4. leht 5-st
Postitatud: 15 Mär, 2011 2:19
Postitas Tarmo Männard
Aegajalt on sattunud ette pildid Saksa monstrumitest E-100 ja Maus. Viimati uurisin Hertsogi misterdatud mudeleid. Ja äkki turgatas pähe, miks nad alati kuidagi imelikud on tundunud.
Kustkohast juht ümbrust jälgib? Vaatepilusid pole, periskoope kah justnagu ei ole.
Või on Mausil ees kere keskel olev neljakandiline asjandus justament periskoop?
Aga sel juhul on teda vaid üks ja ta näeb otse ette. E-100 kere esiosal on üks lamp ja üks õigepisike junn....kas see ongi kõik, mille kaudu kolossi juhid pidid võitlusvälja kaema?
Või liikusid need kollid sarnastelt allveelaevadega, kus juht ei näegi, mis ümberringi toimub
Postitatud: 15 Mär, 2011 8:06
Postitas Satakas
jep...sonari ja kompassiga oligi manööverdamine lahendatud.
Postitatud: 15 Mär, 2011 14:12
Postitas Tarmo Männard
Päriselt? Vau!
See tundub olevat ju küll ettevõtmine, millele "ei leidu välismaiseid analooge"
Postitatud: 16 Mär, 2011 8:25
Postitas Satakas
ei, üldse mitte päriselt, ära usu hundi juttu. ma niisama nöögin ja nörritan.
Postitatud: 16 Mär, 2011 19:43
Postitas Tiam
Postitatud: 16 Mär, 2011 20:16
Postitas varing
Kas MAUS liikus elektrimootorite jõul edasi?
Postitatud: 16 Mär, 2011 21:44
Postitas Karuke
See vaatepilude-periskoopide asi võib olla väga lihtsasti seletatav.
Esiteks olid valmisehitatud tankid kõigest konstruktori-prototüübid.
Mis tähendab seda, et need masinad ei pruukinud olla üldse 100% kõigi viguritega komplekteeritud. Polügoonil polnud neid asju võibolla lihtsalt vaja.
Teiseks on säilinud, õigemini taastatud eksemplar muuseumieksponaat, millel pole ega ole ka kunagi olnud seeriatoodetud eeskuju.
Nii on olemasolev masin, nii ehk naa restauraatori meelevaldne nägemus Maus-ist...

Postitatud: 17 Mär, 2011 8:36
Postitas Satakas
varing kirjutas:Kas MAUS liikus elektrimootorite jõul edasi?
kui nüüd mälu ei peta, siis tõesti elektrimootoritega, mida toideti vist diiselgenekatega. miks - ma ei tea.
Postitatud: 17 Mär, 2011 9:59
Postitas medal
Satakas kirjutas:kui nüüd mälu ei peta, siis tõesti elektrimootoritega, mida toideti vist diiselgenekatega. miks - ma ei tea.
Kaasaja hiigelsuured kaevandusekallurid kasutavad ka sellist põhimõtet. Vist eelkõige seepärast, et vältida mehaanilise ülekande kasutamist, mis säärase tohutu jõu juures võiks kergelt laguneda.
Postitatud: 17 Mär, 2011 10:07
Postitas Lemet
Mausist loodi kaks prototüüpi, ühe käitajaks oli bensiinimootor Daimler-Benz MB 509 ja teise jõuallikaks Daimler-Benz MB 517 diisel. Ja elektrimootorite kasutamine- milline sidurisüsteem kannataks välja neid koormusi, mida sellise kolaka liigutamine vajaks.
Postitatud: 17 Mär, 2011 10:08
Postitas Satakas
ilmselt vist jah. arvestades, et mausil olevat veel iga veoratta jaoks eraldi mootorid olnud, siis tundub igati loogiline selgitus. minule jäi asi mõistetamatuks lihtsalt kõnealuse lahenduse tohutu energiakao tõttu.
Postitatud: 17 Mär, 2011 20:35
Postitas ptrt
Kui ma nüüd teooriat õigesti mäletan siis diisel-eletrilise ülekande kaod olid küll mõnevõrra suuremad kui puhtal mehhaanilisel, aga teiselt poolt sai nii jälle diislit tükk jagu efektiivsemat pruukida - mootor saab kogu aeg kõige magusamas pöörete vahemikus töötada ning kaalus võitis vist ka (sellise väände edasikandmiseks peab mehhaaniline transmission ikka päris vägev ja raske olema).
Postitatud: 17 Mär, 2011 20:46
Postitas Soobel
See elektriülekanne on jah suurte masinate asi, klassikaline, siduri ja käigukastiga mehaaniline üle kanne jääb sinna kuni 500 hobujõuni. Järgmises vahemikus on juba hüdroülekanded moes, 1000- 1500-st edasi aga elekter. Nii on vähemalt raudteel. Ja see Maus ongi kaalult ja gabariidilt veduri mõõtu, millel raudtee rullis kaasas.
Postitatud: 18 Mär, 2011 8:23
Postitas Karuke
Diisel-elekter süsteem on ju ka lihtsalt odavam.
Milleks produtseerida kallist ja töös aeganõudvat mehaanikat kui sõjamasina eluiga on väga luhike?
Postitatud: 18 Mär, 2011 19:59
Postitas T-62
Karuke kirjutas:Diisel-elekter süsteem on ju ka lihtsalt odavam.
Milleks produtseerida kallist ja töös aeganõudvat mehaanikat kui sõjamasina eluiga on väga luhike?
Aga vaske oli vähe ja seegi kallis. Samal põhjusel loobuti ju nii mõnestki andekast projektist.