Loodan siiralt, et uusmario tugineb oma väidetes isiklikele kogemustele, mitte ainult tehnilistele andmetele ja külanaiste jutule, paistab aga, et minu eelmise postituse on ta siiski diagonaalis läbi lugenud
Vene soomukid suudavad käigult uletada mis tahes jõe ja väheste jõgede nurk on nii suur,et BMP-2 üles ei saaks.T-80 suudab ettevalmistuseta ületada umbes 2meetri sügavusi veekogusi,ettevalmistuesega (kuskil 20-30minutiga või vähemaga valmis seatav) suudab ületada kuni 5 meetri sügavusi jõgesid,kuna T-80 on ületanud laiemaid ja mudasemaid jõgesid kui ükski Eesti jõgi,siis vaevalt jõgede ületamine neile probleemiks saaks.
Muidugi suudavad, kui jõe põhi on kõva ja kivine, aga mis saab neist veekogudest, millel ei ole? Kaldun kahtlustama, et enamikul meie jõgedel ei ole... Jõgede kaldad ei ole tõesti eriti järsud, aga mõelgem ka sellele, milline on pinnas kamara all. Enamasti On Eestis pinnas rohkem või vähem savisegune, millel kamar libisema hakkab, seetõttu võib tehnilistes andmetes kirjapandud tõusunurga julgelt 2/3 või isegi 1/2 korrutada.
Kus on T-80 ületanud laiemaid ja mudasemaid jõgesid? Kas nii, nagu Suvorov kirjeldas oma "Vabastaja"s? Mina olen näinud videot, milles Marder 2 (JVLM) jääb kinni tavalisse magistraalkraavi... Soome soomusüksustes küll ei väidetud, et mütsiga lüüa...Kui uusmario ütleb, et ta ise on tankistina teeninud ja kõik tankistid tema väeosas olid selleks võimelised, siis heiskan siinkohal valge lipu, seni aga väidan, et iga jõe forseerimine väljaspool tulekontakti lisab pataljonisuuruse eelüksuse liikumisajale u tunni kuni 2. Tulekontakti ja mineeringute lisamisel aga vähemalt 2-6 tundi.
Lisaks võib arvata ,et venelastel on ka sillapaigaldus masinad või siis vähemalt pioneerid,et ehitada bontoonsillad.Nii,et vaevalt suudaks jõed Vene armeed üle mõne tunni kinnihoida.
Loomulikult on neil ka sillad ja pontoonsillad. Venelane võib olla idioot, aga mitte loll. Aga pöördugem tagasi jõgede arvu juurde, mis jäävad Narva ja Tallinna vahele. Palju neid siis on? Kui palju on diviisi või brigaadi liikuvustagamissalgas keskmiselt sillaühikuid? Mitu silda on ühele jõele vaja asetada, et tagada nt pealetungil MLD normaalne tagalateenindus? Ühe püsiva välisilla rajamiseks kulub sõltuvalt ettevalmistuste tegemise mahust ja materjali kättesaadavusest, samuti vajalikust kandevõimest u ööpäev kuni 4, peale seda võib rääkida soomus- ning pontoonsildade ümberpaigutamisest.
Meredessandiga on asi muidugi nukram, Eesti rannik on suures osas dessandi maandamiseks sobiv, seega on maandumiskohta väga keeruline ennustada. Siinkohal näen ainsa võimalusena meremiinide masilist kasutamist, nende tagavara kohta andmed aga kahjuks puuduvad.