4. leht 6-st

Postitatud: 24 Nov, 2005 15:27
Postitas Troll
Würger 190G kirjutas:
Pealegi hakkasid probleemid ilmuma alles 41.a teisel poolel, mil venelastel hakkasid rindele ilmuma massiliselt T-34 ja KV tankid.
--Võtmesõna ongi MASSILISELT, eriti 34, KV ja IS lagunesid enne kui rindele jõudsid! Ja vaevalt et ka SU/ISU-122/152 ka mehhaaniliselt vastupidavamad oli.
Sellise lolli jutu peale ei oska kohe midagi öelda! :shock:

Postitatud: 24 Nov, 2005 16:18
Postitas Un' Recluta
troll kirjutas:
Würger 190G kirjutas:
Pealegi hakkasid probleemid ilmuma alles 41.a teisel poolel, mil venelastel hakkasid rindele ilmuma massiliselt T-34 ja KV tankid.
--Võtmesõna ongi MASSILISELT, eriti 34, KV ja IS lagunesid enne kui rindele jõudsid! Ja vaevalt et ka SU/ISU-122/152 ka mehhaaniliselt vastupidavamad oli.
Sellise lolli jutu peale ei oska kohe midagi öelda! :shock:
Loodetavasti ei tule eelmisest sõnumist nii aru saada, et nimetatud masinatel tehnilisi rikkeid ei esinenud? Sel juhul oleks N. Liit perpetuum mobile leiutamisele juba ohtlikult lähedale jõudnud.

Tsiteeriks jälle Širokoradi (lk 14), mille ma oleks juba äärepealt riiulisse tagasi lennutanud:

"Sõja esimese kahe nädala jooksul kaotas 41. tankidiviis 31 KV-tüüpi tankist 22. Vastane tabas neist ainult 5, veel 5 saadeti remonti, ülejäänud 12 jäeti meeskondade poolt tehniliste rikete tõttu maha.

Ühe nädalaga kaotas 32. tankidiviis 37 KV ja 145 T-34, 103 meest surnute ja 259 haavatutena. Pooled tankidest langesid rivist välja tehniliste rikete või varuosade ja päästemasinate puuduse tagajärjel. Ainult 10% neist õnnestus remonti saata. Lahingus kaotati 30% tankidest ja veel 10% jäi sohu kinni. Selliseid näited võib tuua veel palju."

Postitatud: 24 Nov, 2005 16:21
Postitas Troll
Un' Recluta kirjutas:
troll kirjutas:
Würger 190G kirjutas:--Võtmesõna ongi MASSILISELT, eriti 34, KV ja IS lagunesid enne kui rindele jõudsid! Ja vaevalt et ka SU/ISU-122/152 ka mehhaaniliselt vastupidavamad oli.
Sellise lolli jutu peale ei oska kohe midagi öelda! :shock:
Loodetavasti ei tule eelmisest sõnumist nii aru saada, et nimetatud masinatel tehnilisi rikkeid ei esinenud? Sel juhul oleks N. Liit perpetuum mobile leiutamisele juba ohtlikult lähedale jõudnud.
Ära hakka minu sõnumitele olematuid mõtteid külge pookima, ma pole kuskil väitnud, et neil vene tankidel tehnilisi rikkeid üldse poleks olnud! :evil: Würgeri sõnumit tõsiselt võttes oleks sakslastel ju lust ja lillepidu olnud, kuna T-34-d, KV-d ja IS-d üldse rindele ei jõudnudki!

Postitatud: 24 Nov, 2005 16:26
Postitas Un' Recluta
Eks ma sellepärast küsisingi. :roll:

Postitatud: 24 Nov, 2005 17:10
Postitas andrus
Un' Recluta kirjutas:Tsiteeriks jälle Širokoradi (lk 14), mille ma oleks juba äärepealt riiulisse tagasi lennutanud:

"Sõja esimese kahe nädala jooksul kaotas 41. tankidiviis 31 KV-tüüpi tankist 22. Vastane tabas neist ainult 5, veel 5 saadeti remonti, ülejäänud 12 jäeti meeskondade poolt tehniliste rikete tõttu maha.

