321. leht 666-st
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 10 Okt, 2023 12:34
Postitas AMvA
Lemet kirjutas: ↑10 Okt, 2023 12:29
Poolakad tegid oma süsteemis hiljaaegu mingeid muutusi, osad teed läksid vist vabaks...A-2 ja A-4 väikestele. Neil on mingi leht www.etoll.gov.pl(???), sealt saab täpsemalt vaadata, kui huvi on.
Eestisse tulevatele välisriigi autodele teemaksu
Suured maksavad juba ammu.
e-toll kehtib ainult veoautodele ja bussidele.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 10 Okt, 2023 12:46
Postitas Lemet
Seal on ka kergete sõidukite (light vehicles) kohta. Näiteks
Kui haagisega sõiduki registreerimistunnistusel olev GVM ületab 3,5 tonni ja samal ajal sõidetakse kiirteel haagisega, klassifitseeritakse sõiduk raskeks. Sellises olukorras jääb kasutajal endiselt kohustus tasuda raskeveoki läbisõidu eest elektrooniline teekasutustasu e-TOLL süsteemis.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 10 Okt, 2023 13:02
Postitas Kapten Trumm
Sotsialistide loogika: Põhjamaad on rikkad, seal on maksud kõrged. Teeme Eesti maksud ka kõrgeks, saame ka Põhjamaaks (st rikkaks)
Aga ERR-s on mingi automaksu saade Võrklaeva ja AMTEL pealiku Telliskiviga. Telliskivi maalib hoolega tonte seinale Kadaka autoturu tagasituleku kohta. Noh, AMTEL-is maksavad lõuna eest autoesindused ja nende agenda on marketeerida võimalikult palju uusi tojootahübriidjaariseid.
Siiski, hoolimata Telliskivi tavapärasest hirmutamistaktikast arvan, et nisanäppude ühiskonnas pole 10+a vanade rontidega sõitmine mitte mugavusvalik, vaid paratamatus. Ja puhtalt selle automaksu pärast uue auto asemel keegi ronte ostma massiliselt ei hakka. Keegi pole piisavalt massohhist. Telliskivi leivaisad mõistagi tahaks kasutatud autod kõik surnuks maksustada (välja arvatud muidugi need, mis esinduste kasutatud autode platsidel on). Paraku aga sellega lükatakse kaikaid kodarasse vähemkindlustatutele, kelle jaoks võib see vana auto ollagi ainus kättesaadav reaalne transport. Lihtsalt uue auto ostmisel, kui selleks on sul finantsvõimekust, on sul valikuid, osta odavam auto, valida väiksem mootor, loobuda massaaziistmetest jne, autot ostmata mingi paarituhandese regamismaksu tõttu ei jäeta.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 10 Okt, 2023 13:07
Postitas vanahalb
Lemet kirjutas: ↑10 Okt, 2023 12:29
Eestisse tulevatele välisriigi autodele teemaksu
Suured maksavad juba ammu.
Maksavad küll ka minuteada maksavad nii Eesti registris kui välisriigi autod samas määras.
Ei ole nii nagu idee tasandil oli et ainult välisriigi sõiduautod hakkaks maksma et vältida automaksust pääsemiseks autode välismaale registreerimist
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 10 Okt, 2023 13:10
Postitas AMvA
Lemet kirjutas: ↑10 Okt, 2023 12:46
Seal on ka kergete sõidukite (light vehicles) kohta. Näiteks
Kui haagisega sõiduki registreerimistunnistusel olev GVM ületab 3,5 tonni ja samal ajal sõidetakse kiirteel haagisega, klassifitseeritakse sõiduk raskeks. Sellises olukorras jääb kasutajal endiselt kohustus tasuda raskeveoki läbisõidu eest elektrooniline teekasutustasu e-TOLL süsteemis.
jah, aga ainult haagisega ning kui kogumass on üle 3500 kg (BE kategooria).
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 10 Okt, 2023 13:16
Postitas Lemet
et vältida automaksust pääsemiseks autode välismaale registreerimist
Et siis millisesse välisriiki automaksust pääsemiseks lugupeetav ka auto registreeruda soovitab??? Seto või Torgu kuningriiki?
