Põhimõtteliselt välistad uuemad mudelid. Jah mõni 1,2,3 seeria jääb lauale, aga midagi toekamat enam ei saa.Kapten Trumm kirjutas: ↑05 Okt, 2023 8:31
Minu jaoks on BMW alati olnud nõudlik auto keskmist paremale juhile, st ka jõu ohjamist pedaalide ja kangi abil. Ja iga lammas sellisega sõidetud ka ei saa, käiguvahetuse tehnika peab korras olema, muidu teeb auto jõnkse ja on muidu ebameeldiv. Kui aga valdad, seda, puhas rõõm.
Meil muidu on load märkega "automaatkäigukast" (st nagu piiratud juhtimisvõime või nii) enamasti enda jäsemete koordineerimise probleemide tundemärk.
Autotehnikateema
-
- Liige
- Postitusi: 463
- Liitunud: 18 Nov, 2021 15:21
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 10214
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Selle jutu kohta on järgmised kommentaarid:Kapten Trumm kirjutas: ↑05 Okt, 2023 8:46Soome lehed kirjutavad: https://gizmodo.com/finnish-man-passes- ... 1848268874OLAVI kirjutas: ↑04 Okt, 2023 17:34 Kui I-Mev hinnad olid juba ca 3000 eur kanti, siis oodata võib, et Leafide hinnad kukkuvad nüüd ka samale tasemele.
https://www.energia.ee/et/uudised/avale ... o-laadijat
https://www.energia.ee/et/uudised/avale ... aadijatest
https://www.energia.ee/et/uudised/avale ... -maakonnas
Eesti Teslade omanike negatiivsetest remondikogemustest Helsingi esinduses võib netist lugeda palju ja et "kui see oleks pere ainuke auto, millest sõltub pere igapäevaelu, siis ei tasu Tesla ostmisega praeguses remondi olukorras riskida".
Autoleht üllitas hiljuti kasutatud autode raamatu II osa. Soovitaks seal lugeda mõne elektriauto kommentaare. Kui öeldakse, et kolm korda kontrolli akut, sest uus maksab "ainult" 16 000 eurotTesla Model S kohta võib leida arve 13-20 tuhat dollarit, huvitav, palju meil on?
Ja kellelgi (kas mitte Leaf 1 põlvkond) pidi sõiduarvuti valetama (on tehase poolt pandud optimistlikumaks), mistõttu Tartust tulema hakates tasub kaks korda marsruut läbi mõelda, et mitte autos ööbida.
1. See laadijate välja vahetamine ei muuda Leafi hinda kuigivõrd, sest Leafi omanikud neid praktiliselt ei kasuta. Peaaegu 100% laadimistest on kodulaadimised. Minu viimane laadimispunkti kasutamine oli ca. 1,5-2 aastat tagasi (ja see ei olnud vältimatu). Pea kõikidel Leafide omanikel on see teine auto.
2. See aku suremine on teemaks ainult ilma aktiivse jahutuseta akudega autode puhul, nagu iMiev ja Leaf. Kummalisel kombel ei ole Leafidel aktiivjahutust siiamaani. Isegi nende puhul on aku vahetamine väga harv sündmus. Minu teada Eestis seda tehtud ei ole. Tesla puhul, kus aku on korralikult tehtud ja selle termoregulatsioon on korralik, kestab aku selgelt kauem, kui auto.
3. Sõiduarvuti ei valeta. Sõiduarvuti on lihtsalt primitiivne ja ei tea, mida sa plaanid. Kui sa oled eelnevalt linnas sõitnud, siis ta võtab aluseks sinu linnasõidu keskmise energiakulu, mis elektriauto puhul on väiksem, kui maanteesõidul. Nii, et kui hakkad maanteed mööda kusagile liikuma, siis väheneb sõiduulatus oluliselt (õhu- ja veeretakistus, kassatead).
Trumm, palun ära võta rohkem elektriautode teemal sõna, sest praktiliselt kõik, mis su näppude alt sellel teemal tuleb, on pehmelt öeldes mütoloogia. Et mitte otse öelda labane vale.
-
- Liige
- Postitusi: 463
- Liitunud: 18 Nov, 2021 15:21
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Lõpuks on viimase generatsiooni Leafide valik ka laienemas ja hinnad hakkavad täitsa mõistlikuks juba muutuma. Kõike arvesse võttes täiesti tõsiseltvõetav valik pere teiseks autoks, eriti kui saab odavateks öisteks tundideks ta maja kõrval laadima lülitada.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Akude vahetamine on aktuaalne ka 10+ aasta vanuste Teslade puhul. Kuivõrd seal hoolduses mingit akude jahutusvedelikku vahetatakse, siis kas see on aktiivne või mitte jahutus. Nett on neid sapiseid kommentaare täis, kus tahetakse see Muski akna alla vedada ja süüdata. Seega ei kesta see Teslal midagi "kauem kui auto". Soome autokuulutustes on küllalt leida neid peetud Teslasid aastast 2013 minus, mil aku vahetatud. Laias laastus iga kiirlaetava aku eluiga ongi ca 10 aastat. Ja tegelikult on ka pliiakudel samapalju, originaalaku või samaväärne kärab 10-11a, vuffel 5-6 aastat.Kilo Tango kirjutas: ↑05 Okt, 2023 9:25 Selle jutu kohta on järgmised kommentaarid:
1. See laadijate välja vahetamine ei muuda Leafi hinda kuigivõrd, sest Leafi omanikud neid praktiliselt ei kasuta. Peaaegu 100% laadimistest on kodulaadimised. Minu viimane laadimispunkti kasutamine oli ca. 1,5-2 aastat tagasi (ja see ei olnud vältimatu). Pea kõikidel Leafide omanikel on see teine auto.
2. See aku suremine on teemaks ainult ilma aktiivse jahutuseta akudega autode puhul, nagu iMiev ja Leaf. Kummalisel kombel ei ole Leafidel aktiivjahutust siiamaani. Isegi nende puhul on aku vahetamine väga harv sündmus. Minu teada Eestis seda tehtud ei ole. Tesla puhul, kus aku on korralikult tehtud ja selle termoregulatsioon on korralik, kestab aku selgelt kauem, kui auto.
3. Sõiduarvuti ei valeta. Sõiduarvuti on lihtsalt primitiivne ja ei tea, mida sa plaanid. Kui sa oled eelnevalt linnas sõitnud, siis ta võtab aluseks sinu linnasõidu keskmise energiakulu, mis elektriauto puhul on väiksem, kui maanteesõidul. Nii, et kui hakkad maanteed mööda kusagile liikuma, siis väheneb sõiduulatus oluliselt (õhu- ja veeretakistus, kassatead).
Trumm, palun ära võta rohkem elektriautode teemal sõna, sest praktiliselt kõik, mis su näppude alt sellel teemal tuleb, on pehmelt öeldes mütoloogia. Et mitte otse öelda labane vale.
Aga noh, ma võtan siis nädalavahetusel sellest Autolehe raamatust koopia, usud ehk rohkem. Ja seda sõiduarvuti probleemi ei kirjutanud mitte ajakirjanikud, vaid ka autokasutajad, kellele igas arvustuses sõna kommentaariks antakse.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
Huvitav kuidas see auto nüüd Soome autoregistrist maha saab - lammutustõendit vist ei saa ning tegu teadliku auto hävitamisega? Ning kui see sõiduki molekulideks tagasitootmine pole looduse reostamine siis mis veel on? Ilmselt meie Keskkonnaamet kukkus just tooli pealt maha peale sellise klipi vaatamist.Kapten Trumm kirjutas: ↑05 Okt, 2023 8:46 Soome lehed kirjutavad: https://gizmodo.com/finnish-man-passes- ... 1848268874
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Avalikel andmetel on Tesla akud samuti liitium-ioonakud. Nende eluiga sõltub tsüklite arvust. Umbes nagu akutööriistadel. Väikse elektriauto kasutamine pere teise autona, mida laetakse ehk korra nädalas ja millega sõidetakse 5 km tööle, tekitabki sellise müüdi akude igikestvusest. Kui on ikka läbisõitu ja akud tuleb ülepäeva täis laadida, siis 10a pärast on uut akuplokki vaja.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Arvan, et meil saaks politseist tõendi auto hävimise kohta ja sellega võtadki arvelt? Äkki Soomes samamoodi?Walter2 kirjutas: ↑05 Okt, 2023 10:05Huvitav kuidas see auto nüüd Soome autoregistrist maha saab - lammutustõendit vist ei saa ning tegu teadliku auto hävitamisega? Ning kui see sõiduki molekulideks tagasitootmine pole looduse reostamine siis mis veel on? Ilmselt meie Keskkonnaamet kukkus just tooli pealt maha peale sellise klipi vaatamist.Kapten Trumm kirjutas: ↑05 Okt, 2023 8:46 Soome lehed kirjutavad: https://gizmodo.com/finnish-man-passes- ... 1848268874
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 10214
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Ei ole aktuaalne. Soomes Nettiautos on praegu müügis 189 Tesla Model S-i. Neist kolmel on aku vahetatud:Kapten Trumm kirjutas: ↑05 Okt, 2023 9:54 ...
Akude vahetamine on aktuaalne ka 10+ aasta vanuste Teslade puhul. Kuivõrd seal hoolduses mingit akude jahutusvedelikku vahetatakse, siis kas see on aktiivne või mitte jahutus. Nett on neid sapiseid kommentaare täis, kus tahetakse see Muski akna alla vedada ja süüdata. Seega ei kesta see Teslal midagi "kauem kui auto". Soome autokuulutustes on küllalt leida neid peetud Teslasid aastast 2013 minus, mil aku vahetatud. Laias laastus iga kiirlaetava aku eluiga ongi ca 10 aastat. Ja tegelikult on ka pliiakudel samapalju, originaalaku või samaväärne kärab 10-11a, vuffel 5-6 aastat.
Aga noh, ma võtan siis nädalavahetusel sellest Autolehe raamatust koopia, usud ehk rohkem. Ja seda sõiduarvuti probleemi ei kirjutanud mitte ajakirjanikud, vaid ka autokasutajad, kellele igas arvustuses sõna kommentaariks antakse.
https://www.nettiauto.com/tesla/model-s/13818247
https://www.nettiauto.com/tesla/model-s/13391704
https://www.nettiauto.com/tesla/model-s/13871993
Ühel on märgitud, et see vahetati garantii korras. Kõik need on esimese akua rhitektuuriga autod. Uuema arhitektuuriga masinatel probleeme praktiliselt ei ole. Ja tõsiasi, et Tesla akud on aktiivjahutusega on fakt. Täiesti mõttetu vaielda.
Suurte hulkade puhul ikka juhtub. Tegelikkus on ikkagi see, et Tesla aku keskeltläbi on väga hea vastupidavusega. Ja jutt, et "nett on täis ..." on täielik vale. On hädalisi, kuid sellise toodetud autode massi puhul on täiesti tavaline, et tuleb ette musti lambaid kõigil. Ka nendel sinu haibitud Saksa luksusmarkidel on kvaliteediprobleeme (ja viimasel paaril kümnendil tegelikult päris tõsiseid).
Tõsiasi, et aku mahtuvus langeb aeglaselt Tesla puhul on fakt, mille kohta on kinnitust lihtne leida. Palun:

Leafi puhul ei huvita mind autolehe arvamus karvavõrdki, sest ma kasutan ise Leafi igapäevaselt ja tean, mida tema kompuuter näitab, mida mitte ja kuidas see töötab. Sisepõlemismootoriga auto pealt tulles võibki diletandile olla üllatus, et maanteel on läbisõit väiksem, kui linnas.
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 10214
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Järjekordne näide sellest, kuidas Chuck Norris ei suuda kirjutatud tekstist sisuliselt aru saada. Keegi pole väitnudki, et Leafi aku on igikestev. Ka Tesla aku ei ole seda. Ka seda pole keegi väitnud.Kapten Trumm kirjutas: ↑05 Okt, 2023 10:22 Avalikel andmetel on Tesla akud samuti liitium-ioonakud. Nende eluiga sõltub tsüklite arvust. Umbes nagu akutööriistadel. Väikse elektriauto kasutamine pere teise autona, mida laetakse ehk korra nädalas ja millega sõidetakse 5 km tööle, tekitabki sellise müüdi akude igikestvusest. Kui on ikka läbisõitu ja akud tuleb ülepäeva täis laadida, siis 10a pärast on uut akuplokki vaja.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Kas see pole mitte üks teema, mida elektriautode ärikad ja nende (poliitilised apologeedid) üritavad rääkimata jätta? Kuidas 10a pärast ootab ees 1/3 kuni pool auto hinnast maksev akuvahetus, millega kaasuvad probleemid on siiani lahenduseta?
Kui paljudel nende hulgast on see aku viimase veerandi peal ja ostjat on paari aasta pärast ootamas 20 tuhande eurone üllatus?Ei ole aktuaalne. Soomes Nettiautos on praegu müügis 189 Tesla Model S-i. Neist kolmel on aku vahetatud:
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 10214
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Kui vaadata eelpool postitatud graafikut, siis ilmselt mitte ühelgi.Kapten Trumm kirjutas: ↑05 Okt, 2023 10:39 Kas see pole mitte üks teema, mida elektriautode ärikad ja nende (poliitilised apologeedid) üritavad rääkimata jätta? Kuidas 10a pärast ootab ees 1/3 kuni pool auto hinnast maksev akuvahetus, millega kaasuvad probleemid on siiani lahenduseta?
Kui paljudel nende hulgast on see aku viimase veerandi peal ja ostjat on paari aasta pärast ootamas 20 tuhande eurone üllatus?Ei ole aktuaalne. Soomes Nettiautos on praegu müügis 189 Tesla Model S-i. Neist kolmel on aku vahetatud:
Re: Autotehnikateema
Hea küll , elektrimobiilide akud väsivad ja vajavad vahetust , elektriauto väsinud akupakk sobib vast kodumajapidamise akupangaks , kui seal lahjaks jääb läheb ümbertöötlemisse .
Kuidas elektriautode kere ja muu kestab , elavad 2 akut üle ?
Kuidas elektriautode kere ja muu kestab , elavad 2 akut üle ?
Re: Autotehnikateema
Tesla kasutab nüüd juba LiFePo akukeemiat, mis kestab ca 3000 laadimisttsüklit. NMC kestab jah sinna 500-1000 tsükli vahele. Ja isegi siis elab ta selle 10 aastat ilusti lõpuni. Probleeme oli esimese leafi akuga, mis on õhkjahutusega ja kippus soojemas kliimas ülekuumenema. Lisaks pole piisavalt temperatuurisensoreid ja nii ei tea ka kontroller, et laadida ei ole hea. Suuremaks probleemiks on ikkagi aku kaal ja selle valmistamiseks vajalik toorainete hulk. 100kW akuga saaks teha 10 10kW akuga pistikhübriidi, mis oleks vast mõistlikum ressursikasutus. Lühemad vahemaad saaks ilusti elektriga liikuda ja pikemad otsad siis mootori abil. Lisaks oleks selle aku vahetus palju odavam.
Re: Autotehnikateema
mis see elektriauto kere ICE auto kerest erineb?
Re: Autotehnikateema
Ainult odavama otsa tagaveolistes masinates. LR mudelid on minuteada endiselt vana akutehnoloogia peal.
Aga jah LiCoO2 akude puhul aitab (ka nutiseadetes muide) väga palju see, kui regulaarselt laadida 80% mitte täis. Täis laadida ainult juhul kui tead et kohe ära kasutad, mitte iga öö (auto puhul näiteks mõni pikem sõit).
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Bing [Bot] ja 1 külaline