Kaitseliidu sõidukid
Re: KL masinapargi olevik ja tulevik
Rahal on huvitav omadus, selle kättesaadavus ajas muutub. Ilmekas näide oli merendusteemas. Admiral Pitka oli pikka aega ohkimiste objekt, et raha ei jätku. Lammutati ära ja järsku tekkis NATOl vajadus sellise laeva järele. Sellesama rahahulga, mille kulutamine oli pikki aastaid tundunud nii ilmvõimatu, väärtus muutus korraga meie julgeolekupoliitika ülima eesmärgi "Ei kunagi enam üksi" valguses hoopis teistsuguseks. Aga laeva enam polnud.
Re: KL masinapargi olevik ja tulevik
See oleks siis lihtsalt õhinapõhine mänguasi, mitte lahingtehnika.tuna kirjutas:Milles õieti probleem on? Miks ei peaks kaitseliitlastele andma õhinapõhiseks kasutamiseks kaitseväest välja langenud tehnikat?
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: KL masinapargi olevik ja tulevik
Millest sellised sügavad (ja valed) järeldused?
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: KL masinapargi olevik ja tulevik
Õiged on ainult sinu (valed) järeldused või?Kapten Trumm kirjutas:Millest sellised sügavad (ja valed) järeldused?
On sul vähimatki aimu Paside senistest kuludest? Aga nagu akf davidson juba kirjutas, et enne läheb issanda päike looja, kui sinult selle Exceli tabli saab.
Re: KL masinapargi olevik ja tulevik
Aga mille vahel meil valida on?
Variant 1: Lammutame soomukid ära. Kulutame selle peale üksjagu raha. Tüli on garanteeritud. Suur tüli. Kaitseliitlased on pahased. Nemad vaatavad seda oma ihunatukese seisukohalt - neile ei taheta soomuskaitset anda. Lendavad "simmid tegutsevad jälle". KaMin ja PS on samuti vihased - nemad hoiavad maksumaksja raha kokku. Saatusel on üldiselt veider huumorimeel, mida suurem tüli, seda kiiremini ja ilmekamalt tekib olukord, kus neid soomukeid oleks ka tegelikult vaja läinud.
Variant 2: Laseme gravitatsioonil oma töö teha. Anname soomukid õhinapõhiseks kasutamiseks. KVJ postitusest võib aru saada, et süsteem on BTRidega seoses paika loksunud - riik raha ei anna. Kui õhinat on, siis kaitseliitlased ajavad raha välja ja leiavad tehnilised lahendused. Kui ei ole, siis soomukid seisavad mõne aja, misjärel võib need võib ilma igasuguse tülita lammutada. Kõik on rahul.
Variant 1: Lammutame soomukid ära. Kulutame selle peale üksjagu raha. Tüli on garanteeritud. Suur tüli. Kaitseliitlased on pahased. Nemad vaatavad seda oma ihunatukese seisukohalt - neile ei taheta soomuskaitset anda. Lendavad "simmid tegutsevad jälle". KaMin ja PS on samuti vihased - nemad hoiavad maksumaksja raha kokku. Saatusel on üldiselt veider huumorimeel, mida suurem tüli, seda kiiremini ja ilmekamalt tekib olukord, kus neid soomukeid oleks ka tegelikult vaja läinud.
Variant 2: Laseme gravitatsioonil oma töö teha. Anname soomukid õhinapõhiseks kasutamiseks. KVJ postitusest võib aru saada, et süsteem on BTRidega seoses paika loksunud - riik raha ei anna. Kui õhinat on, siis kaitseliitlased ajavad raha välja ja leiavad tehnilised lahendused. Kui ei ole, siis soomukid seisavad mõne aja, misjärel võib need võib ilma igasuguse tülita lammutada. Kõik on rahul.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: KL masinapargi olevik ja tulevik
Hakkaksid Sa igale võistleva demagoogia purtsatuse peale mingi sügavama analüüsi peale aega viitma?Aga nagu akf davidson juba kirjutas, et enne läheb issanda päike looja, kui sinult selle Exceli tabli saab.
Ja BTR-id sõidavad, võin kinnitada. Võibolla ma ei tea kõikidest riketest ja võibolla nende valmisolek on madalam kui ma arvan, aga olen neid ise metsas varitsenud ja kolmel suurõppusel nende toetusel ka tegutsenud. Nendel õppustel, kus olen neid osalemas näinud, on nad ka oma jalal teise Eesti otsa sõitnud ja omal jalal ka koju jõundud. Tõsi, ühel korral on vaja olnud organiseerida masina käima lükkamist (rikke põhjuseks oli ikaldunud geneka laadimisrelee, mis poes maksab paarkümmend eurot).
Minu tähelepaneku kohaselt suurendab üks paljurattaline soomuk päris palju logistiliste veokite praktilist läbivust, sest BTR suudab sõita seal, kus ma põlvini sees sumpasin. Üks kriitilisel hetkel kinni jäänud saksa logistiline masin aga võib päris hästi päeva rikkuda, kui su kogu masinapark taoline on, siis sinna sa ka jääd. Taolisi nüansse aga igasugu exceli mehed hästi ei adu - pole kunagi kokku puutunud või on see kokkupuude juba liiga paljude talvede taga.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: KL masinapargi olevik ja tulevik
Et siis kaks punkti:Probleem on selles, et ilma rahata ei püsi sellised masinad kaua elus
1. KVl justkui raha oli, aga Peetrid koolesid kätte ära.
2. KLil on raha justkui vähem, aga KV käes ära koolenud Peetrid sõidavad ja mitte just halvasti.
Paradoks?
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
-
- Liige
- Postitusi: 1679
- Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
- Kontakt:
Re: KL masinapargi olevik ja tulevik
Muidugi ära hakka aega viitma iga otsese küsimuse peale, sest see võib välja tuua sinu asjatundmatuse sel teemal. Seega häma ja aja soga edasi. Selles sa oled absoluutselt ületamatu.Kapten Trumm kirjutas:Hakkaksid Sa igale võistleva demagoogia purtsatuse peale mingi sügavama analüüsi peale aega viitma?Aga nagu akf davidson juba kirjutas, et enne läheb issanda päike looja, kui sinult selle Exceli tabli saab.

Kuna sinu asjatundmatus teemal paistab juba igast otsast kaugele välja, siis edasine teemaarendus on mõtetu.
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
Re: KL masinapargi olevik ja tulevik
See õhinapõhisus töötab ainult sügaval rahuajal, kui sul on olemas meistrimehed, kes oma kodustes garaažides oma vabast ajast nende masinate kallal nokitsevad. Rahu ajal on sul aega otsida neid varuosi ja vajadusel peedist pesumasinale trumlit treida. Sõja ajal saad sa varuosi ainult logistikast. See "paarkümmend eurot maksev relee", muudab selle masina kasutusväärtuse nulliks, kui logistikal seda tüüpi releed muudes masinates kasutusel pole. Seega see vanaraua taastamine on tore hobi aga kasutusväärtus lahingus on kaheldav, kui puudub logistiline toetus. Samuti ei ole mõistlik, et KV logistika ladustaks mingeid museaale. Las sellega tegeleb sõjamuuseum.Kapten Trumm kirjutas:lma nende "õhinapõhiste" veoautodeta poleks pooli autosid.
Re: KL masinapargi olevik ja tulevik
Vähemasti on sedasorti meistrimeeste toimetamise tulemusel võimalik kaitseliitlastel esialgu mingigi kaitse metalli näol. Alternatiiviiks on mõistagi võitmatu presentsoomus. Millega kaetud tehnika varuosad vaevalt kiiremini kohale jõuavad. Ja kuudepikkust positsioonisõda ainult oma jõududega pidada...Lãti vastu vast jah. Aga see oleks ka kõik. Kuramuse kiluvargad, ma ütlen...See õhinapõhisus töötab ainult sügaval rahuajal, kui sul on olemas meistrimehed, kes oma kodustes garaažides oma vabast ajast nende masinate kallal nokitsevad.
Viimati muutis Lemet, 15 Juul, 2020 17:25, muudetud 1 kord kokku.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: KL masinapargi olevik ja tulevik
Sa alban oled vist piisavalt noor mees ja ei mäleta neid aegu, kui vene sõiduautol pidi RR-362 tagavaraks pagasnikus olema
Lihtsalt vene masinatel peavad teatud elektrividinad "pardatsokis" varuks olema. Meie sõjas ei ole masinate läbisõidud kuigi suured (paljud ei kuluta oma täis paagitäitki ära) ja siin kuluks ka rahuldavas korras vanemad masinad marjaks ära.
Museaale putitame ju seepärast, et ka neid pooleldi maastikuvõimelisi mersusid lihtsalt pole piisavalt, rääkimata erimasinatest nagu meditsiin, juhtimine, side jne. Irooniliselt ainus auto, mis minu nähes on sõiduvõimetuks muutunud, oli KV-st värskelt saadu suhteliselt värske tootmisaastaga. Ja veel iroonilisemalt kulus selle sõitma aitamiseks vajaliku elementaarse varuosa hankimiseks läbi selle hästi õlitatud KV logistika kaks päeva.

Lihtsalt vene masinatel peavad teatud elektrividinad "pardatsokis" varuks olema. Meie sõjas ei ole masinate läbisõidud kuigi suured (paljud ei kuluta oma täis paagitäitki ära) ja siin kuluks ka rahuldavas korras vanemad masinad marjaks ära.
Museaale putitame ju seepärast, et ka neid pooleldi maastikuvõimelisi mersusid lihtsalt pole piisavalt, rääkimata erimasinatest nagu meditsiin, juhtimine, side jne. Irooniliselt ainus auto, mis minu nähes on sõiduvõimetuks muutunud, oli KV-st värskelt saadu suhteliselt värske tootmisaastaga. Ja veel iroonilisemalt kulus selle sõitma aitamiseks vajaliku elementaarse varuosa hankimiseks läbi selle hästi õlitatud KV logistika kaks päeva.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: KL masinapargi olevik ja tulevik
Just nii hr Trumm, kes te olete minust 2 a ja 5 k vanem. Tõesti ei mäleta. Küll aga mäletan Põhjakompanii ront BTR-i, mille me Toompea malevkonnale maha müüsime, sest üks meie mees õhinapõhiselt seda taastas aga s..ast saia ei saa. Seega on ülevaade selle masina taastamise muredest päris hea pilt ees ja võimekusest samuti.Kapten Trumm kirjutas:Sa alban oled vist piisavalt noor mees ja ei mäleta neid aegu, kui vene sõiduautol pidi RR-362 tagavaraks pagasnikus olema
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: KL masinapargi olevik ja tulevik
Toompeal tehti mingi malevkonna samal põhjusel kaelast ära antud BTR aga edukalt korda ja see osales Siil 2018 otsast lõpuni, ilma ära lagunemata.
Ju siis ikka saab ka sitast saia, kui pädevad mehed asjaga tegelevad. Vahest oli sama masin?
Ju siis ikka saab ka sitast saia, kui pädevad mehed asjaga tegelevad. Vahest oli sama masin?
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- TangoViktor
- Liige
- Postitusi: 285
- Liitunud: 08 Jaan, 2014 10:51
- Kontakt:
Re: KL masinapargi olevik ja tulevik
Ei ole paradoks, kui masinapargi hoolduseks on üks ja sama rahakottLemet kirjutas:Et siis kaks punkti:Probleem on selles, et ilma rahata ei püsi sellised masinad kaua elus
1. KVl justkui raha oli, aga Peetrid koolesid kätte ära.
2. KLil on raha justkui vähem, aga KV käes ära koolenud Peetrid sõidavad ja mitte just halvasti.
Paradoks?

Ainuke erinevus btr ja pasi vahel on see, et BTR ei ole "ametlik" rivisõiduk, see püsibki malevate vabatahtlike ja maleva eelarve pealt püsti. KV masinate hoolduseks mõeldud raha seal kasutada ei saa. Pasidega oleks vastupidi, kui nad kantakse maha ja antakse KL, siis KL peab kogu asja ise kinni maksma. Tõenäoliselt käib see enamustele malevatele üle jõu. Kui neid maha ei kanta ja antakse KL kasutada, nagu enamus masinaid praegu (näiteks paljud GD-d), siis masinate remont käib ikkagi läbi KvLogi kaudu, ehk raha tuleb ikka ühest potist.

Puhkeala on selline koht, kuhu sa mataks l*tsi.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: KL masinapargi olevik ja tulevik
Mida seal Pasis on konkreetselt sellist, mis teeb selle BTR-ist dramaatiliselt keerukamaks-kulukamaks?
Kui ehitust võrrelda, siis Pasi on konkurentsitult lihtsam.
Kui ehitust võrrelda, siis Pasi on konkurentsitult lihtsam.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline