Kaitseliidu sõidukid
Re: KL masinapargi olevik ja tulevik
Huvitav, et pole kordagi kuulnud veel kellestki, kellele on siseselt midagi pakutud. Ju ma(me) siis nii mõttetud, et pole vaja pakkuda.
professional retard
Re: KL masinapargi olevik ja tulevik
See info liigub mingil sisemise ringi tasandil. Tavaliikmed ilmselt ei teagi ja ei saagi teadma, mida ja kui palju ja mis seisus ja mis plaanid antud masinatega on. Olen käinud enamus oksjonitel pakutavaid masinaid vaatamas, proovimas jne ning 90% juhtudel on masinad küll liikumisvõimelised kuid kerede ja raamide seisukord on selline, et vajab full restot. Enamasti on keretööd, mis nõuavad enamuse ressursist ja põlve otsas tehes on see väga mahukas töö.
Olen ise teinud malevale ühe Iltise ja olles ikkagi vabatahtlik, ei ole seda ajalist ressurssi samamoodi liig palju masinale pühendada (läks mingi 1,5 aastat vist). Ostsin ka ise ühe Iltise oksjonilt ning sellele on kulunud hetkeseisuga 2 aastat ja 4 kuud kuna keretöid oli meeletult. Et malevates neid asju vabatahtlike najal üles vuntsida, peab ülimalt kriitilise pilguga ja heade tehniliste teadmistega igat masinat eraldi vaatlema, kas tasub korras hoida või mitte.
Olen ise teinud malevale ühe Iltise ja olles ikkagi vabatahtlik, ei ole seda ajalist ressurssi samamoodi liig palju masinale pühendada (läks mingi 1,5 aastat vist). Ostsin ka ise ühe Iltise oksjonilt ning sellele on kulunud hetkeseisuga 2 aastat ja 4 kuud kuna keretöid oli meeletult. Et malevates neid asju vabatahtlike najal üles vuntsida, peab ülimalt kriitilise pilguga ja heade tehniliste teadmistega igat masinat eraldi vaatlema, kas tasub korras hoida või mitte.
Re: KL masinapargi olevik ja tulevik
Nu sain juba vastuse ka, et asi ongi üldjoontes "tabelite ilusana hoidmises".
Ülevaatuseta masinad tõmbavad kogu masinapargi TÜV-protsendi alla ja see on tabu. KL enda vanad sõidukid on aga need, mis ei pruugi igal aastal olla ülevaatusega, sest kas pole vabatahtlikul aega või malevkonnal omatulu, et seda ülevaatuseks korda seada. Nii ongi lihtsam asi maha ärida, saab ülevaatuste protsendi ilusamaks.
Egas midagi, hea, et mul Passat roheline on, saab sellega väljaõpet teha.
Ülevaatuseta masinad tõmbavad kogu masinapargi TÜV-protsendi alla ja see on tabu. KL enda vanad sõidukid on aga need, mis ei pruugi igal aastal olla ülevaatusega, sest kas pole vabatahtlikul aega või malevkonnal omatulu, et seda ülevaatuseks korda seada. Nii ongi lihtsam asi maha ärida, saab ülevaatuste protsendi ilusamaks.
Egas midagi, hea, et mul Passat roheline on, saab sellega väljaõpet teha.
professional retard
-
- Liige
- Postitusi: 2495
- Liitunud: 10 Okt, 2014 7:51
- Asukoht: Rahu ja Sõpruse Asulas :)
- Kontakt:
Re: KL masinapargi olevik ja tulevik
Loomulikult võiksime "säilitada" kogu autopargi ja loota, et äkki kunagi tekib raha, äkki vabatahtlikud remondivad ja äkki ... Minu arvates seda äkkit ei juhtu. Juhtub vaid see, et pidevalt rikkis kirjule tehnikapargile kulub arusaamatu hulk raha, taristu on täis liikumatut rauda ja kuigi paberil on nimekiri piik, siis sõita selle ikka ei saa.
Täna teeme nii - KL saab riigilt selle tehnika mis Maakaitseüksustele määratud ja riik hankida suudab. Ülejäänud on konkreetse maleva otsustada - säilitab ja remondib mida tahab. Kuid KaMinist saadud eelarvet selleks ei kasuta.
Kui päriselt ülesandeid vaja täita ja tehnikast puudu on, siis tuleb see rentida, laenata, sundkoormata või mis iganes tsiviilist. Rahuajal peab hakkama saama selle tehnikaga mis antud on või ... aga kes keelab rentida?
Täna teeme nii - KL saab riigilt selle tehnika mis Maakaitseüksustele määratud ja riik hankida suudab. Ülejäänud on konkreetse maleva otsustada - säilitab ja remondib mida tahab. Kuid KaMinist saadud eelarvet selleks ei kasuta.
Kui päriselt ülesandeid vaja täita ja tehnikast puudu on, siis tuleb see rentida, laenata, sundkoormata või mis iganes tsiviilist. Rahuajal peab hakkama saama selle tehnikaga mis antud on või ... aga kes keelab rentida?
Re: KL masinapargi olevik ja tulevik
Seda on hea lugeda. Paraku mulle tundub, et määrav on vist väide "mille riik hankida suudab"Martin Herem kirjutas: ↑25 Mai, 2023 8:18 Täna teeme nii - KL saab riigilt selle tehnika mis Maakaitseüksustele määratud ja riik hankida suudab.
Olles liige Maakaitsepataljoni ühe kompanii ühes rühmas on meil olukord päris nutune. Mõned aastad tagasi olid meil masinad olemas. Rühma peale kolm "kümnekat". Praegu on üks Unimog ja üks Daf. Neisse peame mahutama kogu rühma varustuse, relvastuse, isikliku varustuse ja võitlejad. Äsja lõppenud kevadtormil olid kaks võitlejat isiklike autodega kuhu saime mahutada 10 võitlejat. Veokitesse ei oleks nad kuidagi ära mahtunud. Pealegi rühma varustuse masinaga võitlejaid vedada on väga väga riskantne. Mis võib juhtuda liikluses õnnetuse korral kui kastis hakkavad kangid, kirved kirkad, labidad jne. ringi lendama.
Pealegi see Daf on viimasel kahel suurõppusel Hunt ning Kevadtorm pulga otsas midema veetud.
Re: KL masinapargi olevik ja tulevik
Vaadates UA kogemust, siis kõige asjalikum sõjakaarik BMP/M113 järel on B-kategooria 4x4 masin. Praegu on jagu DAFi peal, mis tähendab, et igas jaos peab olema vähemalt üks C-kat lubadega mees. Kui panna pooljagu B-kat 4x4 peale, siis sõidukite arv kahekordistub, aga langeb ära C-kat probleem. Või on jaomasinaks mingi 7 kohaline B-kat väikebuss, kuid sel juhul tekib probleem jao varustuse mahutamisega. Sellised mõtted peale viimast õppust.
Vihkad Eestit? Vali Reformierakond.
Re: KL masinapargi olevik ja tulevik
KL ei võrdu Maakaitseüksusega või on nüüd juba terve Kaitseliidu liikmeskond arvestatud maakaitseüksuseks? Kergejalavägi ehk endised sisekaitseüksused jm pudipadi on ka Maakaitse plaanides ja saavad mingil hetkel masinad vastavalt tabelitele? Pole nagu aru saanud, et neid KV poolt varustataks, saavad suht näpuotsaga kui üldse. Ma ei hakka rääkima isegi kompanii mahutamisest 3 veoauto peale, sest et kompanii paberil ju mahub. Varustus, laskemoon, pioneerikraam jne jne teleporteerub..
Üldpildis muidugi KVJ mõte õige, kui mu lähtepunkt on ekslik ehk terve KL ongi "see" maakaitseüksus. See on aga natuke uudisväärtusega mulle..
Üldpildis muidugi KVJ mõte õige, kui mu lähtepunkt on ekslik ehk terve KL ongi "see" maakaitseüksus. See on aga natuke uudisväärtusega mulle..
professional retard
-
- Liige
- Postitusi: 2495
- Liitunud: 10 Okt, 2014 7:51
- Asukoht: Rahu ja Sõpruse Asulas :)
- Kontakt:
Re: KL masinapargi olevik ja tulevik
Viimne kui üks relvaga sõdiv kaitseliitlane peab olema maakaitseväelane. LaKod, VGrid, Kergejalavägi, TT rühmad (ka 90mm) ja kõik muu - Maakaitse. Tegelikult ei peaks üllatus olema. Tänases KLis 10500 ametikohta, kuigi sobivaid liikmeid on vähem. Ja sobivuse otsustab pigem malevapealik.
Loomulikult on maakaitsel ja näiteks brigaadil vahe. Maakaitse liigub (mongoli puhul) Harju maakonna piires. Brigaadi üksused üle mitme maakonna ehk isegi üle Eesti. Loomulikult hangitakse enne brigaadile, kuigi ka neile mitte kõik.
Loomulikult on maakaitsel ja näiteks brigaadil vahe. Maakaitse liigub (mongoli puhul) Harju maakonna piires. Brigaadi üksused üle mitme maakonna ehk isegi üle Eesti. Loomulikult hangitakse enne brigaadile, kuigi ka neile mitte kõik.
Re: KL masinapargi olevik ja tulevik
Siis ma saan ikka asjast aru täitsa õigesti, et ka need "sekundaarse" üksused on maakaitsevägi. Eks nad seni siis jalutavad, sõidavad bussi-rongiga või kasutavad enda transporti, sest nagu ma vihjasin, siis kompanii suuruses 100 aini ja ainot ei mahu mitte kuidagi hetkel tabeli järgi antud kolme või nelja 5-tonnise peale koos varustusega. Ja teistelt üksustelt väljaõppeks laenamine on no-go, sest prooviks ikka reaalse ja olemasoleva varustusega toimetada. No kahjuks ei näe kuidagi, et selle viisaastaku sees olukord muutuks.
Muide, täpselt sama probleem kummitab ka ukrainlasi, miks muidu me sinna 4x4 maastureid toimetame ja mille järgi nõudlus ei kahane.. Tõsi, olen seal näinud ka korrektseid veoautode kolonne, aga isikkoosseis transporteerub millegi muuga - bussid, kaubikud, maasturid.. (Ja just tolle viimase masinatüübi mahamüümisest tekkiski mu vingumise ajend).
Muide, täpselt sama probleem kummitab ka ukrainlasi, miks muidu me sinna 4x4 maastureid toimetame ja mille järgi nõudlus ei kahane.. Tõsi, olen seal näinud ka korrektseid veoautode kolonne, aga isikkoosseis transporteerub millegi muuga - bussid, kaubikud, maasturid.. (Ja just tolle viimase masinatüübi mahamüümisest tekkiski mu vingumise ajend).
professional retard
-
- Liige
- Postitusi: 2495
- Liitunud: 10 Okt, 2014 7:51
- Asukoht: Rahu ja Sõpruse Asulas :)
- Kontakt:
Re: KL masinapargi olevik ja tulevik
Palun öelge, miks me siis tuhandeid inimesi varustame, relvastame ja treenime kui nad ei kuulu SA üksuste ehk maakaitse hulka?
Teiseks reedan lihtsa põhjuse, miks neil kõigil ei ole täna kõiki vajalikke transpordivahendeid. Meil tuleb lihtsalt valida, kas hangime täna neid asju mida saab laenata, rentida, rekvireerida või neid asju, mida saab ainult relvatootjatelt. Neid esimesi peame hankima nii palu, et väljaõpe toimiks. Teisi, meie võimaluste juures, nii palju kui võimalik.
Teiseks reedan lihtsa põhjuse, miks neil kõigil ei ole täna kõiki vajalikke transpordivahendeid. Meil tuleb lihtsalt valida, kas hangime täna neid asju mida saab laenata, rentida, rekvireerida või neid asju, mida saab ainult relvatootjatelt. Neid esimesi peame hankima nii palu, et väljaõpe toimiks. Teisi, meie võimaluste juures, nii palju kui võimalik.
Re: KL masinapargi olevik ja tulevik
Martin Herem kirjutas: ↑25 Mai, 2023 22:56 Maakaitse liigub (mongoli puhul) Harju maakonna piires. Brigaadi üksused üle mitme maakonna ehk isegi üle Eesti. Loomulikult hangitakse enne brigaadile, kuigi ka neile mitte kõik.
Nagu me teame siis KL-is on üks jalaväepataljon mis kuulub 1. brigaadi kooseisu. 5 aastaga ei ole meil rühmas autodega midagi muutunud kui siis ainult hullemaks.Martin Herem kirjutas: ↑26 Mai, 2023 7:03 Meil tuleb lihtsalt valida, kas hangime täna neid asju mida saab laenata, rentida, rekvireerida või neid asju, mida saab ainult relvatootjatelt. Neid esimesi peame hankima nii palu, et väljaõpe toimiks. Teisi, meie võimaluste juures, nii palju kui võimalik.
Neist väidetest saan aru, et meil ei olegi lootust rattaid alla saada. Kurb, paraku ei ole mina nõus liikuma masinaga kus õnnetuse hetkel suure tõenäosusega võib kirvega pähe saada.
KV ja KL võiksid mõelda kas võitlejate tervisele. Sealhulgas ka kaitsevahenditele, et veoka kastis kruusateedel tohutus tolmus ringi sõites hingamiselundeid ei rikuks.
Re: KL masinapargi olevik ja tulevik
Nii ongi, täitsa nõus KVJ-ga.
Aga.
Miks me siis juba praegu mingilgi määral liikuvat tehnikat maha ärime? Seda saab ju veel kasutada, tsentraalselt transpordivahendite saabudes saab need siis lõpuks romulasse viia. Jah, seni saab olema kulusid selle kirju peldikupargi töös hoidmiseks, aga vähemalt saavad üksused õppida ja harjutada ka taktikalist värki, mitte vaid improviseerimist koondumispunktidest tegevusalasse jõudmiseks.
Kohe otse küsimus ka - kuidas on tsiviilregistris oleva sõiduki KL-ile annetamisega? St enne kui ma hakkan rohujuuretasemelt "sõpru" leidma, tahaks teada, kas see oleks üldse mõeldav? Mul on näiteks üle universaal, mis on seni mind hästi teeninud ja ma ei näe põhjust seda mitte oma malevkonnale/maakaitsekompaniile kinkida, aga siis juba ametlikult KV/KL sõidukiregistrisse kandmisega (ametliku sõidupäeviku olemasolu ja kütusekaardi tõttu näiteks).
Aga.
Miks me siis juba praegu mingilgi määral liikuvat tehnikat maha ärime? Seda saab ju veel kasutada, tsentraalselt transpordivahendite saabudes saab need siis lõpuks romulasse viia. Jah, seni saab olema kulusid selle kirju peldikupargi töös hoidmiseks, aga vähemalt saavad üksused õppida ja harjutada ka taktikalist värki, mitte vaid improviseerimist koondumispunktidest tegevusalasse jõudmiseks.
Kohe otse küsimus ka - kuidas on tsiviilregistris oleva sõiduki KL-ile annetamisega? St enne kui ma hakkan rohujuuretasemelt "sõpru" leidma, tahaks teada, kas see oleks üldse mõeldav? Mul on näiteks üle universaal, mis on seni mind hästi teeninud ja ma ei näe põhjust seda mitte oma malevkonnale/maakaitsekompaniile kinkida, aga siis juba ametlikult KV/KL sõidukiregistrisse kandmisega (ametliku sõidupäeviku olemasolu ja kütusekaardi tõttu näiteks).
professional retard
Re: KL masinapargi olevik ja tulevik
Võhikust kõrvaltvaatajana tundub, et ainus variant on iga kord õppustele sõiduks rentida Atko-st bussid. Või siis harjutada iga kord ka rekvireerimist? See, et igaüks peab ise transpordi leidma, tundub veider.
-
- Liige
- Postitusi: 2495
- Liitunud: 10 Okt, 2014 7:51
- Asukoht: Rahu ja Sõpruse Asulas :)
- Kontakt:
Re: KL masinapargi olevik ja tulevik
Mnjaaa ... tõesti huvitav, kuidas on meil nii läinud, et need küsimused KVJni jõuavad ja enne keegi vastust ei anna.
Tegelikult ma tean, et päris tihti on antud, aga ikka tahetakse KVJ seisukohta ...
kraal
Selles olen ma päris kindel, et KLile antud SA üksuste transpordivahendite olukord on 5 aasta jooksul märkimisväärselt paranenud. Nii kvantiteedis kui kvaliteedis. Teie aga palun öelge a)mis pidi paremaks mine ja b)mida te tahaksite et paremaks läheb.
mongol
Kuidas KLile tehnikat annetada ma ei tea. Aga kui sinna annetetakse "kerget remonti vabatahtlike jõuga" vajav tehnika, siis jõuame samasse kohta.
Some
Aga tulen algusesse tagasi - pole mingit mõistlikku põhjust miks te neid vastuseid siit peate otsima. Malevates on see info olemas või saavad nad selle info küsida.
Samas ... kui teie siin ei teadnud kes kuulub maakaitsesse
ja kuhu kuulub 41.Pataljon
, siis äkki olete te veel midagi tähelepanuta jätnud? Või äkki pole olemas olev info oma "ebameeldivuse" tõttu teadmiseks muutunud?
Tegelikult ma tean, et päris tihti on antud, aga ikka tahetakse KVJ seisukohta ...
kraal
See pataljon ei kuulu 1.brigaadi alla, vaid PõMKR alla ning opereerib selle territooriumil. Õppusteks võib ta ju kuskile viia aga SA ülesanne on Harju- ja Rapla maakond + Tallinna linn.Nagu me teame siis KL-is on üks jalaväepataljon mis kuulub 1. brigaadi kooseisu. 5 aastaga
- teeme nüüd nii, et mina kontrollin a)milline on komplekteeritus selles pataljonis ja b)millal on pataljoni midagi juurde antud.... 5 aastaga ei ole meil rühmas autodega midagi muutunud
Selles olen ma päris kindel, et KLile antud SA üksuste transpordivahendite olukord on 5 aasta jooksul märkimisväärselt paranenud. Nii kvantiteedis kui kvaliteedis. Teie aga palun öelge a)mis pidi paremaks mine ja b)mida te tahaksite et paremaks läheb.
kas te olete ikka kindel oma KLi kuulumise motiivides? Ja palun näidake mulle KVs "tolmuvaba transpordiga allüksus".Kurb, paraku ei ole mina nõus liikuma masinaga kus õnnetuse hetkel suure tõenäosusega võib kirvega pähe saada. KV ja KL võiksid mõelda kas võitlejate tervisele. Sealhulgas ka kaitsevahenditele, et veoka kastis kruusateedel tohutus tolmus ringi sõites hingamiselundeid ei rikuks.
mongol
- vot see küsimus esitage Kaitseliitu. "Äri" saab toimuda ainult selle transpordiga, mis ei kuulu SA üksustele. Minu pärast tehtagui sellega mida KL vanematekogud heaks arvavad. Kuid ma võin muidugi arvata miks - sest riigi raha nendele ei saa hästi kulutada ja seda ei peeta mõistlikuks ka.Miks me siis juba praegu mingilgi määral liikuvat tehnikat maha ärime?
Kuidas KLile tehnikat annetada ma ei tea. Aga kui sinna annetetakse "kerget remonti vabatahtlike jõuga" vajav tehnika, siis jõuame samasse kohta.
Some
- lihtsalt kõrvaltvaataja ei peaks lihtsalt targutama. Minu arvates ei ole täna KLis tervikuna puudus Maakaitseüksustele antud masinatest, selleks et Maakaitseüksusi õppustele viia. Eelmine suvi ütles nii isegi Harju maleva pealik. Ja kui vaja imiteerida sundkoormisi, siis tulekski tehnikat rentida. Vaevalt et igaks õppuseks.Võhikust kõrvaltvaatajana tundub, et ainus variant on iga kord õppustele sõiduks rentida Atko-st bussid.
Aga tulen algusesse tagasi - pole mingit mõistlikku põhjust miks te neid vastuseid siit peate otsima. Malevates on see info olemas või saavad nad selle info küsida.
Samas ... kui teie siin ei teadnud kes kuulub maakaitsesse


Re: KL masinapargi olevik ja tulevik
Mina olen oma vastused saanud, aga vaatan, et juhatajal on transpordivahenditest üks pilt ja ainil teine 

professional retard
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline