Re: PAK-FA
Postitatud: 28 Veebr, 2018 9:16
Huvitav on detail, et erinevalt F-22 ja F-35st on Su-57 piltidel küllaltki palju jäädvustet tiivaaluse relvastusega. Mis muudab varglennuki teema ülepea ütlemata küsitavaks.
Militaarteemad minevikust kaasaega
https://militaar.net/phpBB2/
F-22 sisemine pommiruum on jah küllaltki madal (disainitud AMRAAMi järgi). Seetõttu on õhk-maa võimekus tõesti ainult kas 2 väikest, 500kg JDAM-i (F-35 suudab kanda ka tonniseid).Kapten Trumm kirjutas:2 JDAM-i (mis võetakse sisemiselt kaasa, kui A2A võime jääb alles), pole ju teab mis muljetavaldav laadung.
Tõsi, Strike-Fighter'eid on kahtlemata vaja. Samuti ei väidagi, et F-22-le pommide alla toppimine kuidagi mõttetu oleks. Lihtsalt kuna neid on vähe ja air-superiority lennukeid on ka väga vaja, leiavad nad ilmselt järjest enam kasutust selles rollis kuna sarnase pommikoormaga ja lennu-ulatusega F-35A on järjest enam kasutada. Tõsi viimane ei suuda küll saavutada võrreldavat kiirust ja kõrgust (mistõttu loomulikult ei asenda täielikult F-22 ka õhk-maa rollis).Kapten Trumm kirjutas:No neid lugusid on ennegi olnud, kus olud on sundinud "puhtaid " air superiority rolli loodud hävitajaid kohandama pommitaja rolli.
Viimane taoline näide oligi ju F-22 eelkäijaga (F-15), kus enne seda rolli täitvate aeroplaanide otsa lõppemine ja vähene hukukindlus sundis ka F-15 pommid alla riputama.
Ei piisanud ka siis F-16-st (mille järeltulija ka F-35 ju on). F-16 oli kogu aeg siis olemas, kui oli F-15 (relvastusse tulid enamvähem samal ajal).
Ei pääsenud sellest ka venelased, sest misasjad need Su-34d ja 30-d siis on? Maismaamärkide ründamiseks kohandatud Su-27 (puhas air superiority).
Sinna tahtsingi välja jõuda.Lisaks mainiks et olemasolevatele F-15C-le siiski keegi peale Israeli pomme alla ei toppind. USAs töötati selleks välja uue mudeli F-15E, mis on tõesti pigem midagi Su-30 moodi.
Suurim vahe eelmise põlvkonna hävitajatega ongi see, et kui F-16C pommilaadung jäi üsna kasinaks võrreldes F-15E'ga siis F-35 pommilaadung on üsna võrreldav või isegi suurem kui F-22A oma (ja tegelikult üllatavalt lähedal isegi F-15E-le).
Seetõttu olidki F-15E asenduse plaaid USAl hoopis ambitsioonikamad: FB-22 Strike Raptor näol. Tegu on F-22 edasiarendusega millekski Su-34 sarnaseks (aga veel klassivõrra võimekamaks). Antud lennuki annab tõesti juba pommitaja mõõdud välja oma 1800 meremiilise lahingraadiuse ja 35+ SDB pommiga. Antud projekt muidugi tühistati, kuna käis rahaliselt üle jõu ja lõpetati 2006. aastal. Samas F-15E järeltulija osas on kõik veel lahtine ja midagi kindlat otsustatud ei ole (võidakse tulevikus midagi surnust ülesse äratada).
Kapten Trumm kirjutas:Aga F-16 pommilaadung pole sugugi kasin, konstruktiivselt on võimalik F-15E alla panna 10 400 kg koorem, F-16C alla 7 700 kg koorem
Vahe maksimaalse stardikaalu ja kütuseta tühikaalu vahel on: 16 875 - 8 936 = 7939 kgWeight: 19,700 pounds without fuel (8,936 kilograms)
Maximum takeoff weight: 37,500 pounds (16,875 kilograms)
Fuel capacity: 7,000 pounds internal (3,175 kilograms); typical capacity, 12,000 pounds with two external tanks (5443 kilograms)
Payload: two 2,000-pound bombs, two AIM-9, two AIM-120 and two 2400-pound external fuel tanks
Ära murra lahtisest uksest sisse, F-16 on eelkõige lennumasin, mis on mõeldud tegevuseks rindepiirkonnas ja selle lähitagala kohal, F-15E aga tegevuseks rindejoonest vastase sügava tagalani. Selles rollis hakkas F-15E asendama F(B)-111, mitte F-4. F-4 ka suure lastiga kuigi kaugele ei lennanud.See sõltub ikkagi väga mudelist, aga USAF Block 30 F-16C (mis on pika puuga USAs kõige laialdamalt kasutuses olev versioon) suudab sama palju kanda ainult eeldusel et kütus päris maha unustatakse.
