34. leht 58-st

Re: Low-End innovatsioon taktikaliste eesmärkide saavutamise

Postitatud: 21 Juun, 2012 8:22
Postitas Madis22
hillart kirjutas:Vaat, asi on nimelt selles, et see veokate soomustamine on pea-aegu (aga tõepoolest - mitte päris nii paju) samas hinnaklassis teenus, kui spetsiaalse APC ost. Laiamahuline madelautode soomustamise ettevõtmine eeldaks selles valdkonnas selgesõnalist vastavasuunalist otsust ja ühtlasi edaspidist kontsptuaalset APC-dest loobumist, sest kaht asja korraga ei saa.
Kapten Trummi nimetatud veoki külgede soomustamine labase pooletolliste terastahvlitega maksab umbes 5,5-6 tuhat eurot masina kohta (konstruktsiooniterast paigaldatakse täna hinnaga 1,8-1,9 €/kg + km), Unimogide ja MAN-i Soomes soomustamine spetsiaalse soomusega maksis maksumaksjale 65-75 tuhat eurot masina kohta. Palju me maksime PASI-de eest? 192 tuhat €/tk Soome omadest ja 253 tuhat €/tk Hollandi omadest. Osta odavaid Vene soomukeid ja siis neid moderniseerida? Soomest ostetud PASI-de hinnast moodustas nende meie jaoks korda seadmine kolmandiku. Vene omade kordaseadmine ei saa mitte odavam olema. Tõsi on, et mida korralikum soomus, seda kallim hind ja päris labast terasplaati kergetele masinatele panna ei saa. Unimogil napib selleks kandevõimet. Kaitseliidu DAF-id aga võiksid poole oma kandevõimest soomusele ohverdada küll. Nelja PASI hinna eest pakiks me kõik Kaitseliidu DAF-id terasesse ja ligi kaks tuhat meest tunneks end pisut julgemalt.

Küsimus ei olegi ju niivõrd selles, et me tahaks nende veokitega lahingusse sõita, vaid pigem selles, et tahaks maanteel kolonnis liikudes vaenlase kaudtule alla jäädes ellu jääda. See on see aeg, kus meie "tänapäevast manöövrisõda" pidav kergejalavägi on kõige haavatavam. Maapinnal on iga sõduri ellujäämine tema enda samblasse-pugemise oskuses ja labida-liigutamise kiiruses kinni, maanteel aga kaitseb meid täna vaid present.

Re: Low-End innovatsioon taktikaliste eesmärkide saavutamise

Postitatud: 21 Juun, 2012 22:39
Postitas hillart
Tõsi on, et mida korralikum soomus, seda kallim hind ja päris labast terasplaati kergetele masinatele panna ei saa. Unimogil napib selleks kandevõimet.
Jumal hoidku, pole see Unimog´i baasil APC ehitamine ju mingi minu võhiklik vaimusünnitis. Need (Sonderwagen´id) on reaalselt olemasolevad ja edukalt kasutatavad masinad. Välja töötatud, tuhandetes valmis ehitatud ja kogu maailmas läbi proovitud-katsetatud ning - noh, võta või jäta, aga - ennast ka õigustanud. Ja meie arutelud siin selleks otstarbeks (soomuse kandmiseks) mittejaguva kandejõu ja VAID 4 ratta veo, ja ujuvuse puuduse (osadel neist on siiski ka ujuvus olemas!!), ja ... teemal ei ole ilmselt pädevad, kuna nimetatud masinad on algselt nendesamuste baasmasinate tootjate poolt väljatöötatud olnud. Tahame me siis kohe vägisi tootjatehase kümnetest või sadadest spetsialistidest targemad olla ja nende kogu maailmas tunnustatud ning praktikas tõestust leidnud tööd kahtluse alla seada? Või, et maailmas teistele käib küll, aga vaat meile ei kõlba mitte? Kohe üldse mitte? :roll:

P.S.
Mullune "Kombat"-i lugu, mis päris laialdast kajastamist ka meie pressis leidis (seda vististi tõenäoliselt vaid vastavale artiklile "Auto Bild"-is), pani tookord tükiks ajaks "objektiivsete tingimuste" mantra korrutajad piinlikult vaikima. Ja nagu kuulda olnud on, läheb firmal autoehitus senimaani päris edukalt.

