andrus kirjutas:represseritu kirjutas:T-34 omas suurima maastikul liikumiskiiruse
Tõendid? Vihjeks võin öelda, et T-34 käigukast läks sõja ajal ümbertegemisele.
suurima tegevusulatuse ühe tankimisega tänu spetsiaalsele tankidiiselmootorile
kui mingid argumendid selle tühja loba asemel tulevad, võib neid lahkelt siia postitada, seniks aga natuke lugemist:
http://www.militaar.net/phpBB2/viewtopi ... 9435#59435
hea kaldu paigutatud soomustuse

inimesed võiksid mõtiskleda selle pildi üle, ja ka selle üle, miks T-34 esisoomusesse olid lõigatud suured augud (vihje on minu esimeses postituses siin teemas).
võimeka 76 millimeetrise suurtüki (sellise kaliibriga suurtükki polnud sõja esimesel poolel saksa ja inglise tankidel).
huvitav, mis kaliibriga suurtükk oli alates 1937.a. seeriatoodangus olnud Panzer IV relvastuses ?
Oeh raske on kohe sellist asja kommenteerida.
75mm Panzer IV kahur oli alguses L24 pikkusega junn,millest kõlbas ainult jalaväe ning kergete tankide vastu kasutada nagu BT seeria,T-26 ja muu siuke. KV ja T-34 oli praktiliselt läbistamatud kuigi jah igasuguseid imesid juhtus!
Mida sa selle pildiga tõestada tahad? Kahjuks me siin äraarvamis mängu ei mängi. Peale kuulidilduja ning juhiluugi muid auke polnud ju.
-----
Aga üldiselt kas mitte pole nii,et igal riigil on piiratud sõjatööstuse kogutoodang?! Et näiteks kui on valida kas kui natukene üldistada,et NSV liit oleks saanud valida kas nüüd vorbid valmis 10 000 siin palju ülistatud Panther tanki või siis 50 000 T-34 tüüpi tanki siis kumb oleks kokkuvõtteks mõtekam? 1 Panther ei saa ju 5 T-34 vastu! Järelikult lastakse see 1 Panther õhku ning mõni T-34 ikka vurab edasi...
Muidugi tootis Saksamaa peale Pantri ka muid tanke. Et siis 9000 P4, 6000 P3, 6000 Panther, 1355 Tiiger I,400 Jagpanter, umbes 500 Tiiger 2 ja kuskil 1000 muud tankihävitajat(jagtiger,elefant,nashorn,ferdinand). Ümmarguselt hinnati,et saksamaal oli kokku 30 000 tanki. Jätame muud soomusmasinad välja.
Ning kas siis punaarmeel ikka oli nii meeletud tankide ülekaal sõja ajal tegelikult?
Kuni 1941 aasta lõpuni toodeti ainult umbes 3000 T-34/76 ehk siis 1940 aasta mudelid ning ka erinevad prototüübid,üldiselt võib ju öelda,et vähemalt suurem osa hävitati või siis vallutati juba sõja puhkedes ära!
1942 kuni 1944 toodeti umbes 31000 tanki T-34/76!
ja kuni 1945 aastani toodeti umbes 23 000 T-34/85 tanki.
Ning umbes 3000 JS tüüpi tanki.
Et nagu siis kuskil 60-70 000 tanki oli kokku punaarmeel. Keskmiselt oli ülekaal siiski 2 kordne just tankide arvu poolest, vb isegi 3 kordne kuna saksamaa pidi ju aafrikas ning ka euroopas sõdima. Aga siinset foorumist uskudes polnud see ju mingi probleem, üks saksa mürsk ning üks vene tank lendab õhku kui ta veel kuskil pole ära lagunenud!
Samas kui T-34 poleks nii elementaare olnud oleksid ka kindlasti toodanugu numbrid väiksemad.
------
Pealegi toome 2 lihtsat näidet,ühe sakslaste ning teise venelaste poolelt.
Ühesõnaga alates 1942 aastat oli sõda kujunenud suureks taganemiseks moska alt berliinini. Ehk iga liikumatuks muutunud tanki pidi võimalikult kiiresti ära toimetama/remontima ja uuesti lahingusse saatma!
