Re: "Estonia" - raske tee tõeni
Postitatud: 07 Okt, 2019 15:56
Aga kui minevik ja "KGB ankeet" oli puhas, siis õppeedukus merekoolis ja kutsealane renomee ei maksnud midagi?
Militaarteemad minevikust kaasaega
https://militaar.net/phpBB2/
Mainitakse ikka vast juhul, kui see delikaatne last on legaalne (mõni kadunuke kirstuga näiteks?). Kui tegu valgustkartva kontrabandiga, siis mida vähem inimesi on asjasse pühendatud, seda parem. Miks peaks laevakaptenit informeerima illegaalsest lastist pardal? Kui saadad näiteks kotitäie narkotsi või relvi cargobusiga ühest linnast teise, kas pead vajalikuks öelda bussijuhile, mis kotis on?vanahalb kirjutas: kuid Estonian Airi ajast on mõni lennukikapten. Olla ikka heaks tavaks, et kaptenile mainitakse kui pardal on delikaatne last. Mis täpselt, see võib-olla polegi oluline. Stjuardessidele või seltsimees pardainsenerile ei öelda. Polevat see auaste.
Ei saagi öelda, isegi kui väga tahaks. Viimane reisilennuk, mis pardainseneriga lendas, oli Concorde......seltsimees pardainsenerile ei öelda. Polevat see auaste.
Kas 747-l ei ole kah?Lemet kirjutas:Ei saagi öelda, isegi kui väga tahaks. Viimane reisilennuk, mis pardainseneriga lendas, oli Concorde......seltsimees pardainsenerile ei öelda. Polevat see auaste.
Olen korduvalt kohtunud selle "pommionuga".sadist kirjutas:https://www.ohtuleht.ee/979370/jarjekor ... enisillalt
Võrus elav Jüri Luik on Estonia katastroofi põhjuse erinevaid variante nii ise läbi mõelnud kui ka arutanud eri riikide eriteenistuste inimestega. Ta toob välja ka omal ajal struktuurides töötanud konkreetsete isikute nimed, kuid ei saa neid leheveergudel avaldada. „Nad isegi ei kaalunud tõsiselt seda, et Estonia viis põhja tehniline viga või metalli kulumine,“ ütleb ta.
Mingi suvaline Võrus elav Juri Luik on arutanud erinevate riikide eriteenistuste inimestega??? Vabandage, aga see on ikka väga hea nali.sadist kirjutas:https://www.ohtuleht.ee/979370/jarjekor ... enisillalt
Võrus elav Jüri Luik on Estonia katastroofi põhjuse erinevaid variante nii ise läbi mõelnud kui ka arutanud eri riikide eriteenistuste inimestega. Ta toob välja ka omal ajal struktuurides töötanud konkreetsete isikute nimed, kuid ei saa neid leheveergudel avaldada. „Nad isegi ei kaalunud tõsiselt seda, et Estonia viis põhja tehniline viga või metalli kulumine,“ ütleb ta.
Manurhin kirjutas:Kõigepealt, kes see Taavi Raba laeval oli? Kas laevapere liige või tavareisija? Kui tavareisija, siis kuidas ta kapten Pihti üldse ära tundis? Piht oli ju pealegi erariietes, mitte kaptenimundris. Pealegi pole öisel ajal laevatekil just ülearu valge ka, seda enam veel peale seda, kui laeva generaator seisma jäi ja põles veel ainult avariivalgustus. Teiseks, igati loogiline, et Pihti võidi tekil näha nii päästevestiga kui ilma. Tekile jõudes tal veel tõenäoliselt vesti seljas polnud ja hakkas seal veste jagama kõigepealt paanikas reisijatele, siis vahepeal mingil hetkel pani ka endale vesti selga, siis jätkas reisijate abistamist. Nii võibki üks väita, et nägi Pihti vestita, teine, et vestiga ja neil mõlemal on tegelikult õigus. Lõppude lõpuks, neid erariides vestijagajaid võis seal olla teisigi, kasvõi nt. mõni reisija, kes töötas või oli töötanud mõnel laeval või teeninud mereväes ehk lühidalt öeldes teadis oma kogemustest, kus vestid asuvad ja kuidas neid kasutada.Fucs kirjutas:3. Kui Taavi Raba nägi Pihti tekil ilma päästevestita, siis kuidas seletada, et Pihti nähti tekil ka päästevestiga?
On äärmiselt vähe tõenäoline, et hukkuva laeva 2. kapten, kes jagab reisijatele päästeveste, ei pane endale päästevesti selga. Nii vähe tõenäoline, et ma ei oskaks sellisele nähtusele isegi mingit nime anda.
Allikas TV3 saade „Ma pääsesin Estonialt” kolmas osa.Taavi Raba kirjutas:Välistekil... ma ei tahaks inimeste nimesid nimetada, kellega ma seal koos olin, sest sellest võib hiljem tekkida mõni arusaamatus äkki... aga laeva meeskonna liige oli seal, kellega me koos otsustasime ... et kuna me nägime, et ükski päästepaat loomulikul teel vette ei lähe ja seega tõenäoliselt nad ka veepeale ei tule... siis mõtlesime, et avame selle päästeparve seal väilstekil... aga kui me selle lahti tõmbasime .... ja siis see laevameeskonna liige jäi nagu valele poole seda... ja paat läks nii kiiresti lahti, et lükkas ta üle reelingu ja ta kukkus sealt samast alla... ta ei pääsenud, tal polnud päästevesti ega midagi... sel hetkel kui me seda parve avasime meil ei olnud päästeveste seljas ... ja pärast kuulen, et keegi oli telekast näinud, et ta oli kuskil pääsenud
...aga siis oli kuskile ära viidud ja keegi rohkem pole näinud... noh siis tegelikult ma tean ...noh see inimene sai surma tegelikult... teda ei saanud rohkem näha kusagil... silme all sai surma kukkus vette...