Krt küll! Kas ei saa siis kohe kuidagi sellest sõltuvusest, sellest õpitud abitusest lahti? Ja mida aeg aedasi, seda sügavamale sellesse rappa langetakse.
APC-de koha pealt veel! Otsustades viimase aja arengute põhjal, siis Gruusiat see meile igiomaseks ja lausa armasaks saanud häve (Õpitud abitus) nii karmilt ei piina. Või on see riik sedavõrra suurem ja mõõtmatult rikkam?
Iisraeli riigist selles kontekstis, missugune EV-st lausa poole väiksem riigike on, pole vist kohe tarvis üldse mitte rääkida. See ju meie jaoks nagu teine galaktika. Paneme silmad kinni, ja teeme näo, et neid endaga hakkamasaavaid ja enda eest vastutada julgevaid riike nagu polekski olemas? :D :D

Re: Low-End innovatsioon taktikaliste eesmärkide saavutamise

Postitatud: 21 Juun, 2012 23:03
Postitas vetewana
[quote=\\\\\\\\\\\\\\\"hillart\\\\\\\\\\\\\\\"] Unimog´i baasil APC ehitamine...[/quote]

Mis selle masina mahutavus ja kandevõime võiksid olla? Kuidas ta maastikul toime tuleb? Sillad, veermik lagunema ei hakka? Millisel otstarbel need masinad üksustes kasutust leiaks? Mis see kõik maksma läheb? Kas odavam ei tule mitte Rootsist/Soomest kasutatud Pasisid osta?

Kombat on otsast lõpuni puhas vene värk. See, et teda meil siin Eestis kokku pannakse on turundusnipp lääne klientidele...Made in EU!

Re: Low-End innovatsioon taktikaliste eesmärkide saavutamise

Postitatud: 21 Juun, 2012 23:42
Postitas Lemet
Mis selle masina mahutavus ja kandevõime võiksid olla? Kuidas ta maastikul toime tuleb? Sillad, veermik lagunema ei hakka? Millisel otstarbel need masinad üksustes kasutust leiaks? Mis see kõik maksma läheb? Kas odavam ei tule mitte Rootsist/Soomest kasutatud Pasisid osta?
neli...kolm...kaks...üks...LÄKS! Taas uuele ringile... :wall: Mis lõpeb siin jälle tõdemusega, et pole võimalik ja ei saa ja tootjad tehku masin valmis ja siis vaatame jne jmt. Nagu seda siinkordi läbi on kedratud. Ilmselt peaks tekitama Korduma Kippuvate Küsimuste rubriigi stammteemadele.

Re: Low-End innovatsioon taktikaliste eesmärkide saavutamise

Postitatud: 22 Juun, 2012 1:20
Postitas vetewana
See 4x4 soomukite ehitamine tundub rohkem selline puhas utoopia olema. Ei ole just selline 21. sajandile omane innovatiivne idee. Parem siis juba ehitada valmis oma enda MRAP, mõnele 6x6 veoauto šassiile. Setu UAV mõttel on juba oma iva sees. UAV-d annaks kasutada erinevatel otsingu-, päästeoperatsioonidel, mere-,maismaapiiri valvel, keskkonna järelvalvel või kus iganes veel. Arvatavasti ei ole sellise HI-Tec lennumasina ehitamine meile ainult jõukohane.

Re: Low-End innovatsioon taktikaliste eesmärkide saavutamise

Postitatud: 22 Juun, 2012 8:31
Postitas Madis22
Kordan oma mõtet pisut pikemalt. Unimogil napib kandevõimet, et talle labaselt piisaval hulgal pooletolliseid terastahvleid külge riputada. Unimogil on piisavalt kandevõimet, et üleliigset träna eemaldades ja sildades vajalike meetmeid tarvitusele võttes insenerilahendust omavat soomuskarpi kanda. Selle hind aga ei ole mitte 6 tuhat euri kompekt, vaid pigem 60-70 tuhat. kui sakslaste omaaegsele UR416 projektile küüned taha saaks ning neid tasapisi siin valmistama hakataks, võiks rõõmust silda visata. Eesti teedevõrgu tiheduse juures ei ole meil oluliselt vaja muretseda APC-de telgede arvu pärast ning mahtuvus pole tollel mitte väiksem, kui Unimogil originaalis.

Low-End innovatsioon minu arusaamist mööda tähendab just seda - minimaalsete vahenditega, oluliselt tehnoloogiasse investeerimata, tõsta märgatavalt meie kaitsevõimet. Olen enne öelnud ja ütlen ilmselt ka tulevikus: muu Euroopa võib oma kulutusi kokku tõmmata ja endale vaid modernseimat tehnikat lubada, sest neil on varuks piisavalt odavat vanarauda, mida vajadusel tarvitusele võtta. Meie peame selle odava vanaraua kõigepealt endale muretsema.

