Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Postitatud: 13 Jaan, 2024 10:03
Lisaks netipoodidele on ka tumeveebist võimalik peaaegu kõike hankida, kuid müüjatest otsekontaktide tõttu kiiremini.
Militaarteemad minevikust kaasaega
https://militaar.net/phpBB2/
Lisaks netipoodidele on ka tumeveebist võimalik peaaegu kõike hankida, kuid müüjatest otsekontaktide tõttu kiiremini.
Ma nüüd ei tea kui hästi vene leheküljed avanevad kui neid eesti IP-aaadressiga vaadata.... kui neile pääseb ligi siis lõustaraamatute ja sotsmeedia asemel on reaalsemad numbrid kaupluste kodulehed.ruger kirjutas: ↑13 Jaan, 2024 22:29
orkidel poes vaatamas vastu head hinnad
Prices of fresh food in a russian supermarket
At current exchange rates
1600 RUB = 18.20 USD (tomatoes)
1150 RUB = 13 USD
1400 RUB = 15.90 USD (mandarins)
Per Kilo ( or about 2 pounds)
Average pension in Russia 220 USD
https://twitter.com/PStyle0ne1/status/1 ... 8734370055
https://twitter.com/Gerashchenko_en/sta ... 0345500788Three accidents in six hours: Russian airlines break new records.
Due to the lack of certified maintenance, on January 12, three breakdowns occurred on Pobeda Airlines flights in just six hours, according to Russian mass media.
An alarm was declared at Cheboksary airport after the flight arriving from Moscow landed. The cause was a fire in the main landing gear. The plane was towed from the runway to the aircraft parking area.
Flying over the Omsk region, the crew of the Moscow-Barnaul flight reported a failure of the right on-board inertial system. The plane also signaled that it was impossible to perform an automatic landing. As a result, the aircraft landed in Novosibirsk.
Pilots of the Moscow-Ufa flight reported the smell of burnt wiring in the toilet while flying over Chuvashia region. The plane nevertheless landed in Ufa.
vanahalb kirjutas: ↑14 Jaan, 2024 12:18Klementiin on mandariini ja magusa apelsini hübriid ehk tütar. Kõigi tsitruseliste isa on sidrun. Pärast ristati kõiki kõigiga ja saadi paegune varieeruvus.ruger kirjutas: ↑13 Jaan, 2024 22:29
Lenta lehel nägin ma mandariine (klementiini nimega) 300 rubla kilo ja kõige odavamad kardulad olid 22 rbl/kg ehk 20 sendiga. Itaalia kohv, Lavazza Oro, kilo ca 17 EUR ja mumeelest on see siinmail sama hinnaga. Eks ta siis maksabki niipalju. Eesti pensionär kannatab veel ära aga vene omal võtab hinge kinni ja ta kõrvetab selle asemel sigurit.
https://yle.fi/a/74-20068825
Soomest Venemaale suures koguses laskemoona eksportinud ettevõtted tegutsevad silmapaistmatutes plekk-kuurides
Soomes tegutsevad Vene taustaga ettevõtted on Venemaale eksportinud sõjamasinale vajalikke tooteid. Ettevõtete klientidel on sidemed Venemaa luureteenistuse ja kaitsetööstusega.
Soomes tegutsevad mitmed venelastele juhitavad või omanduses olevad ettevõtted, mis on varustanud Venemaad Ukraina sõja ajal kõrgtehnoloogia ja muude sõjamasinale vajalike toodetega.
Nende ettevõtete klientidel on sidemeid Venemaa sõjatööstuse või luureagentuuridega, näiteks julgeolekuteenistusega FSB.
MOT tarnega saadud tolliandmete järgi on Venemaa taustaga Soome ettevõtted eksportinud Venemaale tooteid, mille eksperdid on liigitanud sõjapidamises kriitilisteks tarneteks.
Kokku leidsime üle kahekümne Soome ettevõtte, kes on selliseid tooteid Venemaale eksportinud.
Ettevõtted on väikesed logistika- ja ekspedeerimisfirmad, mis kuuluvad Venemaa taustaga inimestele.
Tegutsetakse plekiladudes ja väikestes kontorites, eriti Kagu-Soomes idapiiri lähedal ja Vantaas, kus on lennujaam ja suured logistikakeskused.
FSB kiitis head koostööd
Lappeenranta lähedal tegutsev Venemaa taustaga ettevõte on saatnud Venemaale hulgaliselt pakke. Tolliinfo kohaselt on ettevõte eksportinud klientidele andureid, diiselmootoreid, kütusepumpasid ja ülekandeseadmeid.
