28. leht 31-st

Re: Venemaa lennukikandja-võimekus

Postitatud: 07 Nov, 2021 0:38
Postitas Vilks
Venelastel oleks tõesti odavam see ritsikas vanarauaks lõigata ja Kuusakoskisse maha müüa, nagu Oliver kirjutas, aga ei saa, suurriigi maine saaks kannatada ja mis peatähtis: ametnike ning ülemuste saamata jäävad miljonid.

Re: Venemaa lennukikandja-võimekus

Postitatud: 07 Nov, 2021 13:32
Postitas ruger
Kuidas Kuznetsov Venemaale üldse sai, kirjutab Ander Asberg. Seotud Tallina nimelise sõjalaeva ajalooga.
https://www.err.ee/1608392888/ander-asb ... r-sojalaev

Re: Venemaa lennukikandja-võimekus

Postitatud: 05 Veebr, 2022 16:08
Postitas ruger

Re: Venemaa lennukikandja-võimekus

Postitatud: 21 Veebr, 2022 8:36
Postitas pwn13
ruger kirjutas:Kuidas Kuznetsov Venemaale üldse sai, kirjutab Ander Asberg. Seotud Tallina nimelise sõjalaeva ajalooga.
https://www.err.ee/1608392888/ander-asb ... r-sojalaev

Seda poleks arvanudki, päris huvitav.

Re: Venemaa lennukikandja-võimekus

Postitatud: 21 Mai, 2022 16:37
Postitas eestlane356
https://bmpd.livejournal.com/4528979.html

Kuzja aeti siis uude kuivdokki. Hunnik pilte lingil.

Re: Venemaa lennukikandja-võimekus

Postitatud: 22 Mai, 2022 8:15
Postitas mart2
eestlane356 kirjutas:https://bmpd.livejournal.com/4528979.html
Kuzja aeti siis uude kuivdokki. Hunnik pilte lingil.
Kuivdok on selle kohta "natuke" liiga palju öeldud... :lol:
Üks ots on veidi kuivemas osas, kuid teine hulbib ikka vees ja seega kõike päris teha ei saagi.

Pilt kuivdokist - https://news.usni.org/wp-content/upload ... w_2013.jpg

Re: Venemaa lennukikandja-võimekus

Postitatud: 22 Mai, 2022 11:25
Postitas Castellum
mart2 kirjutas:Kuivdok on selle kohta "natuke" liiga palju öeldud... :lol:
Üks ots on veidi kuivemas osas, kuid teine hulbib ikka vees ja seega kõike päris teha ei saagi.

Pilt kuivdokist - https://news.usni.org/wp-content/upload ... w_2013.jpg

Pildil on ju kuivdokis?

Kuidas üldse kujutad ette "natuke kuivdokki"? Et "üks ots on veidi kuivemas osas, kuid teine hulbib ikka vees"? Oled kuskil näinud sellist asja?

Uudise oleksid lõpuni kuulanud - seal öeldi, et spetsiaalselt sellele laevale ehitatud kuivdokk, millesse ta esimene läkski. Eelmised pildid on kuskilt sadamabasseinist.

Re: Venemaa lennukikandja-võimekus

Postitatud: 22 Mai, 2022 19:46
Postitas mart2
Castellum kirjutas:... Uudise oleksid lõpuni kuulanud - seal öeldi, et spetsiaalselt sellele laevale ehitatud kuivdokk, millesse ta esimene läkski. Eelmised pildid on kuskilt sadamabasseinist.
Öeldi ... kuid ühtegi pilti just kuivast dokist pole. Kõikidel piltidel tilpneb osa laeva kerest väljaspool seinu. Kuhu nad selle veekindla otsaseina teevad?
Kuzja kohta öeldakse Venemaal üldse palju ...
Olen juba harjunud neid enneolematuid uudiseid umbusaldama, kuni päris tõendamist ei leia. Ilmselt minu isiklik probleem.

Re: Venemaa lennukikandja-võimekus

Postitatud: 22 Mai, 2022 21:08
Postitas Castellum
Jah, nii värske asja puhul on piltidega probleem. Isegi Venemaa suurim kuivdokk Bolšoi Kamenis on Google Earthi järgi veel ehitamisel (olevat juba valminud 2021 sügisel).

Väidetavalt ehitati kolmest vanast dokikambrist kokku uus dokikamber, mis on nüüd Venemaa suuruselt teine. Kuzja olevat ise juba dokki ujunud. Seega on uus dokikamber veel lihtsalt sulgemata? Pakun, et see on mitte väravate, vaid ujuvvarja(de)ga dokk.

Väidetavalt saab Kuzja valmis 2023. a lõpuks.

Re: Venemaa lennukikandja-võimekus

Postitatud: 22 Mai, 2022 21:40
Postitas zkaff
See on pigem selline analooge mitte omav kuivdokk, mis on natukene niiske.
Kõik on õige, Kuzja on kuivdokis. Kuid kuna Kuzja on doki jaoks ülegabriitne, siis lüüse ei saa sulgeda (sellest ka liigniiskus).
Kuid vaatamata kõigele on osa Kuzjast siiski kuivdokis.

Re: Venemaa lennukikandja-võimekus

Postitatud: 23 Mai, 2022 5:36
Postitas Crispy
Mulle meeldib piltidel näha olev suur õli/kütusereostus vees. Siin fotodel pole küll hästi näha aga ühtedel teistel oli dokis + kõrval akvatooriumis vesi ilusa vikerkaarevärvilise kattega.

Keskkonnast hoolitakse ikka samamoodi nagu vanal heal nõukaajal :lol:

Re: Venemaa lennukikandja-võimekus

Postitatud: 23 Mai, 2022 13:36
Postitas Castellum
zkaff kirjutas:kuivdokk - - - siis lüüse ei saa sulgeda (sellest ka liigniiskus).

Ehk seletad, kuskohas kuivdokis asuvad lüüsid?

Re: Venemaa lennukikandja-võimekus

Postitatud: 23 Mai, 2022 14:06
Postitas Kilo Tango
Castellum kirjutas:
zkaff kirjutas:kuivdokk - - - siis lüüse ei saa sulgeda (sellest ka liigniiskus).

Ehk seletad, kuskohas kuivdokis asuvad lüüsid?


Terminoloogia mitte teadmist saab alati ju pahaks panna, aga kas peab. Tõsiasi on muidugi see, et dokivari ja lüüs on otstarbelt pisut erinevad asjad. Kuigi ehituselt võivad olla ka sarnased.

Re: Venemaa lennukikandja-võimekus

Postitatud: 23 Mai, 2022 14:29
Postitas Walter2
Crispy kirjutas:Mulle meeldib piltidel näha olev suur õli/kütusereostus vees. Siin fotodel pole küll hästi näha aga ühtedel teistel oli dokis + kõrval akvatooriumis vesi ilusa vikerkaarevärvilise kattega.
Keskkonnast hoolitakse ikka samamoodi nagu vanal heal nõukaajal :lol:

Õlikile vee pinnal on suurusjärgus 10 astmel –10 m paks (e. molekuli paksune) ning selle tekitamiseks pole üldse palju õli vaja - hoolime ikka keskkonnast kaa..

Re: Venemaa lennukikandja-võimekus

Postitatud: 23 Mai, 2022 14:38
Postitas Kapten Trumm
Kuivdokil on väravad, mille vettpidavus sõltub selle olukorrast - sisse lekkivat vett pumbatakse pidevalt välja.
Muidu käib nii, et väravad tehakse lahti, küna sõidab (ujub) sinna sisse, väravad pannakse kinni ja vesi pumbatakse välja, mille käigus istub küna kiilplokkidele. Ideaalis peaks see kuivaks saama, aga kui väravad pole tihedad, siis jookseb vett sisse ja seda tuleb pumbata.