Re: Low-End innovatsioon taktikaliste eesmärkide saavutamise

Postitatud: 22 Juun, 2012 10:27
Postitas kaur3

Re: Low-End innovatsioon taktikaliste eesmärkide saavutamise

Postitatud: 22 Juun, 2012 14:49
Postitas kaur3
Paistab, et Wired on need mittemilitaardroonid ette võtnud ühes numbris.

http://www.wired.com/dangerroom/2012/06/ff_drones/

Re: Low-End innovatsioon taktikaliste eesmärkide saavutamise

Postitatud: 25 Juun, 2012 20:12
Postitas Kilgore
.

Re: Low-End innovatsioon taktikaliste eesmärkide saavutamise

Postitatud: 25 Juun, 2012 21:44
Postitas piirivalvur
Kas droon mis suudaks kanda tavalist käsigranaati ja selle õigel ajal pardalt minema poetada on karm tehnika? Aga rivistuse ajal 5 meetri kõrgusel plahvatava granaadi tulemus oleks tõesti karm.

Re: Low-End innovatsioon taktikaliste eesmärkide saavutamise

Postitatud: 26 Juun, 2012 7:29
Postitas Kapten Trumm
Tulen ikka tagasi hästiunustatud vana juurde ehk I ilmasõjas tarvitatud kaevikukilp.
Väeosa transpordi ajal on see kinnitatud spetsiaalse kiirkinnitusega veoauto porte külge ja annab kasti pikali visanud võitlejatele kaitse küljelt kildude ja 7,62 kuulide eest.
Kiires viivituslahingus asendab kaevikut (kaevata ei jõua nagunii), sealt varjust saab lasta ning see kaitseb võitlejat kildude ja 7.62 kuulide eest.
Eemaldumisel jäetaksegi sinna maha ja pataljoni tagala annab järgmise.
Kui on kaevatud juba põlvelt- või püstikaevik, asendab see killukaitset, mida muidu üsna aeganõudval viisil käepärastest materjalidest tehakse (no proovige rühma pioneerivarustusega need tunni ajaga 40-le mehele valmis teha).

Re: Low-End innovatsioon taktikaliste eesmärkide saavutamise

Postitatud: 26 Juun, 2012 9:33
Postitas USP
Suurel hulgal süsteeme, mis muudavad sõduri elu pisut lihtsamaks ja mugavamaks: http://soldiersystems.net/

Re: Low-End innovatsioon taktikaliste eesmärkide saavutamise

Postitatud: 04 Juul, 2012 22:37
Postitas setu
Kõik ei pea olema suur

Pilt
4 years ago the Norwegian company Prox Dynamics released a video of a nano helicopter, flying through an office. They've released images of the first version, the PD-100 Black Hornet that started production. It weights 16g and has an endurance of 25 minutes of maximum speed of 8 knots. The helicopter also has a "silent mode", but you will have to fly under 6 knots. Data link range up to 1km in line of sight. It can fly in up to 15 knots of wind and has a very easily maneuverability and very easy to operate (require very little training). The helicopter comes with a screen and a remote control, small in size so that you can carry it in your vest or backpack without scarifying other vital combat gear. The camera on the helicopter offer a 110 degree view and has 2x optical zoom. The helicopter is always ready to fly, airborne within 1 minute. The helicopter was revealed at Counter Terror Expo in London. Beside the Norwegian armed forces the British defense has made a big order of up to 20 million pounds.

Re: Low-End innovatsioon taktikaliste eesmärkide saavutamise

Postitatud: 04 Juul, 2012 23:12
Postitas davidsoniharald
setu kirjutas:Kõik ei pea olema suur ...
Et kuidas see Low-end on nüüd? Low end peaks siis ikka lihtne ja odav olema. A'la Trummi kaevikukilp. See kopter ju puhta high-end asi minu meelest. Mitte, et ta asjalik asi ei oleks.

Re: Low-End innovatsioon taktikaliste eesmärkide saavutamise

Postitatud: 20 Juul, 2012 9:38
Postitas kaur3
Tsiviildrrnide haavatavusest.


GPS Hijacking Catches Feds, Drone Makers Off Guard

http://www.wired.com/dangerroom/2012/07 ... gps-spoof/