil mis liikus kuskil miinus 50-60 ga? Basic? Raha eest saab koike , selle vastu ma ei vaidlegi. Mida arvate millises konditsioonis masinad antakse, täislaks lisavarustusega?
Kordame siis üle - ei pea olema isiklikke kogemusi konkreetse masinaga selleks, et teada - nimetatud masina kohandamine meie kliimas kasutamiseks ei saa põhimõtteliselt olla eriti kallis probleem. Kui seda kohendamist üldse on vaja teha. See hõlmab nii masina mootori ja käiguosa töötamist Eesti kliimas kui ka meeskonnaruumi kütmist (mis on kõige väiksem probleem).
Re: USA annab tasuta MRAP-e ära
Postitatud: 30 Jaan, 2014 15:33
Postitas Kilo Tango
Erik kirjutas:Kummaline on et talvel me komistame selle probleemi otsa ikka.

See ei ole mitte sellest tingitud, et kohandamine kallis või keeruline oleks. Pigem sellest, et kellelgi on savi.
Re: USA annab tasuta MRAP-e ära
Postitatud: 30 Jaan, 2014 15:39
Postitas Taaniel Tina
Kas ma saan nüüd aru asjast nii, et mõni mees lahingusse ei lähe, kui MRAPis kütet talvel sees ei ole?

Re: USA annab tasuta MRAP-e ära
Postitatud: 30 Jaan, 2014 15:46
Postitas Kilo Tango
Taaniel Tina kirjutas:Kas ma saan nüüd aru asjast nii, et mõni mees lahingusse ei lähe, kui MRAPis kütet talvel sees ei ole?

Ma arvan, et see pole peamine mure. Mõni automaatkast ei taha näiteks väga külma ilmaga käiku vahetada, mõnel diislil vbl. ei ole eelsoojendust või on seal tont-teab mis probleemid mingite elastomeeridega (tihendid, lõdvikud, voolikud jms.)
Praktikas on siiski nii, et kuuna MRAP-d on ehitatud standardsete veokakomponentide (tõsi - USA omade) alusel - keegi ei hakanud neile näituseks uut mootorit aretama, siis on need probleemid (kui nad üldse esinevad) hõlpsasti lahendatavad lihtsalt mõnede komponentide välja vahetamisega. Läheb vbl. maksma pisut aga mitte midagi katastroofilist.
Aga kuna mul sai sellest külma ilma mölast kopp ette (Eesti ei ole mingi eriline külm maa - ärge kujutage endale ette), siis guugeldasin natuke:
MRAP külma ilma testraporti blankett:
http://www.dtic.mil/cgi-bin/GetTRDoc?AD=ADA550434 (pealkirja all Test Plan for the Cold Weather Testing of Three Mine Resistant Ambush Protected vehicles) - täitmata aga kuna blankett on olemas, võib oletada, et teste ikkagi tehti. Temperatuuridel kuni -32kraadi
Testimise kohta on rohkem infot siin:
http://www.crtc.army.mil/te.html
Mine Resistant Ambush Protected (MRAP) vehicle variants, to include the MRAP All Terrain Vehicle (M-ATV).
Support for fielding of MRAP training vehicles to United States Army Alaska through cold weather testing and cold weather environmental performance upgrades.
Veel juttu.
http://www.greely.army.mil/news/article.aspx?id=26
Siin ka üks asjaomane pilt:

