29. leht 58-st
Postitatud: 10 Apr, 2011 18:51
Postitas setu
...vanad kuldsed sõnad: "ära räägi - näita!"
Postitatud: 10 Apr, 2011 19:01
Postitas Tiam
ribikardin kirjutas:
Ükskõik milline toodang algab fantaasiast. Sealt edasi otsitakse erinevaid lahendusi ja selguse huvides ikka skitseeritakse midagi. Kui sa seni ei ole asjale pihta saanud, siis tea et need mida sa siin näed on ka skitseeringud, kontseptsioonid. Kui need on valmis, siis hakatakse alles mõtlema, kuidas asja teha saaks, seal arvutatakse.
+1 minu poolt, oman sama suhtumist- siin foorumis ei saa ega peagi jõudma tootmise tehniliste joonisteni. Foorum ongi diskussiooni koht ideede jaoks.
Samas on ka kasutaja
andrusel õigus oma arvamusele, sest viimase
setu idee puhul on selgelt näha, et selline tsiviil SUV (BMW X6 näitel) ei suudaks kaalult ZU23-2 sarnast relva ja selle tagasilööki kanda + idee, et seda relva saaks efektiivselt kasutada statsionaarselt sisult 0 kraadise tulesektoriga.
AGA seda kriitikat võiks avaldada kaasfoorumlase suhtes austavamas ja viisakamas vormis- sellisel moel ütleb see sõimule kalduv arvamusavaldus enam ütleja enda kohta, mitte aga kasutaja
setu kohta. Seega
setu jätka aga julgelt oma ideede postitamist ja teised kasutajad võiksid pakkuda konstruktiivset ja viisakas vormis tagasisidet- nii need parimad lahendused sünnivad.
Postitatud: 10 Apr, 2011 20:27
Postitas kangelaspioneer
Liibüas sõidavad need 23-2'd ringi Toyota pikapite kastis, tuld antakse sealt samast. Venelaste tavapärane komme on neid BTR-D katusele siduda, millega tegelikult masina kandevõime ületatakse. Seega, lafetti lihtsustades peaks selle asja kaal jääma mõnesaja kilo juurde, mis isegi pargimaasturit väga kiiresti ära ei tapa. Iseasi on tagasilöögi sumbumine vedrustuse kaudu, mis tabamistäpsusele kasuks ei tule.
Postitatud: 10 Apr, 2011 21:20
Postitas tommy
kangelaspioneer kirjutas:Liibüas sõidavad need 23-2'd ringi Toyota pikapite kastis, tuld antakse sealt samast. Venelaste tavapärane komme on neid BTR-D katusele siduda, millega tegelikult masina kandevõime ületatakse. Seega, lafetti lihtsustades peaks selle asja kaal jääma mõnesaja kilo juurde, mis isegi pargimaasturit väga kiiresti ära ei tapa. Iseasi on tagasilöögi sumbumine vedrustuse kaudu, mis tabamistäpsusele kasuks ei tule.
Ei ole juhtunud nägema pilti, kus 23-2 oleks pikapi kastis tuld andnud...(kui on, oleks huvitatud)
Kõik on ikkagi siiani olnud kas 14,5-mm. ZPU ühe või kaheraudne versioon või 12,7-mm. DshK....
Olles "Sergei" laskmist lähedalt näinud, ei usuks, et see toimiks..
Aga jah, 3D-versioonis on muidugi kõik võimalik..
Postitatud: 10 Apr, 2011 21:26
Postitas kaur3
Hiinlased on endale jeebile suure toru peale istutanud. Seal paistavad mingid tugijalad juures olevat.
http://replay.waybackmachine.org/200803 ... lmr-3.html
Postitatud: 10 Apr, 2011 21:33
Postitas tommy
kaur3 kirjutas:Hiinlased on endale jeebile suure toru peale istutanud. Seal paistavad mingid tugijalad juures olevat.
Tundub küll "Sergei" olevat...(või mingi sarnane Hiina koopia)
Muidugi pole tegu ka tavalise pikapiga, vaid selleks spetsiaalselt konstrueeritud/ehitatud platformiga..
Postitatud: 10 Apr, 2011 21:43
Postitas Lemet
Postitatud: 10 Apr, 2011 21:46
Postitas John
Pole küll Sergei vaid ZPU aga siiski hea foto tuleandmisest.
Liibanoni kodusõjast:
http://www.militaryphotos.net/forums/sh ... 1990/page3
Postitatud: 10 Apr, 2011 21:49
Postitas tommy
John kirjutas:Täiesti tehtav:
Tegemist sellesama 14,5-mm. ZPU-ga
Postitatud: 10 Apr, 2011 21:51
Postitas vetewana
Liibüa näitel võib järjekordselt järeldada, et Toyota Hilux on relvaplatvormina palju universaalsem masin kui Porsche Cayenne või ükskõik milline Lux SUV. See, et Araabia šeigid oma haubitsatele 40 tollised valuveljed alla keeravad ei näita veel mingit ülemaailmset trendi. Me oleks võinud oma Mistrali samuti pick-up´i kasti panna, palju mobiilsem ja vajadusel kergemini maskeeritav jne. kui see MB Unimog.
107mm. Type-63

12.7mm. DšK

122mm. Grad-P

105mm. M-40

SA-24

14.5mm. ZPU-1

14.5mm. ZPU-2

23mm. ZU23-2

57mm. UB16-57

57mm. UB32A57

Postitatud: 10 Apr, 2011 21:52
Postitas John
Tegemist sellesama 14,5-mm. ZPU-ga
Panin ise ka seda lõpuks tähele.

Postitatud: 10 Apr, 2011 21:54
Postitas tommy
Lemet kirjutas:Zahhari, Urali ja Stari kastis on igal juhul toimetatud...
Üks video..
http://www.youtube.com/watch?v=e7QUyXCxpsg
Jälgige, kuidas 7-tonnine MAN laskude ajal hüppab...
Seda isegi kasti ehitatud tagasilöögi/tasakaalustus süsteemi olemasolul...
Oleks kahur veel jäigalt kinnitatud...
Aga jah, veoauto kastist ta lasta loomulikult võib...Iseasi, kas ka täpselt...
Kahtlen vaid, et see oleks reaalne tavalise keskmise tsiviilpikapi pealt...
No proovida muidugi hullud seal ju võivad.
Ise arvan, et tsiviilpikap paiskuks ümber.
Postitatud: 10 Apr, 2011 21:57
Postitas Tiam
No eelmised fotolaviinid pigem ju tõestavad seda tommy väidet, et ZU23-2 (mis meil olemas on) naljalt B-kategooria piiresse jääva kandevkerele ehitatud 4x4 kasti ei istuta. See vajab ikka raamile ehitatud veoautot, mis on juba hoopis teine tase.
Postitatud: 10 Apr, 2011 22:07
Postitas Lemet
Või siis üle suure lombi pärit algupärast pick-upi. Need on nii välismõõtudelt kui kaalult 66ga võrreldavalt ning peaksid samuti raamil olema.
Postitatud: 10 Apr, 2011 22:11
Postitas Tiam
Lemet kirjutas:Või siis üle suure lombi pärit algupärast pick-upi. Need on nii välismõõtudelt kui kaalult 66ga võrreldavalt ning peaksid samuti raamil olema.
Selles suhtes jah, aga see rikuks ju kogu asja idee ära, milleks on konflikti korral kasutada tsiviilis laias käibes olevaid masinaid, et sõjavägi ja veid raskemad relvad mobiilseks muuta. Need rebelid seal Liibüas kasutavad seda Hilux + ÕT kahur ju selletõttu, et Hilux on nende ainuke suures mahus kättesaadav transpordivahend, mitte aga selle pärast, et see oleks oma tehnilistelt näitajatelt kuidagi väga silmapaistev.
Meie oludes jääb 99% tsiviilkäibe 4x4 sõidukite max seoseks ZU23-2ga seda ehk slepis vedada, mis ei olegi nii paha. Liibüa puhul saan ma aru, miks on vaja ÕT kahur Hiluxi kasti toppida- kõrbes lageda vaatevälja puhul oleneb edu sihtmärgi vaatevälja ilmumise korral suuresti selle suunas avatava tule kiiruses, sest varjuda ei ole kusagile. Eesti maastik on aga tunduvalt kinnisem ning märgid lihtsalt ei tekki horisondile, seega saab siin ÕT kahurit edukalt ka tulepositsioonile vedada ja sealt samamoodi eemalduda.