Kapten Trumm kirjutas:Tegelikult sa ei süüvinud jutu tausta.
Siin on osade tegelaste modus operandi taoliste küsimuste ilmumise just selline, et "näita mustvalgelt, kust eelarvest sa selle võtaksid".
Aga ka "nimeta nimeliselt need kahjurid, kes selle otsuse tegid ja esita süüdistus" jne.
Vastasin, et näed sealt võtaksin. Edasi tõsiseid argumente ei tulnud, raskesti usutav jutt puudustkannatavatest ajateenijatest või sõdurikodust ostetava shokolaati mõjust motile.
Eiei... ma tean küll jutu tausta, sest olen lugenud pidevalt läbi kõik selleteemalised postid siin.
Lihtsalt mina ei poolda, et nn "lisaraha" võtta ajateenijate toetuse realt.
Iseasi oleks, kui seda toetust hakataks maksma Sotsiaalministeeriumi vahenditest (nagu nt. ajateenija lapsetoetust) ja Kaminale jääks see 3,5miljonit lisavahenditeks.
Summadest rääkides, siis nt.2014 planeeriti uute
tariifidega 2015 aastaks:
Kaitseväe eelarve tuleva aasta kavandisse on planeeritud ajateenijate toetuste maksmiseks 3 455 000 eurot
Erinevatest motivatsioonidest rääkides....
Sõdur 20.08.2014
Uue toetussüsteemi eesmärk on motiveerida ajateenijaid pürgima kõrgemale auastmele.
Siin foorumis paljutsiteeritud arvamusliider
Leo Kunnas arvab 2008 näiteks nii
Ajateenija toetus on praegu õnneks piisavalt suur, et sellest peaks jätkuma korteri eest maksmiseks, juhul kui tegu pole just kalli üürikorteriga.
Millega see toetuse olemasolu veel otseselt või kaudselt haakub?
Toetuse suuruse järgi (toetusmäärad on üheks etaloniks) arvestatakse vastavalt Kaitseväeteenistuse seadusele ka teatud karistusi/nõudeid ajateenija enda vastu...
§ 218. Ajateenija ja reservväelase varaline vastutus
(4) Hooletuse tõttu tekkinud kahju korral vastutab ajateenija või reservväelane tekkinud kahju eest ulatuses, mille määramisel arvestatakse ajateenija või reservväelase teenistusülesandeid, süü astet, talle antud juhiseid, teenistustingimusi, talle makstud toetust, teenistuse iseloomust tulenevat riski, teenistussuhte kestust ja senist käitumist, samuti asutuse võimalusi kahjusid vältida.
(5) Kui kahju ei ole tekitatud tahtlikult, ei tohi nõutav hüvitis ületada kuuekordset toetuse summat.
§ 171. Distsiplinaararest
(9) Distsiplinaararestis oldud aja eest, välja arvatud distsiplinaararesti peatamise aeg sõjaväelisest väljaõppest osavõtuks ja distsiplinaararesti tunnistamisel seadusvastaseks, ei maksta tegevväelasele palka ega ajateenijale ja reservväelasele toetust.
või arvestatakse ka lisatagatisi...
§ 54. Ajateenija tagatised
(1) Ajateenijale makstakse ajateenistuse kestel igakuist toetust.
(3) Erakorralise seisukorra ajal ajateenistuse kestuse pikendamise korral makstakse ajateenijale ajateenistuses viibitud lisapäevade eest toetust enne erakorralise seisukorra väljakuulutamist määratud toetuse kahekordses ulatuses.
...mille tõttu on üheks kindlaks hoovaks (teiste seas) ajateenija motivatsioonide ja käitumise mõjutamiseks.
*
Head tabelid ja diagrammid EKV erinevatest kuluvõrdlustest 2014 nii EKV siseselt kui võrdluses teiste riikidega (PDF)
http://www.digar.ee/arhiiv/en/download/115147
***
Paneme "erinevus rikastab" raames siia ka teisest vaatevinklist lähenemise näite:
Seisukoht: Ajateenija toetust peaks hoopis tõstma....
http://www.kuulutaja.ee/ajateenija-vaad ... ud-saavad/
..seega IMHO olemasolev süsteem on praegu nn "kuldne kesktee". Minu arust oleks produktiivsem edastada/kuulutada soomuse juurdesaamiseks "olemasoleva EKV ressursi ümberjagamise" asemel sõnumit, et vahendeid on juurde vaja.