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 10 Okt, 2023 13:25
Postitas AMvA
Lemet kirjutas: ↑10 Okt, 2023 13:16
et vältida automaksust pääsemiseks autode välismaale registreerimist
Et siis millisesse välisriiki automaksust pääsemiseks lugupeetav ka auto registreeruda soovitab??? Seto või Torgu kuningriiki?
no üks variant on, et näiteks Lätti tekib sobival ajal rendifirma. Sa "müüd" oma auto sellele rendifirmale ja rendid siis väikese teenustasu eest tagasi. Auto läheb Läti regitrisse.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 10 Okt, 2023 13:37
Postitas Some
Lätis ju ka automaks. Tõsi, mitu korda väiksem kui Eestis. Tõtt-öelda vaatan, et mul oleks isegi Soomes väiksem automaks kui Eestis.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 10 Okt, 2023 13:50
Postitas Lemet
Some kirjutas: ↑10 Okt, 2023 13:37
Lätis ju ka automaks. Tõsi, mitu korda väiksem kui Eestis. Tõtt-öelda vaatan, et mul oleks isegi Soomes väiksem automaks kui Eestis.
Suur see diselivero Soomes sõiduautodele ongi..?
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 10 Okt, 2023 14:00
Postitas Some
Soomes on aastamaksu määramisel OECD andmetel aluseks võetud sõiduki CO2 heitmete hulk, auto kaal ning veoautodel telgede arv. Nii maksab nullheitmega sõiduki omanik aastamaksu 53,29 eurot aastas ning sujuvalt suurendes on aastamaks kõige suurem sõidukil, mis emiteerib 400 grammi või rohkem CO2 ühe kilomeetri läbimiseks – see on 654,44 eurot. Lisaks maksavad Soomes muu kui bensiinimootoriga autode omanikud veojõumaksu (inglise keeles tax on driving power), mis oleneb auto kaalust.
Palju see veojõu maks on, ei suutnud kiiresti leida.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 10 Okt, 2023 14:05
Postitas Walter2
Kas muud Soome püsikulud (kindlustus, ülevaatus?) on mis suurusjärgus?
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 10 Okt, 2023 14:19
Postitas Kapten Trumm
Some kirjutas: ↑10 Okt, 2023 14:00
Soomes on aastamaksu määramisel OECD andmetel aluseks võetud sõiduki CO2 heitmete hulk, auto kaal ning veoautodel telgede arv. Nii maksab nullheitmega sõiduki omanik aastamaksu 53,29 eurot aastas ning sujuvalt suurendes on aastamaks kõige suurem sõidukil, mis emiteerib 400 grammi või rohkem CO2 ühe kilomeetri läbimiseks – see on 654,44 eurot. Lisaks maksavad Soomes muu kui bensiinimootoriga autode omanikud veojõumaksu (inglise keeles tax on driving power), mis oleneb auto kaalust.
Palju see veojõu maks on, ei suutnud kiiresti leida.
Ühesõnaga, meile lajatati automaks, mis on umbes samasuur kui Soomes, kuid
1. Soomes ollakse umbes 2 korda rikkamad
2. Seal on võimalusi selle maksmist sättida, ei pea aasta kaupa sama kirvega nagu meil
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 10 Okt, 2023 14:32
Postitas Some
Eks eestlased tahavad alati esirinnas olla. Kui juba maksustada siis olgu maksud suurimad Euroopas! Btw, on see ikka seesama REF, kes jutlustas lihtsast majanduskeskkonnast?
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 10 Okt, 2023 14:57
Postitas Walter2
Kui tahame olla 5 rikkaima riigi hulgas siis peavad kõik asjad olema nagu rikastel riikidel (v.a. palk muidugi..).

Re: Autotehnikateema
Postitatud: 10 Okt, 2023 15:10
Postitas Kapten Trumm
Mina pean seda ohtlikuks harjumuseks, igas asjas ei pea EL priimus olema ja veelvähem on kirbu fekaali suurusel Eesti majandusel vaja ponnistada rohepöördega, see läheb meile lihtsalt kalliks maksma, kui tuleb konkureerida kohtadega, kus taolisi rumalaid piiranguid pole.
Aga noh, kui Soome on rikas ja seal on kõrged maksud, äkki tehes samamoodi kõrged maksud, saame ka sama rikkaks