Re: USA annab tasuta MRAP-e ära
Postitatud: 30 Jaan, 2014 15:57
Postitas Kapten Trumm
Kas ma saan nüüd aru asjast nii, et mõni mees lahingusse ei lähe, kui MRAPis kütet talvel sees ei ole?
Sellel probleemil on praktilist tähendust niipalju, et ilma kütteta jäätuvad aknad seespoolt üsna kiirelt ära ja ei näe sõita.
Kaob ka MRAPi selline põhimõtteline eelis APC ees nagu parem vaadeldavus masina seest, sest soomusklaasist aknapinda on seal lausa kuninglikult võrreldes nt Pasiga.
Aga küte pole seal teema, nagu paljud asjad - on see tahtmise korral lahendatav ka Eesti pinnal.
Re: USA annab tasuta MRAP-e ära
Postitatud: 31 Jaan, 2014 10:46
Postitas TTA
Lemet kirjutas:Lihtsalt uudishimust- Paside puhul tasus?
Jah sest pasil on suurem mahutavus, parem läbivus ja nad on lihtsama ülesehitusega. Hoolduskulude kohapealt pead ei julge anda aga eksperdid ja tehased on igaljuhul lähemal kui MRAP'il.
Re: USA annab tasuta MRAP-e ära
Postitatud: 31 Jaan, 2014 10:51
Postitas Kilo Tango
TTA kirjutas:Lemet kirjutas:Lihtsalt uudishimust- Paside puhul tasus?
Jah sest pasil on suurem mahutavus, parem läbivus ja nad on lihtsama ülesehitusega. Hoolduskulude kohapealt pead ei julge anda aga eksperdid ja tehased on igaljuhul lähemal kui MRAP'il.
MRAP-e on nii palju erinevaid, et see "suurem mahutavus" ei pruugi kehtida.
Re: USA annab tasuta MRAP-e ära
Postitatud: 31 Jaan, 2014 10:54
Postitas TTA
Kilo Tango kirjutas:TTA kirjutas:Lemet kirjutas:Lihtsalt uudishimust- Paside puhul tasus?
Jah sest pasil on suurem mahutavus, parem läbivus ja nad on lihtsama ülesehitusega. Hoolduskulude kohapealt pead ei julge anda aga eksperdid ja tehased on igaljuhul lähemal kui MRAP'il.
MRAP-e on nii palju erinevaid, et see "suurem mahutavus" ei pruugi kehtida.
Isegi need kuueteljelised MRAP'id on seest kitsamad kui PASI. Maastikuläbivus jääb ikka nõrgaks, parimad on MATV tüüpi mis on sisuliselt pika kerega GD mahutavusega. Lisaks on enamikul veel ka äärmiselt kõrge raskuskese, hullem kui Unimogil.
Re: USA annab tasuta MRAP-e ära
Postitatud: 31 Jaan, 2014 10:57
Postitas Lemet
Ka see lihtsama ehituse jutt tekitab pisut kahtlust. Millist übertehnikat seal MRAPi juures kasutatakse,mille puudumine Pasi lihtsaks teeb? Läbivus on siis põhiline, mille poolest Pasi tasuvam on.
Re: USA annab tasuta MRAP-e ära
Postitatud: 31 Jaan, 2014 10:59
Postitas TTA
Lemet kirjutas:Ka see lihtsama ehituse jutt tekitab pisut kahtlust. Millist übertehnikat seal MRAPi juures kasutatakse,mille puudumine Pasi lihtsaks teeb? Läbivus on siis põhiline, mille poolest Pasi tasuvam on.
Põhimure on kogu selles elektroonikas mis sinna sisse topitud
Re: USA annab tasuta MRAP-e ära
Postitatud: 31 Jaan, 2014 11:04
Postitas Kilo Tango
TTA kirjutas:Kilo Tango kirjutas:TTA kirjutas:
Jah sest pasil on suurem mahutavus, parem läbivus ja nad on lihtsama ülesehitusega. Hoolduskulude kohapealt pead ei julge anda aga eksperdid ja tehased on igaljuhul lähemal kui MRAP'il.
MRAP-e on nii palju erinevaid, et see "suurem mahutavus" ei pruugi kehtida.
Isegi need kuueteljelised MRAP'id on seest kitsamad kui PASI. Maastikuläbivus jääb ikka nõrgaks, parimad on MATV tüüpi mis on sisuliselt pika kerega GD mahutavusega. Lisaks on enamikul veel ka äärmiselt kõrge raskuskese, hullem kui Unimogil.
Nii. Ja seetõttu on MRAP näiteks Kaitseliidule või reservile halvem valik kui presentsoomus? Tuletame meelde, et Pasi-sid neile ei jagu ju.
Re: USA annab tasuta MRAP-e ära
Postitatud: 31 Jaan, 2014 11:05
Postitas Kilo Tango
TTA kirjutas:Lemet kirjutas:Ka see lihtsama ehituse jutt tekitab pisut kahtlust. Millist übertehnikat seal MRAPi juures kasutatakse,mille puudumine Pasi lihtsaks teeb? Läbivus on siis põhiline, mille poolest Pasi tasuvam on.
Põhimure on kogu selles elektroonikas mis sinna sisse topitud
Ja kui see elektroonika ei tööta juhtub täpsemalt mis?
Re: USA annab tasuta MRAP-e ära
Postitatud: 31 Jaan, 2014 11:08
Postitas TTA
Kilo Tango kirjutas:TTA kirjutas:Kilo Tango kirjutas:
MRAP-e on nii palju erinevaid, et see "suurem mahutavus" ei pruugi kehtida.
Isegi need kuueteljelised MRAP'id on seest kitsamad kui PASI. Maastikuläbivus jääb ikka nõrgaks, parimad on MATV tüüpi mis on sisuliselt pika kerega GD mahutavusega. Lisaks on enamikul veel ka äärmiselt kõrge raskuskese, hullem kui Unimogil.
Nii. Ja seetõttu on MRAP näiteks Kaitseliidule või reservile halvem valik kui presentsoomus? Tuletame meelde, et Pasi-sid neile ei jagu ju.
Kui kogu KL oleks presentsoomuse all ja meil raha oleks siis jah, poleks paha. Aga praegu pigem võtaks tõepoolest ühe mrap'i asemel kolm veokit sest neid suudetakse hooldada ja käigus hoida ka. Vähemalt rohkem kui toda MRAP'i. Minu subjektiivne hinnang on lihtsalt et saadav kasu ei kaalu üles kulutatavat raha ja kõik.
Re: USA annab tasuta MRAP-e ära
Postitatud: 31 Jaan, 2014 11:10
Postitas TTA
Kilo Tango kirjutas:TTA kirjutas:Lemet kirjutas:Ka see lihtsama ehituse jutt tekitab pisut kahtlust. Millist übertehnikat seal MRAPi juures kasutatakse,mille puudumine Pasi lihtsaks teeb? Läbivus on siis põhiline, mille poolest Pasi tasuvam on.
Põhimure on kogu selles elektroonikas mis sinna sisse topitud
Ja kui see elektroonika ei tööta juhtub täpsemalt mis?
Oleneb, uksed näiteks ei pruugi enam töötada nii nagu vaja. Osadel mudelitel kindlasti tornid. Osadel mudelitel on ka mootor "ajuga".