Sarnaste esemete osi on leitud Ukrainas hävitatud Vene relvadest ja sõidukitest. Rahvusvaheline teadlaste meeskond on klassifitseerinud tooted kriitilisteks komponentideks. Raporti koostasid Kiievi Majandusülikooliga seoses tegutsev mõttekoda ja Ukraina presidendi administratsiooni initsiatiivil loodud ekspertgrupp.
Teadlaste sõnul on need komponendid Vene armee löögivõime jaoks hädavajalikud. Vaid osa neist on langenud Lääne sanktsioonide alla, mis on hõlbustanud nende eksporti Venemaale.
MOTi andmetel on Lappeenrantas asuva ettevõtte kaks Venemaa klienti seotud Venemaa turvateenistusega FSB. Venemaa riigihangete andmetest selgub, et need Venemaal tegutsevad ettevõtted on FSB-ga äri ajanud. Üks firmadest on oma kodulehel avaldanud tänukirjad, milles FSB kiidab hea koostöö eest.
Lappeenranta ettevõtte aadress on talvepäeval vaikne. Hoovis on pargitud stiilsed autod. Ukse avab mees, kes teatab, et tema ei esinda otsitavat firmat. Küll aga teab ta, et selle esindaja keeldus intervjuust.
- Ma eeldaksin, et see oli ühemõtteline vastus, ütleb mees.
Optilised seadmed, voltmeetrid ja mootoriosad
Soome ettevõtted on Venemaale varustanud ka sõjalisteks uuringuteks ja tootearenduseks ning luureks sobivat tehnikat. Näiteks signaali analüüsiseadmed, sagedussüntesaatorid, trükkplaatide tarvikud, optilised seadmed ja voltmeetrid.
Osa eksporditavatest kaupadest on suhteliselt igapäevased, näiteks mootoriosad, laagrid ja klapid. Vene sõjamasin vajab toimimiseks enamat kui relvi.
Soomes tegutsevad ettevõtted on eksportinud kaupu otse Venemaale või tegutsenud vahendajana välismaise müüja ja Venemaa ostja vahel. Antud juhul on saadetiste käitlemise ehk hoiustamise ja nõutava paberimajanduse eest vastutanud Soome firma.
Soomest on kaupu ümbertöödeldud ka teiste riikide kaudu Venemaale, mille puhul Soome ei pruugi tolliinfos esineda.
Soome firma vastutas paar nädalat enne sõja algust üle kümne miljoni euro suuruste saadetiste eest Venemaa kaitsetööstusega seotud kliendile. Tarneteks olid videokaamerad, kõvakettad ja muu elektroonika.
Pärast seda, kui Venemaa ründas Ukrainat, hakkas ettevõte korraldama sarnaseid kaubasaadetisi Soomest Usbekistani, millega Venemaa teatavasti sanktsioonidest kõrvale hiilib.
Kas Vene sõjaväeaparaat ja julgeolekuteenistused on spetsiaalselt Soomest eksporditud tooteid kasutanud, pole teada. Uurimise põhjal on aga vähemalt üheksal Soome ettevõtete Vene kliendil otsesidemed Venemaa luureteenistuste või kaitsetööstusega.
MOT jõudis mitme ettevõtte esindajateni, kuid keegi polnud nõus intervjuud andma. Mõned ettevõtte juhid nõustusid taustavestlustega. Nad eitasid sanktsioonide rikkumist ja Vene sõjaväe toetamist.
Ettevõtete nimesid me ei maini, kuna need on väikesed, ei oma märkimisväärset finantsjõudu ning nende omanikke pole kuritegudes süüdi mõistetud.
Lisaks tollistatistikale uuriti ettevõtete tegevust äriregistri, politsei eeluurimismaterjalide ja kohtudokumentide põhjal. Tolliteave on saadud välismaise äriettevõtte käest. Soome toll ettevõttepõhist tolliinfot üle ei anna.
Müük taastus pärast sõja algust
Eriti sõja algus oli meie uuritud ettevõtete jaoks hea äri. Ettevõtete majandusaruanded näitavad, et suur osa neist suurendas oluliselt oma müüki. Nende kogukäive kasvas 2022. aastal enam kui kahekordseks.
Sellest ajast alates on sanktsioonid karmistatud. MOT-i poole pöördunud ettevõtete hinnangul on sanktsioonid äri rikkunud. Mõned ütlevad, et on koondanud oma töötajaid või on mõelnud uste püsti panemisele.
