4. leht 6-st

Re: Mercurius - kas on ka elulooma?

Postitatud: 27 Dets, 2013 9:29
Postitas Hertsog
alustame algusest:
Lakkisin siis esimese kihi peale ja hakkasin dekaale paigaldama.
mis lakk ? akrüül või "email" ? kaua kuivada lasid ? viimastest loobusin ammu, kuna need kuivavad pool igavikku ja siis veel paar tundi peale. akrüüllakk samas kuivab oluliselt inimlikuma ajaga.
Kui asjad peale sain, siis lakkisin ettevaatlikult üle. Tegin siis Italeri akrüülvärviga pesu (õlivärviga ei julgenud) ja guašš värvidega paneelivahed.
jällegi. sama lakk ? kaua kuivada lasid ? kui lakk on korralikult kuivanud, võib teha õlivärvidega pesu. kõige kiiremini kuivav pesu sellisel juhul on õlivärv mis on lahjendatud tulemasina bensiiniga. mina lasin sellega oma Me-262 üle nagu nalja... guaššidega pesemist olen alati pidanud ropuks ja jumalavallatuks tegevuseks. leidub teisi, kes nii ei arva. akrüülvärvidega pesu viin läbi ainult pinnal mis on emailidega värvitud. ja seda ka erandjuhul. ja alatine kuldne reegel: kui kahtled, las kuivab... võibolla isegi päevakese :)

vast on abi...

Re: Mercurius - kas on ka elulooma?

Postitatud: 27 Dets, 2013 10:38
Postitas Joss Metsast
Akrüüllaki puhul peab õlipesuga siiski ettevaatlik olema, vähemasti testorsi akrüüllakk ei kannat tärpentiini. Tulemasinabensuga võib tulemus parem olla, ei tea. Selles suhtes on emaillakk lollikindlam, tõsi , kuivab tõesti terve öö.. Üks võimalus on veel "põrandavaha" kasutamine .

Levar

Re: Mercurius - kas on ka elulooma?

Postitatud: 27 Dets, 2013 11:25
Postitas Mercurius
Juttust võiks ju nagu mulje jääda, et kogu keemia toimus 10 minutiga. Tegelikult toimusid tegevused 10 päeva jooksul, nii et kuivamisega ei tohiks probleem olla.

Lakk oli Testors email matt 1160, nitrolahustiga lahustatult, et läbi aerograafi tuleks. Loomulikult oleks pidanud kasutama läikivat või põrandavaha. Arvasin lihtsalt, et matt on pärast pesuks parem.

Värvin ModelMasteri emailidega ja sellepärast õli ja tärpentiiniga pesu pelgangi. Lollikindlam oli akrüüliga proovida. Musta guaššiga tegin ainult paneelivahed, kuna neid oli peetimineku korral (randid) võimalik lokaalselt puhastada. Asi ka selles, et paneelivahed on nii õrnad, et õliga või akrüüliga tehes ja pärast vatitikuga puhastades ei jäänud vahedesse suurt midagi. Testisin tagumise tiiva alumise poole peal.

Eks ta mul selline katsetuste periood on, proovisin tesiks arado peal isegi paneelivahesid täita akvarellidega. Suurt vahet guaššiga nagu ei märganud, kui matt lakiga pärast üle lakkida.

Ma arvan, et jama algallikas olid siiski dekaalid, juba pealepanek oli piin. Eks nüüd näis, kuidas kriisist välja tulen. Plaanis on oodata ja kui dekaalid saabuvad, probleemsemad (tiiva) dekaalid välja vahetada. Kere peal on hetkel asjad talutavad. Loodetavasti ajas see nii ka jääb ja uusi üllatusi ei tule. Pean nüüd ainult välja nuputama, mis ma selle ristiga teen.

Mis point selle paneelivahede eelvarjutamisel (pre-shading) on kui pärast ikka üle pesed (pin wash)?

Re: Mercurius - kas on ka elulooma?

Postitatud: 27 Dets, 2013 14:39
Postitas Hertsog
Lakk oli Testors email matt 1160, nitrolahustiga lahustatult,
sügavalt isiklik aga aastatega selgeks õpitud: viska minema see lakk. osta akrüüllakk. lahjendub veega ja on lollikindel. mul sai kõrini nendest igavesti kuivavatest mööbli ja testorsi lakkidest. kui spetsiaalset mudeli akrüüllakki ei leia (Vallejo-t kasutan ise), siis mine kunstipoodi: seal müüakse ka akrüüllakke. nee don mõeldud küll maalide katmiseks, kuid ma olen need mudelitega ka ära katsetanud. töötavad. ja ei white-spiriti, tulemasina bensiini, ega ka mitte piirituse ja veega läbi viidavad pesud seda kihti ei lõhu. nitro lõhub, aga üldiselt see lõhub kõike...
Ma arvan, et jama algallikas olid siiski dekaalid
pool tõde. ma arvan et lakk oli enamuses süüdi.
Mis point selle paneelivahede eelvarjutamisel (pre-shading) on kui pärast ikka üle pesed (pin wash)?
sisetunde küsimus. reeglina on nii, et preshading annab üldise värvitonaalsuse muutuse, seda mudiugi juhul kui katad ikka õhukeste kihtidega ja ei mata seda eelvarjutust põhivärvi alla lõplikult ära. pinwash aitab järgi paneelivahed ning needid/poldipead vms. kõik on maitse asi ning sõltub põhivärvi heledusest.

Re: Mercurius - kas on ka elulooma?

Postitatud: 22 Veebr, 2014 0:26
Postitas Mercurius
Foorumit lugedes on meelde jäänud tõdemus: mudelist tunneb mudeli karbist rõõmu kolmel korral: 1. siis kui karbi (netist) ostab, 2. siis kui karbi avab ning 3. siis, kui mudeli valmis saab.... või maha müüb....

Esimese kahega on lihtne, neid võib osta raha eest. Mudeli valmissaamine on aga kaiff, mida iga päev ette ei tule. Tänu kõrgematele jõududele, eks ma ikke ise punnitasin pisut kah, õnnestus mul jällegi üle pika aja seda tunnet nautida. On ikka nauding, kui vaatamata takistustele, katsetustele, pimeduses kompamistele ja ebaõnnestumustele saab kätte tulemuse, mille üle võib rahu tunda. Eriti veel juhul, kui seda kannatab veel teistelegi näidata.

Henschel Hs 126

Pilt
Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Loodetavasti suudan teemat esileheküljel ka edaspidi hoida :wink:

Re: Mercurius - kas on ka elulooma?

Postitatud: 22 Veebr, 2014 8:15
Postitas calico
Tõesti hea töö! Edu edaspidiseks!

Re: Mercurius - kas on ka elulooma?

Postitatud: 22 Veebr, 2014 8:21
Postitas Hertsog
tõesti väga hästi tehtud ! ja pildistatud ka suurepäraselt. negatiivset nagu ei oskagi hetkel midagi välja tuua.

Re: Mercurius - kas on ka elulooma?

Postitatud: 22 Veebr, 2014 9:56
Postitas FW Anton
Suurepärane teostus! Ainult üks soovitus: kui mudeli tutvustust teed pane ikka mõõtkava ka juurde, et ei peaks pead murdma selle kallal.

Re: Mercurius - kas on ka elulooma?

Postitatud: 22 Veebr, 2014 14:35
Postitas kalle
Hea näha, et sa peale väikst äpardust dekaalidega asjaga lõpuni läksid ja tulemus on tõesti hea. Mulle tundub kõrvuti seisvaid pilte vaadates, et päris lennukil on kõhualune tumedam, kui mudelil. Ja kuna tegu on vist 1/48 mudeliga, siis sellises mõõtkavas oleks antenni isolaatorid juba hea teha. Väike asi aga annab palju juurde. Kehtib ka 1/72 kohta, aga seal ei ole neid teinekord märgata.

Kk

Re: Mercurius - kas on ka elulooma?

Postitatud: 22 Veebr, 2014 22:22
Postitas fossiil
Mina ei valda niipalju teemat, et miskit erilist ebakõla märgata, nii et minu poolt aplaus sellise ponnistuse eest!
Tihtipeale kipuvad ka väiksemat sorti ümbertegemist nõudvad asjad päris pikaks ajaks seisma jääma

Re: Mercurius - kas on ka elulooma?

Postitatud: 23 Veebr, 2014 21:35
Postitas von manstein
Kestvad kiiduavaldused!

Ülemised kaks fotot näitavad veenvalt, et autori ponnistused on tabanud otse kümnesse..

No ei märka erisusi.
Seda nii mudelikoostamise kui ka pildistamise koha pealt..

Meistriklass!

Re: Mercurius - kas on ka elulooma?

Postitatud: 21 Mai, 2014 8:51
Postitas Mercurius
Aeg on möödunud ja vanad võlad tahavad tasumist.

Lubasin endale, et mu esimene tank valmib jõuludeks, kuid hea, et ta enne jaanipäevagi valmis sai.
Päris rahule ei jäänud, kuid masina kallal lõputult nokkida ka ei tasu.

Sai teine selline suviselt mullane 1/48.

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Järgmisena on plaanis Arado ära lõpetada.

Re: Mercurius - kas on ka elulooma?

Postitatud: 21 Mai, 2014 12:34
Postitas Joss Metsast
Suurepärane.

Sumpsi otsad vast võiks vähe tahmasemad olla aga see on puhas virisemine. Kampa punaväelasi oleks veel kukile vaja, nagu kirssi tordile.

Re: Mercurius - kas on ka elulooma?

Postitatud: 24 Mai, 2014 21:55
Postitas von manstein
Ütlemata ilus tulemus.

Eriti vapustab meisterlik dekaalide pealepanek..

Küll aga jääb lindi läbiripe tiba kunstlik. Sarnastel masinatel pidi normaalseks kulgemiseks roomik olema vähe rohkem pingul..

Aga noh, kunst nõuab ohvreid.. :)

Re: Mercurius - kas on ka elulooma?

Postitatud: 21 Juul, 2014 12:54
Postitas Mercurius
Arado Ar 95 SAGr. 127 (6R + LL) 1/48


Remi Milk ja Korneli Kallas Arado Ar 95 6R + LL Rootsis.

Pilt

Pilt


SAGr. 127 Arado Ar 95 Ülemiste järvel.

Pilt

Pilt


Arado Ar 95 SE-AOD (SAGr. 127 6R + BL Harry Anelin) Rootsis.

Pilt

Pilt



Sais siis esimene epo valu valmis.
Oli päris pikk pingutus. Hetkel ongi selline tühi tunne.
Olin kohe alguses võtnud eesmärgiks iga pisima detaili ja viimistlusega mitte lolliks kätte minna.
Tagantjärele võib öelda, et lennuk kukkus välja üle ootuste ok. Üldjoontes jään rahule.
Ainukene asi, mis häirima jäi ,olid tiibade, kere ja pontoonide vahel olevate konstruktsioonitalade ebatäpsed ühendused: siit-sealt jäid kerged vahed sisse.

Tehnilist infi ka.

Olen püüdnud katsetada ja leida minule sobivaid lahendusi mudelite kokkupanemisel ja värvimisel.
Äkki on mõni ka teistele abiks.

Trossid ja antenni tegin EZ Line-ist
http://www.berkshirejunction.com/ezline.html
http://www.ebay.com/itm/2-EZ-Line-Charc ... OU:GB:3160

On selline veniv niit-lint. Normaalse tulemuse jaoks ei tasu väga pingule tirida.
Paigaldamise tegin nii, et kui lennuk enam-vähem valmis, eemaldasin vastavast kohast peene puuriga värvi,
teritatud otsaga hambatiku abil Super Attacki tilk ja niidi ots auku. Kergelt puhud peale ja ongi olemas.
Võib ka niidiotsa liimiga kokku teha ja vastavasse kohta asetada. Sellisel juhul tugevndasin hiljem lisa liimitilgaga.
12 trossi ja antenni paigaldamine läks tund aega.

Kuna 30m ostmine väikese lennuki tegemisel ei ole väga mõistlik tegevus, siis võiks mõni mudelipood 30m rulli osta ja 3m kaupa niiti edasi müüa.

Antenni isolaatorid tegin (sinisest)kontorinätsust + Super liim. Väikeseid detaile kannatab nii päris teha.

Üldine värvimise skeem on selline: email alla, effektid vee baasil värvidega ning lõpuks email lakk peale.

Kuna ette varjutamine (pre-shading) ei ole minu puhul andnud piisavalt head tulemust, siis paneelide vahed olen üle teinud guašš pin wash iga.
See muidugi võtab aega. Eelis on see, et saab ebavajaliku värvi stressivabalt eemaldada.

Eelnevalt kirutud Testors email matt 1160 lakk on tegelikult täitsa hea lakk, kui sa selle peale dekaale muidugi ei pane.
Üllatuste vältimiseks kasutan nüüd nitro asemel originaal lahustit, et lakk läbi aerograafi läheks.

Dekaalide jaoks kasutan parketivaha. Teen dekaali põhjad pintsliga siledaks, lasen ära kuivada (minu tempo juures suisa päevi) ja siis veega/vahaga dekaalid peale.

Parketivaha kasutan veel ka kupli läikivaks tegemiseks.

Kupli värvimiseks kleebin nüüd aknaosad maalriteibiga lihtsalt kinni.

Andmaks lennukile mulje, et värv on kerelt maha kulunud, kasutasin akrüül metallik värvi jõuliselt veega lahustatult (filter).
Kuivpintsel tundus nagu liiga jõuline ja riskantne.

Värvi steriilsuse kaotamiseks ja mõningase määrdumise tekitamiseks kasutasin tumeda (hall) akrüüliga (filter) pesu.

Detailide kinnitamisel kasutasin aukude ettepuurimist ja metall-tüübleid.

Kokpiti tegemisel kasutasin tumedat pesu ja metallikuga kuivpintslit, natuke tolmutasin põrandat savi jägede saamiseks ka.
Pastellidega tolmutamisel on minumeelest see jama, et kui tolmutada pastell+vee(või viin) lahusega, siis annab pärast neid jääke ikka maha nühkida.
Sellepärast, kui kannatab, tolmutan pastelli tolmu lihtsalt pintsliga (sumbmutaja tahm).

Kokpiti värvimine nõuab muidugi veel õppimist, ei kuku teised väga usutavad välja...
Paisab, et ainult pesu ja kuivpintsel ei anna piisavalt head tulemust.


Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt


Võiks nagu arvata, et vesilennuk on selline väike ja nunnu aga tegelikult on teine ikka paras kolakas :)

Järgmisena tuleb loodetavasti paar katsetust 1/48 maapealse tehnika näol (nii plastik kui ka epo).