27. leht 58-st
Kaitseliidu ambulance
Postitatud: 11 Juul, 2010 19:03
Postitas setu
Kaitseliidu ambulance
- Maakonna bussiliini uus buss, mida opereerib olemasolev bussiliinide ettevõte. Pealtnäha tavapärane buss on 1-2 t jooksul komplekteeritav välihaiglaks/suureks reanimobiiliks. 50-60 kohalise bussi ümberorganiseerimisel jääb üle 20 kohaline istekohtade arv, kuid juurde tuleb köök, operatsioonisaal, 12 lamamiskohaga palat. Buss liiniveo konfiguratsioonis ei erine märgatavalt tavabussist (vb värv: mil roheline/hall). Meditsiiniline materjal võiks asuda kohalikus Päästeameti laos vms.
- 98% buss teenindaks maakonnaliine; 1% KLi laskmistele/õppustele veod; 1% üldlaulupidude etc suurürituste/õppuste ambulance.
- Bussi hange oleks bussiliinide ettevõtte, kaitseministeeriumi, maakonna, ja ELi (med sisustus 3/4) ühisrahastatud projekt.
Postitatud: 11 Juul, 2010 20:20
Postitas Madis22
Natuke optimistlikud tunduvad need arvud. Buss on vaid 2.5 m lai ja 12 m. pikk. Op-ruum võtaks sellest kolmandiku enda alla. Lamamis koht on ka päris suur, lisaks vajadus lamamiskohtade vahele kanderaamiga pääseda. Kui need mehed just kolmes kihis ei ole, siis üle kaheksa neid sinna lamama ei paigutaks. 24-le istuvale mehe ka vaevalt ruumi jääb. Reaalsem oleks u. 12 (kui üks kolmandik bussist on läinud op-ruumi alla ja teine lamajaile, siis viimasest võtavad veel arvestatava ruumi bussijuhi koht, peldik ja köök).
Samas isegi nende numbritega oleks see buss päris tegija. 20 haavatut + 6...7 surnut tähendab üht korralikult hävitatud rühma.
Postitatud: 30 Aug, 2010 12:57
Postitas kaur3
setu kirjutas siin teemas mõni aeg tagasi UAV'dest. Siin on üks kandidaat välja pakkuda.
http://strikehold.wordpress.com/2010/08 ... he-masses/
Postitatud: 30 Aug, 2010 16:08
Postitas Kapten Trumm
Kilo Tango kirjutas: "Kergem ja kihvtim kilp" pakub seda, et kilpi praktikas ikka kasutataks kah. Kui sa pead metsa 15 kilost lisaraskust kaasa vedama, siis on see kilp esimene asi, mis maha jäetakse.
Ma arvan, et kui sõdur on veendunud, et see jurakas kuule peab, siis on see kilp päris lahingus asi, mille nimel loobub iga terve mõistusega sõdur kasvõi oma magamiskotist ja kuivadest sokkidest ja tassib seljas pigem seda kilpi

.
Eks kiivrid lähevad ka kähku pähe tagasi kui mõne mehe ajud ära nähtud, see ju ka mingi kilo neli palavaga peas tassida, kamoriidest pearätt hoopis seksikam ju....
Postitatud: 12 Okt, 2010 10:15
Postitas Madis22
Ühes teises teemas ilmus selline pilt ja kas mulle tundub, või on tõesti üritatud tekitada ümarpalgist veokikasti mingit killukaitset? Kuuli vastu see ilmselgelt ei aita.
Postitatud: 12 Okt, 2010 18:32
Postitas Faust
Mis sündmus see üldse on. Vanade skautide suvelaager?
Postitatud: 12 Okt, 2010 19:38
Postitas Larry
Mis sündmus see üldse on. Vanade skautide suvelaager?
See on "Krutoide suvepäevad 2008" Gruusias.
See palkidega "soomustatud" Ural on Tšetšeenia sõdadest pärit tegeliku elu poolt pealesunnitud praktika, kui üritati ennast parema puudumisel käepäraste vahenditega võimalikult hästi kaitsta. Neid eri versioone on väga palju, olenevalt sellest, mida keegi kuskilt kätte sai ja paremaks pidas. Olen tšetšeenide IED- videos näinud sarnaselt palkidega "soomustatud" kütuseveokit. Ei oska öelda, kuidas puit reageerib kumulatiivjoale? Igatahes ju ta siis kaitseb millegi eest, kui siiani kasutatakse.
P.S. Mulle meeldib sellel pildil see pisike "turistitelk", ei tea kas seal elavad KomBat ja ZamPolit vä...

