4. leht 4-st
Postitatud: 21 Okt, 2008 15:11
Postitas vaoinas
Ega muud üle jää, kui pead ikkagi raskuse ninna panema... mida ettepoole paned, seda kergemat raskust saad kasutada (jõud+õlg). Teine võimalus on muidugi manipuleerida gravitatsioonijõuga, aga kuidas seda täpselt teha, sellele küsimusele ei oska ma vastata:P
Jõudu
Kristjan
Re: Mudeli tasakaal
Postitatud: 21 Okt, 2008 17:53
Postitas kalle
sikorsky kirjutas: On ehk kellelgi sellise arusaamatuse lahendamiseks mingit ideed pakkuda?
Tegelikult polegi niiväga arusaamatus, kui ninarattaga lennukite igapäevane teema. Päris mitmel komplektil on isegi selleks tinaraskus kaasas. Aga nagu suures webis näha kasutatakse tihti tinahaavleid vm raskust, mis enne kere kokku panemist sobivasse kohta sokutatakse (liimitakse sina külge vms). Enamasti on raskuse vajadus grammides ka õpetuses kirjas ja suurema lennuki puhul on see arv päris suur. Niiet ma kardan et sa ei pääse sellest:) Mõnikord on ka saba toetav pulgake pandud.
Kk
Postitatud: 21 Okt, 2008 18:53
Postitas Huck
Kunagi sai pisikesi linnuhaavleid(olid ehk millimeetrise läbimõõduga) ühe helikopteri põranda vahele liimitud- head väikesed ja rasked olid.
Postitatud: 22 Okt, 2008 7:38
Postitas Immelmann
Üks moodus on mudel eraldi alusele ja rataste alla kahepoolne teip panna. Ballasti on teinekord niipalju vaja, et lõpuks vajub telik kokku.
Postitatud: 22 Okt, 2008 7:59
Postitas Joss Metsast
Väljamaa foorumites kunagi ka selline õpetussõna kõrva jäänud et kui ballasti miskil põhjusel lennuki ninna pista ei saa, kas suured klaasipinnad koos sisuga või lihtsalt vähe ruumi...jne , tuleb esitelik (või muud esiptsas paiknevad vidinad) tinast kloonida.
Postitatud: 22 Okt, 2008 8:43
Postitas vaoinas
Ballasti on teinekord niipalju vaja, et lõpuks vajub telik kokku.
Ninatelikule ei tohiks ballast mõjuda, kuna ballasti paigutamise järel lennuki esiossa jaotub koormus ühtlaselt mõlemale poole lennuki tagumist/keskmist telikut, mis jääb siis kandma - aga see on reeglina juba vähe tüüskema ehitusega. Iseasi muidugi, kui mingil põhjusel oldakse sunnitud panema ballast keskmise teliku lähedusse, või isegi selle kohale.
Aga konkreetse mudeli nina vist klaasist ei ole, ning ka raskuskese väga saba otsa ei jää, nii, et ballasti massiivsuse ningsellele koha leidmisega ei tohiks väga probleeme olla. Konkreetsele lennukile otsa vaadates - kui nina on juba kinni liimitud ja sinna mingil põhjusel ligi ei pääse, siis saaks raskused paigaldada ka mootorite eesmistesse otstesse.
Postitatud: 22 Okt, 2008 10:17
Postitas kalle
Tea kas see teliku murdumine nii suur mure on, tegemist siiski 20-100g raskustega. Ja 100sed suurused ikka suurematel, millel telik ka veits tugevam. Endal viimane suurem ladumine oli C-97 puhul, kuhu läks alla 100g. Aga lennuk ise ikka ka päris suur ja kere, saba rataste taga pikk. selle linnukese puhuk kasutasin auto rehvide balants tina:)
vaoinas kirjutas:Aga konkreetse mudeli nina vist klaasist ei ole....
pole küll mainitud millega täpsemalt tegu, aga C Invaderil oli klaasi ninas päris palju
Kk
Postitatud: 22 Okt, 2008 12:37
Postitas Parovoz
Tere-tere!
Lisaksin omalt poolt veel seda, et saab läbipaistvast raami jupist (soojaks ajada)tõmmata peen pulk või mis iganes ja liimida see sabatüüri alla. Võib ka eraldi läbipaistvast plastikust alus teha ,mis saba alla saab paigutada. Variante on palju.....sellele probleemile
Lugupidamisega