30. leht 96-st

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitatud: 25 Jaan, 2015 14:25
Postitas Lemet
Mäletagi enam, mitu raha sellest saada taheti...kuskile tuhande kanti vist :scratch:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitatud: 25 Jaan, 2015 15:40
Postitas isakene
Lemet kirjutas:Mäletagi enam, mitu raha sellest saada taheti...kuskile tuhande kanti vist :scratch:
Seisis see poisikeste märg unistus koolimajast vast sadakond meetrit eemal asuvas kooperatiivi poes akna all, sai seda ikka paaalju kordi vesise suuga vahitud. Hinnasiltki on pähe kulunud, 1008 tolleaegset ruublikut... :wink:

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitatud: 25 Jaan, 2015 16:57
Postitas Lemet
No näed, ma'p olegi veel päris seniilne.

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitatud: 25 Jaan, 2015 17:41
Postitas diesel
oli jah üsna jawaga ühes hinnas. ja üsna pidevalt poodides saadaval. omale ostsin siiski jawa ja sõitsin ennast hiljem sandiks ka. tea kas oleks paremini läind kui oleks ps võtt.

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitatud: 25 Jaan, 2015 19:24
Postitas Lemet
Vaevalt...ilmselt oleks veel sandimaks end sõitnud, Jawa oli(vähemalt minu jaoks) märksa ettearvatavam sõita. Siis see 350ne riistapuu.

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitatud: 25 Jaan, 2015 19:37
Postitas AKM
vax kirjutas:Muide kui rääkida 80-ndate keskpaigast, siis näiteks vormelitele tehti juba selliseid kunstiteoseid:
Pilt
Kuivkarterile ümber ehitatud? Mis õlipump see on?

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitatud: 26 Jaan, 2015 12:20
Postitas Kapten Trumm
Päris kummaline vaatepilt, kuivkarter ja nukkvõlli otsas jagaja, aga plokikaas on aga mitte läbivoolu-tüüpi.
Samas mosse mootori konstruktsioon ei oleks taolist vilet ilmaski kestnud (tegid need mootorid 8000+ pööret).

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitatud: 26 Jaan, 2015 13:30
Postitas AKM
Kapten Trumm kirjutas:Päris kummaline vaatepilt, kuivkarter ja nukkvõlli otsas jagaja, aga plokikaas on aga mitte läbivoolu-tüüpi.
Samas mosse mootori konstruktsioon ei oleks taolist vilet ilmaski kestnud (tegid need mootorid 8000+ pööret).
Toorik on ju 2106-e mootor, kust sellel see läbivoolav kaas peaks tekkima? (ilmselt ei lubanud ka reeglid nii põhjalikku ümberehitust)

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitatud: 26 Jaan, 2015 13:34
Postitas Kapten Trumm
No see pilt on kui testament NSVL mootoriehitusest, paraku oli Samara mootor sama disainiga (kuigi muus kaasaegsem). Seda silmas pidasingi.
Eriti räme olnuks veel analoogne ümberehitus Gaz-24 Volga mootorist (tõukurvardad jne).

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitatud: 26 Jaan, 2015 14:06
Postitas AKM
No Samara mootor näeb ikka tänu sellele, et tal keti asemel hammasrihm hoopis teistmoodi välja.

PS. Vax, kust see pilt pärit on?

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitatud: 26 Jaan, 2015 14:43
Postitas Aspelund
Raul Sarapi fotokogu.

A.

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitatud: 26 Jaan, 2015 14:48
Postitas AKM
Aspelund kirjutas:Raul Sarapi fotokogu.

A.
OK, seda ma arvasin. See vend oli ikka uskumatu tegija.

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitatud: 26 Jaan, 2015 14:49
Postitas Kapten Trumm
No Samara mootor näeb ikka tänu sellele, et tal keti asemel hammasrihm hoopis teistmoodi välja.
Jutt oli põhilahendusest.
Samara (8V mootori) mootori põhiprotsess ehk gaasivahetus (millest sõltub sooritus) on samasugune ime, kollektorid ühel pool.
Muidu suhteliselt normaalse ja veel Porsche abiga loodud mootori kohta kummaline lahendus.
Hammasrihm polnud seal mingi eriline uuendus, hammasrihm võeti NSVL-s kasutusel 2105 mootoril 80ndate alguses mälu järgi.
Teine sisuline asi oli abivõlli (mis ajas 2101 mootoril ringi õlipumpa ja jagajat) kaotamine, jagaja kolis nukkvõlli otsa ja õlipump väntvõlli otsa.

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitatud: 26 Jaan, 2015 15:14
Postitas AKM
Kapten Trumm kirjutas:
No Samara mootor näeb ikka tänu sellele, et tal keti asemel hammasrihm hoopis teistmoodi välja.
Jutt oli põhilahendusest.
Samara (8V mootori) mootori põhiprotsess ehk gaasivahetus (millest sõltub sooritus) on samasugune ime, kollektorid ühel pool.
Muidu suhteliselt normaalse ja veel Porsche abiga loodud mootori kohta kummaline lahendus.
Hammasrihm polnud seal mingi eriline uuendus, hammasrihm võeti NSVL-s kasutusel 2105 mootoril 80ndate alguses mälu järgi.
Teine sisuline asi oli abivõlli (mis ajas 2101 mootoril ringi õlipumpa ja jagajat) kaotamine, jagaja kolis nukkvõlli otsa ja õlipump väntvõlli otsa.
Mida sa nüüd õieti öelda tahtsid, selle pildil toodud mootoriga seoses?

Re: Vanem tehnika, memuaarid jne.

Postitatud: 26 Jaan, 2015 15:16
Postitas Kapten Trumm
Hüpper-supper tehnika ja kõige keskel mootor, milletaolist isegi lihtsamatel masinatel (rääkimata vormelitest) valges ilmas naljalt ei kasutatud.