315. leht 666-st

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 04 Okt, 2023 10:18
Postitas AMvA
Kapten Trumm kirjutas: 04 Okt, 2023 8:38 1000 hj sportlik sisepõlemisauto selle Plaidi vastu - arvan, et küsimus pole selles, kas Plaid saab pähe mitme sekundiga, vaid mitu ringi tuleb sõita selleks, et Plaid saaks ringiga sisse :shock:

Lihtsalt 2200 kg pole mingi sportauto. Kõige tavalisem ülekaaluline tänavaauto. Ja seda, et Teslal on sõltuv tagasild, pole ma väitnud. Kui minu posti lugedes hakkab Beanil tatt tilkuma, silmad valguvad verd täis ja näpud klaviatuuril meelevaldselt liikuma, tuleks perearsti väisata, äkki mingit tabletid abiks?

Kui aga asjad rajale panna, siis ma panustaks näiteks Gordon Murray uuele autole (T-50). Isegi omades 2/3 Tesla võimsusest on selle kaal 2,2 korda väiksem. Seal võib mõningase võidusõiduga tõesti Teslale tübeteika kandadeni tulla. Korda üle, sport(liku)auto tegemiseks on vaja natuke rohkemat kui hästi palju võimsust ja suured pidurid. USA autotööstus tootis juba mõni aeg tagasi muskelautosid, mil kapoti all üle 700 hj, kuid ringiaegu sealt ei tulnud.
see on nüüd küll sõrme emmiga võrdlemine, või sulle lihtsalt ei jõua mõned asjad kohale?
Tesla on täiesti tavaline igapäevakasutuseks sobiv preemium pereauto ja sa tuled teda võrdlema kahekohalise, null pagasruumiga, lamavatele politseinele kinni jääva ning eelkõige £2,36 miljonit (loe: kaks miljonit kolmsada kuuskümmend tuhat naela) maksva hyperautoga

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 04 Okt, 2023 13:23
Postitas Kapten Trumm
Justament, igapäevakasutuseks pereauto vajab kiirendust 0-100 2,5 sek ja Vmax 340 kmh?
Mis autoga igapäevaselt sõidate, F1-ga?

Kui aga näitajad on hüperauto tasemel, siis tuleks ka hüperautodega võrdlus vastu võtta, mitte lasta ajakirjanikel kirjutada, kuidas kurvis sadulas püsimisega on probleeme. 1000+ hj võimsusega pole ju Vmax 340 eriline probleem, sellist kiirust saavutavad 500 hobujõulised autod. Küllap selle tegelik Vmax kisub sinna 400 alla.

Umbes 30 tuhat eurot maksva ja 300 hobujõudu arendava Civicu kohta polnud ajakirjanikel muud kobiseda, kui seda, et 3 korda võimsam Tesla oli sirgetel kiirem. Minu jutu mõte on elektriauto kui pooltoode, mida marketeeritakse ägedalt kui midagi väga head ja uuenduslikku.

Mulle siiski näib, et elektriautode turul hakkavad siiski ilma tegema traditsioonilised tootjad, lihtsalt Tesla saavutas natuke üllatusmomenti, ei muud.
Lisaks ilma korraliku hooldus- ja müügivõrguta jääb antud toode ikkagi nishitooteks. Kus täna näiteks Eestis seda Plaidi hooldada ja remondita saaks?
Kus Mercedes EQE-d saab, seda ma juba tean.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 04 Okt, 2023 13:41
Postitas AMvA
Kapten Trumm kirjutas: 04 Okt, 2023 13:23 Justament, igapäevakasutuseks pereauto vajab kiirendust 0-100 2,5 sek ja Vmax 340 kmh?
Mis autoga igapäevaselt sõidate, F1-ga?

Kui aga näitajad on hüperauto tasemel, siis tuleks ka hüperautodega võrdlus vastu võtta, mitte lasta ajakirjanikel kirjutada, kuidas kurvis sadulas püsimisega on probleeme. 1000+ hj võimsusega pole ju Vmax 340 eriline probleem, sellist kiirust saavutavad 500 hobujõulised autod. Küllap selle tegelik Vmax kisub sinna 400 alla.

Umbes 30 tuhat eurot maksva ja 300 hobujõudu arendava Civicu kohta polnud ajakirjanikel muud kobiseda, kui seda, et 3 korda võimsam Tesla oli sirgetel kiirem. Minu jutu mõte on elektriauto kui pooltoode, mida marketeeritakse ägedalt kui midagi väga head ja uuenduslikku.

Mulle siiski näib, et elektriautode turul hakkavad siiski ilma tegema traditsioonilised tootjad, lihtsalt Tesla saavutas natuke üllatusmomenti, ei muud.
Lisaks ilma korraliku hooldus- ja müügivõrguta jääb antud toode ikkagi nishitooteks. Kus täna näiteks Eestis seda Plaidi hooldada ja remondita saaks?
Kus Mercedes EQE-d saab, seda ma juba tean.
kui kogu su jutt kokku võtta, siis sa oled lihtsalt kade. viinamarjad on hapud.
pole veel kuulnud et Teslade omanikel autod hooldamata jääks. selle leidmiseks läks 10 sekundit https://servicemode.ee/

ega tesla seda hooldust ka eriti ei vaja. 20000 km hooldusprogramm
Vastavalt reglemendile on hooldus vajalik iga 20 000 km järel. Hooldus hõlmab:

Rataste joondamist;
Rehvirõhu kontrolli;
Rehvide ülevaatust ja kokkujooksu kontrolli;
Käiguosa (vedrustuse) kontrolli;
Salongifiltri vahetust;
Kojameeste harjade vahetus;
Patarei vahetust võtmepuldis;
Pidurivedeliku vahetust;
Konditsioneeri hooldust;
Aku jahutusvedeliku vahetust.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 04 Okt, 2023 13:50
Postitas Kapten Trumm
10 sekundiga võib leida mida iganes. Taoline lahendus pole küpse toote tagamine ega sobi massiliseks kasutamiseks. Kokkuvõtvalt on see korrashoid "tagatud" meil umbes samamoodi nagu Ferrari oma, et midagi tõsisemat, siis vea auto Soome töökotta. Kindlasti hakkab asju juhtuma, kui arv kasvab, iga autoga on nii olnud.

Loodetavasti autol ikka pidurid on, meie kliimas iga auto pidurid kord aastas lahtivõtmist ja puhastamist. 20 000 km programmis seda ei paista. :dont_know:
kui kogu su jutt kokku võtta, siis sa oled lihtsalt kade. viinamarjad on hapud.
Ma tegelt tunnen elektriautoveidrikele veidi kaasa, need elektriautod, mida mul on tulnud proovida (Teslal olen vaid kõrval istunud) on silma jäänud üsna hakkiva-hüpliku jõuagregaadi töö ja täiesti viimistlemata vedrustusega (nt Leaf). Ja noh, MiEV - meenutab oma "sõiduomadustelt" lausa joodiku autot (ehk mopeedautot). Vastupidiselt ühe kodaniku arvamusele ma siiski olen natuke sõitnud. Jäi üsnagi pooltootelik mulje, kui auto maksab ikka mersu hinda, siis peavad sellised pisiasjad ikka korras olema. Mitte et paneme autole mingid suvalised vedrud ja nimetame seda toimivaks. Seni ma eelistaks sõita küpseks viimistletud fossiilautodega.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 04 Okt, 2023 14:04
Postitas AMvA
Kapten Trumm kirjutas: 04 Okt, 2023 13:50
Ma tegelt tunnen elektriautoveidrikele veidi kaasa, need elektriautod, mida mul on tulnud proovida (Teslal olen vaid kõrval istunud) on silma jäänud üsna hakkiva-hüpliku jõuagregaadi töö ja täiesti viimistlemata vedrustusega (nt Leaf). Ja noh, MiEV - meenutab oma "sõiduomadustelt" lausa joodiku autot (ehk mopeedautot). Vastupidiselt ühe kodaniku arvamusele ma siiski olen natuke sõitnud. Jäi üsnagi pooltootelik mulje, kui auto maksab ikka mersu hinda, siis peavad sellised pisiasjad ikka korras olema. Mitte et paneme autole mingid suvalised vedrud ja nimetame seda toimivaks. Seni ma eelistaks sõita küpseks viimistletud fossiilautodega.
Trumm, võta nüüd hoogu maha. Sa hakkad juba oma mingis imeusus antvakkserit meenutama. Teslaga ise pole sõitnud ja arvustad. Võrdled Leafiga (see on sama kui võrrelda S klassi mersut Pologa).

Ma olen see suvi puhkusereisidel rentinud nädalaks nii Tesla S mudeli kui ka Audi Q8 etron 55. Ja väidan kindlalt et see Audi pole karvavõrdki parem.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 04 Okt, 2023 14:13
Postitas davidsoniharald
Oli kord pikem vestlus ühe taanlasega, kes ostis endale tutika Tesla. Ta omas seda kolm aastat ja selle aja jooksul reisis kõikjal lääne pool euroopas. Kõik need "kus seda küll laadida saab jne" hirmud on asjatud. Ütles, et see on kõige parem auto, mida ta kunagi omanud oli. Eelmine auto ennem Teslat oli tal BMW M5. Vot siis premimum versus Tesla.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 04 Okt, 2023 14:21
Postitas Kapten Trumm
Inimesed, kes autosid ei jaga, ei saagi enamasti aru sellest, mis on BMW point või miks ta hea on. Mul oli üks tuttav, kes vahetas 4a vana BMW 528i tuliuue Mazda 6 vastu ja kiitis, et nii hea auto :shock: . Ei jäänud muud üle kui mõttes tsiteerida piiblit, et õndsad on need, kes ei tea.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 04 Okt, 2023 14:22
Postitas Kilo Tango
Kapten Trumm kirjutas: 04 Okt, 2023 13:50 ... need elektriautod, mida mul on tulnud proovida (Teslal olen vaid kõrval istunud) on silma jäänud üsna hakkiva-hüpliku jõuagregaadi töö ja täiesti viimistlemata vedrustusega (nt Leaf). ...
Ma ei tea, mis romude otsa sa oled sattunud (ilmselt mõni Elmo ära trööbatud Leaf), kuid nimetada Leafi jõuagregaati "hakkiv-hüplikuks" ... selleks peab ikka mingi puue olema. Teadmiseks teisetele - Leaf läheb nullist maksimumini ilma hakkimiste ja hüppamisteta. Trumm on käiguvahetustega lihtsalt nii harjunud, et on sügavas šokis, kui neid ei toimu ja sestap nimetab tulemust "hakkiv-hüplikuks".

Ja iMiev-st rääkida autotehnikateemas on üleüldse kohatu.

Fakt on see, et sisepõlemismootor on elektrimootori kõrval aegunud pirtsakas saast, mis töötab ainult kitsas pöörete vahemikus ja veel kitsamas, kui tahta täit pöördemomenti saada. Umbes sama aegunud, kui aurumootor on sisepõlemismootori kõrval. Ainus asi, mis on kogu aeg elektriautodele üle minemist on tagasi hoidnud on akud. Sellega oleme me praegu jõudnud sinnamaale, et asi on juba kasutuskõlblik. Mitte hea, aga kasutuskõlblik.

Ukraina sõja taustal laulda hoosiannat tiblakütust põletavale sisepõlemismootorile on suurem patt, kui Kaja Kallase laenurahaga korda saadetud sigadused. Sest bensiini ostmisega suurendad sa orkide tulusid isegi siis, kui sa ei osta seda orkidelt (koduseks majandusteoreetiliseks näpuharjutuseks jääb välja mõelda, kuidas).

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 04 Okt, 2023 14:24
Postitas Kapten Trumm
Sa seda ikka tead, et Eesti bensiinijaamades müüdav kütus ei tule juba hulk aastaid Vene naftast?
Tõmbasime juba UKR sõja ja patriotismi kaardi lauale, way to go?
Äkki su Leaf sisaldab mingeid väärismetalle, mis on ka pärit Venest? Võid selles kindel olla?

Selles ma jään enda juurde, et Leafi sõiduomadused pole pehmelt öelda kooskõlas auto hinnaga. Selle raha eest oleks oodanud vähemalt VW Golfi taset.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 04 Okt, 2023 14:26
Postitas Kilo Tango
Kapten Trumm kirjutas: 04 Okt, 2023 14:24 Sa seda ikka tead, et Eesti bensiinijaamades müüdav kütus ei tule juba hulk aastaid Vene naftast?
...
Ilmselgelt ei saadud koduse ülesandega hakkama.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 04 Okt, 2023 14:42
Postitas Kapten Trumm
Fakt on see, et sisepõlemismootor on elektrimootori kõrval aegunud pirtsakas saast, mis töötab ainult kitsas pöörete vahemikus ja veel kitsamas, kui tahta täit pöördemomenti saada.
Sellest statemendist lausa õhkab autoasjanduse nõrk tundmine.
Elektrimootori eelis avaldub täna ainult pööretel alla 1000 rpm. Kui graafikuid vaadata. Sealt edasi läheb eelis tänapäevase sisepõlemismootori kätte.
Tänapäeval pole eriline probleem luua sisepõlemismootori jõukõver, mis saavutab natuke peale tühikäiku maksimumi ja püsib selles palju kauem. Isegi 2000ndate alguses suudeti teha bensiinimootor, mille momendikõver oli 1800-5000 rpm horisontaalnse sirge. Täna võimaldab enamvähem iga sisepõlemismootor võtta foori tagant kohalt gaasi lisamata.

Täpsemalt Nissan Leaf momendi ja võimsuse graafik.
https://www.automobile-catalog.com/curv ... #gsc.tab=0
Kogu see väidetav paremus avaldubki üsna väikeses vahemikus madalatel pööretel, juba 3300-l pöördel elektrimootor "vajub ära".

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 04 Okt, 2023 14:45
Postitas AMvA
Kapten Trumm kirjutas: 04 Okt, 2023 14:21 Inimesed, kes autosid ei jaga, ei saagi enamasti aru sellest, mis on BMW point või miks ta hea on. Mul oli üks tuttav, kes vahetas 4a vana BMW 528i tuliuue Mazda 6 vastu ja kiitis, et nii hea auto :shock: . Ei jäänud muud üle kui mõttes tsiteerida piiblit, et õndsad on need, kes ei tea.
ma olen ka tutikate BMW-dega sõitnud ja ütlen, et täielik ülehaibitud auto. Vähegi viltsamal teel kukuvad hambaplommid välja ning X5 mahutavus on Vovo XC70-st väiksem. X6-st ja selle mõttetusest ei hakka ma rääkimagi. Aga Trummile ilmselt sobib, nii nagu juht, nii ka auto. Kuidas see väljend BMW juhtide kohta oligi?

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 04 Okt, 2023 14:51
Postitas Kapten Trumm
Järelikult sa ei jaga matsu, kui aru pole saanud, mis siin muud öelda :dont_know:
Ja noh, sealt traditsiooniline minek vanale heale teemale "trumm on nagunii loll ja rullnokk" on ka ootuspärane (ootuspäraselt nõrk).
Minu jaoks on BMW iva perfektselt arusaadav, ainus millest ma aru ei saa on nende ostmine automaatkäigukastidega. See iva on õnneks alles nii 80ndate autodel kui ka täna, täna on see muidugi hulga pehmenenud, võrreldes vanade aegadega, kui tegemist oli täpseid ja õigeid juhtimisvõtteid nõudva, tavalisest nõudlikuma autoga. Mitu titevankrit mahub pagassi ja kui palju on tagaistmel ruumi, pole seal ka kunagi esmatähtis olnud, kui omanik istub roolitaga ja maksimum on autos kaassõitja.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 04 Okt, 2023 15:00
Postitas Lemet
Kõik need "kus seda küll laadida saab jne" hirmud on asjatud. Ütles, et see on kõige parem auto, mida ta kunagi omanud ol
Igal inimesel on võimalik teha puust ja punaseks katse. Sisestame enda arvutisse marsruudi Tallinn-Lissabon (või Travemünde-Lissabon) ja võtame kaks võrdlevat reisiplaani- üks diisliga ja teine elektriga. Saadav tulemus peaks täna igasuguse tahtmise elektriga töötava kaubiku soetamiseks kilomeetrite kaugusele ajama. Lustisõitu, kus sihtpunkt ja selleni jõudmise aeg määramata on- miks mitte. Asjatamist, kus aeg ja kilometraaž loevad- never. Vähemalt lähitulevikus mitte.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 04 Okt, 2023 15:01
Postitas AMvA
Kapten Trumm kirjutas: 04 Okt, 2023 14:51 Järelikult sa ei jaga matsu, kui aru pole saanud, mis siin muud öelda :dont_know:
Ja noh, sealt traditsiooniline minek vanale heale teemale "trumm on nagunii loll ja rullnokk" on ka ootuspärane (ootuspäraselt nõrk).
Minu jaoks on BMW iva perfektselt arusaadav, ainus millest ma aru ei saa on nende ostmine automaatkäigukastidega. See iva on õnneks alles nii 80ndate autodel kui ka täna, täna on see muidugi hulga pehmenenud, võrreldes vanade aegadega, kui tegemist oli täpseid ja õigeid juhtimisvõtteid nõudva, tavalisest nõudlikuma autoga. Mitu titevankrit mahub pagassi ja kui palju on tagaistmel ruumi, pole seal ka kunagi esmatähtis olnud, kui omanik istub roolitaga ja maksimum on autos kaassõitja.
:lol: