26. leht 69-st

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitatud: 19 Jaan, 2021 10:55
Postitas Some
No eks saab ka diislit taastuvtoorainest ja keskkonnasõbralikult teha.
https://www.neste.ee/ee/nestemy
https://auto.geenius.ee/blogi/neste-blo ... aastudest/
Isegi siuke asi olemas nagu biobensiin, vetikatest toodetud heksaani ja dodecaani segu.

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitatud: 19 Jaan, 2021 10:58
Postitas Some
Kapten Trumm kirjutas:Kirjutasin see sellepärast, et rohepropaganda armastab rääkida ropust "biomassi" kogusest, millega saab justkui kõik fossiilse asendada.
Tegelikkuses on saatan detailides ja (Alexela on siin üks suur erand) tihtipeale need asjad ei tööta. Detailide ja tehnoloogiaga üks tõsine roheline ei tegele (puudub haridus ja kogemus), nemad visioneerivad. :D
Mida andis 10% bioetanooli bensiinis, on paljud igatahes oma nahal kogenud.
Ise kogesin, et näiteks Honda väikemootorile see ei meeldi. Tuli kibedal tööajal võtta suht uue masina karbuss lahti ja puhastada-läbi puhuda.
Fakt on see, et enamik tanklaid võttis kibekähku solkimata bensiini müügile tagasi, kuna kliendid hääletasid jalgadega ja jooksid samasse Alexelasse, kus kõik mootorikütused solkimata on.
Tänane uudis:
https://www.err.ee/1608078094/ka-circle ... a-etanooli
19.01.21 MAJANDUS ... Sarnaselt Alexelaga hakkab ka Circle K tanklates müüma bensiine, mis ei sisalda enam etanooli, et vastata Eesti tarbijate ootustele ja nõudmistele.

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitatud: 19 Jaan, 2021 11:14
Postitas Kapten Trumm
Mina tean, et kui see biokütuse asi kehtima hakkas ja Alexela oli ainus, kes pakkus biovaba diislit, siis hääletasid kõiksugu traktori ja rekkafirmad jalgadega ja loobusid Nestest (kel on väga suur tanklavõrk).

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitatud: 19 Jaan, 2021 11:20
Postitas Some
Meie firma ka Neste klient. Hakkasin 95 asemel 98-t kasutama. Õnneks sõidan nädalas paagitäie, nii et too 5% etanooli vast ei suuda pahandust teha. Aga hübriid- ja gaasiautomanikud, kes bensiini kord poole aasta jooksul tangivad, peaksid küll Alexela/Statoili ümber kolima.

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitatud: 19 Jaan, 2021 11:40
Postitas Walter2
Some kirjutas: Aga hübriid- ja gaasiautomanikud, kes bensiini kord poole aasta jooksul tangivad, peaksid küll Alexela/Statoili ümber kolima.
No hübriidautode omanikud ripuvad tanklavooliku otsas nagu iga teinegi sisepõlemismootoriga auto - kütusekulu summa summaarum on lihtsalt väiksem. Mõned edevamad preemium-pistikhübriidid ehk kerge erandiga kui sõiduulatus lubab tööle-poodi-koju kolmnurga välja vedada - need on tõesti enamjaolt elektrikapi küljes.

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitatud: 19 Jaan, 2021 13:29
Postitas Smith
Some kirjutas:No eks saab ka diislit taastuvtoorainest ja keskkonnasõbralikult teha.
https://www.neste.ee/ee/nestemy
https://auto.geenius.ee/blogi/neste-blo ... aastudest/
Isegi siuke asi olemas nagu biobensiin, vetikatest toodetud heksaani ja dodecaani segu.
Jah. Müts maha põhjanaabrite ees - valmistada ise diislit.

https://www.accelerista.com/proovitud/e ... -neste-my/
Neste MY uue põlvkonna diislikütust (HVO) võib kõikides diiselmootorites fossiil-diislikütuse asemel kasutada nii segatuna kui ka 100% puhtal kujul.

NEXBTL tehnoloogiaga luuakse 100% parafiinne diislikütus, mis säilib aastaid, talub kuni 32°C kraadist külma ning sellel pole esimese põlvkonna biodiisli FAMEga muud pistmist peale eesmärgi. (Reklaamtekst lõpeb siin.)

