kusjuures vahepael võtsingi kätte ja tuhlasingi selles alafoorumis endale välja õpetuste kaupa (sho värvimine jne) kopeerisin wordi ja trükkisin endale kiirköitja vahele. ilmselt tuleb lisalehti juurde nagu näen. tublid poisid!Üldiselt, varsti võiks kõikvõimalikest fooruminippidest raamatu välja anda
Hertsogi tegemised
https://www.youtube.com/@Rihosk76 Üks vähestest Eesti mudelikanalitest Youtubes 

see on üks väärt mõte, mida olen ammugi kaalunud. küll mitte raamatut. aga võiks teha ühe kleepsu, kuhu koondada kõik ehitusnipid. praegu on igga tegelikult sigamahukas töö nende teemade üles kaevamine ajaloo hämarusest. seda enam, et teemad vajuvad ajapikku järjest tahapoole. siin on palju häid ehituslugusid ning samuti meenuvad fossiili tõlgitud weatheringi jutud. kui kegi nüüd viitsiks need ühte pakki panna, siis saaks päris asise artiklikogumiku. seda saaksid kasutada ka uued algajad ja kindlasti jääks palju erinevaid korduma kippuvaid küsimusi esitamata. sellised mõtted siis siitpooolt...Üldiselt, varsti võiks kõikvõimalikest fooruminippidest raamatu välja anda

https://www.facebook.com/panzerwerke
Bitte kommen sie in nach käsikaudu, aber vorsicht: esikus on dunkel ja tulistatakse !
kõik on MM, must on ainult humbrol

https://www.facebook.com/panzerwerke
Bitte kommen sie in nach käsikaudu, aber vorsicht: esikus on dunkel ja tulistatakse !
Aga ehk proovid järgmine kord akrüüliga - lahustad akrüüli näiteks viinaga aerograafi jaoks parajaks ja lased peale, natukese aja pärast võtad vatipulga ja topsi sellesama hundijalaveega ja hakkad valget kamo siit-sealt maha pesema. No et loomutruu ja ka kunstipärane tunduks. Soola kasutatakse rohkem sellise kõvasti kulunud värvkatte tegemiseks, sest suuremate pindadel loomuliku efekti saamine ei ole soolaga sugugi lihtne.
Kusjuures see, mis sul välja tuli, on iseenesest päris hea (kuigi mõni vulgaarsus oleks ju kah võinud masina peal olla..
), aga mis tulemuse võiksid veel akrüüliga saada?
Urmas.
Kusjuures see, mis sul välja tuli, on iseenesest päris hea (kuigi mõni vulgaarsus oleks ju kah võinud masina peal olla..

Urmas.
kusjuures, ma ostsin akrüülid ära küll. plaanin nendega edaspidi pesu teha. et natuke on juba kõrini sellest igakordsest hirmust, kas tärpentin ja õlivärv leotab laki ja värvi maha või mitte. no ütleme nii, et eks ma täna siis natuke katsetan nii pidi und naa pidi...

https://www.facebook.com/panzerwerke
Bitte kommen sie in nach käsikaudu, aber vorsicht: esikus on dunkel ja tulistatakse !
nõivis. oma kogemusi tuleb ikka jagada. risustan foorumit siis oma mula ja piltidega täiendavalt. sammuke edasi siis:
taiplikumad televaatajad tunnevad ära, mis kaarikuga tegu on. sellest räägime hiljem. momendil jätkaks talvekamo saagat...
esiteks lasin kogu asja üle mattmustaga. ja soolasin kõik sisse. mõõdukalt, ma ütleks. tundus loogiline, et kriimud võiksid tulla ikka värvi alt nähtavale, mitte ei tuleks neid hiljem pintsliga peale maalida.