- Lühidalt võib öelda, et see läheb eksiteele, ütleb üks ekspedeerimissektori ettevõtja.
MOT kohtas meest Kagu-Soomes oma firma laos, kus oli hunnikutes teibitud pappkaste. Tema sõnul on pakid kinni jäänud, sest toll pole neile lahkumisluba andnud.
- Need täiteasjad on üsna keerulised, mida saab teha ja mida mitte. Neid on nii palju. Keegi ei saa nendega sammu pidada.
Ettevõtted eitavad, et nad teavad oma klientide sidemeid Venemaal
Soome ettevõtted eitavad, et teadsid oma klientide seostest Venemaa kaitsetööstuse ja luureteenistustega.
Üks ettevõte on vase- ja polüpropüleentoodete lihvimiseks sobiva seadme tarninud Venemaa ettevõttele, mille partnerite hulgas on radarseiremasinaid ja õhutõrjeraketisüsteeme tootvad ettevõtted.
Soome firma tegevjuht ütleb, et pole oma kliendi tausta lähemalt uurinud, sest see oleks väga raske. Ta nendib, et kunagi ei saa 100% kindel olla, kuhu kaup jõuab.
- Vanasti ei pidanud sellisele asjale isegi mõtlema. Kõik muutub.
Teine Soome ettevõte on muu hulgas eksportinud traadilõikureid ja metallitöötlemispinke Venemaa ettevõttele, mille partnerite hulka kuulub luurelennukeid ja rindepommitajaid valmistav tehas.
Soomes elav Vene taustaga ettevõtja ütleb, et tunneb oma kliente juba aastaid ja usaldab neid.
- Ma tean sada protsenti, et meie kraam kaitsesektorile ei lähe, ütleb ta.
Kolmas ettevõte on elektrijaamadele sobivaid gaasimootoreid ja kompressoreid eksportinud ettevõttele, mille klientideks on FSB piirivalveamet Venemaa poolt okupeeritud Krimmis ja Dronie elektrimootorite tootmistehas. Tehas kuulub embargoga kehtestatud gruppi, mis toodab mehitamata õhusõidukitega võitlemiseks kasutatavaid süsteeme. Venemaa on neid Ukrainas kasutanud.
Ametivõimud uurivad mitut ettevõtet
Vähemalt neli MOT uurimisse sattunud ettevõtet on kriminaaluurimise objektiks.
USA võimud lisasid 2023. aasta sügisel sanktsioonide nimekirja kaks Soome ettevõtet. Riigi kaubandusministeeriumi teatel olid ettevõtted Venemaale tarninud komponente, mida pidi kasutama mehitamata õhusõidukite ehitamiseks.
USA väitel oli toodete tegelik klient Venemaa sõjaväeluure GRU.
USA võimude teatel olid Soome ettevõtted Venemaale eksportinud droonikaameraid, optilisi filtreid ja liitiumakusid. Venemaa kasutab Ukrainas tsiviildroone näiteks luureks.
Soomes elav prantslane, kellele ettevõtted kuuluvad, on eeluurimisvanglas olnud eelmise aasta sügisest. Soome toll kahtlustab teda sanktsioonide rikkumises. Prokurör teatas esmaspäeval, et esitas mehele süüdistuse raskes normatiivkuriteos ja kaitsevarustuse ekspordi kuriteos.
Soome toll teatas 2023. aasta septembris, et on alustanud enam kui 600 sanktsioonirikkumiste eeluurimist. Üks neist puudutab Vantaa logistikafirmat.
Tolliinfo kohaselt on ettevõte tarninud Venemaale muu hulgas ultraheliseadmete seadmeid.
Ettevõtte tegevjuht intervjuud ei andnud, kuid nõustus vestlusega, kui MOTi reporterid ettevõtte ust külastasid. Tema sõnul on toll alustanud kriminaaluurimist "töötaja tekitatud kahju" pärast. Muidu ta oma äri kommenteerida ei soovinud.
Venemaa võib nõuda abi välismaal elavatelt kodanikelt
Kas Venemaa taustaga ettevõtted Soomes on Putini sõjamasinat teadlikult toetanud? Või on see olnud lihtsalt rahalise kasu tagaajamine ja ükskõiksus?
Raporti põhjal on seda raske öelda. Tundub, et vähemalt paar ettevõtet pidi oma klientide sidemetest teadma. Süstemaatilisusele viitab asjaolu, et üks ettevõte asutas pärast sõja algust mitmes riigis harukontoreid, mida kasutas kauba Venemaale toimetamiseks.
Kuigi sanktsioonidest hiilitakse mööda, toob luurele spetsialiseerunud Mikko Porvali välja, et näiteks USA rahandusministeeriumi andmetel toimivad ka sanktsioonid.
Venemaa ei saa enam tavamarsruute kasutades paljusid materjale hankida. Seetõttu kasutab ta luureteenistusi, et hankida läänest sõjavarustust ja tehnoloogiat.
Porvali kommenteerib Venemaa tegevust üldiselt ega võta MOT raportis olevate ettevõtete suhtes seisukohta.
Venemaa võimude tööd hõlbustab asjaolu, et kõik riigi kodanikud – ka topeltkodanikud – on seadusega kohustatud julgeolekuasutusi abistama.
- Venemaa suudab kohustada kodanikke oma võimudega koostööd tegema haldustrahvi või vangistusega või korraldades muid raskusi, kui nad ei ole nõus koostööks, ütleb Porvali.
Parandus 11.43: Algselt rääkis lugu, et Soome politsei kahtlustab sanktsioonide rikkumises kahe firma prantslasest omanikku. Tegelikult on see Soome toll, mitte politsei.
Viidatakse Pratt & Whitney mootorites ilmnenud tootmisvigadele, mida tootja ei hakka Veremaal kõrvaldama. Hea vabandus.vilhelm kirjutas: ↑16 Jaan, 2024 10:05 Lennukompanii S7 vähendab Moskvas baseeruvaid lennukimeeskondi 15% võrra.
https://www.bfm.ru/news/542188
https://twitter.com/finanzru/status/1747195913754353746Föderaalne lennutranspordiagentuur palus lennufirmadel Aeroflot ja Rossija vahistamisähvarduse tõttu mitte lennata Egiptusesse 27 lennukiga, kirjutab Izvestija osakonna telegrammile viidates.
Eelkõige ei soovitata Aeroflotil lennata Araabia Vabariiki kümne Airbus A320, nelja A321, ühe A350 ja üheksa Boeing 777-300ER lennukiga ning Venemaal ei soovitata lennata kolme Boeing 737-800 lennukiga.
Väljaande allika sõnul saatis lennundussektori regulaator hoiatused välja pärast seda, kui sai suletud kanalite kaudu infot lennuki konfiskeerimise ohtudest Egiptuse lennujaamades. Siiski ei lenda lennufirmad praegu nende laevadega Araabia riiki, lisas allikas. Aerofloti veebilehel olevate andmete kohaselt teostab lennufirma Egiptusesse lende Airbus A320 neo abil.
Kuid eelmisel aastal lendasid Aeroflot ja Rossiya Rosaviationi nimekirja kantud reisilennukitega mitte ainult Egiptusesse, vaid ka teistesse riikidesse, kirjutas Roof of Turdoma telegrammikanal. Need laevad kuuluvad riiklikule transpordiliisingu ettevõttele (STLC). Iiri kõrgem kohus on alates eelmisest aastast püüdnud temalt konfiskeerida 37 lennukit. Lisaks ülalnimetatud 27-le opereerib veel kümme S7, Aurora ja Yamali lennukit, mis Egiptusesse ei lenda, märkis Izvestija allikas.
Septembris soovitas regulaator vedajatel keelduda lendamast välismaale State Transport Leasing Company lennukitega, ütles allikas RBC-le. STLC ise hoiatas ka, et seoses kohtumenetlusega on oht, et tema lennuk arreteeritakse välismaal.
Iirimaal likvideeriti sanktsioonide tõttu varem GTLK Europe tütarettevõte. Juhtimine selles on läinud üle likvideerijatele, kes "müüvad ettevõtete vara rahavoo tekitamiseks võlausaldajatega (sh eurovõlakirjade omanikega) arveldamiseks", märkis Riiklik Transpordiliising.
Pärast Venemaa täiemahulist sissetungi Ukrainasse kehtestasid EL ja USA riigi lennutööstuse vastu sanktsioonid, mis keelustasid lennukite ja nende komponentide tarnimise. Kokku oli Venemaal 523 välismaiste liisinguandjate lennukit, millest 142 kuulus maailma suurimale lennukiliisingufirmale AerCap. Liisitud laevad moodustasid üle poole kogu riigi tsiviillennunduse laevastikust.
Venemaa valitsus lubas lennufirmadel laevu mitte üle anda ja need Venemaal ümber registreerida. See võimaldas nendega edasi lennata, kuid topeltregistreeringuga lennukid välismaale lennata ei saa. Veelgi enam, teistes riikides eeldatakse, et nad arreteeritakse ja tagastatakse omanikule.