Re: Laevaühendus saartega.
Postitatud: 05 Nov, 2014 12:02
Isand Some, ei viitsi praegu küll arvutama hakata, aga kas sellesse liisinguhinda on sisse rehkendatud ka algne sissemqks ja jääkväärtus? Ma millegipärast kipun pisut kahtlema
Militaarteemad minevikust kaasaega
https://militaar.net/phpBB2/
Ah nüüd on 0,15 ühikuta suurus juba tekkinudNjah, mul kukkus kohe kivi südamelt, et sa ei loegi mind mu oma Subaru Outbackiga kõvatajate hulka
Mul olid muidu kerged süümepiinad sellepärast ja bussipeatustest mööda sõites katsin näo kinni.
Aga selle 0,15 kohta on meil excel tehtud, aga tõesti ei viitsi seda sulle saatma hakata. Aga sa ei ole TÕESTI AINUKE kes omaarust arvutada oskab.
Järelikult on teil kas valesti arvutatud või paned sina huupi ega taha tunnistada, et oled ka ekslik (kahtlustan viimast).Me oleme oma firmas arvutanud, et keskmine auto kilomeetrikulu on 0,15 senti/kilomeeter
40 000 aastaläbisõit on Eesti oludes küllaltki suur.Miks sa siia kõvatamise autosid pakud? :O Sõidan ise liisingautoga, hinnaga €21000, keskmine diislikulu ametlikult ca 4.6l/100km, tegelikult ikka 5l/100. Liisingmakse + kindlustus on mul €340. Eelmisel aastal sõitsin läbi 40000 kilomeetrit, aastahooldus maksis €240
Sissemaks oli 0%, nii et see on sees. Jääkväärtus 25% läheb liisingperioodi lõpus (5 aastat) järgmise auto sissemaksuks. Nii et järgmine auto tuleb mulle 25% väiksema liisingmaksega loodetavasti.Lemet kirjutas:Isand Some, ei viitsi praegu küll arvutama hakata, aga kas sellesse liisinguhinda on sisse rehkendatud ka algne sissemqks ja jääkväärtus? Ma millegipärast kipun pisut kahtlema
Absoluutselt nõus. Teen isikliku autoga (veider eks?) töösõite erinevate linnade vahel ja kilomeetreid tiksub. Auto omamisel on siis majanduslikku mõtet, kui sa seda tõesti ka sõitmiseks kasutad. Väikeste läbisõitude puhul mõistlikum juba kasutada pigem ühistranspordi+takso kombinatsiooni. Või siis osta ülevaatuse läbinud €500 ront, sõita kuni kannatab, siis lammutusse ja võtta järgmine ront.Kapten Trumm kirjutas:40 000 aastaläbisõit on Eesti oludes küllaltki suur.Miks sa siia kõvatamise autosid pakud? :O Sõidan ise liisingautoga, hinnaga €21000, keskmine diislikulu ametlikult ca 4.6l/100km, tegelikult ikka 5l/100. Liisingmakse + kindlustus on mul €340. Eelmisel aastal sõitsin läbi 40000 kilomeetrit, aastahooldus maksis €240
Selliste läbisõitudega tasub juba liisingut maksta.
Minul on nt nelja ja poole aastaga tööauto läbisõit 54 000 km.
Saigi välja ostetud, sest nii väikse läbisõiduga on liising+kaasnevad kulud ebaproportsionaalselt suured.
Autosalongide kasutatud autode platsidel on küll ja veel autosid, millel on 5 aastaga näiteks läbisõit 50 000 km.
0,2 eur/km on juba usutav (ja on märksa suurem arv kui 0,15 senti).Ma tõin üldiselt tabelist oma auto kulud välja, need tulid natuke suuremad kui firma keskmine 0,15 on, aga mul on ka kõige kallim ja janusem auto.
Liisingumaksed 36*270=9720
Kütusekulu 36 kuud, ca 120 000 km =12168
Talverehvid 400
Hooldused 400
Kindlustused 930
Kokku 23 618 > 0,196 EUR/km
Mihuke Subaru alla 10 tonni maksab? Või on tegu vanema masinaga? Sellisel juhul tundub hoolduse hind kummaliselt olematu- Subaru peaks üks kallima remondihinnaga masin olema, kui aeg sinnamaale jõuab.mx77 kirjutas:Ma tõin üldiselt tabelist oma auto kulud välja, need tulid natuke suuremad kui firma keskmine 0,15 on, aga mul on ka kõige kallim ja janusem auto.
Liisingumaksed 36*270=9720
Kütusekulu 36 kuud, ca 120 000 km =12168
Talverehvid 400
Hooldused 400
Kindlustused 930
Kokku 23 618 > 0,196 EUR/km
Sedapidi arvestamine pole ju päris korrektne, LOOTA võib igasugu asju, a rehkendada tuleks reaalsuse piirides. Kui majandusseis näitaks viie aasta pärast sedapidi keerata võtab, et vana autot enam uue sissemaksuks ep taheta ja kästakse rahakott lahkelt lauda lüüa või vanaga edasi sõita. Vabandust OT pärast.Some kirjutas:Sissemaks oli 0%, nii et see on sees. Jääkväärtus 25% läheb liisingperioodi lõpus (5 aastat) järgmise auto sissemaksuks. Nii et järgmine auto tuleb mulle 25% väiksema liisingmaksega loodetavasti.Lemet kirjutas:Isand Some, ei viitsi praegu küll arvutama hakata, aga kas sellesse liisinguhinda on sisse rehkendatud ka algne sissemqks ja jääkväärtus? Ma millegipärast kipun pisut kahtlema
Ühisnimetajaks on meil sinuga üsna korralikud läbisõidud. Autolehes muidu peavad ajakirjanikud oma sõidukite kulupäevikuid, enamik sõidab pruugitud autodega, võrdlemisi väikseid otsi ja kulud kilomeetrile koos remondiarvetega umbes sama nagu meil uute autodega. Erandiks olid vanad luksusautod, nonde kilomeetrihind oli küll röögatudmx77 kirjutas:Ma tõin üldiselt tabelist oma auto kulud välja, need tulid natuke suuremad kui firma keskmine 0,15 on, aga mul on ka kõige kallim ja janusem auto.
Liisingumaksed 36*270=9720
Kütusekulu 36 kuud, ca 120 000 km =12168
Talverehvid 400
Hooldused 400
Kindlustused 930
Kokku 23 618 > 0,196 EUR/km
Vabandust, see oli tõesti minu näpukas, et kirjutasin 15 senti asemel 0,15 aga sinu taksohinnani jääb ikka veel arenguruumi.Kapten Trumm kirjutas:0,2 eur/km on juba usutav (ja on märksa suurem arv kui 0,15 senti).Ma tõin üldiselt tabelist oma auto kulud välja, need tulid natuke suuremad kui firma keskmine 0,15 on, aga mul on ka kõige kallim ja janusem auto.
Liisingumaksed 36*270=9720
Kütusekulu 36 kuud, ca 120 000 km =12168
Talverehvid 400
Hooldused 400
Kindlustused 930
Kokku 23 618 > 0,196 EUR/km
Täpsemalt 133 korda on vahe.
Läbisõit 40 000 km aastas pole ja just väike.
Olen miskipärast arvamusel, et kui etteveo ja planeerimisega õnnestub tagada reisirongide keskmine 50% täituvus, siis kütuse, personali ja hoolduskulud teevad ühe reisijakilomeetri kohta bussidele pika puuga. Vähemalt Tallinn-Tartu, Tallinn-Pärnu või Tallinn-Narva otstel.
Paraku puuduvad mul teadmised rongide kütusejanu ja hooldamise kohta.
Kuidas bussifirmad hooldavad, on üldiselt teada, mida väiksem liin, seda romum buss ja seda rohkem igasugu politseireididega tuleb välja lugusid siledatest rehvidest, tikud silmalaugude all sõitvatest bussijuhtidest, külmetavatest reisijatest ja küljest kaduvatest juppidest.
Liisinguautot ei ole kunagi mõtet kapitalirenti võtta, see on täiesti mõttetu.Lemet kirjutas:Mihuke Subaru alla 10 tonni maksab? Või on tegu vanema masinaga? Sellisel juhul tundub hoolduse hind kummaliselt olematu- Subaru peaks üks kallima remondihinnaga masin olema, kui aeg sinnamaale jõuab.mx77 kirjutas:Ma tõin üldiselt tabelist oma auto kulud välja, need tulid natuke suuremad kui firma keskmine 0,15 on, aga mul on ka kõige kallim ja janusem auto.
