258. leht 291-st

Re: Integratsioon ja Eesti venekeelsed

Postitatud: 23 Aug, 2024 7:11
Postitas MeelisV
Narvas üritatakse integratsiooni läbi laulude.

https://pohjarannik.postimees.ee/808148 ... ene-keeles

Re: Integratsioon ja Eesti venekeelsed

Postitatud: 23 Aug, 2024 9:08
Postitas Sander17
vanahalb kirjutas: 23 Aug, 2024 6:58 No kui politseil on aega tõlgiks tulla siis minugipoolest võib taksojuht ta välja kutsuda. Mingist "külmast arvest" pole sealjuures juttugi. Ei saa aru et mida ta seal seletab ja kogu lugu.
Internetis kõvatamiseks hea jutt küll, aga tegelikkuses on see kliendi poolne väärtegu. Lähen Soome või Lätti, sõidan taksoga ja proovin ilma maksmata minema jalutada- "mina ei tea, mida see jobu jaurab, ma ei saa keelest aru, kas ma tõesti pean teenuse eest maksma?"

Re: Integratsioon ja Eesti venekeelsed

Postitatud: 23 Aug, 2024 9:56
Postitas Castellum
Sander17 kirjutas: 23 Aug, 2024 9:08
vanahalb kirjutas: 23 Aug, 2024 6:58 No kui politseil on aega tõlgiks tulla siis minugipoolest võib taksojuht ta välja kutsuda. Mingist "külmast arvest" pole sealjuures juttugi. Ei saa aru et mida ta seal seletab ja kogu lugu.
Internetis kõvatamiseks hea jutt küll, aga tegelikkuses on see kliendi poolne väärtegu. Lähen Soome või Lätti, sõidan taksoga ja proovin ilma maksmata minema jalutada- "mina ei tea, mida see jobu jaurab, ma ei saa keelest aru, kas ma tõesti pean teenuse eest maksma?"
Ära juhi teemast kõrvale.

Jutt on Eestist ja siinsest eestikeelsest teenindusest, siin peab taksojuht eesti keelt oskama.

Re: Integratsioon ja Eesti venekeelsed

Postitatud: 23 Aug, 2024 10:06
Postitas Kriku
Jah, aga fakt, et ei oska, ei anna siiski kliendile õigust pärast sõitu maksmata jätta.

Re: Integratsioon ja Eesti venekeelsed

Postitatud: 23 Aug, 2024 10:15
Postitas Some
Boldiga minu arust suht võimatu külma arvet teha. Tellides näed juba ära palju maksma läheb (läbi Männiku juba ei tiiruta)ja sõidu lõppedes läheb automaatselt kaardilt maha. Juhiga seal küll miskit seletada pole, nagu isesõitvat taksot kasutaks.

Re: Integratsioon ja Eesti venekeelsed

Postitatud: 23 Aug, 2024 10:21
Postitas davidsoniharald
Ametlikult peavad taksojuhid rääkima teatud tasemel Eesti keelt aga juhikaardi välja andmisel seda ei kontrollita. Keeleinspektsioon saab juhi keeleoskust kontrollida ainult kaebuse peale. Kui kontrollib ja leiab, et keeleoskus ei ole piisav, saab ametlikult juhikaardi ära võtta. Siis ongi kaputt.

Re: Integratsioon ja Eesti venekeelsed

Postitatud: 23 Aug, 2024 10:49
Postitas vanahalb
Sander17 kirjutas: 23 Aug, 2024 9:08
Internetis kõvatamiseks hea jutt küll, aga tegelikkuses on see kliendi poolne väärtegu. Lähen Soome või Lätti, sõidan taksoga ja proovin ilma maksmata minema jalutada- "mina ei tea, mida see jobu jaurab, ma ei saa keelest aru, kas ma tõesti pean teenuse eest maksma?"
Siin on jällegi funktsionaalse lugemisoskusega halvasti. Soomes räägib isegi pigimust taksojuht oma eriala piires soome keelt. Lätis täpselt ei tea. Kui klient seal soome või läti keelt ei oska on see tema probleem. Aga jutt oli Eestist ja kui eesti taksojuht eesti keelt ei oska tuleks tal mõni jõukohasem amet valida. Näiteks tuumafüüsikuks hakata või kellena ta üle piiri tuligi.