Postitatud: 13 Okt, 2010 17:15
Postitas metsaline
Vene regulaarväed need küll pole vist

Osseedid või apsuad ehk... Või Kadõrovlased... Lahe laat igatahes...

Postitatud: 18 Okt, 2010 19:34
Postitas setu
Kilbi kasutamisest,
trv
Postitatud: 10 Veebr, 2011 13:28
Postitas krj
Ei tea, kas see on just õige teema selle jaoks, aga mulle torkas pähe:
Võitleva üksuse taga on päris suur logistikasaba. Veoautode funktsioon on tuvastatav neile otsa vaadates, st juba üsna kaugelt on võimailik tuvastada kütuseveokeid, kuna nende tsistern paistab välja. Seisvad sõidukid on küll maskeeritud, aga liikuvaid kolonne võrgu alla peita ju ei saa.
Mulle tundub, et hea oleks katta ka kütuse ja vee veokite tsisternid samasuguse tendiga, nagu ülejäänud veokitel. See muudaks vähemalt eemalt erinevate veokite otstarbe tuvastamise vastase luure jaoks keerukamaks ja annaks talle seeläbi meie poole plaanidest vähem infot, vastasele lisanduks veel üks tundmatu.
Ajateenistuses ja hilisematel kordusõppustel nähtud tankurautode toimimist minu mälu järgi tent tsisterni kohal ei segaks (pead ma selle peale panti ei paneks, sest ise ma kütust ei vedanud, vaid laskemoona ja langenuid).
Toormaterjali selliseks maskeerimiseks peaks ikka leidma ja see ei tohiks olla väga aja- ega ressursimahukas. Kas see tasuks ära?
Postitatud: 10 Veebr, 2011 14:39
Postitas Medusa
Ei mäleta kuskohas (ehk olid brasiillased), aga üks ratastel MLRS näeb välja samasugune, nagu tavaline veok. Et ei saaks kaugelt aru, kas tegu on tendi või raketiheitjaga.
Postitatud: 10 Veebr, 2011 16:01
Postitas setu
Ma oleks veel kuidagi uudistajatest siin teemas aru saanud, kui oleksite välja toonud variandi, et kütust veab vana tuletõrjeauto vilkurite ja viledega, kuid eelnenud variant oli ikka liiga lati alt läbi minemine.
Teiseks, välja tõite lause "Võitleva üksuse taga on päris suur logistikasaba" see juba on ülesanne - kui oleksite leidnud siia arvestava võibolla "nihkega" lahenduse...
Postitatud: 10 Veebr, 2011 18:08
Postitas vk1
krj kirjutas:Ei tea, kas see on just õige teema selle jaoks, aga mulle torkas pähe:
Võitleva üksuse taga on päris suur logistikasaba. Veoautode funktsioon on tuvastatav neile otsa vaadates, st juba üsna kaugelt on võimailik tuvastada kütuseveokeid, kuna nende tsistern paistab välja. Seisvad sõidukid on küll maskeeritud, aga liikuvaid kolonne võrgu alla peita ju ei saa.
Mulle tundub, et hea oleks katta ka kütuse ja vee veokite tsisternid samasuguse tendiga, nagu ülejäänud veokitel. See muudaks vähemalt eemalt erinevate veokite otstarbe tuvastamise vastase luure jaoks keerukamaks ja annaks talle seeläbi meie poole plaanidest vähem infot, vastasele lisanduks veel üks tundmatu.
Ajateenistuses ja hilisematel kordusõppustel nähtud tankurautode toimimist minu mälu järgi tent tsisterni kohal ei segaks (pead ma selle peale panti ei paneks, sest ise ma kütust ei vedanud, vaid laskemoona ja langenuid).
Toormaterjali selliseks maskeerimiseks peaks ikka leidma ja see ei tohiks olla väga aja- ega ressursimahukas. Kas see tasuks ära?
mis lati alt läbijooksmine? väga pädev ettepanek, tehtav ka kohapealsete vahenditega. igasugune maskeering peaks olema meil ju üks põhilisi asju, millele toetuda.
juba Teise Maailmasõja ajal oli brittide 3-tonnisel Bedfordil säärane kate paakautodel peal.
raketiheitja oli LAV-i Valkiri. selline suht-odav ja praktiline maskeering on minu arust ülikasulik.
p.s. meil siin mitu korda räägitud raketiheitjad/laevatõrjeraketid jne jne. - miks peaks neid üldse värvima oliivroheliseks/laiguliseks? kui masinat kasututakse näit. kuskil asustuse läheduses, värvi siniseks või mustaks või mis värvi parajasti vaja on. kui tal on EKJ numbrimärk ja nt. uksel kiri EKJ/EKV/KL/jne.jne on ta ju juriidiliselt ´tuvastatav´ ja ´kannab vormi´.
oleks ju päris lahe Saku Õlletehase veoki sarnase välimusega veok, mis puistab kuskile miine . totaalkaitse vimus oleks muidugi võtta päris Saku õlletehase auto ja tagaluugist loopida tühja taarat teele, et tekitada kildudega mingitki takistust pealetungijatele.
Postitatud: 10 Veebr, 2011 20:26
Postitas hillart
Võitleva üksuse taga on päris suur logistikasaba. Veoautode funktsioon on tuvastatav neile otsa vaadates, st juba üsna kaugelt on võimailik tuvastada kütuseveokeid, kuna nende tsistern paistab välja. Seisvad sõidukid on küll maskeeritud, aga liikuvaid kolonne võrgu alla peita ju ei saa.
Täitsa liigne mure, sest tänase päeva asjade seise arvestades ei lähe tegelikkuses ühtegi tankurit vaja, ja kogu masinapark (mis varju alt reaalse sõjalise konflikti korral välja aetakse), on enne kui paagidki tühjaks sõita jõuab, juba otsad andnud.