Liisingumaksed 36*270=9720
Kütusekulu 36 kuud, ca 120 000 km =12168
Talverehvid 400
Hooldused 400
Kindlustused 930
Kokku 23 618 > 0,196 EUR/km
Jah, loomulikult võib teisiti minna. Liisingperioodi lõpus on mu autl veel 2 aastat garantiid alles, nii et võib-olla ostan hoopis välja. Aga siis on see juba järgmiste aastate kulu. Ja ühtlasi ka kõvasti väiksem kulu, auto hind siis ju ainult veerand praegusestLemet kirjutas:Sedapidi arvestamine pole ju päris korrektne, LOOTA võib igasugu asju, a rehkendada tuleks reaalsuse piirides. Kui majandusseis näitaks viie aasta pärast sedapidi keerata võtab, et vana autot enam uue sissemaksuks ep taheta ja kästakse rahakott lahkelt lauda lüüa või vanaga edasi sõita. Vabandust OT pärast.Some kirjutas:Sissemaks oli 0%, nii et see on sees. Jääkväärtus 25% läheb liisingperioodi lõpus (5 aastat) järgmise auto sissemaksuks. Nii et järgmine auto tuleb mulle 25% väiksema liisingmaksega loodetavasti.Lemet kirjutas:Isand Some, ei viitsi praegu küll arvutama hakata, aga kas sellesse liisinguhinda on sisse rehkendatud ka algne sissemqks ja jääkväärtus? Ma millegipärast kipun pisut kahtlema
Siin tegelikult sama nagu autodega - autodel mida suurem läbisõit, seda väiksem kulu kilomeetrile. Aga rongide puhul pole mitte täituvus niivõrd oluline, kuivõrd mitu inimest üks rong ühe reisiga ära veab. St, on oluline vahe kas esmaspäevane Tartu rong võtab peale 600 inimest või 140. Teema algataja viitas nagu hakkaks Haapsalu rongi kasutama ca 300 inimest päevas. See on siis kaks Elroni rongitäit. Piletitulu tuleks umbes €3000 päevas. Nüüd küsimus, palju päevased kulud raudtee haldamiseks (kaubavedudeks seal ju seda ei kasutataks?) ja rongide ülalpidamiseks on? Maanteega selles osas lihtsam, et see peab nagunii olemas olema, nii et kulutusi teehoolduseks kokku hoida ei saa. Raudteed on võimalik asendada maanteetranspordiga, vastupidi paraku mitte. Nii et küsimus on puhtalt - kui palju me oleme nõus raudteeühendusele peale maksma? Sest tulu ei hakka see iial tooma.Kapten Trumm kirjutas: Olen miskipärast arvamusel, et kui etteveo ja planeerimisega õnnestub tagada reisirongide keskmine 50% täituvus, siis kütuse, personali ja hoolduskulud teevad ühe reisijakilomeetri kohta bussidele pika puuga. Vähemalt Tallinn-Tartu, Tallinn-Pärnu või Tallinn-Narva otstel.
Paraku puuduvad mul teadmised rongide kütusejanu ja hooldamise kohta.
Kuidas bussifirmad hooldavad, on üldiselt teada, mida väiksem liin, seda romum buss ja seda rohkem igasugu politseireididega tuleb välja lugusid siledatest rehvidest, tikud silmalaugude all sõitvatest bussijuhtidest, külmetavatest reisijatest ja küljest kaduvatest juppidest.
Eespool ma ütlesin välja selle poliitiliselt ebakorrektse tõe - et bussifirma ei osale taolises ulatuses infra korrashoius nagu raudtee ja kaudselt maksvad rasketranspordi lõhutud teid kinni ka need, kes ei lõhu (nt sõiduautod). Muide, kehtivas seaduse järgi on ka rongikütus aktsiisimaksuga, kuid praegu (veel) on raudteel lubatud kasutada erimärgitatud (st odavama aktsiisiga) kütust. Igasugu viietasandiliste viaduktide halastamatu ehitus lihtsalt toetab ka tulevikus sõiduautostumist ning ühistranspordi kiratsemist.Maanteega selles osas lihtsam, et see peab nagunii olemas olema, nii et kulutusi teehoolduseks kokku hoida ei saa. Raudteed on võimalik asendada maanteetranspordiga, vastupidi paraku mitte. Nii et küsimus on puhtalt - kui palju me oleme nõus raudteeühendusele peale maksma? Sest tulu ei hakka see iial tooma.