Soome klienditeenindajate keeleoskusest üks näide Helsinki sadamast. Kui autopilet osta siis on seal reanäitajad. Tavaliselt soomlased kes ütlevad numbreid soome keeles või ka kohe inglise keeles kui autol mingi võõras number on. Ükskord oli heasti päevitunud soomlane ja kuigi mul soome number ütles rea numbri inglise keeles. Ja just parasjagu surus rekka mööda, ma ei kuulnud hästi ja et üldse end kuuldavaks teha röögatasin et mida, ütle soome keeles! Üldse mitte pahatahtlikult - müra oli tõesti vali ja soome- eesti number on arusaadavam kui tjuu või thrii või mis neil seal pakkuda on.
Uussoomlane sai hoopis teistmoodi aru - et mingi nats sõidab laeva peale. Piltlikult väljendades kukkus põlviöi ka hakkas pead vastu maad tagudes vabandama et anteeksi-anteeksi! Ma pole teda seal rohkem näinud kuigi sõidan ikka sageli.

Re: Integratsioon ja Eesti venekeelsed

Postitatud: 23 Aug, 2024 10:52
Postitas Some
Taksojuhid küll aga Bolt pole ju takso. Vaatasin, et juhiks hakkamiseks on vaja ainult juhiluba ja mobiiltelefoni. Taksode puhul ju lisaks teenindajakaardile veel vaja taksomeeter ja hinnad nähtaval kohal, võib-olla veel miskit.

Re: Integratsioon ja Eesti venekeelsed

Postitatud: 23 Aug, 2024 12:00
Postitas Lemet
sõidu lõppedes läheb automaatselt kaardilt maha
Pole siin mingit sõidu lõpu ootamist, kohe viilutatakse see summa sul kaardilt minema. Ja kui midagi nihu, siis tuleb teade, et summa kanti arvele tagasi.

Re: Integratsioon ja Eesti venekeelsed

Postitatud: 23 Aug, 2024 12:54
Postitas Peeter
Kriku kirjutas: 23 Aug, 2024 10:06 Jah, aga fakt, et ei oska, ei anna siiski kliendile õigust pärast sõitu maksmata jätta.
Ääremärkus: Kui taksojuht keeldub väljastamast arvet, siis on küll õigus maksmata lahkuda, st tunnistad nõuet, aga ei maksa enne, kui saad kuludokumendi. Sellest oli kuskil teema ekstra. Aga see on arvedokumendi, mitte keele pärast.

Re: Integratsioon ja Eesti venekeelsed

Postitatud: 23 Aug, 2024 14:06
Postitas OLAVI
Some kirjutas: 23 Aug, 2024 10:52 Vaatasin, et juhiks hakkamiseks on vaja ainult juhiluba ja mobiiltelefoni.
Taksode puhul ju lisaks teenindajakaardile veel vaja taksomeeter ja hinnad nähtaval kohal, võib-olla veel miskit.
Veel on piiravaid küsimusi.
Kui pikka aega võib välismaalane oma (välismaise) juhtimisõiguse dokumendiga Eestis sõita ja tegeleda teenuse osutamisega?
Kuidas teeb juht seaduse järgi kategooriaeksami, kui ei oska piisavalt ametlikku riigikeelt (kehtib ka verelaste kohta)?

Re: Integratsioon ja Eesti venekeelsed

Postitatud: 23 Aug, 2024 14:18
Postitas AMvA
OLAVI kirjutas: 23 Aug, 2024 14:06
Some kirjutas: 23 Aug, 2024 10:52 Vaatasin, et juhiks hakkamiseks on vaja ainult juhiluba ja mobiiltelefoni.
Taksode puhul ju lisaks teenindajakaardile veel vaja taksomeeter ja hinnad nähtaval kohal, võib-olla veel miskit.
Veel on piiravaid küsimusi.
Kui pikka aega võib välismaalane oma (välismaise) juhtimisõiguse dokumendiga Eestis sõita ja tegeleda teenuse osutamisega?
Kuidas teeb juht seaduse järgi kategooriaeksami, kui ei oska piisavalt ametlikku riigikeelt (kehtib ka verelaste kohta)?
Alati pole vaja eksamit teha
Euroopa Liidu (EL), Euroopa Majanduspiirkonna (EMP) liikmesriigid ja Šveitsi Konföderatsioon

Kehtimise tingimused:

Juhiluba kehtib sellele märgitud kehtivusajani. Kui juhiloa kehtivusaeg on pikem kui 15 aastat, tuleb see Eestisse elama asudes Eesti juhiloa vastu vahetada hiljemalt 2033. aasta 18. jaanuariks.