F-16C faktid USAF lehelt:
Tootmise lõpetamine oli igal juhul lollus, F-22 jäi tolleaegse Obama üldiste sõjakulutuste vähendamise ohvriks (ning ka täiendavate jõudude Afganistaani saatmisel oli oma osa). F-22 tootmishind oli 2011. a. viimaks kukkunud umbes $120M peale tükist. Võrdluseks praegu tootmisliini taaskäivitamisel tuleks see esmaste arvutuste puhul jälle $250M tükist (ja seda siis kui kulud 75 uue lennuki vahel ära jaotada). Oleks pidanud tootma vähemalt 250, mis õhujõudude arust oligi absoluutne miinimum mis vaja. Ideaalis veel veidi rohkem, et oleks saanud F-15C täiel määrl relvastusest maha võtta. Alati on odavam terve mudel välja vahetada kui duplitseerida logistikaliine, mehaanikute koolitusi jms (ei tasu unustada et ühe piloodi kohta tuleb hävitajate puhul treenida kümmekond mehaanikut).Troll kirjutas:Kui palju ma neid ülevaateid ja hinnanguid F-22 kohta ka ei loe, jääb ikkagi mulje, et otsused neid isegi mitte lähedastele liitlastele (UK, Iisrael, Jaapan, Kanada) mitte eksportida ja eriti veel nii vara tootmisest maha võtta, olid pehmelt öeldes rumalad ja lühinägelikud.
Ei taha päris nõus olla. Ilmselt vaadati ikkagi ka pikaajalisemat plaani ja saadi aru, et see värk läheks kokkuvõttes liialt kalliks. Lisaks sellele oli juba selge, et F-22 puhul ei olnud võimalik rakendada kõike seda, mida projekti jooksul oldi õpitud. Mõistlikum oli kõik need teadmised viia üle odavamale, mitmekesisemale ja perspektiivikamale projektile - ehk siis F-35 arendamisele.Kui palju ma neid ülevaateid ja hinnanguid F-22 kohta ka ei loe, jääb ikkagi mulje, et otsused neid isegi mitte lähedastele liitlastele (UK, Iisrael, Jaapan, Kanada) mitte eksportida ja eriti veel nii vara tootmisest maha võtta, olid pehmelt öeldes rumalad ja lühinägelikud.
Arenduskulud oleksid jagunenud suurema hulga masinate peale, edasi oleks lennukite hind ainult odavamaks läinud. Hetkel on F-35 tükihind ju hetkel märksa kõrgem kui ülalmainitud 120 miljonit F-22 tükist.saadi aru, et see värk läheks kokkuvõttes liialt kalliks
Arenduskulud tõesti, kuid ülalpidamise- ja moderniseerimiskulud mitte. Kui F-22 oleks tahetud kasutada samades rollides kui F-35, oleks tulnud ikkagi palju raha välja käia arendustööks ja ümberehitamiseks. F-35 kasutab aga muuhulgas uusi ja kuluefektiivsemaid lahendusi läbi terve lennuki (näiteks täiesti uued elektro-hüdraulilised ajamid jne). Erinevalt F-22st on see projekt algusest peale keskendunud väga konkreetselt terve elutsükli kulude arvestamisele. F-35 hind on alla 100 miljoni praegu ja eeldatavasti langeb veelgi.Arenduskulud oleksid jagunenud suurema hulga masinate peale, edasi oleks lennukite hind ainult odavamaks läinud. Hetkel on F-35 tükihind ju hetkel märksa kõrgem kui ülalmainitud 120 miljonit F-22 tükist.