seejärel katsin mudeli MM "sand" värviga ning samuti lasin sinna otsa aerograafi abil juukselaki. nii igaks petteks. tundus samuti loogiline. edasi mõtlesin fossiili soovitusele kasutada akrüüle. siis algas kepp pihta...
esiteks ei tahtnud akrüülid jääkülmas viinas lahustuda - terve täisväärtuslik pits viru valget raisatud. seejärel proovisin kraaniveega. tundus nagu rohkem toimima. pritsist ei tahtnud see roppus üldse läbi tulla. ja sihtmärk jäi selline piimane ja tilkuv. ladusin vaikselt mõttes "matte" - nii kolme kaupa riita - ja mõtlesin, et oli siis vaja sellega jamama hakata. et aga teadupärast julge hundi rind on haavleid täis, siis pooleli ei jätnud. erinevate lahuse kangestamiste, aerograafis urgitsemise, kolmekordse värvimise ja kolmekordsete ladumisega ning muude jumalavallatute tegudega saime asja nii kaugele:



puhkasin jalga ja lasin loomal kuivada.
pühkisin soola maha. võtsin siis vatitiku, kastsin märjaks ja hakkasin hõõruma... vahepeal kandsin peale ka dekaalid. peale vatiga nühkimist võtsin päris tiku ja kraapisin loogilistena näivatest kohtadest musta alt välja. sai kokku selline:






selline on siis hetkeseis. paanikasse ei maksa sattuda: ma tean, et on veel rida asju vaja korda saata. nagu näiteks roomikud peale, summutaja külge, pesu teha, eriti dekaalidele ... ja miljon muud asja. küll aga jäävad õhku küsimused:
1) mis nad tegelikult ka sõitsid nii sitaste pillidega ringi või ?
2) kas sai ülisitt või enamvähem hea?
3) miks on seal saba rõngas?
taiplikumad televaatajad tunnevad ära, mis kaarikuga tegu on. sellest räägime hiljem. momendil jätkaks talvekamo saagat...
esiteks lasin kogu asja üle mattmustaga. ja soolasin kõik sisse. mõõdukalt, ma ütleks. tundus loogiline, et kriimud võiksid tulla ikka värvi alt nähtavale, mitte ei tuleks neid hiljem pintsliga peale maalida.


seejärel katsin mudeli MM "sand" värviga ning samuti lasin sinna otsa aerograafi abil juukselaki. nii igaks petteks. tundus samuti loogiline. edasi mõtlesin fossiili soovitusele kasutada akrüüle. siis algas kepp pihta...
esiteks ei tahtnud akrüülid jääkülmas viinas lahustuda - terve täisväärtuslik pits viru valget raisatud. seejärel proovisin kraaniveega. tundus nagu rohkem toimima. pritsist ei tahtnud see roppus üldse läbi tulla. ja sihtmärk jäi selline piimane ja tilkuv. ladusin vaikselt mõttes "matte" - nii kolme kaupa riita - ja mõtlesin, et oli siis vaja sellega jamama hakata. et aga teadupärast julge hundi rind on haavleid täis, siis pooleli ei jätnud. erinevate lahuse kangestamiste, aerograafis urgitsemise, kolmekordse värvimise ja kolmekordsete ladumisega ning muude jumalavallatute tegudega saime asja nii kaugele:



puhkasin jalga ja lasin loomal kuivada.
pühkisin soola maha. võtsin siis vatitiku, kastsin märjaks ja hakkasin hõõruma... vahepeal kandsin peale ka dekaalid. peale vatiga nühkimist võtsin päris tiku ja kraapisin loogilistena näivatest kohtadest musta alt välja. sai kokku selline:






selline on siis hetkeseis. paanikasse ei maksa sattuda: ma tean, et on veel rida asju vaja korda saata. nagu näiteks roomikud peale, summutaja külge, pesu teha, eriti dekaalidele ... ja miljon muud asja. küll aga jäävad õhku küsimused:
1) mis nad tegelikult ka sõitsid nii sitaste pillidega ringi või ?
2) kas sai ülisitt või enamvähem hea?
3) miks on seal saba rõngas?
Viimati muutis Hertsog, 17 Juun, 2010 8:12, muudetud 1 kord kokku.

