319. leht 1283-st

Postitatud: 01 Veebr, 2008 9:47
Postitas ennww
1. järgu kapten Stšastnõi?
Peale revolutsiooni läks bolševike poolele, Balti laevastiku komandör, "Jääretke" juht, päästis oma tegevusega 1918 a. faktiliselt Vene laevastiku langemise pealetungivate Saksa vägede kätte, tuues ära laevad Tallinna ja Helsingi sadamatest.
Arreteeriti 27.05.1918 ja mõisteti surma 21.06.1918, see oli esimene ametlik surmaotsus Nõukogude Venes.

Esimene bolševik, eks sõna "rahvavaenlane" kasuta,s oli minu teada Lenin, kes kasutas seda sõna 28.11.1917.

Andmed kõik venekeelsest Wikipediast :)

Postitatud: 01 Veebr, 2008 12:42
Postitas Sollmann
Tipp-bolševik, väljendi esmakasutaja - Uljanov-Lenin.
Rahvavaenlasteks VIL-i esmaettekandes olid kuulutatud p-mõtteliselt kõik 'kadetid'.

Tipp-bolševik, sõnapaari esmakasutaja nimeliselt kellegi vastu - toonane sõja- ja mereasjade rahvakomissar L.Trotski.

Aleksei Stšastnõi - esimene nimeliselt 'rahvavaenlaseks' kuulutatu Nõuk-Vm-l.
Pärast L.Trotski vs A.Stšastnõi kohtuprotsessi muutus koomusk-väljend sõimusõna(de)ks. :x

Umbes-täpselt nii see siis oli :roll:

Postitatud: 02 Veebr, 2008 18:23
Postitas Sollmann
Karburaatorid bensumootoreis?

Postitatud: 02 Veebr, 2008 19:04
Postitas Lemet
Suurtüki madal tulistamisnurk, mis BMP-2 oli tunduvalt suurendatud?

Postitatud: 02 Veebr, 2008 20:04
Postitas Sollmann
Võru Meegomäe autokoolis sai kunagi õpitud, et esimese asjana Afg-is muudeti BTR-idel mootoriehitust e siis võeti küljest karburaator.
Ei märganudki, et küs oli teisest plekkmasinast, BMP-st :roll:

Postitatud: 03 Veebr, 2008 1:30
Postitas uusmario
Võru Meegomäe autokoolis sai kunagi õpitud, et esimese asjana Afg-is muudeti BTR-idel mootoriehitust e siis võeti küljest karburaator.
Mitte ei võetud mootoritelt ära karburaatoreid, ilma karburaatorita poleks mootorid töödanud. Väidetavalt Afganistaani kogemustele toetudes asendati GAZ'i kaks karburaator(veoauto)mootorit ühe diiselmootoriga.Tegelikkuses seisnes põhjus selles, et BTR-60 kaks GAZ-51 ja BTR-70 kaks 53 mootorit võtsid roppu moodi kütust.

Postitatud: 03 Veebr, 2008 10:20
Postitas Sollmann
uusmario kirjutas: Mitte ei võetud mootoritelt ära karburaatoreid, ilma karburaatorita poleks mootorid töödanud. Väidetavalt Afganistaani kogemustele toetudes asendati GAZ'i kaks karburaator(veoauto)mootorit ühe diiselmootoriga.Tegelikkuses seisnes põhjus selles, et BTR-60 kaks GAZ-51 ja BTR-70 kaks 53 mootorit võtsid roppu moodi kütust.
Tehnikavõõra inimesena julgeksin siiski pisut vastu väita.
Minu mäletamist mööda prooviti esmalt karburaatormootori asemel siiski miskit sissepritsesüsteemi, mis aga hästi ei toiminud ning asendati hiljem lihtsama variandiga, e siis diiselmtr-iga.
Esmapõhjus ei olnud ka kütuses, kuna seda tollal NL-l ohtrasti jagus, vaid selles, et kui esimesed BTR-id mööda järske mägesid üles ronisid, keeldusid nende karburaatormtr-d lihtsalt töötamast :roll:

Postitatud: 03 Veebr, 2008 10:55
Postitas uusmario
Tehnikavõõra inimesena julgeksin siiski pisut vastu väita.
Minu mäletamist mööda prooviti esmalt karburaatormootori asemel siiski miskit sissepritsesüsteemi, mis aga hästi ei toiminud ning asendati hiljem lihtsama variandiga, e siis diiselmtr-iga.
Esmapõhjus ei olnud ka kütuses, kuna seda tollal NL-l ohtrasti jagus, vaid selles, et kui esimesed BTR-id mööda järske mägesid üles ronisid, keeldusid nende karburaatormtr-d lihtsalt töötamast
Sissepritsesüsteemi paigaldamine võis toimuda küll, kuigi kuulnud sellest pole

Postitatud: 04 Veebr, 2008 11:33
Postitas ennww
Kuna otsest küsimust üleval pole ja ma enda arvates vastasin Sollmanni küsimusele vähemalt osaliselt õieti, siis panen üle ühe pildiküsimuse.

Kus Eestimaal asub pildil kujutatud ausammas?

Pilt

Postitatud: 04 Veebr, 2008 15:56
Postitas Anonymus
lõuna - hiiumaa

Postitatud: 05 Veebr, 2008 10:58
Postitas ennww
Hiiumaa õige, lõuna mitte :)

Postitatud: 05 Veebr, 2008 12:00
Postitas Anonymus
Kas Soomusrongide diviis Vabadussõjas oli strateegiline reserv?

Postitatud: 06 Veebr, 2008 14:06
Postitas Anonymus
Ronk - ära tee asju lihtsamks. :D

Postitatud: 06 Veebr, 2008 17:44
Postitas Juhan K
Mis kurat, soomusronglased madistasid ju eesliinil.... :?
Koos Kuperjanovlastega sõitsid Tartus punastest üle ja tagusid punaarmee Ida-Virumaalt ka minema...

Postitatud: 07 Veebr, 2008 12:02
Postitas Anonymus
Juhan K - sisuliselt ütlesid sa vastuse ära.
Eesti sõjaajaloo kirjanduses(Walter) on hakatud Soomusrongide diviisi pidama strateegiliseks reserviks. Aluseks on võetud Jaan Sootsi väljaütlemine et soomusrongide diviisi võib mõõndusega pidada strateegiliseks reserviks. aga sellest on tehtud natukene ülepakutud üldistus.
Juhul kui soomusrongide diviis oleks olnud pidevalt nö stand by olukorras, näiteks Valgas või Tapal ja sekkunud ainult siis, kui ülevalt poolt oleks tulnud vastav käsk rindele asuda. Selllisel juhul oleks olnud soomusrongide diviis strateegilne reserv.
Realsuses oli soomusrongide diviisil alati oma rindelõik.

Juhan K - järg sinu käes.