Nüüd kujutame üldiselt ette,et keskmine saksa armee masin kaalus umbes 20-25 tonni! Järelikult kui Tiger 1 läks kuskil põllul katki või siis tulistati katki siis tema suure kaalu tõttu(58 tonni!) pidi vähemalt kasutama 3x poolroomik sõidukit,kuna igasugused evakueerimis tankid praktiliselt puudusid või siis polnud mõeldud nii raskeks veoks mõeldud!
Tiger I kasutas Maybach-Olvar tüüpi käigukasti ja transmissiooni ehk siis kui mootor ei töötanud ei toimunud õlitust ja kasti sisu lihtsalt riknes ära!
Ehk pidi roomiku veotähikult maha võtma ja lihtsalt ümber tugirataste kokku tõmbama! Ja kujutage ette kuskil kuulirahe all kui liigub plekist ja presendist "soomusega" 3 x masina kolonn,kes peab hakkama siis veel roomikuid ümber lappama??!!!
Lihtne on küsida,miks teist Tiigrit või Panthrit ei saadeta hoopis? 1. Tiiger oli liiga jõuetu ning piisavalt kehva maastikuläbitavusega üksindagi kulgedes ja nende arv liiga väike,et minna pukseerima kedagi! Pealegi kuna mootori ülekuumenemise oht oli suur siis oli teiste vedamine üldsegi keelatud !
Panter oli konstruktsioonilt nii nõrk,et peaülekanded purunesid juba kohapeal järsemaid pöördeid tehes rääkimata siis kellegi pukseerimisest ja samuti kasutas samat tüüpi ehk siis kui mootor ei podise ei õlita süsteemiga ülekannet!
Teist Tiiger 2 vedas ainult teine omasugune ära ja jumal teab kui vaevaliselt.140 tonni kohta siis ainult 700 HP !
Ühesõnaga kui Tiiger lasti kuskil liikumatuks ehk mehhaaniline vigastust või siis meeskond sai surma või hoopis lõppes kütus jne siis sinnapaika ta enamasti jäigi....
--
Nüüd räägime punaarmee tegevusest,nimelt T-34 oli kõige levinud tank,omades kaalu keskmiselt 30 tonni. JS seeria umbes 15 tonni raskem seega mitte väga erinev.Kujutame nüüd siis ette,et kuski stepis saab T-34 mürsutabamuse mootoriruumi,pool meeskonda on ka surnud. Niih saadetakse siis teele tavaline T-34,millelt on tõstetud torn maha(et kergem oleks) ning on lisatud trosse ja plokke ning suure leviku tõttu jätkus neid tanke igale poole! Kuna T-34 oli tavaline mehhaaniline käigukast siis polegi miskit muud kui trossid külge ja käik välja võtta ning masinake ära tirida ning seda kõike teha soomus kaitse all!
Mõistate erinevust???
Väidetavalt kurski lahingust
3. poolroomik on jäänud pildilt välja,juba sellinne kolonn on kaugele märgata oma suuruse pärast!
------------
Täienduseks kaldsoomuse PEAMINE eesmärk ei ole mitte niiväga soomuse teoreetiline suurendamine vaid hoopis see,et mürsk "põrkab ära".Ning mismoodi luuk on nõrgem ülejäänud plaadist kui paksus on sama ning kinnitus on piisavalt tugev,et ennem lendab mürsk läbi luugi kui luugiga koos??!! Ära lahmi tühja.
Väike pilt Soomest.Ühesõnaga tabamusesed nr1 on 100mm AP moon ja nr 2 100mm AP moon kui suure nurga tõttu "minema põrkanud" vagu!
Tabamus nr 9 on juba 100mm HEAT moon,mis ei põrkunud enam ära kuna oli liiga väike kumerus!
Üldiselt on T-55 torn altäärest umbes 40% paksem kui kõrgemalt!See on hea ja lihtne näide kaldsoomusest.
Siin pildil on siis tabamused nr6 SU-57-2 AP lasud! Hinnake lohkude sügavust vastvalt sellele kas oli sirge või siis kaldus pind.