Vahetamise tingimused:

Välisriigi juhiloa vahetamist Eesti juhiloa vastu saab taotleda Eestisse alaliselt elama asunud isik, kes iga kalendriaasta jooksul elab Eestis vähemalt 185 päeva. Taotleja juhtimisõigus ei või juhiloa väljastanud riigis või Eestis olla peatatud, ära võetud või kehtetuks tunnistatud. Alalist elukohta tõendavad rahvastikuregistri andmed. Vajadusel peab olema valmis tõendama alalist Eestis elamist.
Viini konventsiooni liikmesriigid (listi võid ise googledada):
Vahetamise tingimused:

Välisriigi juhiloa vahetamist Eesti juhiloa vastu saab taotleda Eestisse alaliselt elama asunud isik, kes iga kalendriaasta jooksul elab Eestis vähemalt 185 päeva. Taotleja juhtimisõigus ei või juhiloa väljastanud riigis või Eestis olla peatatud, ära võetud või kehtetuks tunnistatud. Alalist elukohta tõendavad rahvastikuregistri andmed. Vajadusel peab olema valmis tõendama alalist Eestis elamist.
Viini 1968. a teeliikluse konventsiooni nõuetele vastav juhiluba vahetatakse üldjuhul eksamiteta. Samuti vahetatakse eksamiteta konventsiooni nõuetele mittevastav juhiluba kui esitatakse juurde konventsiooni nõuetele vastav rahvusvaheline juhiluba.
Viini konventsiooni osa kehtib A ja B kategooria osas ka Genfi konventsiooni liikmesriikide kohta. Nii et üldiselt ei ole vaja mingit eksamit teha.

Re: Integratsioon ja Eesti venekeelsed

Postitatud: 23 Aug, 2024 14:30
Postitas Sander17
vanahalb kirjutas: 23 Aug, 2024 10:49 Siin on jällegi funktsionaalse lugemisoskusega halvasti
Minu funktsionaalse lugemisoskusega on kõik korras. Teie väide oli see, et kui kliendina teeselda, et jutust aru ei saa ja lugeda ka ei oska, siis see vabastab arvete maksmisest:
vanahalb kirjutas: 23 Aug, 2024 6:58 Mingist "külmast arvest" pole sealjuures juttugi. Ei saa aru et mida ta seal seletab ja kogu lugu.
Ma ei pea üldse taksomeetrit vaatama. Seal jookseb mitu rida numbreid ja krt teab mis neist õige on
Pealegi võib klient parasjagu pime olla - võttis hommikul punnsuutäie aga oli vist puupiiritus.

Re: Integratsioon ja Eesti venekeelsed

Postitatud: 23 Aug, 2024 14:57
Postitas vanahalb
Sander17 kirjutas: 23 Aug, 2024 14:30

Minu funktsionaalse lugemisoskusega on kõik korras. Teie väide oli see, et kui kliendina teeselda, et jutust aru ei saa ja lugeda ka ei oska, siis see vabastab arvete maksmisest:
Ei ole väitnud et "vabastab arve maksmisest" . Kirjutasin et võib maksmata minema kõndida.
Need on eri asjad. Täitsa vabalt võin visiitkaarti anda. Kui taksojuhtide hulgas on mõni helgem pea kes riigikeelt mõistab võib ühendust võtta ja maksetingimused kokku leppida.
Teiseks ma ei pea teesklema et vene või urdu või aserbaidžaani keelt ei mõista. Võib-olla ei mõistagi, võib-olla ei viitsi ajus ümberlülitusi teha. Teenuse osutamine käib riigikeeles.

Kogu jutt on tegelikult takso kohta mitte Boltiga seoses kus summa kaardilt maha võetakse . Seal tekib valikuvõimalus juba autojuhi valimisel. Kui ta platvorm ainult venekeelne on siis Eestis tõmban ta nimekirjast maha. Venemaal jälle mitte ja suhtlen vajadusel vene keeles. Soomes soome keeles ja Lätis või Hispaanias saab tegelikult Google translaatoriga samuti hakkama. Seda viimast võiks need umbkeelsed Tallinna taksojuhidki julgemalt kasutada selmet poriseda mingist rahvaste sõpruse keelest.

Re: Integratsioon ja Eesti venekeelsed

Postitatud: 23 Aug, 2024 15:35
Postitas Walter2
AMvA kirjutas: 23 Aug, 2024 14:18
OLAVI kirjutas: 23 Aug, 2024 14:06
Some kirjutas: 23 Aug, 2024 10:52 Vaatasin, et juhiks hakkamiseks on vaja ainult juhiluba ja mobiiltelefoni.
Taksode puhul ju lisaks teenindajakaardile veel vaja taksomeeter ja hinnad nähtaval kohal, võib-olla veel miskit.
Veel on piiravaid küsimusi.
Kui pikka aega võib välismaalane oma (välismaise) juhtimisõiguse dokumendiga Eestis sõita ja tegeleda teenuse osutamisega?
Kuidas teeb juht seaduse järgi kategooriaeksami, kui ei oska piisavalt ametlikku riigikeelt (kehtib ka verelaste kohta)?
Alati pole vaja eksamit teha
Euroopa Liidu (EL), Euroopa Majanduspiirkonna (EMP) liikmesriigid ja Šveitsi Konföderatsioon

Kehtimise tingimused:

Juhiluba kehtib sellele märgitud kehtivusajani. Kui juhiloa kehtivusaeg on pikem kui 15 aastat, tuleb see Eestisse elama asudes Eesti juhiloa vastu vahetada hiljemalt 2033. aasta 18. jaanuariks.

Vahetamise tingimused:

Välisriigi juhiloa vahetamist Eesti juhiloa vastu saab taotleda Eestisse alaliselt elama asunud isik, kes iga kalendriaasta jooksul elab Eestis vähemalt 185 päeva. Taotleja juhtimisõigus ei või juhiloa väljastanud riigis või Eestis olla peatatud, ära võetud või kehtetuks tunnistatud. Alalist elukohta tõendavad rahvastikuregistri andmed. Vajadusel peab olema valmis tõendama alalist Eestis elamist.
Viini konventsiooni liikmesriigid (listi võid ise googledada):
Vahetamise tingimused:

Välisriigi juhiloa vahetamist Eesti juhiloa vastu saab taotleda Eestisse alaliselt elama asunud isik, kes iga kalendriaasta jooksul elab Eestis vähemalt 185 päeva. Taotleja juhtimisõigus ei või juhiloa väljastanud riigis või Eestis olla peatatud, ära võetud või kehtetuks tunnistatud. Alalist elukohta tõendavad rahvastikuregistri andmed. Vajadusel peab olema valmis tõendama alalist Eestis elamist.
Viini 1968. a teeliikluse konventsiooni nõuetele vastav juhiluba vahetatakse üldjuhul eksamiteta. Samuti vahetatakse eksamiteta konventsiooni nõuetele mittevastav juhiluba kui esitatakse juurde konventsiooni nõuetele vastav rahvusvaheline juhiluba.
Viini konventsiooni osa kehtib A ja B kategooria osas ka Genfi konventsiooni liikmesriikide kohta. Nii et üldiselt ei ole vaja mingit eksamit teha.
Sõltub ikka täiesti indiviidist - kas Viini konventsioon või EU seadused ikka kehtivad Nigeeria tuumafüüsikute või Pakistanist pärit indiviidide kohta, kes on oma juhiload saanud küsitavatel asjaoludel ning kas need üldse vastavadki mingitele konventsioonidele. Ning Bolti sõidetaksegi seepärast et taksoteenuse teenindajakaarti ei väljasta sellistele mitte keegi.