Postitatud: 19 Aug, 2009 8:41
Olen oma tagasihoidliku teenistuse juures seoses relvadega saanud hästi selgeks kaks tõsiasja
1. saatan peitub pisiasjades (devil is in details)
2. tõe kriteerium on praktika
Oma praktikast selline maine näide, kus esmapilgul muljetavaldav relv takerdub tühiste pisiasjade taha. Selline lihtne relv nagu MG-3. Ülikõva laskekiirus, suur laskekaugus, õhutõrje sihik küljes, WWII tandritel kontrollitud saksa kvaliteet. Kahjuks praktikas, mitte raamatulehtedel, vaid porises metsas ta tõrgub ja ei mõtlegi töötada. Töötab ta ainult väga hoolika mehe käes, kui natukenegi mustust tekib või lint veninud on (juhtub tihti), on tõrge tõrke otsa. Kogu 22 lasku sekundis maailma parimast kerge KP laskekiirusest on vähe tolku, kui ta lihtsalt ei lase.
Näiteks Gripenist - muidu muljetavaldav kokpit, aga vaatevälja segab paljugi massiivne kabiiniklaasi raam, eriti natuke pikema inimese puhul. Kui on vaja vaadata otsesuunas kergelt üles (tüüpiline vaatesuund pöördel vastasele järgi minnes), siis asub see täpselt vaateväljas. Pead hakkama upitama või kummardama, et midagi näha. Et sellest aru saada, peaks kuidagi tavainimesele kättesaadavalt järgi proovima.
Mis puudutab seda salvo-teooriat, siis selles artiklis polnud midagi uut. Vene lennukite relvasüsteemides on juba ammust ajast lüliti "Zalp-0,5", millest esimese asendi puhul lastakse välja kaks raketti, teisel juhul üks. Lihtsalt Koop eksib selles osas, et multiple salvo laskmise võimekusega esimene lennuk oli Su-27, Mig-29 ja varasemad masinad kandsid reaalselt korraga vaid kahte keskmaaraketti ja mingit valangut ega mitme raketi filosoofiat seetõttu olla ei saanud.
Kuna kurat on pisiasjades, siis viskan välja sellised küsimused
1. kuidas mõjutab tabamise tõenäosusust selline asi nagu sihtmärgi maksimaalne G, millega on teda tabada võimalik? Näiteks AIM-120 on see tunduvalt kõrgem kui R-27-l. R-27 max target G on eri allikate väitel 7-8.
2. kuidas mõjutab raketi järgi tulev suitsusaba võimalusi seda õigeaegselt avastada ja selle eest ära manööverdada?
3. millist mõju avaldab R-77 puhul tehtud kompromiss -ülihea final stage manööverdusvõime (sõrestikroolid) aerodünaamika (ja laskekauguse) arvelt raketi tegelikule konkurentsivõimele AIM-120 vastu, mille laskekaugus on praeguseks juba jõudnud 100+ km juurde?
Praegu VF relvastuses olevate Su-27 ja MiG-29 nii avioonika kui kabiini interfeiss on üpris kehvad ja see lõikab väga suure tüki paberil muljet avaldavatest andmetest ja efektiivsusest.
1. saatan peitub pisiasjades (devil is in details)
2. tõe kriteerium on praktika
Oma praktikast selline maine näide, kus esmapilgul muljetavaldav relv takerdub tühiste pisiasjade taha. Selline lihtne relv nagu MG-3. Ülikõva laskekiirus, suur laskekaugus, õhutõrje sihik küljes, WWII tandritel kontrollitud saksa kvaliteet. Kahjuks praktikas, mitte raamatulehtedel, vaid porises metsas ta tõrgub ja ei mõtlegi töötada. Töötab ta ainult väga hoolika mehe käes, kui natukenegi mustust tekib või lint veninud on (juhtub tihti), on tõrge tõrke otsa. Kogu 22 lasku sekundis maailma parimast kerge KP laskekiirusest on vähe tolku, kui ta lihtsalt ei lase.
Näiteks Gripenist - muidu muljetavaldav kokpit, aga vaatevälja segab paljugi massiivne kabiiniklaasi raam, eriti natuke pikema inimese puhul. Kui on vaja vaadata otsesuunas kergelt üles (tüüpiline vaatesuund pöördel vastasele järgi minnes), siis asub see täpselt vaateväljas. Pead hakkama upitama või kummardama, et midagi näha. Et sellest aru saada, peaks kuidagi tavainimesele kättesaadavalt järgi proovima.
Mis puudutab seda salvo-teooriat, siis selles artiklis polnud midagi uut. Vene lennukite relvasüsteemides on juba ammust ajast lüliti "Zalp-0,5", millest esimese asendi puhul lastakse välja kaks raketti, teisel juhul üks. Lihtsalt Koop eksib selles osas, et multiple salvo laskmise võimekusega esimene lennuk oli Su-27, Mig-29 ja varasemad masinad kandsid reaalselt korraga vaid kahte keskmaaraketti ja mingit valangut ega mitme raketi filosoofiat seetõttu olla ei saanud.
Kuna kurat on pisiasjades, siis viskan välja sellised küsimused
1. kuidas mõjutab tabamise tõenäosusust selline asi nagu sihtmärgi maksimaalne G, millega on teda tabada võimalik? Näiteks AIM-120 on see tunduvalt kõrgem kui R-27-l. R-27 max target G on eri allikate väitel 7-8.
2. kuidas mõjutab raketi järgi tulev suitsusaba võimalusi seda õigeaegselt avastada ja selle eest ära manööverdada?
3. millist mõju avaldab R-77 puhul tehtud kompromiss -ülihea final stage manööverdusvõime (sõrestikroolid) aerodünaamika (ja laskekauguse) arvelt raketi tegelikule konkurentsivõimele AIM-120 vastu, mille laskekaugus on praeguseks juba jõudnud 100+ km juurde?
Praegu VF relvastuses olevate Su-27 ja MiG-29 nii avioonika kui kabiini interfeiss on üpris kehvad ja see lõikab väga suure tüki paberil muljet avaldavatest andmetest ja efektiivsusest.





