28. leht 251-st
Re: Nutt ja hala
Postitatud: 04 Apr, 2021 20:47
Postitas Svejk
Fucs kirjutas:
See kuradi ebapädevuse, vastutamatuse ja kohati pohhuismi vohamine riigisektoris ...
Määrus hakkas kehtima august 2018. Kuna kohe oli näha, et see "elektrooniline keskkond" tööle ei hakka, siis selle käima saamise tähtaeg oli määruses 01.01.2019.
Nüüd on juba aasta 2020 suvi ja mida endiselt pole, on see teie välja mõeldud "elektrooniline keskkond"
Kuidas uuendatakse veebilehte
http://kontoris.blogspot.com/2019/10/ku ... lehte.html
Juhataja vangutab aeglaselt pead.
“Minu arvepidamise järgi on see viies,” ütleb ta lõpuks. “Kõik need on läinud ühtemoodi. Kõigepealt pannakse seisma kõik olemasoleva lehe arendused, kuna kohe tuleb uus. Seejärel hakatakse kaardistama olemasolevaid tekste ning mõtlema, et mida oleks vaja uuele veebilehele. Siis pannakse kokku lähteülesanne, midagi sarnast, nagu sa praegu siin lugesid. Siis tehakse selle alusel hange. Sa juba tead, mis sellega siis juhtub, eks?”
“Läheb pekki,” noogutab Noor Menetleja.
Re: Nutt ja hala
Postitatud: 04 Apr, 2021 22:02
Postitas isakene
Üks pikem mahlakas jutustus riigitasemel IT-st. Mulle teadaolevalt on autor itindust seestpoolt pikka aega ja päris põhjalikult näinud, nii et hariv üllitis.
https://www.veskimees.eu/sisu/kuidas-tehakse-it-d
Re: Nutt ja hala
Postitatud: 05 Apr, 2021 8:32
Postitas Some
Ei ole nali. Jooksen praegu ühe riigiasutusega mööda koosolekuid (õnneks Teams leiutatud), et üks rida koodi muudetaks. Vaja ühele asutusele loodud programm kasutusele võtta ka teistes asutustes aga selleks oleks vaja, et programm loeks kindlalt väljalt sisse Asutuse ID (mis algversioonis puudus, sest loodud ühele asutusele). Erafirmast programmeerijal oli tõenäoliselt juba 5 minutit pärast minu esimese kirja lugemist vajalik muudatus kirjas aga enne rakendada ei saa kui kõik kooskõlastatud. Ja see on hull asi.
Muud hullu pole aga hunnik ametnikke peavad iga päev saatma andmeid Exceli tabelis, mis andmevahetuse saab algsest lõpuni automaatseks teha - alates info kogumisest andmebaasidest kuni selle ilmumiseni riiklikku veebi, ilma inimese sekkumiseta. Praegu puhas käsitöö.
Kõik on selles osas positiivselt meelestatud aga millegipärast ei liigu see asi. Võib-olla ootavad raha, et erafirmale koodimuudatuse kohta hinnapäring teha vms?
Re: Nutt ja hala
Postitatud: 05 Apr, 2021 8:35
Postitas alari
SMIT-ist räägitakse juba aastaid, kui kohutavast kohast. Maine on neil IT maailmas väga kehv. Selle jutu autor töötas ka seal veidi aega.
Re: Nutt ja hala
Postitatud: 05 Apr, 2021 9:20
Postitas Kapten Trumm
Ja mis sellise kehva maine põhjus võib olla?
Kui homme antaks ülesanne teha midagi palju paremini, mida teha/likvideerida tuleks?
Re: Nutt ja hala
Postitatud: 05 Apr, 2021 9:22
Postitas Kriku
Rida akf-e võiks sel teemal pikalt ja kirglikult kirjutada - allakirjutanu nende hulgas - aga meil siin ei ole ju ometi IT foorum...
Re: Nutt ja hala
Postitatud: 05 Apr, 2021 9:24
Postitas tuuba
SMIT-ist räägitakse juba aastaid, kui kohutavast kohast. Maine on neil IT maailmas väga kehv. Selle jutu autor töötas ka seal veidi aega.
sots.min on läbi aegade olnud üks riigiasutus ,kus juhivad need,kes on tõusnud oma ebakompetentsuse tasemele.
omaaegne IT lahendustega täieline ämber, nüüdne, juba aasta kestnud suutmatus kuidagigi hallata koroona-teemat, seadusevastaselt eraldatud rahad tähestikuollustele jmt.
samas on tegu suurima eelarvega ministeeriumiga,kelle hallata on pea pool riigi eelarvest...
järjekordne tõestus, et rahaga ajusid ei osta...
Re: Nutt ja hala
Postitatud: 05 Apr, 2021 9:32
Postitas Kapten Trumm
Tavapäraselt (ei viita siin kuskile), et organisatsiooni kehvapoolse soorituse üks alustalasid on ringkäenduslik personalipoliitika. See tagab olukorra, et inimesi ei võeta tööle mitte vastavalt võimetele/oskustele, vaid "õigete" sidemetele. Kuna taolises organisatsioonis üldiselt on sisustamata ka sõna "vastutus" tähendus, siis tehakse tööd ka parasjagu niipalju ja niihästi, et liigselt konti ei murra. Ja Eesti vanasõna "ega susi soe hänna pääle situ" kehtib väga hästi.
Avalikku teenistust puudutavates seadustes pole mõiste "avalik konkurss" päris niisama sinna pandud. Mõeldud on see nii, et vaba koha tekkimisel üritatakse (võrdsetel tingimustel mõistagi) leida tööturult sinna parim võimalik kandidaat. Sellest põhimõttest on aga praktikas tehtud farss, neid konkursse korraldatakse vaid konkursikohustuse pärast ja "valitud" kandidaat ise osaleb ka seal.
Mina pole mingi IT asjatundja, aga riigi infosüsteemide igapäevase kasutajana tundub mulle, et paljuski on riigi IT projektide taga levinud probleem, et arenduse põhiosale leitakse kampaaniakorras raha (nt minister toetab), aga edasisele mitte. Seepärast jäävad paljulubavad üritused vinduma ja pälvivad kasutajate kriitikat. Näiteks pole kasutajatuge või on see alla arvestust. Vastupidise näitena tooksin Swedbanki, olen selle klient juba 1994. aastast. Nende koduleht ja netipank on suht muutumatu, aga kasutajatugi toimib väga hästi. Võrreldes näiteks riigihangete registriga, kus kasutajatuge on tükati võimatu isegi telefoni otsa saada ja mailiga saadetud abipalved vastatakse 2-3 päeva hiljem.
Re: Nutt ja hala
Postitatud: 05 Apr, 2021 9:34
Postitas Kriku
Kapten Trumm kirjutas:Tavapäraselt (ei viita siin kuskile), et organisatsiooni kehvapoolse soorituse üks alustalasid on ringkäenduslik personalipoliitika.
Ei ole asi ainult või peamiselt selles, probleeme on palju ja need on spetsiifilised. Jätame need teistele foorumitele.
Re: Nutt ja hala
Postitatud: 05 Apr, 2021 9:36
Postitas alari
tuuba kirjutas:SMIT-ist räägitakse juba aastaid, kui kohutavast kohast. Maine on neil IT maailmas väga kehv. Selle jutu autor töötas ka seal veidi aega.
sots.min on läbi aegade olnud üks riigiasutus ,kus juhivad need,kes on tõusnud oma ebakompetentsuse tasemele.
Mis on SMIT-il seost sotsiaalministeeriumiga?
Re: Nutt ja hala
Postitatud: 05 Apr, 2021 9:36
Postitas Kriku
Mõlemad algavad SM-iga...

Re: Nutt ja hala
Postitatud: 05 Apr, 2021 9:38
Postitas Kapten Trumm
Kui jutt käib sotsminni sooritusest koroonakriisis, siis kõik need vilepuhujad ja uuriva ajakirjanduse artiklid mulle isiklikult pole eriti üllatavad, pigem kinnitavad seda, mida ma seni Eesti ministeriaalsest asjaajamisest ja võimekusest arvasin.
Re: Nutt ja hala
Postitatud: 05 Apr, 2021 9:45
Postitas AMvA
alari kirjutas:tuuba kirjutas:SMIT-ist räägitakse juba aastaid, kui kohutavast kohast. Maine on neil IT maailmas väga kehv. Selle jutu autor töötas ka seal veidi aega.
sots.min on läbi aegade olnud üks riigiasutus ,kus juhivad need,kes on tõusnud oma ebakompetentsuse tasemele.
Mis on SMIT-il seost sotsiaalministeeriumiga?
tuuba oma parimas esitluses lihtsalt

Re: Nutt ja hala
Postitatud: 05 Apr, 2021 9:56
Postitas Tundmatu sõdur nr. 4
..sina ka, amva

Re: Nutt ja hala
Postitatud: 05 Apr, 2021 10:37
Postitas Walter2
Mina pole mingi IT asjatundja, aga riigi infosüsteemide igapäevase kasutajana tundub mulle, et paljuski on riigi IT projektide taga levinud probleem, et arenduse põhiosale leitakse kampaaniakorras raha (nt minister toetab), aga edasisele mitte. Seepärast jäävad paljulubavad üritused vinduma ja pälvivad kasutajate kriitikat. Näiteks pole kasutajatuge või on see alla arvestust.
Lisaks on pea igal ministeeriumil ja suuremal riigiasutusel oma IT osakond/allüksus ning kasutatakse süsteeme, mis omavahel ei ühildu kuna on soetatud erinevate hankeprotsessidega ning erinevatelt arendajatelt. Viimase aja näiteid kus andmeid toksitakse käsitsi excelisse ringi (vaktsineerimisnimekirjadega seotud) või Rahvastikuregistri ja RIA omavaheline andmevahetus on puudulik/olematu (e-mailide teavituse teema).