Seega alustame otsast - palun esita oma väidete tõestuseks tõsiseltvõetavad andmed. Sinu lohutuseks võin öelda, et EKV on teinud kuluanalüüsi lähtudes Leopard 2A4 käitamise minimaalsetest kuludest, võttes arvesse minimaalse vajaliku väljaõppe reaalsetes oludes s.t tankiga maastikul liikumine ja laskmine lisaks simulaatorile ning selle arvutuse põhjal läheb üks õppesõidu kilomeeter maksma tuhande euro ligi (arvutused on tehtud krooniajal). Meeskonna väljaõpe nõuab lisaks simulaatorile mitukümmend maastikusõidukilomeetrit. Allikat, millest võiksid seda mustvalgel lugeda, kahjuks sulle viidata ei saa (seda analüüsi pole avalikustatud) aga otsi peastaabist üles vastava osakonna inimesed ja võid nendelt seda kuulda. Jutt paarituhandesest kütusekulust aastas on jabur.
Selliste andmete peale pole ju midagi öelda - ma ei tea, mida see kilomeeter sisaldab ja sellest tulenevalt võib see tulemus nii sada korda erineda.
EKV-l võib olla õigus ja mul mitte.
Kui palju on vaja kahe kompanii suuruse seltskonna peale kaadrit (50 inimest) on usutava täpsusega arvutatav, samuti see, palju nad raha küsivad.
Kui palju on sellele kambale vaja kasarmuid ja garaaze, on ka arvutatav, 20 m3 inimesele ja 50 m2 masina peale on täiesti usutav, samuti on ehitusmaksumus teada.
Palju selle kütmine, vesi, kanalisatsioon, elekter, on ka teada (väheoluline summa antud kontekstis).
Jutt paarituhandesest kütusekulust aastas on jabur

2000 euro eest saab täna Neste tanklast igaüks osta 1500+ liitrit diiselkütust. Tank võtab 5 l/1 km kohta, sellega saab sõita 300 km aastas.
300 km aastas mööda õppevälja on nii, et sul tagumikul on tanki maitse suus. Tankid maanteel ei sõida Võrru rahu ajal, liiga kallis (viiakse treilerite peal).
Treileri kütusekulu on 50 liitrit 100 km peale, üks Tapa-Võru-Tapa ots (Kevadtorm), 200 liitrit.....
Kevadtormil on meil liikumised 3-4 valla piires....
Vot mida ma ei tea, on laskemoon, varuosad, masinad - mulle arusaadavalt sisalduvad need selles tanki 2.5 miljonilises ostuhinnas? Või ei sisaldu?
Vot palju maksab käigukast, mootor või roomik, ma ei tea tõesti.
Tank võib sõita 500 kilomeetrit päevas ja siis veel lahingut pidada
Norras võibolla tõesti, aga kas ka meil? Lahingupidamine on teine teema. Väljaõppes ei sõideta Eesti turneesid, selleks on tankiveotreilerid, mis usun, et üle 100 liitri 100 km peale kuidagi ei võta. Tankiga ei sõideta pulli pärast mooda maanteed, roomikud, mototunnid ja muu on liiga kallis.
Rune Sørra hinnangul nõuab ühe tanki ülalpidamine eelarvest umbes neli miljonit Eesti krooni aastas
Kui me räägime 1st kompaniist aktiivkasutuses (12-14 tanki, ülejäänud konserveeringus, kust võetakse ainult sõja/õppkogunemise ajaks), siis tankide ülalpidamiseks kuluv summa (sama piiritlusega mis norrakas ütles) umbes samasuur kui EKV maksab igal aastal ajateenija toetusteks (minu lemmik irisemiskoht). Ehk jään enda juurde, see on ka täna talutav. Küsimus on endiselt masinate, varuosade, moona ja muu värgi soetuskulus. Mille kohta tuleb tõdeda, et see on odavamaid ja lihtsamaid tanke ostes odavam lävendi mõttes, kuid kallim pikemas plaanis (nt vene tankimootor pidi olema poole väiksema ressursiga kui MTU oma).