Ühe nädalaga kaotas 32. tankidiviis 37 KV ja 145 T-34, 103 meest surnute ja 259 haavatutena. Pooled tankidest langesid rivist välja tehniliste rikete või varuosade ja päästemasinate puuduse tagajärjel. Ainult 10% neist õnnestus remonti saata. Lahingus kaotati 30% tankidest ja veel 10% jäi sohu kinni. Selliseid näited võib tuua veel palju."
selliseid väiteid 1941.a. kohta tasuks võtta tublisti kriitilisemalt kui tavaliselt. Ei hakka ju meeskond ütlema, et viskas töökorras tankist varvast, kuna hirm oli lahingusse minna, samuti sobib antud väide juhtkonnale, sest annab võimaluse kinni mätsida käpardlikkuse tankide kasutamisel (kõik tankid mul lagunesid ära, ei saanud fašistidele peksa anda). Hilisematel aastatel, kui lahinguväli kippus nõukogude poole valdusesse jääma, sellised trikid enam läbi ei läinud.

ps. minu arvates 3.7 cm pak oli okei relv 1941.a. jaoks. Kõik paistavad ära unustavat, et nõuk.armees oli meeletu hulk t-26 ja bt tanke, milledega need kahurid tulid ilusasti toime. T-34 ja Kv jaoks suudeti raskemad kahurid ka kohale organiseerida, tegutsesid nad enamasti ju väiksemate gruppidena. Memuaarides kirjeldatakse aga ikka kohtumisi "läbistamatu soomusega" tankidega, kuna nad jäävad tõenäoliselt paremini meelde.

Postitatud: 24 Nov, 2005 17:25
Postitas Troll
andrus kirjutas: ps. minu arvates 3.7 cm pak oli okei relv 1941.a. jaoks. Kõik paistavad ära unustavat, et nõuk.armees oli meeletu hulk t-26 ja bt tanke, milledega need kahurid tulid ilusasti toime. T-34 ja Kv jaoks suudeti raskemad kahurid ka kohale organiseerida, tegutsesid nad enamasti ju väiksemate gruppidena. Memuaarides kirjeldatakse aga ikka kohtumisi "läbistamatu soomusega" tankidega, kuna nad jäävad tõenäoliselt paremini meelde.
Eks see sakslaste hädakisa hakkaski rohkem 41.a sügisel kostma, kui see tohutu suur vene kergetankide vägi oli juba kaotatud (puruks lastud, kütusepuudusel või rikete tõttu hüljatud, lihtsalt maha jäetud) ja T-34 ning KV-de protsentuaalne osa nõukogude tankivägedes järsult suurenes.

Postitatud: 24 Nov, 2005 17:28
Postitas Un' Recluta
Ma ei viitsinud kogu peatükki tõlkima hakata, seal on ka järgmistest aastatest juttu. :lol:

Seda tehniliste rikete kõrget prossa mainib tänapäeval isegi Modelist-Konstruktor, korralikest vene entsüklopeediatest rääkimata. Minule meenusid hoopis Jakovlevi memuaarid, kus mees esitas väga huvitava põhjenduse selle kohta, miks tema hävitajatel äkki kümnete kaupa vineer tiiva pealt lahti tulema hakkas. Õpetlik värk!

Postitatud: 24 Nov, 2005 18:59
Postitas ugandiklubi
ps. minu arvates 3.7 cm pak oli okei relv 1941.a. jaoks. Kõik paistavad ära unustavat, et nõuk.armees oli meeletu hulk t-26 ja bt tanke, milledega need kahurid tulid ilusasti toime.
Arvestades kurbi kogemusi talvesöjast ja ka hispaanija kodusöjast ,hakkasid venelased oma vanematele tankidele paigaldama lisa soomust (mis muidugi halvendasid nende käiguomadusi ja pöhjustasid küiguosa rikkeid ),nii et ka vanemate tankide tabamine läks pak-36 raskemaks http://www.militaar.net/viewtopic.php?t=701

Postitatud: 25 Nov, 2005 10:25
Postitas Würger 190G
Aga ikkagi T-34 toodeti meeletult sõjaajal ja KV ning IS rasketankide töökindlus jättis soovida. Vaadake uuemat venekeelset kirjandust!

Postitatud: 25 Nov, 2005 12:20
Postitas ugandiklubi
:wink: Seda kindlasti ,et vene värk ju . Aga teisalt oli ka neid lihtne remontida ja ega saksa masinad oma töökindlusega ei hilanud ( näiteks esimesd panter tankid ,millega ei saanud üle paari kilomeetri sõita kuna mootor kuumenes üle ja sellised näiteid vöib palju tuua )

Postitatud: 25 Nov, 2005 17:25
Postitas andrus
ugandiklubi kirjutas:Arvestades kurbi kogemusi talvesöjast ja ka hispaanija kodusöjast ,hakkasid venelased oma vanematele tankidele paigaldama lisa soomust (mis muidugi halvendasid nende käiguomadusi ja pöhjustasid küiguosa rikkeid ),nii et ka vanemate tankide tabamine läks pak-36 raskemaks
Järgmine kord too ka arvud, palju mingit tehnilist lahendust kasutati, et teised foorumiliikmed saaksid hinnata selle lahenduse mõju sõjategevusele. Seekord näen ise natuke vaeva. Kõigepealt tankide koguarv 1.juuni 1941.a.:
http://militera.lib.ru/research/meltyukhov/12.html , tabel 57. Nõukogude Liidus oli tol ajal kasutusel klassifikatsioon, kus tankid jagati viide kategooriasse:
1. uued, kasutamata
2. kasutusel, siia alla arvati ka jooksvat remonti vajavad (näit: aku, roomikulülide või tugirataste vahetamine)
3. keskmist remonti vajavad
4. kapitaalremonti vajavad
5. kasutamiseks kõlbmatud

meltjuhov on seal tabelis toonud tankide koguarvu ja sulgudes 1. ja 2. kategooria alla käivad masinad.

Nüüd lisasoomusega masinad. Allikateks kasutasin Frontovaja Illustratsija raamatuid tankidest T-28, T-26 (1.raamat) ja KV (1.raamat), lisaks "kollaste polkovnikute" BT raamat. Nendes on järgmised numbrid:
1. T-28 lisasoomuse said sadakond masinat (kolmandik kasutuskõlblikest)
2. paarsada T-26 (kaduvväike osa kasutuskõlblikest)
3. teadmata, ent väike arv BT (samuti kaduvväike)
4. teadmata arv KV, kõik lisasoomusega masinad tulid Leningradist ja tegutsesid väegrupi Nord alal.

väidan, et lisasoomusega tankide arv oli praktiliselt olematu ja selle võib jätta arvestamata.
näiteks esimesd panter tankid ,millega ei saanud üle paari kilomeetri sõita kuna mootor kuumenes üle ja sellised näiteid vöib palju tuua
tore oleks, kui oleks viide juures, kust see näide võetud on, me ei taha ju niisama lahmida siin ? ;)

Postitatud: 26 Nov, 2005 0:04
Postitas ugandiklubi
На первые 250 Ausf D (также обозначались как Ausf D1) устанавливался двигатель Maybach HL 210 P 30. Panzerkampfwagen V Panther Ausf D(D1) и Ferdinand, наряду с другими новыми типами танков, впервые участвовали в боевых действиях в ходе операции "Zitadelle", в июле 1943 года, в составе 52-го и 53-го танковых полков. Из-за технических проблем, от которых не удалось полностью избавиться, многие Panther сломались ещё до начала или в ходе боёв этой операции http://www.achtungpanzer.bos.ru/panther.htm see üks koht kus viitakse selle probleemile .

Postitatud: 26 Nov, 2005 23:03
Postitas ugandiklubi
Pilt

Postitatud: 01 Dets, 2005 23:32
Postitas ugandiklubi
:P On kellegil pilte sihiku ja luku kohta

Postitatud: 02 Dets, 2005 2:11
Postitas igavesti eilne
Kui pead piltide all silmas fotosi, siis:
http://toadmanstankpictures.com/pak.htm
http://svsm.org/gallery/37mm_pak-35-36
Kliki vajalikule pildile ning ongi lukud ja sihikud lähivaates. Sihikud pole küll siin ehk täiskomplektis?