Noh, erinevatel põhjustel, milledest mitte viimasel kohal pole ka potentsiaalse vastase otsene toime.
P.S.
Provotseerin pisut.
Postitatud: 10 Veebr, 2011 20:45
Postitas tommy
hillart kirjutas:Täitsa liigne mure, sest tänase päeva asjade seise arvestades ei lähe tegelikkuses ühtegi tankurit vaja, ja kogu masinapark (mis varju alt reaalse sõjalise konflikti korral välja aetakse), on enne kui paagidki tühjaks sõita jõuab, juba otsad andnud.

Noh, erinevatel põhjustel, milledest mitte viimasel kohal pole ka potentsiaalse vastase otsene toime.
P.S.
Provotseerin pisut.
Kirjutasin sellele jutule suht õela vastukommentaari, ent siis lisandus P.S. ja kustutasin ära....
Siiski, ma saan aru, et teatav ametialane(kui mitte ka isiklik) pettumus(teatavate asjaolude üle) võib tekitada fustratsiooni ja kibestumist, ent siiski, katsuks olla vähegi objektiivsem.....Mis ei tähenda,et peaks lõppema vigade väljatoomine ja puudustele osutamine...
Kuid, viimasel ajal ei oska sinu tekste muidu liigitada, kui destruktiivne hala...
See negativism lihtsalt torkab kuidagi eriliselt silma...
Lihtsalt, isiklik arvamus....mis ei pea muidugi eriti korda minema..
Ju ma siis provokatsiooni ohver....
