32. leht 64-st

Re: Stark Logistics ja AS Metaprint Venemaa äri

Postitatud: 30 Aug, 2023 23:12
Postitas Peeter
Some kirjutas: 30 Aug, 2023 13:14Nii palju siiski puutus too arutelu asjasse, et Stark Logistics ei vastutanud selle eest, kas kaup on sanktsioonide all või mitte. Kaubakoodidega nihverdamine on puhtalt Metaprindi vastutus, milles Hallikul osalust pole, nii et Kaja Kallase moraalne süü on kõvasti väiksem.
Jah. Ja hetkel pole meil ka teada mida tegelikult üle veeti. Kogu see kaubakoodindus on peenikesem teema ja sel teemal kedagi kohe suliks tembeldada on kah väga ennatlik. Me ei tea, vb Metaprint jättiski purgi valmistamise protsessis mõned operatsioonid tegemata ja sellisel kujul võiski see toode siis olla vastav just sellele kaubakoodile, millele programmis sanktsioonid ei rakendunud. Aga samas võis kaup minna samasugusena nagu varemgi, lihtsalt deklaris muudetud koodiga. Siis tiba teine tubakas. See nüüd deklareerimine. Iseasi, et milline oli motiiv, või kui moraalne see oli. Antud Metaprindi-juhul oli eesmärgiks vaatamata sanktsioonidele vereäri jätkamine, kas seda viidi edasi pelgalt deklareerides koodi vahetades, või toimus ka toote ümberprofileerimine, vat seda me ei tea. Ja praegu võib vist öelda, et seda ei tea ja ei suuda tuvastada ka EMTA. Starki saab sellest moraali-mängust igaljuhul suure-suure-suure tõenäosusega välja jätta.
Nüüd OT-na iseenda väike kaitsekõne (Krikuga kooskõlastatud :D ). Kui minule see kaubakoodide jama sülle kukkus, siis olin (olime) ikka päris häiritud. Väljaspoolt EU-d mototehnikale polnud (tookord) mingit erilist aktsiisi. Ja siis samas mingitele mototehnika varuosade koodidele olid üüratud kaitsetollid kehtestatud, no nii 50 ja enam % maksumusest, ja sealsamas jälle mõnele samaväärsele koodile jälle üldsegi mitte jne. Üldjoontes enamuse nende kaupade juures on võimalik neile otsa vaadates leida koodi määramisel mitu enam-vähem samasobivat koodi. Selle kõige juures peab alati arvestama, et juhtumil kui deklar läheb punaseks, st järelkontrolli, siis kauba deklareerimisele esitaja/kauba omanik/esindaja vmt peab suutma ikka tollile või edasi ekspertidele ära selgitada, et see kaup ikka vastab sellele koodile. St tuimalt suvakelbast ei saa ikka kah kirjutada. Kui ikka asi peaks ekspertiisi jõudma, siis pead ikka suutma tõestada, et vastavalt sinu esitatud koodidele need jubinad ikka ka on konkreetselt mootoriosad, ülekandeosad, või elektriosad vmt. Üldjoontes paneb saatja tuimalt mingi (üld)koodi (sest temal pole selles suurt vahet) ja siis hakkad sina siin omakorda gruppe ja kaale sortima. Deklarant võtab ka lihtsalt packinglistist numbrid ja taob sisse. Ja vat siis järsku selgub, et just nendele koodidele on kehtestatud kaitsetollid. Deklarandi probleem see pole, tema mure on, et ikka kaubagruppide kogused, kaalud, hinnad klapiksid eraldi lõigetes kogudeklariga. See, mis maksud sealt selguvad, see on juba sinu probleem. Selgituse järgi, mis õnnestus saada, et need (megatollid) on tehtud EU-s Itaalia ja Hispaania nõudel nende riikide mototehnika tootjate kaitseks. Üle kogu EU nende kaitseks maks. Ja siis samas on võimalik kataloogi kaudu neid samu hiina päritolu mototehnika varuosi tellida Itaaliast mitte enam 50%-se vaid suisa 400% hinnaga? No ma ei tea? Siin tekkiski käär. Et siis Eesti rahvas peaks mingite Itaalia või Hispaania tööstuste huvide kaitseks megamaksudega mototehnika varuosi ostma või? Ja kui samas kõrval samalaadne ja samaväärne ja ka ekspertidele põhjendatav kaubakood ei ole niimoodi maksustatud? Ütlen ausalt, meil ei tekkinud kellelgi korraks kah mingit moraalijõnksu, kui õnnestus leida grupp, milles muresid kartmata julgesin deklareerida kaupa tavatariifiga. Eesti lihtne tarbija (ja tunnistan ausalt ka minu ettevõtte ärihuvid) versus meeletu ja meie arvates alusetu protsentuaalne maks vihjates mingitele Itaalia või Hispaania päritolu ärihuvidele. Seda Eesti (liht)tarbijate-inimeste rahakotti jõudvat moraaliolukorda ei saa võrrelda sõjaajal toimuva teadliku sanktsioneeritud tegevuse maskeerimisega. Vähemalt minu arvates ei saa. Ja ma arvan, et enamus eestlasi ütleks samamoodi kui talle hakataks üüratuid arveid genereerima, et "me oleme juba kuulnud neid jutte omal ajal, kuidas me peame olema solidaarsed Tšiili kaevurite ja Nikaraagua talupoegade ja kurat seda teab veel kellega ja siis on kuskil põud ja siis veel nälgivad lapsed, kelle vanematega kah peame solidaarsed olema, me oleme seda kõike juba kuulnud"...
Metaprindi puhul on koodidega mängimise puhul motiiviks ära keelatud kaupadega äri jätkamine Vereorklandis.
Muideks OT-d veel, EV-s mõningate seaduste mõistes ja aspektides loetakse pädevaks eksperdiks juba isikut või organisatsiooni, kes antud alal on pelgalt 2 aastat tegutsenud. Seda loetakse pädevuse omandamiseks piisavaks näiteks tarbijakaitseseaduse rakendamisel. Olen ise käinud seal oma ettevõtte õiguste eest seismas ja võitnud. Aga see on juba hoopis teine jutt
OT lõpp.

Re: Stark Logistics ja AS Metaprint Venemaa äri

Postitatud: 31 Aug, 2023 6:32
Postitas OLAVI
Peeter kirjutas: 30 Aug, 2023 23:12 ... Me ei tea, vb Metaprint jättiski purgi valmistamise protsessis mõned operatsioonid tegemata ja sellisel kujul võiski see toode siis olla vastav just sellele kaubakoodile, millele programmis sanktsioonid ei rakendunud. Aga samas võis kaup minna samasugusena nagu varemgi, lihtsalt deklaris muudetud koodiga. ...
Kui varem veeti lehtmetalli (22 tonni koorem) ja hiljem "õhku täis purke", siis on kauba ruumala erinev.

Kui on teada ühe tühja purgi mass ja ruumala, siis saab arvutada, et mitu m3 mahtu peaks minimaalselt olema näiteks deklareeritud 22 tonnine koorem tühje purke ja kas sellise massiga purgikogus saab reaalselt, ühte teeliikluses lubatud gabariitidega veoautosse ära mahtuda.

Seda peaks olema põhikooli matemaatika abil võimalik ka tagant järgi arvutada?

Re: Stark Logistics ja AS Metaprint Venemaa äri

Postitatud: 31 Aug, 2023 7:20
Postitas Peeter
Me võime neid dokumente tagantjärgi vahtida ja arutada. Aga kas sealsed andmed tõele vastavad? Näiteks kaalud? Oleks vinge, kui nüüd tuleksid näiteks välja nende veokite piiriületuste mingidki fikseeritud kaalud ja läbivalgustuspildid. Kui neid on....? Siis oleks midagigi arutada-arvutada. Koormate vahetu faktilise kontrollimise kohta oli juba EMTA kommentaar, et see toimub pisteliselt. Ehk siis võib juba ette arvestada, et mitte keegi pole Eesti poolel kontrollinud, ega fikseerinud mida Starki veokad Orklandi tegelikult veavad, lihtsalt deklareid on tembeldatud... Aga äkki ujuvad vere poolelt välja "avalike andmetena"? Äkki on neil isegi fotodena fikseeritud, mida Eestist toodi? Senine info koormate kohta on ju kah vere tollist pärit. Eesti info on ju pelgalt ettevõtja sõnad palju ta veresse vedanud on, mille peale EMTA on kommenteerinud, et ettevõtja jutt vastab tegelikkusele. Iseasi, kas neid verepäritolu pilte jälle meil siin uskuda kannatab....

Re: Stark Logistics ja AS Metaprint Venemaa äri

Postitatud: 31 Aug, 2023 7:54
Postitas logistik76
Oot, lõpus veeti ju otsa- ja põhjakorke.
22 tonni on sel puhul samuti lihtsalt saavutatav. 22 tonni lehtmetalli on väike kiht rekka põhjas.(13,5x2,5x0,084 m korda erikaal 7800).
Natuke ebapopulaarset arvamust ka.
Kui orkid suudavad iseseisvalt pudeli kered kokku keerata ja otsad otsa valtsida, siis on neil täis tootmisest puudu paar stantsi (Hiinast).
Selle kaubakoodi "lukku keeramine" ei anna väga midagi peale moraalse rahulduse.

Re: Stark Logistics ja AS Metaprint Venemaa äri

Postitatud: 31 Aug, 2023 9:08
Postitas v2gahea
logistik76 kirjutas: 31 Aug, 2023 7:54 Selle kaubakoodi "lukku keeramine" ei anna väga midagi peale moraalse rahulduse.
Muidugi annab tulemust, venelasel rohkem liigutada vaja. Stantsi ostad hiinast ära, aga keegi peab sellega opereerima ka. Omades nõukogude liidus toodetud traktorit siis vaadates et mis varuosade kvaliteediga on viimase 10 a jooksul juhtunud võin mürki võtta et saab väga palju praaki olema tehases. Rohkem praaki tähendab väiksem effektiivsus, mis tähendab vähem tulu, mis tähendab vähem maksuraha veremaale.

Re: Stark Logistics ja AS Metaprint Venemaa äri

Postitatud: 31 Aug, 2023 9:12
Postitas Peeter
logistik76 kirjutas: 31 Aug, 2023 7:54
Natuke ebapopulaarset arvamust ka.
Kui orkid suudavad iseseisvalt pudeli kered kokku keerata ja otsad otsa valtsida, siis on neil täis tootmisest puudu paar stantsi (Hiinast).
Selle kaubakoodi "lukku keeramine" ei anna väga midagi peale moraalse rahulduse.
See "kaubakoodi lukkukeeramine" annabki selle olukorra, et "meilt ja/või meist sõltuvate riikide kaudu sa seda asja omale ei saa. Leia muu lahendus."
Ja sanktsioonidest mööda viilijad omakorda ütlevad, et "Saab küll"

Re: Stark Logistics ja AS Metaprint Venemaa äri

Postitatud: 31 Aug, 2023 9:15
Postitas Kapten Trumm
v2gahea kirjutas: 31 Aug, 2023 9:08 Muidugi annab tulemust, venelasel rohkem liigutada vaja. Stantsi ostad hiinast ära, aga keegi peab sellega opereerima ka. Omades nõukogude liidus toodetud traktorit siis vaadates et mis varuosade kvaliteediga on viimase 10 a jooksul juhtunud võin mürki võtta et saab väga palju praaki olema tehases. Rohkem praaki tähendab väiksem effektiivsus, mis tähendab vähem tulu, mis tähendab vähem maksuraha veremaale.
Kui vana te olete muidu?
Mina mäletan oma lapsepõlvest, et juba NSVL-s mõisteti teha dihlofossi, deodorante ja värve aerosoolpakendis. Mis kosmos selles purgis siis niiväga on?

Küsin seepärast, et tavaliselt omavad 1990ndatel sündinud tattninad taolisi kummalisi arusaamu, et siis söödi männikäbisid ja riietuti keskaja kombel.

Re: Stark Logistics ja AS Metaprint Venemaa äri

Postitatud: 31 Aug, 2023 9:18
Postitas Kriku
Raske öelda, äkki lihtsalt tootmine ärastatud & vanametalliks müüdud & importida seni odavam :dont_know: . Seda võib ükskõik mis tehnoloogilisel tasemel juhtuda.

Re: Stark Logistics ja AS Metaprint Venemaa äri

Postitatud: 31 Aug, 2023 9:20
Postitas slider
Riigisaladuse loa uuendamine või isegi algne taotlemine KAPOs.
Pole lihtsalt võimalik, et abikaasa osalus venemaal tegutsevas ettevõttes jutuks ei tulnud. 350k laenu sinna... selline asi võetakse seal pulkadeks lahti ja taolist jutupunkti arutatakse tunde. Ühes asjas on võibolla jah JOKK, KAPO ilmselt ei öelnud tõesti sõna-sõnalt: "Kas te ei arva, et selline asi on ebamoraalne ?"
RÕK-ga seoses on olnud õnne seal laua taga viibida sama protsessi käigus ja nt 10 aastat tagasi vanaemalt jõuludeks saadud 100 eur pakub ka juttu pikemaks, kust see raha ikka tuli jne. Kui Kallas oma abikaasa tööde kohta enne tõesti midagi ei teadnud siis sealt sai ta piisavalt infot.

Re: Stark Logistics ja AS Metaprint Venemaa äri

Postitatud: 31 Aug, 2023 9:28
Postitas isakene
Kapten Trumm kirjutas: 31 Aug, 2023 9:15 Kui vana te olete muidu?
Mina mäletan oma lapsepõlvest, et juba NSVL-s mõisteti teha dihlofossi, deodorante ja värve aerosoolpakendis. Mis kosmos selles purgis siis niiväga on?
Herr Kapitän ehk mäletab, et nõukaajal olid kõik aerosoolipudelid ühe tükina alumiiniumist välja stantsitud. Praegused on kolmest tükist terasest kokku valtsitud-keevitatud.

Re: Stark Logistics ja AS Metaprint Venemaa äri

Postitatud: 31 Aug, 2023 9:57
Postitas logistik76
isakene kirjutas: 31 Aug, 2023 9:28
Kapten Trumm kirjutas: 31 Aug, 2023 9:15 Kui vana te olete muidu?
Mina mäletan oma lapsepõlvest, et juba NSVL-s mõisteti teha dihlofossi, deodorante ja värve aerosoolpakendis. Mis kosmos selles purgis siis niiväga on?
Herr Kapitän ehk mäletab, et nõukaajal olid kõik aerosoolipudelid ühe tükina alumiiniumist välja stantsitud. Praegused on kolmest tükist terasest kokku valtsitud-keevitatud.
Olid ja alumiiniumist.
Praegu on ka selliseid lääne omasid olemas, lukusula ja rehviparadusvaht näiteks.
Samas, keerulisem (pihustipoolne) ots tuli ka nõuka ajal balloonile valtsida.
Põhi on lihtsalt tükk lolli rauda.
Sportlikust huvist arvutasin keskmise rekkaga veetavate tühjade balloonide maksimaalse kaalu.
Tühi aerosoolpurk (100g) taandatuna ümbrisevale kuubikule annab 0,00084 kanti ehk koorem 10+ tonni.

Re: Stark Logistics ja AS Metaprint Venemaa äri

Postitatud: 31 Aug, 2023 10:00
Postitas Saturn
Siinkohal tasuks edastada õnnesoovid Martti Lemendikule Metaprindist, kes on aastaga kasvatanud vara 16M võrra ja hoiab nüüd Äripäeva rikaste TOP-is 65ndat kohta. Tõenäoliselt pole raske aimata, kust suunast see varade kasv tuli.

Re: Stark Logistics ja AS Metaprint Venemaa äri

Postitatud: 31 Aug, 2023 10:45
Postitas Peeter
Saturn kirjutas: 31 Aug, 2023 10:00 Siin kohal tasuks edastada õnnesoovid Martti Lemendikule Metaprindist, kes on aastaga kasvatanud vara 16M võrra ja hoiab nüüd Äripäeva rikaste TOP-is 65ndat kohta. Tõenäoliselt pole raske aimata, kust suunast see varade kasv tuli.
Siia oleks paslik üle vaadata ja juurde liita ka Metaprindi ülejäänud 50% omanike vara tõus. Tuletame meelde, et Metaprindi kasumist ainult pool on Lemendiku rida. Teine pool on Rein ja Ülle Kruuse omanduses.

Aga veelkord: antud keisis on mingil põhjusel tähelepanu koondunud Lemendikule, mitte kuidagi ei taha asi edasi veereda nende purkide tellijateni, Puusaag-Paeväli. Mis oleks ju üsna loogiline? Nemad ju kah ei taha kuidagi loobuda? Või piisab sellest, et annad Ukraina abistajatele tiba pappi, tütre saadad korraks MTÜ SU-sse askeldama ja indulgents ongi ostetud?

Re: Stark Logistics ja AS Metaprint Venemaa äri

Postitatud: 31 Aug, 2023 10:57
Postitas Inxs
slider kirjutas: 31 Aug, 2023 9:20 Riigisaladuse loa uuendamine või isegi algne taotlemine KAPOs.
Pole lihtsalt võimalik, et abikaasa osalus venemaal tegutsevas ettevõttes jutuks ei tulnud. 350k laenu sinna... selline asi võetakse seal pulkadeks lahti ja taolist jutupunkti arutatakse tunde. Ühes asjas on võibolla jah JOKK, KAPO ilmselt ei öelnud tõesti sõna-sõnalt: "Kas te ei arva, et selline asi on ebamoraalne ?"
RÕK-ga seoses on olnud õnne seal laua taga viibida sama protsessi käigus ja nt 10 aastat tagasi vanaemalt jõuludeks saadud 100 eur pakub ka juttu pikemaks, kust see raha ikka tuli jne. Kui Kallas oma abikaasa tööde kohta enne tõesti midagi ei teadnud siis sealt sai ta piisavalt infot.
mina jään endale kindlaks, vahet pole kas teadis või ei teadnud. See juhib jälle tähelepanu peateemalt kõrvale nagu kogu see muu arenduski. Teab ka siis kui muud väidab, teab ka siis kui ei tea. Muud varianti PM-l ei ole. Ja sellest lähtuvalt on oma kohale täiesti sobimatu

Re: Stark Logistics ja AS Metaprint Venemaa äri

Postitatud: 31 Aug, 2023 10:59
Postitas Some
Kohe, st kell 12:00 algab valitsuse pressikonverents, saab näha kas ka seda teemat puudutakse.