Jah.Lemet kirjutas:Betooniga katmine- kui ma õieti mäletan, siis veel eelmisel õhtul oli rootsi valitsuse kindel seisukoht, et laev koos hukkunutega tuuakse üles. Järgmisel hommikul aga teatati sama kindlalt, et hauarahu huvides tuleb laev betooni alla matta...isand Fucs?
ja kõrvutaksin seda Andi Meistri ütlustega parlamendikomisjoni ärakuulamisel:Rockwateri raportis on kirjutatud: Vaatlustega tuvastati, et eraldi väljavalitud objektide pinnaletoomine oleks võimalik ainult komandosillalt, kuid mitte avalikest ruumidest, kuhu oli kaootiliselt risu kuhjunud. Teadaolevate väärtuste ülestõstmine eesmärgiga vähendada röövimisriski pole laeva praeguses olukorras otstarbekas. [1]
[1] “Condition Survey of the vessel Estonia” for the Swedish National Maritime Administration, Survey Report, Rockwater A/S, osa 5.2 “Internal Intervention”
https://epl.delfi.ee/eesti/estonia-komi ... d=51035299Visiiri lukkudest oli kõige suurem ja tugevam põhjalukk, mida nimetati ka atlandi lukuks. See toimis nagu suur riiv, kus sulgurpolt lükati hüdrokäituri abil läbi laevakere ja visiiri küljes olnud lukukõrvade. Lõpparuande punkti 8.6.1 kohaselt purunesid laevakere küljes olnud kolm kõrva, visiiri kõrv ja sulgurpolt jäid terveks. Tuukriuuringute käigus keevitati sulgurpolt lahti ja toodi pinnale, et seda saaks lähemalt uurida. Paraku otsustas sukeldumisoperatsioonil osalenud ühiskomisjoni ainus liige Börje Stenström poldi merre tagasi visata ja nii olulise asitõendi hävitada. Et see nii oli, kinnitas komisjoni esimehele ühiskomisjoni Rootsi-poolne viimane juht Ann-Louise Eksborg. Isegi kui sulgurpolt oli terve, on kahju, et kogenud uurija viskas olulise asitõendi lihtsalt minema.
https://dea.digar.ee/cgi-bin/dea?a=is&o ... =staticpdfVaba Eestlane = Free Estonian, 21 märts 1995 kirjutas: See on enneolematu, et üks olulise tähtsusega tõendusmaterjal, nn. ,,Atlandi luku" kinnituspolt, mis on visiiri lukustajaks, visatakse pärast merepõhjast väljatoomist uuesti merre tagasi. Mayet Werft’i poolt loodud avariikomisjoni esimees Peter Holtappels ütles, et tema jaoks on see lihtsalt mõistatuseks, et kuidas võib sellesse tähtsasse tõendusmaterjalisse suhtuda lubamatult lohakalt ja vastutustundetult. Rahvusvahelise avariikomisjoni tehniline ekspert Börje Stenström, kes ise oli selle lubamatu toimingu juures, väidab et see polt olevat olnud korras ja helikopterile, millega nad transportisid muid "Estonialt” pärit laevaosi, oleks see olnud üleliigseks lastiks! Kuid Mayer Werfti avariikomisjoni esimees Peter Holtappels rõhutab, et sellise lohaka tegevusega lihtsalt võeti võimalus teha metaliianalüüs, et jõuda selgusele kas lukustuspolt ikka oli originaalne, või oli ta hoopis välja vahetatud, originaalse vastu. Rahvusvaheline ,,Estonia" hukkumist uuriva avariikomisjoni esialgne arvamus on, et nõrk ,,atlandi lukk" põhjustas „ Estonia" hukkumise — selle otsusega arvatakse valmis saavat 7. aprilliks 1995.
Jah, aga miskipärast arvan, et tollasele välissõidu kaptenile piisas ka ühest avalikuks tulnud eksimusest välisriigi vetes ja edaspidi võisid olla näiteks Tallinn-Aegna reisilaeva kapten. Umbes nagu Soomes käies tekitades mingi vahejuhtumi, võisid järgmisest korrast und näha. Seepärast võiks ehk oletada, et ka mingid eriti lollid/pohhuistid tüübid ikkagi välissõidus kapteniks ei saanud või seal kaua ei püsinud (sõltumata KGB-st või kellest iganes). Ja loomulikult oleks lolluse pärast karidele aetud laev viinud ka omanikasutusest kelleltki pea õlgadelt.Meremeeste viisast, selle saamisest ja kinnipanekust on ju palju räägitud ja kirjutatud. Juhtus midagi, suleti viisa ja hoolimata sellest, kui helge silmavaate ja avarate teadmistega sa olid, jäi suur meri sulle edaspidi suletuks. Hea, kui sadamapuksiirile madruseks või rannakaluriks kõlbasid. Ja seda kaptenikohalt. Vabandust OT pärast
Ja millest mina siis rääkisin? Nimelt sellestsamast...ainult et kuhtuda võis ka absoluutselt sinust sõltumatult. Näiteks hüppas keegi välissadamas ära ja leiti, et kapten minetas valvsuse...aga miskipärast arvan, et tollasele välissõidu kaptenile piisas ka ühest avalikuks tulnud eksimusest välisriigi vetes ja edaspidi võisid olla näiteks Tallinn-Aegna reisilaeva kapten.