Kuulasin viimaks selle algmaterjali video läbi, ja pole võimatu, et peangi sõnu sõõmaGideonic kirjutas: Artikli lõpus on link allikale, värskele Senati hearing'ule, F-35 osas, kus ilmselt ka see tsitaat pärit. Neid toimub paar korda aastas ning viimansed on olnud küllaltki informatiivsed, selle kohta ilmselt saabuvad kokkuvõtvad uudised internetti ilmselt tänase päeva jooksul:
https://www.youtube.com/watch?time_cont ... MkYkfoTw_A

Tõepoolest on läbi käinud mõte, saata F-35A siiakanti Baltic Air Policing raames, eeldusel, et USA sõjaväe Euroopa väejuhatus seda küsib. Seega siis vähemalt nelja lennukiga 3-4 kuud, mitte nagu eelnev F-22 päevane peatumine.
See ei saa juhtuma kindlasti ennem 2017. aastat, sest selle ajani on siia planeeritud juba sakmannid ja prantslased. Samuti saavutab seesammune F-35A eskadrill oma lahingvõime alles vahemikus 1. august - 31. detsember 2016. Järgmine aasta võib see olla aga üsna tõenäoline, kuna nii USAF ise, kui mitmed liitlased on huvitatud nägemast, kuidas see lennuk tüüpilistes operatiivtingimustes tegutseb.
Lennukid ise oleks lähetuseks valmis varemgi, kuid küsimus on endiselt hooldus/logistikatarkvaras ALIS, mille versiooni 2.0.2 valmimisajaks räägitakse juba novembrist. Iseenesest ei takista miski neid lennukeid lähetamast ka vanema ALIS versiooniga (nagu USA siseselt just edukalt tehti), lihtsalt siis oleks mootorite diagnostika ja hooldus üldise logistika süsteemiga ühildamata ja see vajaks hooldusel ning juppide tellimisel täiendavat büroktraatiat, tehnikuid ning rahakulu.
6.-17. juuni tehtud lähetus Mountain Home lennubaasi
Sellesam lahingvõime kontrolliks viidi juunis USAs läbi ka riigisisene lähetus, mille tulemusi kirjeldati ikka ülivõrdes.
USAF-i enda sõnade järgi:
- Lähetati 7 F-35A koos 181 inimesega Mountain Home lennubaasi, kus puudub sellele mudelile orgaaniline tugi (seetõttu tuli kõik vajalik kaasa tarida, nagu oleks vaja ka näiteks Ämarisse tulles)
- 11 päeva jooksul tehti 88 plaanitud väljalendu, graafikujärgselt
- Mõned lennatud missioonitüübid: vastase õhutõrje mahasurumine, õhujõudude hävitamine (nii õhus kui ka maapeal), lähiõhutoetus, õhukaitse, jm.
- Peeti kaheksa kaotusteta dog-fight'i "kohalikega", F-15E mudelite vastu mis olid varustatud võimsamate mootoritega (F100-PW-229) ning AESA radariga.
- Lisaks simuleeritud relvadele lennutati reaalseld GBU-12 pomme 16 korral, millest sihtmärki tabas 15 (selle allika järgi, oli ainuke möödalask tingitud pommi defektist)
- Tarkvaraprobleeme ei esinenud - kasutusel oli viimane (esmase lahingvõime) tarkvara Block 3i build 6.21
- "Rauaga" oli probleeme kahe väljalennu ajal - vastavalt siis navigatsioonisüsteemi rike ja ühe sisemise patarei rike. Neil lendudel kasutati varulennukit. Patarei vahetati välja, süsteem kõpitseti ning lennukid jätkasid lähetust probleemivabalt.

Col. David Lyons-i sõnade järgi oleks, varasemate tarkvara-versioonidega esinenud probleemide korral, graafiku püsimine olnud äärmiselt keeruline.
Col. David Smith-i sõnade järgi on 2 tehnilist viga tunduvalt vähem, kui keskmise F-16C lähetuse korral esineb.
Eks see selline paras eduraport ole, aga seda siiski mehaanikute ja lendurite enda jutu kohaselt. NIi või naa on selline Sortie-Rate üsna muljetavaldatav, ning isegi kui pool eelnevast jutust maha arvata, on tõesti näha, et lennuk hakkab vaikselt lahingküpseks saama.
Jääb üle ainult loota, et ikka siis tuuakse neid siiakanti

F-35B Red Flag-il 11.-29. juuli 2016
Lisaks tasub mainimist, et mariinid vedasid selle aasta suurimale õhuväe õppusele, Red Flag'ile, kohale tervelt kuus F-35B-d (sabanumbritega 169164,169165, 169166, 169168, 169169 ja 169292). Seal peaksidand samuti osa võtma kõikvõimalikest õhk-õhk ja õhk-maa operatsioonidest. Loodetavasti saab selle kohta, kuidas neil läks, lugeda lähiajal.
Üks uuem huvitav artikkel sel teemal: http://www.marinecorpstimes.com/story/m ... /87143434/
"Droonimehed" ja "turistid"
On ilmselge, et kui selline lennuk peaks siia tulema, aktiviseerub idanaaber. Kindlasti tehakse rohkem provokatiivseid piiriületusi ja muid sigadusi. Loodetavasti ollakse siis ka valmis igasugusteks "droonimeesteks" ja "turistideks", kes ilmselt nii maalt, merelt kui ka õhust hakkavad antud isendi kohta infot koguma, ning neid suudetakse ka teolt tabada, mitte ei tule see kõik jälle nn "püksid maas", täieliku üllatusena.
Lõpetuseks väike Lockheed'i propaslaid antud masina lahingraadiusest sisemise õhk-õhk relvastusega (4xAMRAAM), Israelile tehtud presentatsioonist. See tähendab siis lendu edasi-tagasi ning tavaliselt ka paari pööret kohapeal. Seesama raadius (760meremiili ehk 1407 km) ülekantuna Ämarisse, näeks välja selline: Võiks nagu baltikumi jaoks piisata küll, seda ka märgatava järelpõleti kasutuse korral

(tegelikult Šiauliai'st lennates piisaks ainult kolmandikust sellest, et katta kõik Balti riigid)