4. leht 4-st
Re: GPSiga probleem
Postitatud: 19 Nov, 2021 1:16
Postitas Peeter
AMvA kirjutas:Peeter kirjutas:Mina enda Garminiga olen lennuki õhkutõusu 450km/h ja tiba pluss küll ära näinud, aga vat üleval õhus enam ennast majakatesse ära ei positsioneerinud.
Jama, isegi suvalise nuti odav GPS kiip suudab kenasti lennukis toimida.
Ma ei viitsi sellist targutamist rohkem kommenteerida kui, et stardis oli navi sees. Fikseerisin kiiruse. Lülitasin välja. Pärast üleval sisse lülitades enam ennast välja ei positsioneerinud kuigi akna all sai võimeldud küll nii küll naa.
Re: GPSiga probleem
Postitatud: 19 Nov, 2021 9:56
Postitas Kilo Tango
https://en.wikipedia.org/wiki/Coordinat ... t_ControlsIn GPS technology, the term "COCOM Limits" also refers to a limit placed on GPS tracking devices that disables tracking when the device calculates that it is moving faster than 1,000 knots (1,900 km/h; 1,200 mph) at an altitude higher than 18,000 m (59,000 ft).[3] This was intended to prevent the use of GPS in intercontinental ballistic missile-like applications.
Praktiliselt tähendab see märksa madalamaid kiirusi, kuna positsioneerimise vigade tõttu võib ka väiksematel kiirustel olla tulemuseks limiiti ületav kiirus. Olen ise telefoni GPS-ga suutnud ühe korra joosta ja ühe korra rattaga sõita ülehelikiirusel.
Re: GPSiga probleem
Postitatud: 19 Nov, 2021 21:15
Postitas AMvA
Peeter kirjutas:AMvA kirjutas:Peeter kirjutas:Mina enda Garminiga olen lennuki õhkutõusu 450km/h ja tiba pluss küll ära näinud, aga vat üleval õhus enam ennast majakatesse ära ei positsioneerinud.
Jama, isegi suvalise nuti odav GPS kiip suudab kenasti lennukis toimida.
Ma ei viitsi sellist targutamist rohkem kommenteerida kui, et stardis oli navi sees. Fikseerisin kiiruse. Lülitasin välja. Pärast üleval sisse lülitades enam ennast välja ei positsioneerinud kuigi akna all sai võimeldud küll nii küll naa.
Ega sinu targutamist kah ei viitsi lugeda.
Ma olen praktiliselt igal lennul kuskil täiskõrgusel ja -kiirusel trakkinud asukohta ja kiirust ning pole kunagi probleema olnud. Ja neid lende oli mul enne koroonat ikka vähemalt paar kuus. Sateliitide leidmiseks läheb aega, aga lõpuks saab alati näidu ette. Osta endale korralik navi või telefon parem.
Re: GPSiga probleem
Postitatud: 19 Nov, 2021 21:36
Postitas smr
Peeter kirjutas:Mina enda Garminiga olen lennuki õhkutõusu 450km/h ja tiba pluss küll ära näinud, aga vat üleval õhus enam ennast majakatesse ära ei positsioneerinud.
Su jutu illustreerimiseks sobib mu pilt aastast 2004

Re: GPSiga probleem
Postitatud: 20 Nov, 2021 11:12
Postitas Walter2
Mille alusel gps kõrgust määrab? Kas seadme suhtes kaugemale jäävate satelliitide põhjal (moodustub nn. kolmnurk)?
Re: GPSiga probleem
Postitatud: 20 Nov, 2021 12:02
Postitas retti
Walter2 kirjutas:Mille alusel gps kõrgust määrab? Kas seadme suhtes kaugemale jäävate satelliitide põhjal (moodustub nn. kolmnurk)?
Puhas trigonomeetria signaali kulgemise aja mõõtmisel sateliitide(min 3 ) ja aparaadi vahel.
Re: GPSiga probleem
Postitatud: 20 Nov, 2021 12:16
Postitas Kilo Tango
retti kirjutas:...
Puhas trigonomeetria signaali kulgemise aja mõõtmisel sateliitide(min 3 ) ja aparaadi vahel.
3 satelliiti annab asukoha.
4 satelliiti on vaja kõrguse jaoks.
https://www.e-education.psu.edu/geog160/node/1923#:~:text=Three%20satellites%20are%20needed%20by,the%20ability%20to%20calculate%20elevation.