Olgu märgitud, et Neste on siin olnud erand, sest alates biokütuste nõude kehtima hakkamisest Eestis on nad enda sõnul kasutatud diislikütuse biokomponendina HVOd. Nüüd siis müüakse HVOd nime Neste MY all.

Kuna Neste MY kütuse tsetaaniarv on võrreldes fossiilse diislikütusega ülikõrge – tootja järgi koguni 88, siis kuuleb selle kütuse kolbideni jõudmist üsna selgelt ka kõrvaga.

Kõrvaltankurist saadava tavalise diislikütuse tsetaaniarv on 51. On teadlasi, kes kahtlevad, kas HVO tsetaaniarv ikka nii kõrge on, aga lähtume praegu tootja öeldust ja faktist, et see on kõrgem kui tavadiislil.

Kõrgem tsetaaniarv tagab kütuse kergema ja kiirema süttimise silindris. Diiselmootori muidu teravavõitu hääl muutub kõrvaga kuuldavalt pehmeks.

Praktiline tähelepanek: vähem tahma, vähem DPF-i
Summaarne keskmine kütusekulu tuli HVOd kasutades ca 0,5 liitrit väiksem tavadiislikütusest ning erinevusele on üsna loogiline seletus.

Kuigi koormusega sõites on HVO hetkekulu suurem, siis tekib keskmise kütusekulu sääst tõenäoliselt heitgaasi tahmaosakeste filtri (DPF) põletustsüklite dünaamika ja sageduse muutumisest. HVO diislikütuse kasutamisel on heitgaaside tahmasus väiksem ja DPF peab vähem tööd tegema.
Ja pole kuskilt otsast kehvem ka. Hind on muidugi kallis aga võimekus toota kodumaal diislit mida sünnib
joota kõikidesse diiselmootoritesse on julgeoleku aspektist kõva sõna!

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitatud: 19 Jaan, 2021 15:10
Postitas Kapten Trumm
Meie firma ka Neste klient. Hakkasin 95 asemel 98-t kasutama. Õnneks sõidan nädalas paagitäie, nii et too 5% etanooli vast ei suuda pahandust teha. Aga hübriid- ja gaasiautomanikud, kes bensiini kord poole aasta jooksul tangivad, peaksid küll Alexela/Statoili ümber kolima.
Meil on kümmekond statsionaarset diiselgeneraatorit, muretsesin ekstra Alexela kaardi, kuigi me oleme Neste kauaaegne klient - toona Neste veel biovaba ei pakkunud. Nüüd tundub, et pakun. Kes seda kütust seal paakides segamas hakkab käima?

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitatud: 19 Jaan, 2021 15:43
Postitas Kapten Trumm
Ja pole kuskilt otsast kehvem ka. Hind on muidugi kallis aga võimekus toota kodumaal diislit mida sünnib
joota kõikidesse diiselmootoritesse on julgeoleku aspektist kõva sõna!
Jällegi saatan on detailides. Et nad toodavad on tubli - meil Ida-Virus toodeti diislit juba WWIII eel muide. :D

AGA
Kuna Neste MY kütuse tsetaaniarv on võrreldes fossiilse diislikütusega ülikõrge – tootja järgi koguni 88, siis kuuleb selle kütuse kolbideni jõudmist üsna selgelt ka kõrvaga.

Kõrvaltankurist saadava tavalise diislikütuse tsetaaniarv on 51. On teadlasi, kes kahtlevad, kas HVO tsetaaniarv ikka nii kõrge on, aga lähtume praegu tootja öeldust ja faktist, et see on kõrgem kui tavadiislil.
Enne põhjalikku praktikat ma ei kipu hõiskama, kui sulle bensuautole pakutaks täna bensiini, mille oktaanarv on 95 asemel kas 60 või 120, ilmselt võtaks kõhklema? Pärast muidu oli hea kütus küll, aga nõuab teistsugust mootorit. Nagu Eestis mõnda aega toodetav biodiisel, mis tavaautosse ei kõlba.

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitatud: 19 Jaan, 2021 15:44
Postitas Kriku
See on energiakandjate tuevik või?

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitatud: 19 Jaan, 2021 15:55
Postitas Dr.Sci
Kriku kirjutas:See on energiakandjate tuevik või?
Lugedes siinseid postitusi siis tulevik põhinebki kallistel ja mittetöötavatel lahendustel. Ideaalne oleks mootor kuhu valad midagi süsinikul põhinevat sisse, see omakorda väljendub energias ja jääkproduktidel. Siiani on parimad näited endiselt hobune ja härg.

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitatud: 19 Jaan, 2021 17:25
Postitas Kapten Trumm
Et meile määritakse vägisi peale mingeid poolikuid ja mittetöötavaid lahendusi maakera päästmise sildi all, tuleneb sellest, et neid otsuseid teevad poliitikud ja tehnikahariduse/teadmiseta rohevisionäärid, vaevumata inseneridelt küsida.

Täna võib vist selle lollaka mootorikütuse solkimise eksperimendi lõpetada? Miskipärast arvan, et TTÜ autotehnika õppetooli sägad oleks selle kohe alguses välja vilistanud, aga Brüsseli vaimustuses MKM ametnikud ja poliitikud neile mikrofoni ei andnud ja rumalavõitu ajakirjanikud ei osanud ka küsima minna.

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitatud: 19 Jaan, 2021 17:44
Postitas Walter2
Kapten Trumm kirjutas: Jällegi saatan on detailides. Et nad toodavad on tubli - meil Ida-Virus toodeti diislit juba WWIII eel muide. :D
Saatan ongi detailides - 3. Mailmasõda pole õnneks veel alanud... Ning toodeti rasket kütteõli ja madalaoktaanilist bensiini.

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitatud: 19 Jaan, 2021 18:02
Postitas Leo
Selle Neste MY biodiisli hind on jah kodumaise diiselkütuse tootmise tekitamine pahadeks päevadeks, kuigi täna müüakse seda peamiselt looduskaitse jutuga. Paha lugu on see, et diisel maksab Soomes 1 € 30 senti ja biodiisel on suurusjärgus 20 senti liitrilt kallim ehk vähe sõitvale keskkonnaaktivistile sobiv lahendus, et siis sõpradega smoothiet luristades rääkida, kui roheline keegi on, kuid nendele, kes nädalas paagi tühjaks sõidavad, suhteliselt valus. Teine oluline küsimus, palju selle tootmisvõimsus üldse on, kas kriisi tingimustes jätkuks?

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitatud: 19 Jaan, 2021 18:19
Postitas Kapten Trumm
Ma oleksin ise mootorikütuse omaduste olulise muutmisega ettevaatlik, sest roheliste propagandas on kõik vaid "tehnika arengu küsimus". Tegelikkus on keerukam.

Näiteks selle tühise törtsu rapsiõli diislisse segamisega on probleemidest kuulda küll (eelkõige mitte kogu aeg sõitvate masinatega) ja parim indikatsioon on vast see, et täna suuremad tanklaketid, kel on võimalus seda kohustust millegagi "tasa lülitada" seda segamist enam ei tee. Kui seda kliendid eelistaks või rõõmsalt ostaks, siis miks?

Re: K:Tankid, lennukid ja muu .... energiakandjate tulevik!

Postitatud: 01 Veebr, 2021 21:53
Postitas Kriku
11 USA osariiki nõuavad autotootjatelt, et nad peavad kindla protsendi nullemissiooniga sõidukeid müüma 2025. aastaks. Kui nad ei suuda piisavat hulka selliseid autosid müüa, siis peavad nad ostma nendelt ettevõtetelt, mis neid nõudeid täidavad. Nagu näiteks Tesla, mis müüb ainult elektriautosid. See äri on Teslale viimase viie aasta jooksul toonud 3,3 miljardit dollarit, sellest peaaegu pool ehk 1,6 miljardit eelmisel aastal. Tesla kasum mullu oli 721 miljonit dollarit. Seega krediitide müügita oleks autotootja kahjumisse jäänud.
https://tehnika.postimees.ee/7169654/te ... de-muugist