Kaitseliidu sõidukid

Vasta
Kasutaja avatar
TangoViktor
Liige
Postitusi: 285
Liitunud: 08 Jaan, 2014 10:51
Kontakt:

Re: KL masinapargi olevik ja tulevik

Postitus Postitas TangoViktor »

Kapten Trumm kirjutas:Mida seal Pasis on konkreetselt sellist, mis teeb selle BTR-ist dramaatiliselt keerukamaks-kulukamaks?
Kui ehitust võrrelda, siis Pasi on konkurentsitult lihtsam.
Trumm, sa ei saa vist põhiprobleemist aru. Tegu on juriidilise probleemiga -

1. Maha kantud asjad = malev vastutab kõige eest rahaliselt ise või vabatahtlikud ise panevad raha sinna alla

2. KV nimekirjas, aga KL kasutuses= Remondifond tuleb riigikaitse eelarvest ja hooldus teostatakse riigihanke võitnud ettevõtete juures.

Küsimus ei ole keerukuses või lihtsuses, kui sul masinate arv suureneb, aga hoolduseks eraldatud raha jääb samaks, siis ei ole ju võimalik, et puhtalt entusiasmi pealt suudavad vabatahtlikud neid pasisid hooldada. Ma olen üsna kindel, et Tallinna ja Tartu malevatel on piisavalt suure garaaz, kuhu on võimalik pasi sisse ajada, et seal saaks midagi teha selle kallal, väiksematel vaevalt.

PS! Tuletan meelde sulle siin militaarnetis soomukiostuks rahakogumist, suure õhinaga algas, aga ei saanud kokku 200 inimest, kes oleks 50 eurot maksnud, niiet selle alusel ma võin väita, et olenemata sinu ja sinu tuttavate motivatsioonist, KL vabatahtlikud ei suudaks vajaliku kogust PASIsid üleval pidada, sest lihtsalt pole seda raha võtta nende hoolduseks. Lisaks, seisev masin kulub.
Puhkeala on selline koht, kuhu sa mataks l*tsi.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: KL masinapargi olevik ja tulevik

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Küsimus ei ole keerukuses või lihtsuses, kui sul masinate arv suureneb, aga hoolduseks eraldatud raha jääb samaks, siis ei ole ju võimalik, et puhtalt entusiasmi pealt suudavad vabatahtlikud neid pasisid hooldada. Ma olen üsna kindel, et Tallinna ja Tartu malevatel on piisavalt suure garaaz, kuhu on võimalik pasi sisse ajada, et seal saaks midagi teha selle kallal, väiksematel vaevalt.
On päris loogiline, et masinad antakse üksusele, kes on end taolistes teemades praktikas tõestanud ja üksuse kaupa, mitte külvates 20 masinat üle Eesti laiali.
Aga ma arvan siiski, et tegemist ei ole niipalju rahalise või juriidilise, kuivõrd kõrvade vahelise probleemiga. Kes tahab, leiab võimaluse, kes ei taha - põhjuse.

Mulle nt jäi omaaegne BTR-ide külvamine veidi segaseks. Lootustandvaid masinaid oli kokku ühe kompanii jagu (nats üle 10, andmed kõiguvad - neid 80UNSh-e rekvireeriti omal ajal 20 tk). Leida veits raha, otsida üks suur malev (suure võimekus on ka suurem) ja oleks saanud ühe kergesoomuskompanii.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
tuna
Liige
Postitusi: 613
Liitunud: 20 Juul, 2005 13:35
Asukoht: Kärdla
Kontakt:

Re: KL masinapargi olevik ja tulevik

Postitus Postitas tuna »

TangoViktor kirjutas:Ainuke erinevus btr ja pasi vahel on see, et BTR ei ole "ametlik" rivisõiduk, see püsibki malevate vabatahtlike ja maleva eelarve pealt püsti. KV masinate hoolduseks mõeldud raha seal kasutada ei saa. Pasidega oleks vastupidi, kui nad kantakse maha ja antakse KL, siis KL peab kogu asja ise kinni maksma.
BTRid on maha kantud ning püsivad vabatahtlike ja malevate raha peal.
Pasid oleksid maha kantud ning püsiksid vabatahtlike ja malevate raha peal.
Mis mõttes vastupidi?
Kasutaja avatar
TangoViktor
Liige
Postitusi: 285
Liitunud: 08 Jaan, 2014 10:51
Kontakt:

Re: KL masinapargi olevik ja tulevik

Postitus Postitas TangoViktor »

tuna kirjutas:
TangoViktor kirjutas:Ainuke erinevus btr ja pasi vahel on see, et BTR ei ole "ametlik" rivisõiduk, see püsibki malevate vabatahtlike ja maleva eelarve pealt püsti. KV masinate hoolduseks mõeldud raha seal kasutada ei saa. Pasidega oleks vastupidi, kui nad kantakse maha ja antakse KL, siis KL peab kogu asja ise kinni maksma.
BTRid on maha kantud ning püsivad vabatahtlike ja malevate raha peal.
Pasid oleksid maha kantud ning püsiksid vabatahtlike ja malevate raha peal.
Mis mõttes vastupidi?

Vabandust pidasin seda silmas, et kui KV annab need KL kasutusse, siis on vaja ikkagi kasutada hanke võitnud ettevõtteid ja raha hoolduseks tuleb riigieelarvest.
Puhkeala on selline koht, kuhu sa mataks l*tsi.
tuna
Liige
Postitusi: 613
Liitunud: 20 Juul, 2005 13:35
Asukoht: Kärdla
Kontakt:

Re: KL masinapargi olevik ja tulevik

Postitus Postitas tuna »

Miks Pasisid ei saa siis maha kanda?
AMvA
Liige
Postitusi: 5119
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: KL masinapargi olevik ja tulevik

Postitus Postitas AMvA »

tuna kirjutas:Miks Pasisid ei saa siis maha kanda?
Loomulikult saab maha kanda, aga siis jääb nende hooldus100% vabatahtlike mureks ja osade ostmiseks hakatakse annetusi koguma, mis tähendab lõppkokkuvõttes seda, et KL on "pasid", aga sõidavad neist vähesed.
tuna
Liige
Postitusi: 613
Liitunud: 20 Juul, 2005 13:35
Asukoht: Kärdla
Kontakt:

Re: KL masinapargi olevik ja tulevik

Postitus Postitas tuna »

Ja siis? Parem võimalus on kõik Pasid ära lammutada? Siis pole KL neid väheseidki ja aga see-eest on oi-kui rasvane tüli?
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: KL masinapargi olevik ja tulevik

Postitus Postitas Kapten Trumm »

BTR-idega oli küll vastupidi, kõik mis vähegi kõlbulik, sai sõitma pandud ja veelgi enam, malevate kaader käis huvilisi peletamas, kes olid juba äksi täis, et teeme need KV-st doonoriks saadud (tingimusel, et kere läheb pärast vajalikke juppide maha kruvimist polüka märklauaks) kah korda :D
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: KL masinapargi olevik ja tulevik

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Vabandust pidasin seda silmas, et kui KV annab need KL kasutusse, siis on vaja ikkagi kasutada hanke võitnud ettevõtteid ja raha hoolduseks tuleb riigieelarvest.
Sul on suht must-valged lahendused.
On ka selline lahendus, et KV abistab varuosadega (mida poest osta ei saa ja ebayst ka mitte), teeb tehnikutele esmase koolituse, annab koopiad remondiraamatutest ja ülejäänu tehku kasutaja ise. Talgu korras või erafirmast tellides, kuidas rahakott lubab. Ja remondikõlbmatud masinad annab analoogselt BTR-idega varuosadeks lammutamiseks, tingimusel, et kered lähevad nt polükale. Täna nt Läsnas kahe Pasi kered juba seisavad.

Minuarust on see mõistlik ja kirik kesk küla.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
davidsoniharald
Liige
Postitusi: 1679
Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
Kontakt:

Re: KL masinapargi olevik ja tulevik

Postitus Postitas davidsoniharald »

Kapten Trumm kirjutas:
Vabandust pidasin seda silmas, et kui KV annab need KL kasutusse, siis on vaja ikkagi kasutada hanke võitnud ettevõtteid ja raha hoolduseks tuleb riigieelarvest.
Sul on suht must-valged lahendused.
On ka selline lahendus, et KV abistab varuosadega (mida poest osta ei saa ja ebayst ka mitte), teeb tehnikutele esmase koolituse, annab koopiad remondiraamatutest ja ülejäänu tehku kasutaja ise. Talgu korras või erafirmast tellides, kuidas rahakott lubab. Ja remondikõlbmatud masinad annab analoogselt BTR-idega varuosadeks lammutamiseks, tingimusel, et kered lähevad nt polükale. Täna nt Läsnas kahe Pasi kered juba seisavad.

Minuarust on see mõistlik ja kirik kesk küla.
Ehk siis jõudsime lõpuks minu küsitud küsimuste vastamiseni. Tööruumid? KV/KL. Tööriistad? KV/KL. Varuosad? KV/KL. Oskusteave (koolitus)? KV/KL. Manualid? KV/KL. Tööjõud? Vabtahtlikud. Jõuamegi välja selleni, et ainus tasuta komponent kogu sellest üritusest saab olema mehaanikute töö aga kõik muu tuleb ikka sellest ühisest rahakotist nimega KV/KL. Palju selline hooldamine odavam tuleb kui hetkel olemasolev töötav mudel ütleb ainult Exceli tabel täpsete numbritega. Karta on, et mitte just tohutult palju. Aga entusiasm on tore ja sellega saab palju teha. Jõudu tööle!
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
tuna
Liige
Postitusi: 613
Liitunud: 20 Juul, 2005 13:35
Asukoht: Kärdla
Kontakt:

Re: KL masinapargi olevik ja tulevik

Postitus Postitas tuna »

Kuidas KV ja KL järsku sujuvalt üheks muutusid? Eelmisel leheküljel oli ju asja mittevõimalikkuse põhjenduseks toodud just vastupidine olukord, kus KL üksinda tegeleb?
TangoViktor kirjutas:1. Maha kantud asjad = malev vastutab kõige eest rahaliselt ise või vabatahtlikud ise panevad raha sinna alla

2. KV nimekirjas, aga KL kasutuses= Remondifond tuleb riigikaitse eelarvest ja hooldus teostatakse riigihanke võitnud ettevõtete juures.
Kasutaja avatar
TangoViktor
Liige
Postitusi: 285
Liitunud: 08 Jaan, 2014 10:51
Kontakt:

Re: KL masinapargi olevik ja tulevik

Postitus Postitas TangoViktor »

tuna kirjutas:Kuidas KV ja KL järsku sujuvalt üheks muutusid? Eelmisel leheküljel oli ju asja mittevõimalikkuse põhjenduseks toodud just vastupidine olukord, kus KL üksinda tegeleb?
TangoViktor kirjutas:1. Maha kantud asjad = malev vastutab kõige eest rahaliselt ise või vabatahtlikud ise panevad raha sinna alla

2. KV nimekirjas, aga KL kasutuses= Remondifond tuleb riigikaitse eelarvest ja hooldus teostatakse riigihanke võitnud ettevõtete juures.
Nad ongi sisuliselt üks ja sama kaitsejõud ju, millel on ühine rahakott, kus on eraldatud erinevad read ju erinevatele asjadele, mereväe sõidukid remonditakse ju samades kohtades kus õhuväe sõidukid. kõik on nad KV autod, samamoodi KL masinad. TVJ jaoks on kõik üks sama hingekirjas olev masin. TVJst sa BTR hoolduseks raha jällegi ei saa.
Puhkeala on selline koht, kuhu sa mataks l*tsi.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: KL masinapargi olevik ja tulevik

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Sellised "vahepealsed" lahendused toimivad ka sama "hästi makstud erafirmade poolt hooldatud" masinatega. Läks x masin katki. Maleva tagalamees käis ära mingis LogK laos ja tõi sealt vajaliku jupi. Kompanii vabatahtlik tehnik paari abilisega kruttis selle õhtul peale tööd külge, et auto saaks järgmine päev õppusele minna.

Siin pole ka erafirmadele hooldusraha maksmine lahendus, masinad on vanad ja pudenevad kogu aeg kuskilt ja SA koosseisu autole mingit remondiabi pole suutnud fikseerida, taolist jooksvat remonti tehakse malevates nii palgaliste tehnikute kui ka vabatahtlike poolt pidevalt ka ise.
TVJst sa BTR hoolduseks raha jällegi ei saa.
Tegelt TVJ toetas ka neid BTR-i üritusi, võibolla siis motiiviga, et kuna antud tüüp kaob KV relvastusest (erinevalt Pasist, mis XA-188 kujul jääb peale vanade mahakandmist edasi), anti kaasa varuosi, mootoreid, teisi masinaid doonoriks. Treileritega veeti see kõik ka malevasse kohale. See muidugi omab mingit rahalist väärtust. Aga päris nii ei olnud, et näidati - kolahunnik on seal aia ääres, vaadake edasi ise.

Probleem on masinaspetsiifilised kallid osad. Üldised varuosad nagu voolikud, filtrid, rihmad ekspluatatsioonivedelikud, tihendid, juhtmed jne, mida poes müüakse, pole märkimisväärne probleem ega maksa ka midagi müstilist.

Kui masinad on rahuldavas korras ja rehvid kõlbulikud, siis kasutuskoormusega suurusjärgus 500 km aastas mingit tohutut remondiprobleemi ei teki. Kõige suurem kulu ja vaev saab olema üks korralik aastahooldus, õlide vahetamine ja tekkinud nippe-näppe parandus. Mina teeks ka pidurite hoolduse-puhastamise, aga nii väikse läbisõiduga pole see vist oluline.
Viimati muutis Kapten Trumm, 20 Juul, 2020 8:40, muudetud 1 kord kokku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
kraal
Liige
Postitusi: 772
Liitunud: 02 Mai, 2006 15:11
Kontakt:

Re: KL masinapargi olevik ja tulevik

Postitus Postitas kraal »

Soomukid kaitseliidus võiks olla reaalsus aga paraku see on sinine unistus.
Ega see soomuk siis ei ole lihtsal masin veoautodele lisaks vaid uus komponent üksuses. See toob logistika suurenemise ja praeguse kergejalaväe taktika muutuse. Lisaks vaja juurde ka üksustesse lisavõitlejaid. See nõuab palju rohkem ressurssi kui paar korda aastas mõni puks vahetada või õli juurde valada.
BTR-idega võib praegu rahuajal õpustel pulli teha küll aga sõjaajal nendega kuhugi ei jõua.

Paraku praegune pilt on selline, et Eesti ühe avestavama lahingkompanii rühmale on ette nähtud ainult üks või oli 2 veoautot. Sinna peab mahtuma nii rühmavarustus kui ka kogu rühma võitlejad koos isikliku varustusega. Õppustele minekuks laenatakse teistel üksustelt masinaid. Rühmavarustusega koormatud veoka kastis ei taha meist keegi sõita. Ei ole meeldiv kui liiklusõnnetuse korral kastis puuhalud, kirved, labidad ja muu kola ringi lendavad.
tuna
Liige
Postitusi: 613
Liitunud: 20 Juul, 2005 13:35
Asukoht: Kärdla
Kontakt:

Re: KL masinapargi olevik ja tulevik

Postitus Postitas tuna »

Kui kõne all on sõjaaja ülesanded, siis on ka rahastamise asi ühemõtteliselt selge, selle maksab siis kinni KV ehk maksumaksja. Aga jutt ei ole ju sellest.

Ma ei ole saanud vastust oma esialgsele küsimusele: milles on õieti probleem, et ei või Pasisid KL anda? Täpsustame siis veidi.

Meil on kogemus, kuidas KV mahakantud BTRid on antud KL-le, kes need oma kulu ja kirjadega on üles kõpitsenud. KL kasutab soomukeid õppustel, promoüritustel jne., aga kõige olulisem - liikmetele innustava tegevuse pakkumisel. KL koosneb vabatahtlikest ja see on tema kui organisatsiooni seisukohast kõige tähtsam ülesanne, sellest sõltub KL olemasolu. Sellest omakorda sõltub ka nende ülesannete täitmine, mida KV nö tellib ja mille eest maksab.

Arvestades sellega, et BTRid ei ole igavesed, kas on mingeid põhjuseid, miks ei võiks seda sama korrata Pasidega, kui need ükskord KVst maha kantakse?
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline