Ühesõnaga kui lennuk ei lenda vaid on ratastega maapeal siis kannab telik koguraskust,kas sa tahtsid seda öelda?EOD kirjutas:Parandasin näpuka ära![]()
Kuni lennuk on õhus, on praktiliselt kogu raskusjõule vastu töötav tõstejõud tiibade tekitada. Sellest momendist kui rattad maad puudutavad, läheb järjest suurem koormus telikule. Väikestel kiirustel õhuvoolu suhtes enam tiibade tõstejõuga arvestada ei saa, Kogu raskusjõud ja inerts jääb teliku kanda ja kui telik on mitte näiteks mootorigondlite, vaid kere küljes, on jõud teinekord vägagi suured.
Millegipärast oleme "jõuõla" ära unustanud,mis tõstab vajalikku tugevuspiiri tunduvalt. Kõige ideaalsem oleks paigutada telik võimalikult kaugele kerest.
Pealegi lennuki puhul on pigem tegemist elastse deformatsiooniga,mis tähendab,et näiteks võid tiiva otsa küll riputada suure koormuse ning tiib peab vastu aga samas muudab tugevasti oma kuju. Pannes siis rattad tiivaotstesse tähendaks,et esimese asjana põrkaksid oma propelleri,"kõhu" puruks.
Ülihea video http://www.youtube.com/watch?v=pe9PVaFGl3o
Ma usun,et jätame teliku "telgitagused" nii nagu on
