33. leht 58-st
Re: Low-End innovatsioon taktikaliste eesmärkide saavutamise
Postitatud: 05 Juun, 2012 11:21
Postitas Lemet
pealt 5000 vana raha on ilmne ülepingutus, sellise numbri eest peaks saama juba täisväärtusliku klaasplastist paadi, mille valmistamiseks kulub märgatavalt rohkem nii töötunde kui materjali:
http://www.forbby.com/est/3759/
Aga eks kõik sõltub muidugi kogusest, kümnekaupa valmistades võivad hinnanumbrid tõepoolest müstiliseks kätte minna.
Re: Low-End innovatsioon taktikaliste eesmärkide saavutamise
Postitatud: 05 Juun, 2012 11:43
Postitas setu
Ega praegu see hind pole kõige olulisem kriteerium. See hind on saadud arvatavasti ka heaoluriigi pisitellimustöö tulemusena.
Kuna SF operaatorid kasutavad praegu seljakotiks kokkupandavaid kajakke, mille hind hakkab 70 000 vanast rahast. Siis see "suur mapp" on juba võrreldav seljakotiga, mille kokkupanek kajakiks võtab aega 45-90 minutit. Üks lahendus ei asenda teist, kuid tekib laiem võimalus kasutuselevõtuks.

Re: Low-End innovatsioon taktikaliste eesmärkide saavutamise
Postitatud: 05 Juun, 2012 12:24
Postitas davidsoniharald
Setu töötab heal juhul arvutidisainerina (palju ilusaid pilte) ja omab uut sorti haridust, mida mina nimetan interneti hariduseks.
Eps kirjutas:Setu, kas see on palju küsitud, et kus või mis insenerina töötad?
Pole ise suutnud välja lugeda kui juba on teemaks olnud.
Re: Oru – Origami Kayak
Postitatud: 05 Juun, 2012 12:34
Postitas Kilgore
setu kirjutas: P.S. Arvan, et Kaitseliidul, VGdel jne võiks olla võimekus iseseisvalt veetakistusi ületada ja looduse eripära rohkem ära kasutada, kui ollakse võimelised seda praegu tegema.
Kindlasti võiks! Meil on neid veekogusid kust ei saa ümber (sh. mööda sildasid) vaid peab läbi minema ikka omajagu. Õnneks on 99% juhtudel tegu suht kitsaste jõgede ja ojadega mille ületamiseks kõlbavad oluliselt maisemad lahendused. Näiteks igas ehituspoes müüdav 250 liitrine ekstra tugev prügikott (targemad kasutavad neid topelt). Või kui edevamat lahendust vaja siis
IDD Solution Floater Patrol. See kajakk ikka rohkem selline pikema otsa sõiduriist. Paras hiidlastel saarlaste juurde dessanti teha vms

Re: Low-End innovatsioon taktikaliste eesmärkide saavutamise
Postitatud: 05 Juun, 2012 21:46
Postitas hillart
Sellist kajakki oleks võimalik toota ka Eestis ja veel EKVs kasutuses oleva digicamoga.
Ega ikka ei ole küll. MEIL ei ole. Ikka need objektiivsed tingimused on see taak mis meil igavestest aegadest igavesti vist kaela maadligi painutama jääb.

Re: Low-End innovatsioon taktikaliste eesmärkide saavutamise
Postitatud: 05 Juun, 2012 21:54
Postitas Lemet
Ja liiatigi- milleks? Meie liitlastel on süstasid si...ks. Ja üleüldse on teile juba ammu selgeks tehtud, et oma riigi(ja iseäranis selle ametnike) üle vingumine ja vigisemine om üks ütlemata kole ja inetu tegevus.
Re: Low-End innovatsioon taktikaliste eesmärkide saavutamise
Postitatud: 06 Juun, 2012 12:09
Postitas setu
Kes veel ei tea, siis Eesti on Euroopa suurim kajakide tootjamaa.
Ma ei mäleta, kas selle olen kunagi postitanud. Taani kaitsevägi kasutab palju VW T-sid, Eesti ja Soome Politsei niisamuti. All on California edasiarendus. Eestis tõusis paljuski kaubikukultuur 1990ndatel, nähtus kui selline oli osaliselt tingitud ka Soome remonttireiskadest. Kaubik on kahtlemata väga sobilik riistvara igale tegusamale eestlasele.

Re: Low-End innovatsioon taktikaliste eesmärkide saavutamise
Postitatud: 19 Juun, 2012 12:48
Postitas setu
Re: Low-End innovatsioon taktikaliste eesmärkide saavutamise
Postitatud: 19 Juun, 2012 14:28
Postitas Madis22
Üks blogi, millele siin aegajalt viidatud on, kirjutab 2MS-s kasutamata jäetud ellujäävust suurendavatest võimalustest:
http://defense-and-freedom.blogspot.com ... es-in.html. Siin teemas tuleks eriti ära nimetada punkt 5:
(5) Kasutage rohkem kergelt soomustatud jalaväe transportööre: tüüpiline 2MS-ja APC oli poolroomik veok 6-14,5 mm paksu soomusega. See pidi olema kuulipilduja-tule kindel ja Saksa kogemus oli ligi 50% võrra väiksemad kaotused jalaväe rünnakul (Saksa SdKfz 250 ja 251 APC-d olid parema töötlusega, rohkem off-road-tüüpi ja kuulikindlamad kui USA M3 poolroomikud) võimaldades rünnakud, kus tavaline jalavägi ei saanudki rünnata.
Omahind oli umbes 1/5 kuni 1/3 tavalise tanki hinnast, kütusekulu oli isegi vähem ja halvimal juhul võis tavalist veoautot poolroomikuga ja soomusega varustades veelgi hinda alandada. Saksamaa jättis selle tähelepanuta nagu ka tavaliste veokite tootmise - ja raiskas isegi paljud poolroomikud spetsiaal-funktsioonidele, selle asemel, et keskenduda APC rollile.
50% väiksem suremus otseses lahingus. Ja ikkagi meil häbenetakse veokite soomustamisest rääkida ...
Re: Low-End innovatsioon taktikaliste eesmärkide saavutamise
Postitatud: 20 Juun, 2012 8:43
Postitas Kilo Tango
setu kirjutas:Video link ka:
http://vimeo.com/37420295
IR-kaameraga Afganistani compoundide kohal oleks üpriski otstarbekas. Saab lisada veel kompaktsema mikrofonide süsteemi, mis suudavad tuvastada vastase laske suuna ja voila.
Nende riistapuude maksimaalne lennuaeg jääb u. 10 minuti piiridesse. Aga iseenesest Afganistaanis tõesti - miks ka mitte. Samas on tavaskeemis nende juhtimine üsna läbipaistev ning üsna lihtsate vahenditega ka üle võetav. Mingi mil spec juhtimise peale aretamine läheb jälle väga kalliks. Lihtsam on lennutada väikesi UAV-sid.
Re: Low-End innovatsioon taktikaliste eesmärkide saavutamise
Postitatud: 20 Juun, 2012 15:28
Postitas hillart
50% väiksem suremus otseses lahingus. Ja ikkagi meil häbenetakse veokite soomustamisest rääkida ...
Vaat, asi on nimelt selles, et see veokate soomustamine on pea-aegu (aga tõepoolest - mitte päris nii paju) samas hinnaklassis teenus, kui spetsiaalse APC ost. Laiamahuline madelautode soomustamise ettevõtmine eeldaks selles valdkonnas selgesõnalist vastavasuunalist otsust ja ühtlasi edaspidist kontsptuaalset APC-dest loobumist, sest kaht asja korraga ei saa. Aga kas üks soomustatud madelauto ikka on seda, mis päris-APC? Kahtlen küll.
Tegelikkuses see ju ongi see omamaise APC idee, millise näiteid tükimat aega tagasi ka erinevate teiste teemade all vaatamiseks välja tõin. Nimelt erinevad UNIMOG´i baasile ehitatud APC-d, missugused mõningad põlglikult "rahvasoomukiteks" nimetasid ja sellega äärmiselt sobimatuks Eesti Kaitseväele pidasid. UR-416, TM-170 j.t. nn. Sonderwagen´id, missuguseid 70-ndatest kuni 90-ndate esimese pooleni toodeti (Saksamaal, Sveitšis ja litsensi alusel ka mujal) ja missugused mitmel pool maailmas tänase päevani relvajõududes kasutusel on.
Arvestamata muidugi asjaolu, et ka seda meie EKV missimasinate soomustamisteenust meile omamaiste ettevõtjate asemel hoopis Soome hõimuveljed osutavad, küsin ka siin juba teab mitmendat korda - Kas siis Eesti Vabariik tõepoolest pole võimeline ISE seda tegema? (Unimog´i raamile raudkasti kokkukeevitamine on meie super-hüper innovaatikutele vahest tõepoolest liigtüsilik ettevõtmine.) Eriti, kui arvestada tõsiasja, et selletüübilisi masinaid oleks meil (erinevad riigikaitse valdkonnas tegevad üksused) vaja ikka sadades ning nimetatud ettevõtmine oleks mingile firmale aastateks leiba pakkuv ning jätkusuutlik ja riiklikku tellimusena kindlustunnet pakkuva tegevus. (Arvestades pidevat vanade mahakandmist ja uute kasutuselevõttu, ning plaanilist remonti + arendustegevust).
Re: Low-End innovatsioon taktikaliste eesmärkide saavutamise
Postitatud: 20 Juun, 2012 15:35
Postitas Lemet
Objektiivsed asjaolud, isand hillart, objektiivsed asjaolud...saamatud ja pisikesed, nagu me oleme. Tead ju küll

Re: Low-End innovatsioon taktikaliste eesmärkide saavutamise
Postitatud: 20 Juun, 2012 16:28
Postitas kangelaspioneer
Poetan siinkohal jälle vahele, et mina kasutaks selles APC rollis vanu BMP-sid. Kui torn maha tõsta, saab sinna asemele piisava lastiruumi varustuse jaoks, mahub ka üks kuulipildur 12,7-ga. Ostuhinnalt on odavad, saada piisavalt, läbivust ja killukaitset pakuvad enam kui ükskõik milline veoauto. Kui kriitiline mass ületatud, võib kohapeal varuosade tootmise ka korraldada.
Re: Low-End innovatsioon taktikaliste eesmärkide saavutamise
Postitatud: 20 Juun, 2012 17:08
Postitas Kapten Trumm
Vaat, asi on nimelt selles, et see veokate soomustamine on pea-aegu (aga tõepoolest - mitte päris nii paju) samas hinnaklassis teenus, kui spetsiaalse APC ost. Laiamahuline madelautode soomustamise ettevõtmine eeldaks selles valdkonnas selgesõnalist vastavasuunalist otsust ja ühtlasi edaspidist kontsptuaalset APC-dest loobumist, sest kaht asja korraga
Noh, mingite 4x4 lihtsate soomukite massiline kasutuselevõtt tähendaks ju Eestis paika pandud paradigmade pea peale pööramist.
Eelkõige loobumist üheainsa, soomus-, NATO- jne võimelise brigaadi ideest (mis neelab lõviosa ressursse ja paremat nänni) ning keskkendumist territoriaalkaitsele.
Enne tõuseb päike solgipangest kui see juhtub, pigem toimub tulevikus brigaaditeema edasi ja kui raha väheks jääb, siis territoriaalkaitse lihtsalt jääb püksata (nagu ta seni pikki aastaid sisuliselt olnud on).
Häda on nagu selles, et need rahvasoomukid (vähimagi irooniata), mis asendavad jao taktikalise veoauto koguses, mis mingiks massiks (õigemini kvalitatiivseks tõusuks) jõukohane oleks, saavad olema küllalt lihtsad-primitiivsed. Nende eksporditurg saab olema ainult riikides, kuhu naljalt luba ei anta (paariad, hutud-tutsid). Valge ilm ostab täna Piranhasid, natuke ja arvestusega kõrbes kasutamiseks. Aga luua üks Piranha tähendab tohutuid rahalisi riske. Mina eelistaks muidugi 12 mm terasplaati tendi asemel.
Ja operatiivstruktuuri viimist soomusbrigaadidele (tankid, IFV-d jne) lähima 50 aasta jooksul Eestis aset ei leia.
Hea kui plaanitavgi 2018 50% ulatuses varustatud saab.
Re: Low-End innovatsioon taktikaliste eesmärkide saavutamise
Postitatud: 20 Juun, 2012 23:06
Postitas setu
Kilo Tango: setu kirjutas:
Video link ka:
http://vimeo.com/37420295
Nende riistapuude maksimaalne lennuaeg jääb u. 10 minuti piiridesse. Aga iseenesest Afganistaanis tõesti - miks ka mitte. Samas on tavaskeemis nende juhtimine üsna läbipaistev ning üsna lihtsate vahenditega ka üle võetav. Mingi mil spec juhtimise peale aretamine läheb jälle väga kalliks. Lihtsam on lennutada väikesi UAV-sid.
Ma mõtlen, et võibolla peaks tootearenduse mõttes katsetama sellest 3 korda suurema lühimaa kopteri tegemist, mis võiks tõsta vabalt Instalaza C90 tüüpi ühekordset granaadiheitjat ja kannaks pisemat kaamerat. Lisaks tuleks välja arvutada enamus nihkeid, mis 10 meetri kõrgusel vms maast lastes tekiksid. Tehniline teave Eestis olemas. Küse vaid selles kas saaks luua eeldused täpsemaks laskmiseks 150 meetri kaugusele ja võimalusel liikuvale objektile. See, et ta lendab 10-15 minutit ei häiri, ega ka see, et tal pole mil. spec. juhtimist. - Iseenesest idee kui selline, et politseiüksused või kaitsevägi saaksid raskendatud kohtadest, kõrgustest, etc lasta ühekordselt 90mm laske oleks uurimist väärt. Pealegi, Afganistanis - ei oleks neid piisavalt - kes seda juhtimist üle võtaks. Küll aga saaks compoundide kohal mitme sellise suurema kopteriga juhtida ootamatult lahinguid lagipähe. Jalaväelase seljakotile saaks sellise kinnitada laagrisse tagasi kandmiseks küll.
Küll aga neil on Hello Kitty roosade suurte mummudega äratuskellaga pomme...
tervitades
P.S. See II MS aegne teave soomustatud veokite 50% ei pädeks tänapäeval, kui oleks enamuses kaitseväelastel "nagu Afgansistani koalitsioonivägedel kuulivestid plussmiinus killuvestid" olemas 24h. Võibolla nende vestide olemasolul ehk 25 % pädeks ikka (iga kahe asemel iga neljas) - kuna meie meditsiinivõimekuse suutlikust pole õieti ollagi, siis mõelda selle niigi ülekoormatud olematu võimekuse juures - on äärmiselt nõme see tegelikkus.