312. leht 430-st
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Postitatud: 01 Mai, 2024 10:41
Postitas HAT
Laias laastus läheb venel UKR sõjas 1 jalaväejagu /10 vanti / maksma palkade näole min. 2,5M rutsi kuus.
Сколько стоит оккупант --
https://t.me/volyamedia -24.04.2
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Postitatud: 02 Mai, 2024 14:03
Postitas EnnR
Kel huvi ja vene keelega hästi, saab jälgida Vene majandusteadlase Natalja Zubarevitchi aprillikuist loengut-kokkuvõtet Vene demograafilisest ja majanduslikust olukorrast 2023 a kohta... suhteliselt objektiivne (niivõrd, kuivõrd see Venes võimalik on)
YT link:
https://www.youtube.com/watch?v=nHvrVHL ... 0%BE%D0%B4
Kokkuvõte:
Demograafiline olukord (loomulik iive) - Euroopa osas tugev tagasiminek, Siberis/Kaug-idas väike tõus, Lõunaregioonides (P-Kaukaasia)... (poliitiliselt ebakorrektne väljend - sry) - islam tõuseb, valge vaob

Majandus (võrreldes 2022 a):
Toormetööstus:
Nafta ja gaas languses - 2-3%, metallurgia/maakide kaevandamine - 0%
Töötlev tööstus:
Tõus 7,5%, kuid seal on suur osa sõjatööstusel, suurim langus autotööstusel - 22-23 % (!!!)
Impordi asendamine - midagi tehakse, aga kvaliteet halvem ning kallim (näiteks põllumajanduses haigusvabade seemnete hange); nafta-õlitööstuse ja keemiatööstuse teemad - kurb...; elektrotehnikas keeruline (Siemensit netu); High-tech - täiesti null!
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Postitatud: 02 Mai, 2024 18:48
Postitas lootsik
Bloomberg kirjutab, et ca 40-45% nedest, kes esimese mobilisatsioonilaine ajal venemaalt põgenesid, on tagasi tulnud.
Põhjuseks raskused elamisloa pikendamisel, kaugtöö raskus, keeruline raha üle kanda, "keegi ei oota neid" jne.
Jutt siis ennekõige spetsalistidest.
https://www.bloomberg.com/news/articles ... ckout=true
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Postitatud: 02 Mai, 2024 19:58
Postitas an2
Verelaste Telegraafi Agentuur TASS teatab uhkusega, et Moskvitši autosid on aprillis müüdud tervelt 2200 tükki.
Продажи автомобилей "Москвич" в апреле 2024 года составили 2,2 тыс. авто, сообщили ТАСС в пресс-службе автозавода.
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Postitatud: 03 Mai, 2024 8:38
Postitas gooligan
Gazprom, kes on olnud läbi aegade ühes suurimaks verelaste lüpsilehmaks, on kukkunud kahjumisse.
Mingi hetk oli Gazpromi näol tegu Euroopa suurima ettevõttega.
Euroopa-suunaline eksport on kukkunud 55% - ühtpidi tore uudis, teistpidi on ca pool Gazpromi Euroopa-suunalisest müügist säilinud.
https://www.reuters.com/business/energy ... 024-05-02/
"The full-year EBITDA of $7.2 billion was the worst in 22 years, since the company reported $7.6 billion in 2002," said Ronald Smith from Moscow-based brokerage BCS Global Markets.
According to Reuters' calculations, Gazprom's natural gas supplies to Europe plummeted 55.6% to 28.3 billion cubic metres (bcm) in 2023.
Gazprom has not published its own export statistics since the start of 2023.
https://www.err.ee/1609330764/gazprom-l ... kahjumisse
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Postitatud: 04 Mai, 2024 17:31
Postitas ruger
orkid lubavad Taanit karistada, kui see peaks peatama nende sanktsioneeritud nafta vedu teostavatele varilaevastiku laevadele läbipääsu Taani väinadest. Taani on juriidiliselt suutnud selle ära selgitada, millal võidakse ja on see seaduslik.
Russia says it will retaliate if Denmark restricts ship movement (Reuters)
Russia pre-emptively and unsurprisingly tries to threaten Denmark if its dark fleet is denied transit through Danish Straits due to lack of insurance and for environmental reasons
https://twitter.com/HthHans/status/1786623314250674509
https://nyheder.tv2.dk/politik/2024-05- ... il-danmark
Russia says it will retaliate if Denmark restricts ship movement (Reuters)
A Danish law firm has cleared up when Denmark may not (sanctions) and when Denmark may (ships posing an environmental treat) act against vessels passing Danish straits.
https://twitter.com/auonsson/status/1786636827983523889
Soomes peeti kinni 3 orkist tudengit, kes tegelesid sanktsioneeritud kaupade hankimisega
Three Russian students have been arrested in Finland on suspicion of exporting dual-use goods
According to Yle, they were detained on April 30. The maximum term for exporting items that can be used for both civilian and military purposes from Finland is four years. The Russian Embassy demanded that the Finnish authorities provide access to the Russians.
https://twitter.com/nexta_tv/status/1786444215431422008
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Postitatud: 05 Mai, 2024 6:53
Postitas kalvis
Huvitav kuidas nad Taanit karistavad? Tundub lõvikonservi söömisjärgse kõvatamisega.(pigem saadi täpselt konnasilma pihta)
Taanil on täielik rahvusvaheline õigus pidada mistahes kahtlusalune laev kinni, läbiotsida ja arestida vajadusel.
Kui Türgi tahaks võiks sama teha Bosporuse väinades...
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Postitatud: 05 Mai, 2024 8:29
Postitas davidsoniharald
Lasevad tankeritäie naftat merre seal samas väinas. Imestan veel, et siiani sellist terrorismi vormi ei ole kasutusele võetud.
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Postitatud: 05 Mai, 2024 9:45
Postitas kmeesk
davidsoniharald kirjutas: ↑05 Mai, 2024 8:29
Lasevad tankeritäie naftat merre seal samas väinas. Imestan veel, et siiani sellist terrorismi vormi ei ole kasutusele võetud.
Ma arvan, et seda pole võimalik teha. Selline sigadus oleks oma mainest teerulliga üle sõitmine ja kasu sellest ei saa sisuliselt mitte midagi vaid pigem kvalifitseerub see iseendale jalga tulistamisena kuulipildujast. Ilmselt leiduks küllalt palju selliseid, kes sellise sammu järel enam ei soovi mingit business as usual teemat ajada. Lisaks võib see kaasa tuua selle, et venelaste kaubatee tuleb ümber suunata ookeani sadamatesse Läänemere asemel.
Minu arvates oleks ammu aeg venelaste jaoks Taani väinad kinni panna ja selleks pole vaja mingit seaduslikku alust. Tuleks neile öelda, et tassiga oma kaupa tiiruga või hakake rahvusvahelisi kokkuleppeid täitma, et mingi valikuline täitmine ei ole aksepteeritav. GPSi segamine on rahvusvaheliste lepete rikkumine.
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Postitatud: 05 Mai, 2024 9:50
Postitas Kirs
kmeesk kirjutas: ↑05 Mai, 2024 9:45
Minu arvates oleks ammu aeg venelaste jaoks Taani väinad kinni panna ja selleks pole vaja mingit seaduslikku alust. Tuleks neile öelda, et tassiga oma kaupa tiiruga või hakake rahvusvahelisi kokkuleppeid täitma, et mingi valikuline täitmine ei ole aksepteeritav. GPSi segamine on rahvusvaheliste lepete rikkumine.
No Taani asjaga tegelebki vist, kui kindlustust pole, siis väinast läbi ei saa:
https://www.err.ee/1609165471/ft-taani- ... ontrollima
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Postitatud: 05 Mai, 2024 17:17
Postitas Seto haidamakk
Orkide ökonoomika on totaalses stagnatsioonis-Venemaa majandusega on finito.
https://www.youtube.com/watch?v=Ue7NzpK-g84
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Postitatud: 05 Mai, 2024 17:51
Postitas ruger
orkid lubavad Baltikumi karistada sanktsioonidega, kui need vaenulikult käituvad.
Russian Foreign Ministry threatened Baltic States with sanctions in response to hostility
Moscow plans to impose economic and transit sanctions on Latvia, Lithuania, and Estonia for "hostile actions" towards Russia, Foreign Ministry spokeswoman Zakharova said.
https://twitter.com/nexta_tv/status/1787034092279586924
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Postitatud: 05 Mai, 2024 18:25
Postitas navigator
ruger kirjutas: ↑05 Mai, 2024 17:51
orkid lubavad Baltikumi karistada sanktsioonidega, kui need vaenulikult käituvad.
Russian Foreign Ministry threatened Baltic States with sanctions in response to hostility
Moscow plans to impose economic and transit sanctions on Latvia, Lithuania, and Estonia for "hostile actions" towards Russia, Foreign Ministry spokeswoman Zakharova said.
https://twitter.com/nexta_tv/status/1787034092279586924
Kuskil on täpsustatud ka, mis transiidist jutt käib ?
venemaalt - kaliningradi ?
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Postitatud: 05 Mai, 2024 19:56
Postitas lennumudelist
Kuskil on täpsustatud ka, mis transiidist jutt käib ?

Ilmselt teab seda transiidi asja vaid ähvardamisega tegelev asjapulk ise.
Ühte võin mainida - Hiina kauba läänesuunaline transiit Venemaa kaudu on elus. Uudistasin, kui Hiinast tellitud drooniakude pakk Ungari tollis venima jäi, et mis toimub. Selgus, et kaup alustas teed Shenzhenist, väljus Hiinast Xinjiangis, sisenes EL-i Lätis, läbis tollivormistuse Ungaris, sealt suunati Saksamaale, sealt tuli Eestisse. (Mitte, et selle pärast mingit poliitikat muutma peaks - küll hiinlased leiavad, kustkaudu müüdud kraam vedada.)
Ja siis on muidugi need firmad, mis saadavad (mõnikord vist isegi Venemaa kaudu) sanktsioneeritud kaupa "Kasahstani". Kaupa "ei tohi" Venemaal lahti võtta ning see "ei tohi" lõpuks Venemaale jõuda, aga kuna see Kesk-Aasia ärisuund on kümnekordselt kasvanud, siis võib tihtipeale aimata, mis sellega lõpuks juhtub. Kui hull on olukord praegu, mina ei tea. Eelmine aasta lugesin Soome ajakirjanike uurimust, kus "Kasahstani" transiidina viidud autodele pandi GPS-seadmed külge. Ei jõudnud nad Kasahstani, Lõuna-Venemaal ilmusid müüki. Ilmselt tehti järeldusi ja toll karmistas kontrolli, aga vaevalt seal null rikkumist toimub.
Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II
Postitatud: 05 Mai, 2024 22:51
Postitas vanahalb
lennumudelist kirjutas: ↑05 Mai, 2024 19:56
Kuskil on täpsustatud ka, mis transiidist jutt käib ?

Ilmselt teab seda transiidi asja vaid ähvardamisega tegelev asjapulk ise.
Kui midagi oluliselt muutunud ei ole siis sanktsioonivaba kaupa (väetised?, vili) veetakse endiselt läbi Baltikumi. Eesti Operail enam ei vea aga selle turuosa võttis Läti raudtee ja kuskilt jäi ka silma et Leedu kaudu on vilja transiit oluliselt kasvanud.
Venelased võivad muidugii transiidi lõpetamisega ähvardada kuid nad on ise samuti sundseisus. Kui oleks endal vabu sadamaid oleks Baltikumi nuumamine ammu lõpetatud. Juhtusin lugema üht artiklit venelaste kivisöe ekspordist. Sütt on ja ostjaid on ka (hind on muidugi jama) aga pole eriti võimalust kuskiltkaudu vedada sest raudteed on hõivatud ja sadamad umbes. Raudteedel on prioriteedid et milline kaup mis järjekorras liigub. Söevagunid võivad jäädagi ootama sest ka naftaproduktid on tähtsamad.
Siis veel kurdeti et Venemaal on palju monoasulaid mis sõltuvad ainult sõe kaevandamisest ja elanikkonnast terve 1% võib monoasulate tõttu sissetulekuta jääda. Siis on kaks varianti et kas hakkava näljamässud või saavad rindemehed kõva täiendust. Kaevanduses töö otsas ja palgasõduriks.
Positiivse noodina loodeti et Murmanski kanti saab laadimisvõimalusi juurde. Kuigi lähitulevikus kindlasti mitte. Ja täiesti utoopiana et võib-olla oleks vene keemiatööstusel mingit perspektiivi

Kui 1000 tonnist söest teha 100 tonni müüdavat ollust saaks samuti raudteele hingamisruumi.