https://www.facebook.com/panzerwerke
Bitte kommen sie in nach käsikaudu, aber vorsicht: esikus on dunkel ja tulistatakse !
1) tõmmates paralleele oma ajateenistusest, siis ega peale ca nädalast metsas olekut ei olnud enam esteetilisusest juttugi. St vedas kui sai korra nädala pessu, aga otsi siis lolli kes hakkaks veel metsas mõnda autot/liikurit küürima. Targematki tehaHertsog kirjutas:küll aga jäävad õhku küsimused:
1) mis nad tegelikult ka sõitsid nii sitaste pillidega ringi või ?
2) kas sai ülisitt või enamvähem hea?
3) miks on seal saba rõngas?
2) mulle meeldib. Hakkan šnitti võtma. Tegin ise ühe kartliku katsetuse juukselaki ja emailvärvidega, aga sedasi on nühkimist kõvasti rohkem ja jääb kuidagi robustsem. Peab proua soolatopsi rekvireerima
3) miks lambad kokku ei tõmba kui vihma sajab?
-
- Liige
- Postitusi: 1416
- Liitunud: 25 Mär, 2008 13:16
- Asukoht: saaremaa
- Kontakt:
Suurmeisterlik teostus.
Vaat milleni viib juurdlev mõistus ja sihikindlad praktilised katsetused.
Lausa õppematerjal.
Nagu näha, annab kuivanud akrüülvärvi kihti kenasti vanandada ja pasandada. Ei ole nii kõva kui email.
Tekkis oletus, et ehk võiks soolaterad protsessist üldse välja jätta?
Aga mis tootja akrüülvärvi tarvitasid?
Vaat milleni viib juurdlev mõistus ja sihikindlad praktilised katsetused.
Lausa õppematerjal.
Nagu näha, annab kuivanud akrüülvärvi kihti kenasti vanandada ja pasandada. Ei ole nii kõva kui email.
Tekkis oletus, et ehk võiks soolaterad protsessist üldse välja jätta?
Aga mis tootja akrüülvärvi tarvitasid?
No vägev jäi, kuigi kirjeldasid akrüüliga katmise protseduuri nii südantlõhestavalt, et pisar tuleks silma, kui näo vastu tuult pööraks...
Aga see mis välja tuli, väärib sellist roppu pingutust täiega! Nii et minu poolt aplaus! Ainus, mille kallal viriseda võiks, on number - kogu sellise üldise "väsinud olemise" taustal tundub teine kahtlaselt värskevõitu, ehk annaks seda kah veidi trööbata?
Nüüd küsimustest:
1. Sõitsid küll, mida aeg edasi, seda sitasematega, kuna vehklemist oli lõpupoole nii palju, et hooldati vaid tõesti hädavajalikke mehhanisme ja sõlmi. Mis ei tähenda, et vähegi puhkust saades oleks kõik nii jäänudki - siis lõi välja kuulus saksa Ordnung.
2. Sai päris hea - numbri üle juba irisesin, rattaid poleks kah paha veidi kriitilise pilguga üle vaadata, väga hea kere kõrval mõjuvad need kuidagi võõralt. Ehk tuleks uurida talvekamos sarnaste masinate ajaloolisi fotosid?
Ja võib-olla poleks paha ka veidi hallikat pesu teha, aga hästi ettevaatlikult - proovi näiteks rataste taga olevate vedrupakkide peal, et kas tasub mängimist.
3. Täpset vastust ei tea, aga arvatavasti on rõngas seasaba mõeldud puksiirkonksuna - sead ju armastavad hullumoodi pori, asi see siis sinna kinni jääda pole - no ja siis tõmbavad teised ta välja...
Kusjuures prantslaste transportööril UE oli esisoomusel kaks sellise kujuga konksu, mida ametlikult kutsutigi seasabadeks...
Urmas.

Aga see mis välja tuli, väärib sellist roppu pingutust täiega! Nii et minu poolt aplaus! Ainus, mille kallal viriseda võiks, on number - kogu sellise üldise "väsinud olemise" taustal tundub teine kahtlaselt värskevõitu, ehk annaks seda kah veidi trööbata?
Nüüd küsimustest:
1. Sõitsid küll, mida aeg edasi, seda sitasematega, kuna vehklemist oli lõpupoole nii palju, et hooldati vaid tõesti hädavajalikke mehhanisme ja sõlmi. Mis ei tähenda, et vähegi puhkust saades oleks kõik nii jäänudki - siis lõi välja kuulus saksa Ordnung.
2. Sai päris hea - numbri üle juba irisesin, rattaid poleks kah paha veidi kriitilise pilguga üle vaadata, väga hea kere kõrval mõjuvad need kuidagi võõralt. Ehk tuleks uurida talvekamos sarnaste masinate ajaloolisi fotosid?
Ja võib-olla poleks paha ka veidi hallikat pesu teha, aga hästi ettevaatlikult - proovi näiteks rataste taga olevate vedrupakkide peal, et kas tasub mängimist.
3. Täpset vastust ei tea, aga arvatavasti on rõngas seasaba mõeldud puksiirkonksuna - sead ju armastavad hullumoodi pori, asi see siis sinna kinni jääda pole - no ja siis tõmbavad teised ta välja...

Kusjuures prantslaste transportööril UE oli esisoomusel kaks sellise kujuga konksu, mida ametlikult kutsutigi seasabadeks...
Urmas.
tänud soojade sõnade eest. katsun siis vastata järgemööda...

et midagi taolist. küll aga võtsin Su nõu kuulda ja nühkisin need rattad vähe ustutavamaks. eks siis vaatab mis saab. on ju pigmendid viimane asi mida peale kanda.
krt, nagu grafomaan juba - jube pikk jutt sai...
nüüd siis tuleb väike paus sisse ja peale jaanikut lasen väriseva käega ilmselt edasi.
endalgi tekkis selline mõte. ega käesoleva töö juures sai seda soola nii igaks juhuks lisatud. mõnes mõttes on sool vajalik, et imiteerida pisemaid värvikahjustusi. küll aga pole see obligatoorne, sest nagu näha, sai tikuga kratsides ka igasugu trikke teha. küll aga olen endaga rahul, et musta peale kantud "tumevalge" kihi katsin juukselakiga - see aitas luua astmelise kulutamise efekti. st. akrüüli maha nühkides sai jätta alt paistma kas tumedama valge, või siis edasi nühkides hakkas paljastuma ka esialgu hall, või siis päris must. kui oleks juukseka vahelt ära jätnud, siis ilmselt musta välja kraapimine oleks mahukam töö (kui mitte võimatu) olnud.Tekkis oletus, et ehk võiks soolaterad protsessist üldse välja jätta?
täiesti suvaline toode. ostsin novaluxist väikestes tuubides akrüülivaliku. maksis mingi 50-60 eeku. samalaadse nagu ka kunagi ostsin õlivärvid. eelis selliste komplektide puhul on, et suht käepärane ja soodne. valikus on mingi 10-12 tooni, millest kasutada võib tegelikult kõiki peale rohelise vist. ülejäänud immiteerivad kas pori, või annab nendega erinevaid filtreid teha (punane, kollane jne). ja valgega, nagu selgub, saab siis talve teha. kusjuures praegu tekkis suht vallkatu idee, et siniste toonidega annaks teha ju "tankihallile" filtreid. seega vist ei hakka neid veel minema viskama.Aga mis tootja akrüülvärvi tarvitasid?
see on kindel plaan. sest akrüüli alla seda kanda ei saanud - nühkimine oleks kindlasti dekaali vigastanud. küll aga tundusid need punased numbrid väga head kontrasti loovat, nii et panemata jätta ei tihanud. praegu on kogu üritus laki alla kuivamas. peale jaani ilmselt teen korralikud pesud. nii et dekaalidki saaksid oma osa.Ainus, mille kallal viriseda võiks, on number - kogu sellise üldise "väsinud olemise" taustal tundub teine kahtlaselt värskevõitu, ehk annaks seda kah veidi trööbata?
see on tegelikult asi, mille pärast väga ei muretse. nimelt on plaanis niikuinii terve veermik pigmentidega tumepruuniks/mustaks toonida. "looduses" oli vist nii, et ega peale pikemat müttamist sinna veermiku peale eriti valget küll jäänud. pigem mingid umbmäärased porimögatoonidrattaid poleks kah paha veidi kriitilise pilguga üle vaadata, väga hea kere kõrval mõjuvad need kuidagi võõralt.

et midagi taolist. küll aga võtsin Su nõu kuulda ja nühkisin need rattad vähe ustutavamaks. eks siis vaatab mis saab. on ju pigmendid viimane asi mida peale kanda.
krt, nagu grafomaan juba - jube pikk jutt sai...
nüüd siis tuleb väike paus sisse ja peale jaanikut lasen väriseva käega ilmselt edasi.

https://www.facebook.com/panzerwerke
Bitte kommen sie in nach käsikaudu, aber vorsicht: esikus on dunkel ja tulistatakse !
Kena, eks siis edaspidi näeb, kuidas välja kukub, kuigi tundub, et läheb järjest paremaks. Aga need tiigri rattad eeskujuks hästi ei kõlba: konstruktsioon on vähe teistsugune - need on veidi nõgusad seest ja korjavad seetõttu pori palju rohkem, kui Tšehhi masina omad, saatsin sulle just pisukese portsu pilte talvekamos Pz 38 ja selle baasil asjandustest.
Urmas.
Urmas.
suur tänu Urmas.
üks küsimus tekkis juba enne ning pildid ei andnud vastust: kas rataste kummibandaažid peaks ikkagi mustaks värvima, või võivad need valgete laikudega jääda? piltidel tundub et on nii ja naa. kuid välistatud ei ole, et see valge seal on lihtsalt lumi...
üks küsimus tekkis juba enne ning pildid ei andnud vastust: kas rataste kummibandaažid peaks ikkagi mustaks värvima, või võivad need valgete laikudega jääda? piltidel tundub et on nii ja naa. kuid välistatud ei ole, et see valge seal on lihtsalt lumi...

https://www.facebook.com/panzerwerke
Bitte kommen sie in nach käsikaudu, aber vorsicht: esikus on dunkel ja tulistatakse !
Eks nad ikka tumedad olid, vähemalt siis kui liikusid: tugirattad jooksid roomiku hammaste vahelt läbi ja nood nühkisid bandaažide küljed kenasti puhtaks. Kui masin seisis juba mõnda aega, eriti sulailmaga, siis hakkas kõiksugu pläga laiali valguma ja heledaks kuivama, nii et valik on sinu, aga arvan et tumedamaks tegemine päästab liigsest monotoonsusest. Veel üks pilt parajasti aktsioonis olevast masinast, bandaažid on täiesti puhtad:

Ja ära siis seekord unusta rõhutamast rataste jooksurada roomiku keskel
Urmas.

Ja ära siis seekord unusta rõhutamast rataste jooksurada roomiku keskel

Urmas.
hurjumpsti kaasmaalased. tundub et jaanikoledused ei suutnud mind murda ja ma olen tagasi. hetzer ootab nüüd pesukorda, aga vahelduseks tahaksin jagada uusi müstilisi ja toredaid leide. kuna tööriistad on meie haiguse akuutsel kulgemisel vägagi olulised, siis sai täiendatud ridu.
puurikomplekt:

puuridele padrunid/käepidemed:

ja haarats igasuguste pisividinate kättesaamiseks ja käsitlemiseks (mõeldud küll vist juveliiridele, aga töötab ka mudelimajanduses:

hanke pakkujaks ebay ja kogu see üritus läks maksma tera üle 200 euroeelse krooni ning kohaletoimetamine 5 päevaga.
puurikomplekt:
puuridele padrunid/käepidemed:
ja haarats igasuguste pisividinate kättesaamiseks ja käsitlemiseks (mõeldud küll vist juveliiridele, aga töötab ka mudelimajanduses:

hanke pakkujaks ebay ja kogu see üritus läks maksma tera üle 200 euroeelse krooni ning kohaletoimetamine 5 päevaga.

https://www.facebook.com/panzerwerke
Bitte kommen sie in nach käsikaudu, aber vorsicht: esikus on dunkel ja tulistatakse !
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline