Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
OLAVI
Liige
Postitusi: 2775
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas OLAVI »

AMvA kirjutas: 14 Aug, 2023 15:38
OLAVI kirjutas: 14 Aug, 2023 13:40
Vahemere äärsetes mägistes piirkondades on tekkinud meie mail veel väga võõras probleem, kus tavaautodest raskemad elektriautod ei suuda maaalustest parklatest, halva ilmaga (vihm, lumi) välja sõita, sest rehvil pole vajalikku haakumist märja kaldtee sileda pinnaga.
Nii et autoomanikud ei saa kasutada oma isiklikku parkimiskohta maja all vaid peavad halva ilma puhul parkima autosid tänaval.
Ise kah aru saad, et see on umbluu jutt?
Eelmise põlvkonna (kuni 2022) 7-seeria BMW tühikaal on suht täpselt sama, mis S klassi Teslal. Kogu aeg on olnud raskemaid ja kergemaid autosid ja see probleem oleks pidanud siis juba ammu olemas olema.
Kas nii elukauge, et ei oska arusaada, et ei 7 seeria Bemm ega Tesla ei ole "tavalise linnakorterielaniku" autod?
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2775
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas OLAVI »

Kapten Trumm kirjutas: 14 Aug, 2023 15:24
Erinevates piirkondades on erinevad nõuded rehvidele ja meil pole suurt mitte midagi teha Soome puhtal talveteel -25C testitud rehvimustriga, kui meie linnades on sõita vaja tegelikult -3C 5cm paksuses lumepudrus.
See jutt ei maksa midagi. Need talverehvid, mis tulevad soome taliteel -25ga toime, tulevad ka lumepudrus. Nokian ....
Ei maksa otsida vabandusi.
Selle asemel näita parem viimase 5 aasta jooksul tehtud rehvitesti, kus on tehtud kiirendus ja pidurduskatsed 5-10cm paksuses (soola)vee ja lume segus?
Kes ja millisel maal on neid teinud?
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
AMvA
Liige
Postitusi: 5119
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas AMvA »

Kapten Trumm kirjutas: 14 Aug, 2023 15:59 Äkki on asi selles, et BMW, omades aastakümnete pikkust kogemust autode loomisel ja edulugusid võidusõidus, suudab jõu paremini maha panna kui põhimõtteliselt eile autosid ehitama hakanud Tesla?
Oled sa Teslaga sõitnud? 😀
Tõenäoliselt mitte. Tesla on muuseas all wheel drive.
AMvA
Liige
Postitusi: 5119
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas AMvA »

OLAVI kirjutas: 14 Aug, 2023 16:10
AMvA kirjutas: 14 Aug, 2023 15:38
OLAVI kirjutas: 14 Aug, 2023 13:40
Vahemere äärsetes mägistes piirkondades on tekkinud meie mail veel väga võõras probleem, kus tavaautodest raskemad elektriautod ei suuda maaalustest parklatest, halva ilmaga (vihm, lumi) välja sõita, sest rehvil pole vajalikku haakumist märja kaldtee sileda pinnaga.
Nii et autoomanikud ei saa kasutada oma isiklikku parkimiskohta maja all vaid peavad halva ilma puhul parkima autosid tänaval.
Ise kah aru saad, et see on umbluu jutt?
Eelmise põlvkonna (kuni 2022) 7-seeria BMW tühikaal on suht täpselt sama, mis S klassi Teslal. Kogu aeg on olnud raskemaid ja kergemaid autosid ja see probleem oleks pidanud siis juba ammu olemas olema.
Kas nii elukauge, et ei oska arusaada, et ei 7 seeria Bemm ega Tesla ei ole "tavalise linnakorterielaniku" autod?
Tesla on Euroopas enimmüüdud elektriauto, ületades järgmisel positsioonil olevat elektriautot müüginumbrites 3 (loe: kolm) korda (105000 vs 35000).

No võtame siis sellised tavalised nn. rahvaautod. VW iD 4 vs VW Tiguan, tühikaalu vahe on siis 350 kg e-auto kahjuks. Samas ei ole see number nii suur, mis tekitaks katastroofi, sest kuna see on umbes nii suur erinevus, kui tühi auto vs auto nelja reisijaga ja ma ei ole kuulnud, et keegi oleks varasemalt käskinud kogu oma pere jala välja minna, kuni papa auto garaazhist välja ajab.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2775
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas OLAVI »

Fucs kirjutas: 14 Aug, 2023 16:26 Rehvitestid ja rehvitestide tulemused (2021)
https://autoblogi.ee/rehvitest/
https://www.rehvitakso.ee/Talverehvide-test-2020
Ja millises testis neist on tehtud "rehvide lumesupi" katseid?
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
mulk35
Liige
Postitusi: 85
Liitunud: 08 Jaan, 2016 1:52
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas mulk35 »

Kohe kindlasti pole kõik Teslad AWD.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2775
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas OLAVI »

AMvA kirjutas: 14 Aug, 2023 16:34 ... ma ei ole kuulnud, et keegi oleks varasemalt käskinud kogu oma pere jala välja minna, kuni papa auto garaazhist välja ajab.
Selle kuulutamisest, et mõni inimene "midagi kuulnud ei ole", ei saa keegi targemaks.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
AMvA
Liige
Postitusi: 5119
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas AMvA »

mulk35 kirjutas: 14 Aug, 2023 16:39 Kohe kindlasti pole kõik Teslad AWD.
Mitte kõik, aga saava väga hästi ronimisega hakkama. Üldiselt see jutt et e-autod on raskemad ja ei saa rampidest üles sõidetud on äärmiselt rumal, sest nagu ma varem mainisin, siis on alati olnud kergemaid ja raskemaid autosid ja see probleem oleks juba aastakümneid tagasi päevakorras olnud.
AMvA
Liige
Postitusi: 5119
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas AMvA »

OLAVI kirjutas: 14 Aug, 2023 16:40
AMvA kirjutas: 14 Aug, 2023 16:34 ... ma ei ole kuulnud, et keegi oleks varasemalt käskinud kogu oma pere jala välja minna, kuni papa auto garaazhist välja ajab.
Selle kuulutamisest, et mõni inimene "midagi kuulnud ei ole", ei saa keegi targemaks.
No kui see oleks probleem olnud, siis küll sellest ka kirjutatud oleks.
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 10220
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas Kilo Tango »

Kapten Trumm kirjutas: 14 Aug, 2023 15:59 Äkki on asi selles, et BMW, omades aastakümnete pikkust kogemust autode loomisel ja edulugusid võidusõidus, suudab jõu paremini maha panna kui põhimõtteliselt eile autosid ehitama hakanud Tesla?
Miks nende viimase otsa masinad siis sellised jubetised on?

Kogemus on inimestel. Mitte organisatsioonidel.
mart2
Liige
Postitusi: 6419
Liitunud: 22 Juun, 2014 19:52
Asukoht: Põlvamaa
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas mart2 »

Sisepõlemismootori ja elektriauto liikumise suurim erinevus talvel (rehvid!) on ikka see, et viimastel on jõu ülekanne äkilisem ja paneb ratta kergemini ringi käima. Kui juba kohapeal libiseb, siis ei lähe ükski mäest üles ...
See "akilisus" on ka üks probleeme, miks rehvimeistrid on alustanud arendusi spetsiaalselt elektriautode rehvide tootmiseks.
Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
Rebane11
Liige
Postitusi: 2029
Liitunud: 10 Mär, 2021 20:15
Kontakt:

Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas Rebane11 »

Mina olen aru saanud, et uue isendiga - olgu see naine või auto, esmakohtumisel ei tohi pilve minna. Kui tunned, siis ostad vastu talve uued papud ja uisutad nendega aastakest 2 - 3. Edasi vaatad, kas pikendada lepingut või mitte. Esimesed 15 aastat minu juhipraktikas oli uisutamine siledate rehvidega, 5-6 mm suva rehvidega viib mu ka praegu igas olukorras kohale. Naeltega sõitsin, kui riigiametis olin, aga ei poolda. Pehmode värk.
Päris kaua aastaid proovisin esimeste libedustega tuttaval laial lõigul gaasi ja pidurit ja rooli, viimasel ajal olen lihtsalt üritanud näha natuke ette. Aga enam pole ka selliseid lõunaks Valgast Narva ja kella neljaks Põlvasse tulistamisi.
Viimati muutis Rebane11, 14 Aug, 2023 23:08, muudetud 1 kord kokku.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2775
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas OLAVI »

mart2 kirjutas: 14 Aug, 2023 20:26 Sisepõlemismootori ja elektriauto liikumise suurim erinevus talvel (rehvid!) on ikka see, et viimastel on jõu ülekanne äkilisem ja paneb ratta kergemini ringi käima. Kui juba kohapeal libiseb, siis ei lähe ükski mäest üles ...
See "akilisus" on ka üks probleeme, miks rehvimeistrid on alustanud arendusi spetsiaalselt elektriautode rehvide tootmiseks.
E-autode rehvid on veeretakistuse vähendamise pärast ka kitsamad kui sama läbimõõduga tavaauto rehvid aga koormusindeksid on suuremad.
Euroopa seadusekuulekad e-autoomanikud kardavad, et kui vahetada rehvid laiemate (tavaauto)rehvide vastu kui tootja poolt ettenähtud, ei pruugi auto ülevaatust läbida ja võib tekkida probleeme ka auto garantiiga.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 10220
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas Kilo Tango »

OLAVI kirjutas: 14 Aug, 2023 23:02
mart2 kirjutas: 14 Aug, 2023 20:26 Sisepõlemismootori ja elektriauto liikumise suurim erinevus talvel (rehvid!) on ikka see, et viimastel on jõu ülekanne äkilisem ja paneb ratta kergemini ringi käima. Kui juba kohapeal libiseb, siis ei lähe ükski mäest üles ...
See "akilisus" on ka üks probleeme, miks rehvimeistrid on alustanud arendusi spetsiaalselt elektriautode rehvide tootmiseks.
E-autode rehvid on veeretakistuse vähendamise pärast ka kitsamad kui sama läbimõõduga tavaauto rehvid aga koormusindeksid on suuremad.
Euroopa seadusekuulekad e-autoomanikud kardavad, et kui vahetada rehvid laiemate (tavaauto)rehvide vastu kui tootja poolt ettenähtud, ei pruugi auto ülevaatust läbida ja võib tekkida probleeme ka auto garantiiga.
Täielik möla, millel pole mitte midagi pistmist tegelikkusega. Ainus tänapäevane elektriauto, millel on tavapärasest kitsamad rehvid, on BMW i3. I-miev ei kuulu tänapäevaste hulka. Porsche Taycanil on üldsegi ees 245/45 R20 ja taga 285/40 R20.

See äkilisuse jutt on müüt. Elektriautoga saab sõita nii äkiliselt nagu rahulikult. Nii nagu iga tänapäevase sõidukiga. Kusjuures elektrimootori juhtimine on lihtsam ja täpsem.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Google [Bot] ja 1 külaline